Zobacz wątek - VX czy Bandit?

VX czy Bandit?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

VX czy Bandit?

Postprzez motorshl » 21/12/2008, 16:16

Jestem tu poraz pierwszy a zatem witam wszystkich na tym zacnym forum :D
Chciałbym kupić motocykl turystyczny ale mam dylemat. Co byście wybrali: Suzuki VX 805 czy Bandita 600 z 2000r? Według mnie VX ma więcej zalet niż bandit ale to znowu starsza konstrukcja. pomocy :!:
brrrrrrr, brrrryyyymmmm, mooootórrrrrrrr!
motorshl
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/12/2008, 16:07
Lokalizacja: pow. rzeszowski


Postprzez kargul » 21/12/2008, 20:43

Chyba bandit będzie lepszy.Bardziej popularny.Łatwo dostaniesz części zamienne itp.
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez OvertakeR » 21/12/2008, 20:47

Musisz pamietac, ze VX-em nie poszalejesz po winklach, rama jest w koncu po chopperze.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez motorshl » 21/12/2008, 20:56

no tak ale z drugiej strony VX na bardziej żywotny silnik, no i jest napędzany wałem, jest bardziej dynamiczny (nie zależy mi na prędkości), ma 5 biegów a w bandicie trzeba by pewnie ciągle mieszać biegami........
brrrrrrr, brrrryyyymmmm, mooootórrrrrrrr!
motorshl
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/12/2008, 16:07
Lokalizacja: pow. rzeszowski

Postprzez gumis » 21/12/2008, 20:59

to sadzac po tych 2 postach juz moge wysnuc wniosek na co jestes zdecydowany.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez motorshl » 21/12/2008, 21:15

hehehe no nie całkiem bo znowu bandit ma dużo lepszy wygląd i mógłbym kupić kilkuletniego a VX produkowali chyba do 1996r? A jak jest z kosztami eksploatacji, który tańszy w utrzymaniu?
brrrrrrr, brrrryyyymmmm, mooootórrrrrrrr!
motorshl
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/12/2008, 16:07
Lokalizacja: pow. rzeszowski

Postprzez gumis » 21/12/2008, 21:18

do bandziora masz wiecej czesci wiec nawet jak beda drozsze to poszukac i nie bedzie problemow z dostaniem. im starsza maszyna i bardziej nietuzinkowa to sa problemy z dostaniem czesci. jak bedziesz musial sprowadzac to cie to drozej wyjdzie. kreci cie VX bierz go, potem bedziesz sie martwil jak cos bedzie szwankowalo.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez falconiforme » 21/12/2008, 21:22

VX-em będziesz się turlał, a na B600 można polatać :) hehe

I do tego ta jedna tarcza. Niestety na VX nie poszalejesz.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez gumis » 21/12/2008, 21:30

a jak koledze nie zalezy na predkosci? to co bys polecil?
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez motorshl » 21/12/2008, 22:38

no właśnie, kiepskie hamulce w VX....... a który sie nadaje lepiej do turystyki? bo pod tym kątem chce kupic motocykl
brrrrrrr, brrrryyyymmmm, mooootórrrrrrrr!
motorshl
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/12/2008, 16:07
Lokalizacja: pow. rzeszowski

Postprzez dambandit » 21/12/2008, 22:54

Ja też smigam banditem . Piszeż że do turystyki a jaka to będzie turystyka raczej krótkie trasy , troche wyjazdów po polsce czy wyprawy po europie . Bandit ma tylko 600 pojemności na trasie dynamika jest dobra jadąc samemu nie trzeba często redukować właściwie na 5 biegu można sprawnie wyprzedzać . Jednak jeśli masz zamiar go załadować do tego plecaczek to może zabraknąć pojemności . Co do bezawaryjności kupując kilkuletniego bandita nie wiem ile masz kasy , jednak olejaki spokojnie wytrzymują 150-200 tyś km więc oto bym się nie obawiam .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez OvertakeR » 21/12/2008, 22:57

Trudno powiedziec, zarowno jeden jak i drugi sa do tego nienajgorsze. VX ma naped walem, wieksza pojemnosc, wiekszy moment obrotowy, bardziej klasyczne moto, ale za to jedna tarcza hamulcowa. Bandzior to bardziej uniwersalny sprzet. Zwykle ludzie mowia o nim, ze wygodny, ale spotkalem sie z opinie ze wcale nie jest. Najlepiej byloby przejechac sie kazdym znich i zobaczylbys wtedy, co Ci pasuje najbardziej. Pozostaje tez kwestia "szybkosci" tej turystyki.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez falconiforme » 22/12/2008, 09:30

Ech, polecam zdecydowanie B6.
Naprawdę można poszaleć. Na trasie bez balastów można bez obaw na 6-ce wyprzedzać, byle było więcej niż 5k obr/min.

Nie ma się co obawiać o awaryjność B6. Sam już wyśmigałem 2 sezony i ponad 22kkm. Jest kompletnie odporny na deszcz. Naprawdę sprawia dużo przyjemności z jazdy. Na 1-ce podnosi lekko przednie koło.

No i w VX nie jest częsty i części na rynku wtórnym można znaleźć a tak zostają oryginały i wiadomo że szczena opada jak patrzy się na ceny.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez krydka » 22/12/2008, 14:51

Skoro to ma być do turystyki, to silnik V2 taki jaki występuje w VX jest lepszym rozwiązaniem niż rzędowa czwórka. Będziesz miał dostępny większy moment obrotowy co jest ważne przy jeździe z pasażerem i bagażem.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez dambandit » 22/12/2008, 15:37

No tak ale jedna tarcza na trasie z pasażerem i bagażem to lipa . Bandit przy 5 tys obrotów na 6 biegu ma 100 km/h , od tej prędkości powiedzmy da się już jakoś przyspieszać , jadąc wolniej trzeba redukować .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez kosta » 22/12/2008, 16:49

też bym brał bandita 8)
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez hulit1 » 22/12/2008, 16:53

Witam. Miałem podobny dylemat w tym roku, mogłem kupić zadbanego vx od znajomego za 4tys.zł z 91r , ale jednak wolałem dołożyć drugie tyle i kupić bandita 600 z 98 r. Mi vx zupełnie nie odpowiadał,pomijając wygląd(to rzecz gustu) , harakterystyka silnika nie odpowiadała mi(wole zdecydowanie rzędówki), no i najważniejsze prowadzenie vx-a slabiutkie wydaje się bardzo nieporęczny(opone to chyba cięzko w nim zamknąc , a przy małych prędkosciach jakby walił się w zakręty).
Ten sprzęt(vx) ma swój urok , ale zdecydowanie polecam ci bandita.
Wejdz sobie na forum vx-a , a zobaczys , że sporo było tam problemów z silnikami , trzeba non-stop pilnować oleju , a vx to stary sprzęt i lubi wypic.
Bandit daje sporo frajdy z jazdy nawet we dwoje a elastycznosc silnika moim zdaniem jest zadowalająca (po przejażdzce vfr vtec kolegi do 6tys wydało mi sie bardziej mulaste od mojej suzi).
Hamulce w bandicie wypadają lepiej nizw vx-e , a jest to istotniejsze niz subiektywne odczucie, że vx lepiej zbiera się do wyprzedzania we dwoje ,
zawsze możesz bieg zredukowac i vx wącha twoje spaliny(bandit ma lepsze osiągi).
No dobra żeby nie było , że tak słodze banditowi wytkne mu wadę podczas jazdy we dwoje - kanapa( jest zle wyprofilowana i pasażer zjeżdża na kierowce) . Da rade temu zaradzic tylko trzeba wydac 300zł i oddac kanape do tapicera. Pod tym względem vx może być wygodniejszy na seryjnch kanapach(tak przypuszczam ale nie praktykowałem jazdy vx-em we dwoje)
Sumując to wszystko ,dla mnie bandit jest dobrym uniwersalnym motocyklem(są oczywiscie lepsze , ale vx do nich się nie zalicza) dającym sporo radości początkującemu.
Pozdrawiam.

p.s.
Najlepiej przejedz się obydwoma sprzętami i wszystko ci się wyklaruje , kupisz sprzęt na którym się bedziesz lepiej czuł i będzie ci się bardziej podobał.
hulit1
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Kamill » 22/12/2008, 19:11

ja tez bym brał bandita moze dlatego ze sam posiadam ale to dobry moto jak i w turystyke i calkiem dobrze daje sobie rade w miescie :)

pozdrawiam :)
Kamill
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6/10/2008, 18:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez motorshl » 22/12/2008, 20:07

dzięki wszystkim za odpowiedz, w sumie to mnie przekonaliście do bandita, teraz pozostaje tylko znalezienie odpowiedniego egzemplaża, a właśnie na co zwrócić uwage przy zakupie bandita? chciałbym kupić nie starszego niż z 2000 roku (wersja z owiewką)
brrrrrrr, brrrryyyymmmm, mooootórrrrrrrr!
motorshl
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/12/2008, 16:07
Lokalizacja: pow. rzeszowski

Postprzez falconiforme » 22/12/2008, 23:23

1. Czy zmieniane przewody hamulcowe co 4 - lata,

Alternatywa:
+ stalowy oplot do B6 - 520zł - dożywotnie

2. Przednie sprężyny mało wytrzymują ok 30 000km, zawieszenie dobija i zazwyczaj ładują tam gęstszy olej.

Alternatywa:
+ Wirth sprężyny progresywne 360 zł

3. Sprawdź czy kierownica jest prosto.
Ustaw moto na centralną podstawkę. Wsiądź i ustaw kierę tak jakbyś chciał jechać prosto. Powoli złaź nie ruszają kierownicy i sprawdź czy przednie koło jest w prostej linii z motocyklem.
Jeśli nie to półki lub lagi do wymiany.

4. Ile łańcuch przejechał?
Dobry łańcuch około 35000 km zrobi, słabszy około 25000 km.
Inaczej wymiana 600zł

5. Oponki wiadomo

6. Gmole obowiązkowo musisz mieć.
Do 15000 km będziesz miał parkingówki z B6.
A chyba nie chcesz takiej konstrukcji zadrapać?

7. B6 i inne protoplasty na zimno lubią sobie postukać. Po rozgrzaniu powinno tych stuków nie być. Więc się tym nie martw.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr