nicasil
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Co rozumiesz przez słowo kapitalkę?
Co do 4T, jeśli chodzi o tłoki to sprawa jest nieco prostsza, gdyż wymieniasz je co 60-80 mh (nie wiem dokładnie jak przewiduje każdy producent) Potem też sobie mierzysz cylinder i dobierasz tłok, jak w 2T. Co do nikasilu, to powiem szczerze, że nie opłaca się go robić, gdyż w podobnej cenie będziesz miał nowy, oryginalny cylinder. Pomiędzy 2T i 4T jest ta różnica, że w przypadku dwusuwa cylinder kosztuje majątek, a głowica jest tańsza, a czteropaki maja na odwrót, drogie głowice i dużo tańsze cylindry. Tak więc ja jeżeli miałbym wybierać pomiędzy robieniem nikasilu, a kupnem nowego cylindra do 4T to nawet bym się nie zastanawiał i brał nowy oryginał.
Co do 4T, jeśli chodzi o tłoki to sprawa jest nieco prostsza, gdyż wymieniasz je co 60-80 mh (nie wiem dokładnie jak przewiduje każdy producent) Potem też sobie mierzysz cylinder i dobierasz tłok, jak w 2T. Co do nikasilu, to powiem szczerze, że nie opłaca się go robić, gdyż w podobnej cenie będziesz miał nowy, oryginalny cylinder. Pomiędzy 2T i 4T jest ta różnica, że w przypadku dwusuwa cylinder kosztuje majątek, a głowica jest tańsza, a czteropaki maja na odwrót, drogie głowice i dużo tańsze cylindry. Tak więc ja jeżeli miałbym wybierać pomiędzy robieniem nikasilu, a kupnem nowego cylindra do 4T to nawet bym się nie zastanawiał i brał nowy oryginał.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Korbę wymieniasz co dwa tłoki, poza tym łożyska w momencie kiedy wyczuwalny jest na nich luz. Cylinder wymieniasz, albo "naprawiasz" jak się skończą do niego selekcje. Załóżmy masz 4 selekcje, na każdej po 2 tłoki to wychodzi co 8 tłoków. W przypadku 4T to jakieś 500mh... Ale nie koniecznie musisz się tym sugerować, to tylko takie pobieżne informacje. Po prostu samemu, przy czynnościach serwisowych musisz stwierdzić czy lepiej zapobiegać czy leczyć. Jak będziesz oszczędzał to dwa razy zapłacisz - taka prawda. Wymieniaj wszystko tak, żeby było dobrze. W sumie w 4T ważniejszą sprawą od tłoka jest jeszcze rozrząd, zawory, łańcuszek i napinacz. Tutaj nie ma co oszczędzać i wymieniać/regulować wszystko na czas. Urwanie zaworu zrobi Ci takie spustoszenie w piecu, że oprócz zjebanej głowicy będziesz miał jeszcze do wymiany tłok i cylinder, a jak dobrze pójdzie to jeszcze korba. Zdarzył się również przypadek gdzie koleś miał pecha i naruszony został jeszcze wał... tak więc z silnika pozostaje Ci skrzynia biegów i aparat zapłonowy... Pamiętaj też o filtrze powietrza. O tym już w sumie nawet nie powinienem pisać, bo to priorytet przy serwisowaniu motocykla... Co trzy jazdy OBOWIĄZKOWO wymiana/czyszczenie filtra i smarowanie go olejem do filtrów powietrza. Oczywiście zależne jest to od warunków... jak będziesz jeździł cały dzień w gęstym kurzu to i po jednym takim treningu lepiej go wyczyścić. Zwykłe paprochy się nie dostaną, ale zaklejony kurzem filtr przepuści pyłki kurzu, które bardzo chętnie osiadają na powłoce cylindra i w ciągu kilkunastu minut jazdy możesz się pozbyć nowo nałożonego nikasilu, a potem już tylko zatarcie...
Tyle w temacie, pozdro!
Tyle w temacie, pozdro!
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
i następne moje pytanie ile mniej więcej trzeba docierać ten nowy tłok (np. ile litrów paliwa trzeba spalić) i wogule na czym polega to docieranie ??? jeździ się na niskich obrotach tylko ? czy trzeba jakąś bogatszą mieszankę robić ?
sprzedam :
- Sony Ericson P99i (700pln)
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)

- Sony Ericson P99i (700pln)

- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
-
bastus - Bywalec
- Posty: 827
- Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
- Lokalizacja: Wrocław
Jeździsz tak żeby nie przeciążać tłoka czyli na średnich obrotach tak żeby miał siłę jechać ale żebyś go nie przekręcił za bardzo. Niektórzy mówią o docieraniu pełną dzidą ale ja docierałem tak spokojniej i było ok co prawda nie 40km 125 ale 22.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jeżeli masz tuleję no to sprawa jest taka, że musisz wyjeździć te załóżmy 500km... co dajmy na to będzie gdzieś z 5-6 baków paliwa.
W przypadku nikasilu, jeden bak, myślę, że nawet nie...
Oczywiście na początku trzeba uważać, żeby nie przegrzać sprzętu i ostrożniej (co nie oznacza mozolnie...) po prostu jeździcie w miarę normalnie bez większego wstawiania w piz** - no właśnie...
W przypadku nikasilu, jeden bak, myślę, że nawet nie...
Oczywiście na początku trzeba uważać, żeby nie przegrzać sprzętu i ostrożniej (co nie oznacza mozolnie...) po prostu jeździcie w miarę normalnie bez większego wstawiania w piz** - no właśnie...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
słyszałem że z wolnymi obrotami też przesadzać niewolno bo przeciąża się korbowód ...
no to Ok
, jutro albo w piątek remąt zakońcony i można kolejny rok śmigać niemartwiąc się o silnik

no to Ok



sprzedam :
- Sony Ericson P99i (700pln)
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)

- Sony Ericson P99i (700pln)

- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
-
bastus - Bywalec
- Posty: 827
- Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
- Lokalizacja: Wrocław
hmm czyli jak to jest?? moge sobie po torze śmigac?? czy lepiej tylko las i lekki teren??
i w jakich cylkach mozna spotkac tuleje, modelach krosów??
w 2t i 4t?? powiedzmy do 250cm3 bo to mnie interesuje?? chyba że ktoś chce wiedziec wiece to i to można podac
wiedzy nigdy dosc;d
o wielki mistrzu Manhatanie ześlij nam posty wiedzy
oświec nas swą wielką wiedzą ;d
ewentualnie tyy forumowiczu wiedzÄ…cy o co kabaczek ;d
i w jakich cylkach mozna spotkac tuleje, modelach krosów??
w 2t i 4t?? powiedzmy do 250cm3 bo to mnie interesuje?? chyba że ktoś chce wiedziec wiece to i to można podac

wiedzy nigdy dosc;d
o wielki mistrzu Manhatanie ześlij nam posty wiedzy

ewentualnie tyy forumowiczu wiedzÄ…cy o co kabaczek ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Na seryjnych silnikach w crossach nigdzie nie spotkasz tulei chyba że ktoś regenerował cylinder zamiast nowego nicasilu robiąc tuleje.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Pewnie, że śmigaj po torze... jak będziesz miał świeży nikasil, to tak jak pisałem, bak wyjeździsz i spokój... Staraj się dobrze trzymać go na obrotach, tak, żebyś nie zamulał motocykla. Jeździj jak jeździłeś, tylko rób częstsze przerwy i nie staraj się wykręcać sprzęt do granic możliwości na prostych... zresztą, to się samemu powinieneś już domyślić jak powinno być dobrze
Co do terenu, to lataj gdzie Ci się podoba, uwzględniając powyższe uwagi. No może z wyjątkiem jakichś mega piaskowych torów, na którym żeby jechać, faktycznie trzeba kręcić moto ostro... Poza tym lataj ze spokojna głową. Dla przykładu podam tylko kumpla z którym latał. Zatarł moto, jednakże cylinder był ok. Założył nowy tłok i nie wiem czy z pół baku oszczędzał sprzęt... a potem już w miarę możliwości wykręcał swoją setę. Osobiście jednak polecam dobrze dotrzeć maszynę, a potem ją kręcić.
Tak jak napisał Landryss, nie spotkasz seryjnie wprasowywanych tulei. Ewentualnie w tych starszych-starszych crossówkach czy enduro można chyba spotkać żeliwne cylindry (nie jestem pewien na 100%) Poza tym, wszystko co w miarę świeże jest na aluminiowych i nikasilu, zarówno w 2T jak i 4T.
Pzdr.

Co do terenu, to lataj gdzie Ci się podoba, uwzględniając powyższe uwagi. No może z wyjątkiem jakichś mega piaskowych torów, na którym żeby jechać, faktycznie trzeba kręcić moto ostro... Poza tym lataj ze spokojna głową. Dla przykładu podam tylko kumpla z którym latał. Zatarł moto, jednakże cylinder był ok. Założył nowy tłok i nie wiem czy z pół baku oszczędzał sprzęt... a potem już w miarę możliwości wykręcał swoją setę. Osobiście jednak polecam dobrze dotrzeć maszynę, a potem ją kręcić.
Tak jak napisał Landryss, nie spotkasz seryjnie wprasowywanych tulei. Ewentualnie w tych starszych-starszych crossówkach czy enduro można chyba spotkać żeliwne cylindry (nie jestem pewien na 100%) Poza tym, wszystko co w miarę świeże jest na aluminiowych i nikasilu, zarówno w 2T jak i 4T.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
noom to teraz wiedziec ja co i jak;d
czyli krótko mówiąc można smigac sobie do pół gazu wiecej nie trzeba ;d pojeździc z 3 4 dni po pare h ;d spalic dla pewności z 10l wachy i styka jeśli mowa o 4t ;d
o 2t tak około 20 powinno starczyc
czyli krótko mówiąc można smigac sobie do pół gazu wiecej nie trzeba ;d pojeździc z 3 4 dni po pare h ;d spalic dla pewności z 10l wachy i styka jeśli mowa o 4t ;d
o 2t tak około 20 powinno starczyc

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
dobra dzisiaj docieranie zakończone
rużnica jest, nawet jak się kopie to czuć że kopka ciężej chodzi, to chyba znaczy że komprecha większa 


sprzedam :
- Sony Ericson P99i (700pln)
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)

- Sony Ericson P99i (700pln)

- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
-
bastus - Bywalec
- Posty: 827
- Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości