Zobacz wÄ…tek - Kawasaki ZX7R Ninja - Tuning silnika. Co i jak?
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZX7R Ninja - Tuning silnika. Co i jak?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ZX7R Ninja - Tuning silnika. Co i jak?

Postprzez djmaxxi » 4/11/2008, 00:42

Witam!
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów i mechaników :lol:
Mam Kawke ZX7R Ninja z 2000 roku. Jak można zwiększyć w niej moc :?: Co trzeba dokupić ewentualnie zmienić :?: Nie bardzo sie znam na mechanice a troszkę bym jej dołożył :lol: Szukam również jakichś sensownych pomysłów na zmianę wyglądu. Drobny tuning optyczny nikomu nie zaszkodził :shock: :shock: I czy można w niej założyć wyświetlacz biegów? Jeśli tak, to jaki :?:

Z góry dziękówa za odzew! Pozdrawiam! 8) 8) 8)
Do what You want, think what You do...
Avatar użytkownika
djmaxxi
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/8/2008, 16:34
Lokalizacja: Nowe Sarnowo k. Płońska


Postprzez Raczek_6 » 4/11/2008, 21:26

Wyświetlacza do biegów tylko w moto gdzie obrotomierz i prędkościomierz mają napęd elektroniczny, a z tego co pamiętam ZX7R ma napęd prędkościomierza na linkę.
Odnośnie zwiększenia mocy:
Bardziej opłacalne jest zakupienie mocniejszego motocykla, elementy do zwiększenia mocy dostępne są tu: http://www.grandysduo.com.pl/stronaglowna.html
poczÄ…wszy od:
- dolotu czyli K&N,
- teoretycznie przeróbka gaźników,
- wałki rozrządu
- kompletny układ wydechowy
- sportowy moduł zapłonowy bądź koło impulsowe na wale ze zmienionym kątem zapłonu,
a na koniec najgorsze czyli strojenie wszystkiego.

Układ wydechowy i wałki to największy koszt.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Wombat » 5/11/2008, 18:40

1. wolny wydech, komplet komin + kolektory - koszt w przedziale 1-4tys zł
2. Dynojety, jak mało można wymienić gaźniki na Flatslide... z większą gardzielą ale to ostatni krok z reguły. Nie wiem co miał na myśli kolega mówiąc przeróbka gaźników... droga impreza, no chyba że sie ustrzeli takie gaźniki na ebayu.
3. K&N lub inny filtr o zmniejszonych oporach przepływu
4. Wałki - najlepiej zamawiać w stanach - dobra cena z reguły
5. Koło impulsowe to dobre posunięcie na każdym etapie przebudowy - w stanach około 50$, w UK koszt 45 funtów, mocy zbytnio nie doda ale lepsza bedzie odpowiedz na gaz i gładziej generalnie silnik pracuje
http://www.bikehps.com/ProductFiles/Fac ... ncers.html
6. Swiece platynowe NGK - (KPA w końcówce symbolu) (50-100zł sztuka)
7. jeśli chodzi o moduł to przejrzyj amerykańskie strony akcesoryjne - ten naród ma bzika na punkcie tuningu i naprawde ma w ofercie cuda na kiju przebijając znakomitą większość firm europejskich....

Jedyna sensowna zmianą wyglądu jest połączona z tematem tuningu zmiana amorów na ohlinsa lub wp (nawet do 5tys funtów), pod Ohlinsa warto zamówić nowe lekkie półki , kół na lżejsze, kute np Marchesini lub pójść po całosci i zamówić karbonowe BST, do tego zebatka aluminiowo-stalowa Stealth :D (90$ około) wymiana wszelkich złomów na lżejsze od klamek począwszy na śrubach skończywszy, wycięcie gumówka wszystkiego co nie potrzebne. Wymiana zadupka na lżejszy, wywalenie bocznej stopki..... no heh wiele jeszcze tego. Na koniec wisienka na tort - sportowy wlew paliwa.... też np z Harrisa - oszczędzisz 300g :D
pzdr

Ps: 10 tys to na waciki jedynie. sorry, life is brutal.

Ps1: Wyświetlacz do biegów Datatool, można go założyć do moto które ma prędkościomierz nawet na linkę - jest specjalna malutka przystawka - impulsomierz, za nędzne 40 funtów więcej
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez djmaxxi » 7/11/2008, 11:13

Chyba zastosuje sie jednak do jednej porady... Kupie scigawke z wiekszym silnikiem:) Te sumy sa oniesmielajace:) I w gruncie rzeczy nieoplacalne... Dzieki za porady:) Przesiadam sie na ZX10 2005 albo R1 2004:)
Do what You want, think what You do...
Avatar użytkownika
djmaxxi
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/8/2008, 16:34
Lokalizacja: Nowe Sarnowo k. Płońska

Postprzez Kedar-88 » 7/11/2008, 16:51

sposobów tuningu jest multum , tylko problem w tym że koszty przerosną wartość motocykla 8)
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez wszok » 8/11/2008, 00:42

najtanszy tuning: kup litra :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Kedar-88 » 8/11/2008, 09:24

W ostatnim"Motocyklu" przedstawiona była hayabusa Szajby...tam miałeś co zostało przerobione żeby zwiększyć moc.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Wombat » 8/11/2008, 10:18

Ale prawda będzie wciąż ta sama - ten litr czy inne moto to wciąż będzie seria która nie pozostanie nikomu w pamięci... a cóż, za sporą kasę jak na polskie warunki, ale jednak mamy coś unikalnego nie mówiąc o niesamowitej satysfakcji jaka niesie ze sobą każda czynność i każdy grosz włożony w nasze dzieło. Każda włożona złotówka, każda minuta poświęcona w garażu przybliża nas do stwierdzenia " nie ma takiego drugiego"........a to że są motocykle "lepsze" za dane pieniądze.... może i tak... ale to też tylko dotyczy seryjnych egzemplarzy.... dobry tuning jest jak dzieło sztuki... i wtedy konkretny motocykl czy samochód już rozpatruje się inaczej.... to już zaczyna być "custom"........ A niestety w wieśniacko dresiarskiej Polsce, najczęściej jak się widzi dopieszczoną 600, przerobioną, podrasowana i upiększoną (nawet z głową i piękną) to i tak słychać komentarze; na pewno był po dzwonie i że na pewno właściciela nie było stać na nic "lepszego".... Na szczęście dociera do nas w końcu moda która pozwala ludziom kupować motocykl z salonu... tylko po to by się nim należycie "zająć".... Tylko jeszcze zarobki często blokują tych prawdziwych pasjonatów.... taki kraj :(

serdeczne pozdrowienia dla właścicieli maszyn 1200 :twisted: :)
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê