nicasil
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Nicasil jest taki srebrzysty a jakby była tuleja to taki ciemniejszy. I żeliwną tuleje magnes ciągnie a nicasilu nie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Proszę Was...
Przede wszystkim to czy masz tuleję wprasowaną czy cylinder pokryty nikasilem widać na pierwszy rzut oka. Po prostu widać tą tuleję, a raczej okrąg, który jest wprasowany w cylinder. W przypadku pokrywy nikasilu niczego takiego nie zauważysz.
Co do tego jak wygląda sam nikasil i czy tak naprawdę jego powłoka jest jeszcze naniesiona, również nie powinno być problemów z weryfikacją. Otóż świeżo nałożona warstwa powłoki nikasilowej charakteryzuje się rysami w kształcie tzw. sosenki. Z reguły są one skierowane w górę i przy zwykłym świetle słonecznym można to dojrzeć. Oczywiście tak to wygląda w przypadku świeżo pokrytego nikasilu. Gdy motocykl, a raczej tłok pracował już w cylindrze, prawidłowa ocena czy powłoka nadaje się pod następny tłok, czy może należy zrobić nową również nie powinna przynieść ze sobą problemów. Wszelakie rysy i przetarcia są doskonale widoczne. Są ciemniejsze, równoległe względem poruszającego się tłoka i z reguły występują w od strony membrany i zaworu wydechowego (tak, pozostań przy nazwie zawór!) W tych miejscach cylinder jest narażony na ścieranie za sprawą tłoka. Oczywiście lekkie przetarcia pojawią się już po kilku motogodzinach, jednak należy wtenczas umieć odróżnić starty nikasil, w miejscach którego tłok pracuje już nie tyle po owej powłoce, co po czystym aluminium, z którego odlany jest nasz cylinder. Wtenczas nie radzę bawić się w dalszą eksploatację górnych podzespołów silnika, bo może się to skończyć solidnym zniszczeniem całego silnika.
W przypadku osób niedoświadczonych proponuję, aby oddali do oceny swój cylinder osobie, która widziała już na własne oczy jego wygląd w przypadku gdy miał świeżą i zużytą powłokę nikasilową.
Pzdr.
Przede wszystkim to czy masz tuleję wprasowaną czy cylinder pokryty nikasilem widać na pierwszy rzut oka. Po prostu widać tą tuleję, a raczej okrąg, który jest wprasowany w cylinder. W przypadku pokrywy nikasilu niczego takiego nie zauważysz.
Co do tego jak wygląda sam nikasil i czy tak naprawdę jego powłoka jest jeszcze naniesiona, również nie powinno być problemów z weryfikacją. Otóż świeżo nałożona warstwa powłoki nikasilowej charakteryzuje się rysami w kształcie tzw. sosenki. Z reguły są one skierowane w górę i przy zwykłym świetle słonecznym można to dojrzeć. Oczywiście tak to wygląda w przypadku świeżo pokrytego nikasilu. Gdy motocykl, a raczej tłok pracował już w cylindrze, prawidłowa ocena czy powłoka nadaje się pod następny tłok, czy może należy zrobić nową również nie powinna przynieść ze sobą problemów. Wszelakie rysy i przetarcia są doskonale widoczne. Są ciemniejsze, równoległe względem poruszającego się tłoka i z reguły występują w od strony membrany i zaworu wydechowego (tak, pozostań przy nazwie zawór!) W tych miejscach cylinder jest narażony na ścieranie za sprawą tłoka. Oczywiście lekkie przetarcia pojawią się już po kilku motogodzinach, jednak należy wtenczas umieć odróżnić starty nikasil, w miejscach którego tłok pracuje już nie tyle po owej powłoce, co po czystym aluminium, z którego odlany jest nasz cylinder. Wtenczas nie radzę bawić się w dalszą eksploatację górnych podzespołów silnika, bo może się to skończyć solidnym zniszczeniem całego silnika.
W przypadku osób niedoświadczonych proponuję, aby oddali do oceny swój cylinder osobie, która widziała już na własne oczy jego wygląd w przypadku gdy miał świeżą i zużytą powłokę nikasilową.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Żeby dopasować tłok, potrzeba najpierw porobić pomiary cylindra, sprawdzić jego walcowatość itd. Z pomocą przybędzie mikrometr. Pamiętaj, żeby tłok był spasowany na 0.04-0.06mm a najlepiej po środku 

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
żeby nie zakładać nowego tematu, wie ktoś czy w tym zaworze wydechowym ma być jakiś olej czy wystarczy posmarować, dodam że jak rozkręcałem to wylał się ze środka olej ale to tak jak by nie przepalony olej z cylindra zam się gromadził
sprzedam :
- Sony Ericson P99i (700pln)
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)

- Sony Ericson P99i (700pln)

- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
-
bastus - Bywalec
- Posty: 827
- Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
- Lokalizacja: Wrocław
Przesmarować tylko... on nie potrzebuje jakiegoś większego smarowania, a olej który Ci się stamtąd wylał pochodzi z nieprzepalonych resztek oleju z mieszanki.
Pzdr.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Ojj tutaj Ci niestety nie pomogę, aczkolwiek warto zapytać jakiegoś zwykłego mechanika samochodowego, być może ma i potrafi się obsługiwać mikrometrem.
Podejrzewam, że mimo wszystko będą to groszowe sprawy.
Podejrzewam, że mimo wszystko będą to groszowe sprawy.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
rozumiem że mowa o 2t tak więc moje pytanko
czy jak tłoczek się zużyje to czy nie wystarczy kupic następny i jazda?? jeśli chodzi o hondy to słyszałem że wystarczy tylko wymienic tłoka
w innych sprzętach jest jakas selekcja. co wymiana tłoka inna selekcja
jak to jest w rl bo z tego co tu wyczytałem to zanim wymieni sie tłoczka to dużo zabawy jest..
a jak jest w 4t?? też trzeba mierzyć/? czy wystarczy kupic tłoka, zalożyc i jazda?? noo i oczywiście dotrzeć
a jak mowa o dotarciu jak długo sie dociera tłok w 2t a jak w 4t crossach??
w 2t wiem mniej wiecej ile to musi trwac jeśli chodzi o pierdunki
czy jak tłoczek się zużyje to czy nie wystarczy kupic następny i jazda?? jeśli chodzi o hondy to słyszałem że wystarczy tylko wymienic tłoka
w innych sprzętach jest jakas selekcja. co wymiana tłoka inna selekcja
jak to jest w rl bo z tego co tu wyczytałem to zanim wymieni sie tłoczka to dużo zabawy jest..
a jak jest w 4t?? też trzeba mierzyć/? czy wystarczy kupic tłoka, zalożyc i jazda?? noo i oczywiście dotrzeć
a jak mowa o dotarciu jak długo sie dociera tłok w 2t a jak w 4t crossach??
w 2t wiem mniej wiecej ile to musi trwac jeśli chodzi o pierdunki
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Tu nie ma reguły czu 2 czy 4t. Przed założeniem nowego tłoka, musisz zmierzyć cylinder, żeby wiedzieć jaki tłok kupić. Inaczej źle go spasujesz.
Husqvarna WR

motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
hmm a skąd moge np wiedziec jaki tłoczek ma wymiar??
szukam na algiero a tam tłok do np cr rok 06
od nowosci tylko 1 wymiana była czy też muszę wymierzać cyla
czy kupuję tłoka wsadzam i lets goo??
szukam na algiero a tam tłok do np cr rok 06
od nowosci tylko 1 wymiana była czy też muszę wymierzać cyla
czy kupuję tłoka wsadzam i lets goo??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Musisz ściągnąć, zmierzyć, od wyniku odjąć wartość luzu jaki ma być i na taki wymiar kupić tłok.
Husqvarna WR

motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
ok panzer a widziałes np tłoki do wr twojej np z roku 04 czy tam ile o roznych rozmiarach??
ja tylko słyszałem o selekcji A b itp.. i tylko normalnych tłokach chyba że się mylę
ja tylko słyszałem o selekcji A b itp.. i tylko normalnych tłokach chyba że się mylę
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Tak, są różne rozmiary. A jak znalazłeś same selekcje to znajdź stronę producenta tego tłoka i tam powinno być napisane która selekcja ma jaki rozmiar.
Tu masz przykład
http://www.allegro.pl/item458969300_tlo ... 2_99r.html
Tu masz przykład
http://www.allegro.pl/item458969300_tlo ... 2_99r.html
Husqvarna WR

motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
a noo a nooo widze już ;D bo właśnie nie wiedziałem jak to z tym jest czy tylko selekcja czy producent wie dokładnie ile ma cylek średnicy po którymś tam tłoku 

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jak widać każdej selekcji odpowiada inna średnica tłoka. Dlatego też przy każdej zmianie tłoka powinno się mierzyć cylinder, chociażby z tego względu, że mimo wyjeżdżonych motogodzin, może się okazać, że ponownie wystarczy założyć tłok tej samej średnicy (selekcji) lub w innym przypadku, wyjdzie na to, że mieliśmy selekcję A, a teraz na gwałt trzeba będzie założyć C, bo poprzedni właściciel dosyć długo męczył tłoka o tej samej średnicy, przez co zrobił się już zbyt duży luz. Dlatego mierzyć średnicę cylindra i pasować tłok tak, aby różnica wyniosła 0.05mm, wtedy będziecie mieli pewność, że wszystko jest ok.
Co do takich ogólnych wymian, to z reguły jest tak, że na jednej selekcji można wyjeździć 2, a nawet 3 tłoki. Z tego względu, że powłoka cylindra ściera się w dużo wolniej niż pierścienie. Dlatego na jednym cylindrze można objeździć nawet do 12 tłoków, bez robienia nikasilu.
Sorry, trochę się zrobiło nie na temat, ale może komuś w przyszłości przyda się podobna informacja.
Pzdr.
Co do takich ogólnych wymian, to z reguły jest tak, że na jednej selekcji można wyjeździć 2, a nawet 3 tłoki. Z tego względu, że powłoka cylindra ściera się w dużo wolniej niż pierścienie. Dlatego na jednym cylindrze można objeździć nawet do 12 tłoków, bez robienia nikasilu.
Sorry, trochę się zrobiło nie na temat, ale może komuś w przyszłości przyda się podobna informacja.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości