[biblioteka] Przerejestrowanie motocykla -...
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
[biblioteka] Przerejestrowanie motocykla -...
Dyskusja na temat: Przerejestrowanie motocykla - motocyklista a prawo
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Przerejestrowanie motocykla - motocyklista a prawo
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Przerejestrowanie motocykla - motocyklista a prawo
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Do zapłaty podatku (PCC 3) nie potrzeba NIP-u sprzedawcy motocykla. Było to potrzebne do formularza PCC 1 stosowanego do 2007 roku. Teraz na formularzu PCC 3 podaje się dane wyłącznie nabywcy.<br><hr>Darek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Aha. Ja tablicę rejestracyjną dostałem podczas pierwszej wizyty w wydziale komunikacji razem z tymczasowym dowodem rejestracyjnym. I to chyba standard. Odbierając stały dowód rejestracyjny trzeba mieć przy sobie ubezpieczenie OC motocykla.<br><hr>DarekKomentatorzy napisał(a):Do zapłaty podatku (PCC 3) nie potrzeba NIP-u sprzedawcy motocykla. Było to potrzebne do formularza PCC 1 stosowanego do 2007 roku. Teraz na formularzu PCC 3 podaje się dane wyłącznie nabywcy.<br><hr>Darek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zabrakło informacji o ubezpieczeniu OC, które to przekazywane jest nabywcy pojazdu [bez znaczenia czy to motocykl, czy samochód], a w związku z tym konieczności wypowiedzenia tego OC w terminie 30 dni od daty zakupu, lub przepisania ubezpieczenia na siebie. Drugie wyjście może wiązać sie z koniecznością dopłaty "kilku" złotych. Odnośnie tablic to jeżeli nie decydujemy się na indywidualne, to dostaje się je wraz z dowodem tymczasowym. Jeżeli się decydujemy, to na naszą prośbę możemy dostać tymczasowe. Aaaaa - obowiązku rejestracji pojazdu musimy dopełnić w terminie 30 dni od daty zakupu a nie dwóch tygodni.<br><hr>Smoku
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Fragment "Motocykl z USA" wykazuje niewiedzę autora... Sorks.<br><hr>b.Komentatorzy napisał(a):Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ja mam do was takie pytanko. nie wiecie jak to jest z przerejerstrowaniem 125cc na motorower? mam 15 lat. i chce kupic hyosunga GT125 ale z racji tego ze zarej. na 50 jest za drogi musze sam jakos przerejerstrowac. prosze o pomoc. jesli nie w temacie to na gg 1185762 pozdro i z gory dzieki<br><hr>Pawełłłek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
na PCC 3 nie trzeba już wpisywać danych sprzedającego to mogę potwierdzić bo dzisiaj wypełniałem a pcc3/a jest na przykład dla współwłaściciela (np dziadek z większymi zniżkami do OC) a z tablicami jest tak że jak był kupowany od gościa w tym samym powiecie to możliwe że blachy stare zostaną
<br><hr>Mati

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się, że na PCC-3 wpisuje się NIP nabywcy. Jednak NIP sprzedającego jest nam również potrzebny. Zdarzają się w praktyce - rzadko bo rzadko ale jednak, że US żąda od nas dodatkowych informacji. Ma do tego jak najbardziej prawo. Dlatego NIP sprzedawcy choć niewpisywany w PCC-3 powinniśmy mieć. Generalnie zasada jest taka lepiej mieć więcej niż mniej i potem kombinować i szukać skąd załatwić. Tyle w kwestii wyjaśnienia.<br><hr>PedroKomentatorzy napisał(a):Do zapłaty podatku (PCC 3) nie potrzeba NIP-u sprzedawcy motocykla. Było to potrzebne do formularza PCC 1 stosowanego do 2007 roku. Teraz na formularzu PCC 3 podaje się dane wyłącznie nabywcy.<br><hr>Darek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Poproszę o pokazanie, gdzie są błędy. To po pierwsze. Po drugie postaraj się to uzasadnić, najlepiej zgodnie z przepisami. Po trzecie polecam poczytać nie tylko co ludzie piszą na forach ale sięgnąć do ustaw i komentarzy. Czekam na tą kupę błędów. z chęcią to przedyskutuję<br><hr>PedroKomentatorzy napisał(a):Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Na załatwienie formalności związanych z przerejestrowaniem motocykla kupujący ma dokładnie dwa tygodnie. Zdanie to tyczy się jak dobrze spojrzysz w Deklaracje PCC-3 pod oznaczeniem pisma masz pouczenie. Termin składania - 14 dni! od momentu powstania obowiązku podatkowego. Jeśli nie złożysz w tym terminie robisz sobie strasznie pod górkę. PCC-3 to jeden z elementów formalnych rejestracji pojazdu i tak na dobrą sprawę warto zamknąć załatwienie wszystkich rzeczy w ciągu tych 2 tygodni. Oczywiście możesz rejestrować w terminie 30 dni. Tyle, że własnie trzeba pamiętać o tak zwanych terminach zawitych.<br><hr>PedroKomentatorzy napisał(a):Zabrakło informacji o ubezpieczeniu OC, które to przekazywane jest nabywcy pojazdu [bez znaczenia czy to motocykl, czy samochód], a w związku z tym konieczności wypowiedzenia tego OC w terminie 30 dni od daty zakupu, lub przepisania ubezpieczenia na siebie. Drugie wyjście może wiązać sie z koniecznością dopłaty "kilku" złotych. Odnośnie tablic to jeżeli nie decydujemy się na indywidualne, to dostaje się je wraz z dowodem tymczasowym. Jeżeli się decydujemy, to na naszą prośbę możemy dostać tymczasowe. Aaaaa - obowiązku rejestracji pojazdu musimy dopełnić w terminie 30 dni od daty zakupu a nie dwóch tygodni.<br><hr>Smoku<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Musisz isc na stacje diagnostycznom i sprobowac sie dogadac z typem zeby ci wystawil zaswiadczenie o przebudowie silnika nie wszedzie da sie to zrobic ale musisz poszukac a jak nie to z rzeczoznawca sie dogadac zeby takie zaswiadczenie wystawil <br><hr>ktosKomentatorzy napisał(a):ja mam do was takie pytanko. nie wiecie jak to jest z przerejerstrowaniem 125cc na motorower? mam 15 lat. i chce kupic hyosunga GT125 ale z racji tego ze zarej. na 50 jest za drogi musze sam jakos przerejerstrowac. prosze o pomoc. jesli nie w temacie to na gg 1185762 pozdro i z gory dzieki<br><hr>Pawełłłek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To jeszcze napisz jak wygląda sprawa z pojazdami kupowanymi z komisów, firmowych czyli z fakturą VAT.Komentatorzy napisał(a):Zabrakło informacji o ubezpieczeniu OC, które to przekazywane jest nabywcy pojazdu [bez znaczenia czy to motocykl, czy samochód], a w związku z tym konieczności wypowiedzenia tego OC w terminie 30 dni od daty zakupu, lub przepisania ubezpieczenia na siebie. Drugie wyjście może wiązać sie z koniecznością dopłaty "kilku" złotych. Odnośnie tablic to jeżeli nie decydujemy się na indywidualne, to dostaje się je wraz z dowodem tymczasowym. Jeżeli się decydujemy, to na naszą prośbę możemy dostać tymczasowe. Aaaaa - obowiązku rejestracji pojazdu musimy dopełnić w terminie 30 dni od daty zakupu a nie dwóch tygodni.<br><hr>Smoku<br>Komentatorzy napisał(a):Na załatwienie formalności związanych z przerejestrowaniem motocykla kupujący ma dokładnie dwa tygodnie. Zdanie to tyczy się jak dobrze spojrzysz w Deklaracje PCC-3 pod oznaczeniem pisma masz pouczenie. Termin składania - 14 dni! od momentu powstania obowiązku podatkowego. Jeśli nie złożysz w tym terminie robisz sobie strasznie pod górkę. PCC-3 to jeden z elementów formalnych rejestracji pojazdu i tak na dobrą sprawę warto zamknąć załatwienie wszystkich rzeczy w ciągu tych 2 tygodni. Oczywiście możesz rejestrować w terminie 30 dni. Tyle, że własnie trzeba pamiętać o tak zwanych terminach zawitych.<br><hr>Pedro<br>
Może faktycznie mało uważnie czytałem, ale zdanie "na załatwienie formalności związanych z przerejestrowaniem motocykla kupujący ma dokładnie dwa tygodnie" pojawia się po raz pierwszy w akapicie zatytułowanym "Nie taki diabeł straszny jak go malują". W całym tym akapicie nie ma słowa o PCC-3. Dla uniknięcie nieporozumień należałoby napisać, że na załatwienie formalności podatkowych kupujący ma dwa tygodnie od dnia zakupu. Z wyłączeniem oczywiście sytuacji jeżeli zakupuje pojazd od płatnika VAT.
Mam wrażenie, że temat przerósł samego piszącego...<br><hr>Smoku
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tablice dostaje się odrazu kiedyś były tak zwane numery próbne
-jeśli masz fakturę vat nie potrzebujesz pcc
-trzeba mieć ważne OC
-jeżeli karta pojazdu nie była wydana bo ktoś rejestrował przed 1 lipca któregoś tam roku wcale nie trzeba biegać po urzędach jak jest napisane bo nie była wydana i to nie wasz problem wszystkie pojazdy rejestrowane przed 1 lipca któregoś tam roku nie miały jej i dopiero jak bedziecie przerejestrowywać to wam wydadzą nie wiem ja jakiej podstawie autor to pisał ale narobił kupę błędów merytorycznych ...........<br><hr>Kornik_wz
-jeśli masz fakturę vat nie potrzebujesz pcc
-trzeba mieć ważne OC
-jeżeli karta pojazdu nie była wydana bo ktoś rejestrował przed 1 lipca któregoś tam roku wcale nie trzeba biegać po urzędach jak jest napisane bo nie była wydana i to nie wasz problem wszystkie pojazdy rejestrowane przed 1 lipca któregoś tam roku nie miały jej i dopiero jak bedziecie przerejestrowywać to wam wydadzą nie wiem ja jakiej podstawie autor to pisał ale narobił kupę błędów merytorycznych ...........<br><hr>Kornik_wz
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
1) za motocykl nie ma oplaty recyklingowejKomentatorzy napisał(a):Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q<br>Komentatorzy napisał(a):Poproszę o pokazanie, gdzie są błędy. To po pierwsze. Po drugie postaraj się to uzasadnić, najlepiej zgodnie z przepisami. Po trzecie polecam poczytać nie tylko co ludzie piszą na forach ale sięgnąć do ustaw i komentarzy. Czekam na tą kupę błędów. z chęcią to przedyskutuję<br><hr>Pedro<br>
2) na motocykl nie ma akcyzy
3) wydaje mi się, że cło jest niższe przy imporcie z USA - 7 - 9 % (tu musisz dokładnie przewertować taryfy celne, gdzies znalazlem w necie rozporzadzenie ministra wlasciwego, ale teraz nie potrafie tego znalezc )<br><hr>b.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co do sprowadzania motocykli z EU, konkretnie do 125ccm z Niemiec (mój przypadek)
Nie dostaje się brifu tylko "Zezwolenie na Eksploatacje" to taka 3 częściowa mała niebieska książeczka, gdzie są wypisane wszystko dane moto.
Miałem dowód rejestracyjny, umowę k-s, kartę z TUV i ten niebieski dok. UM nie chcał zarejestrować mi moto na podstawie tych dokumentów, wiec musiałem napisać list do urzędu w Niemczech gdzie moto został kupiony. Posłałem skany wszystkich dokumentów i napisałem że w Polsce nie chcą zarejestrować moto i czy mogli by przesłać brif. Odpisali ze zezwolenie na eksploatacje do odpowiednik brifu dla 125ccm. Z listem z urzędu poszedłem do polskiego urzędu i zarejestrowałem moto.
Moto zarejestrowałem 3 miesiące po tym jak je kupiłem.
Piszę to jak by ktoś miał taką samą syt. jak ja.
Ps. Jak coś nie gra to nie warto się wykłócać z paniami przy okienkach tylko od razu do szefa się udać.<br><hr>krzkrz
Nie dostaje się brifu tylko "Zezwolenie na Eksploatacje" to taka 3 częściowa mała niebieska książeczka, gdzie są wypisane wszystko dane moto.
Miałem dowód rejestracyjny, umowę k-s, kartę z TUV i ten niebieski dok. UM nie chcał zarejestrować mi moto na podstawie tych dokumentów, wiec musiałem napisać list do urzędu w Niemczech gdzie moto został kupiony. Posłałem skany wszystkich dokumentów i napisałem że w Polsce nie chcą zarejestrować moto i czy mogli by przesłać brif. Odpisali ze zezwolenie na eksploatacje do odpowiednik brifu dla 125ccm. Z listem z urzędu poszedłem do polskiego urzędu i zarejestrowałem moto.
Moto zarejestrowałem 3 miesiące po tym jak je kupiłem.
Piszę to jak by ktoś miał taką samą syt. jak ja.
Ps. Jak coś nie gra to nie warto się wykłócać z paniami przy okienkach tylko od razu do szefa się udać.<br><hr>krzkrz
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Po pierwsze: np przy rejestracji pojazdu sprowadzonego z UE, albo kupionego w PL dostajesz od razu "sztywną" blachę i "miękki" dowód. Po upływie 30 dni zgłaszasz się po twardy dowód i tyle. Przy pojeździe sprowadzonym - przed odbiorem twardego DR musisz okazać OC.Komentatorzy napisał(a):Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q<br>Komentatorzy napisał(a):Poproszę o pokazanie, gdzie są błędy. To po pierwsze. Po drugie postaraj się to uzasadnić, najlepiej zgodnie z przepisami. Po trzecie polecam poczytać nie tylko co ludzie piszą na forach ale sięgnąć do ustaw i komentarzy. Czekam na tą kupę błędów. z chęcią to przedyskutuję<br><hr>Pedro<br>
Apropo OC na pojazdy sprowadzone: opłacasz je PO zarejestrowaniu, a nie przed. Jak niby ubezpieczyć od OC pojazd, który nie jest _nigdzie_ zarejestrowany? OC okazujesz dopiero przy odbiorze twardego DR.
Do przerejestrowania pojazdu zarejestrowanego w PL nie trzeba mieć PCC.
Po drugie: jako autor artykułu sam powinieneś sobie zadać trud zweryfikowania realnego przełożenia wiedzy "książkowej" na rzeczywistość. Nie znam przepisów, nie interesuje mnie to i nie zamierzam się w to wgłębiać. Nie interesuje mnie "moc teoretycznej wszechwiedzy", a to, co faktycznie muszę zrobić, żeby zarejestrować pojazd.
Po trzecie: nie wiem co piszą na forach, wiem, jak wyglądała rejestracja motocykla i samochodu w Poznaniu, kilka miesięcy temu. Wygląda inaczej, niż opisałeś. I tyle. <br><hr>Q
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"(...)ważność dowodu tymczasowego i odbieramy stały dowód rejestracyjny oraz tablice(...)"
Tablice dostajemy od razu, z dowodem rejestracyjnym tymczasowym, ładnie nazwanym "pozwoleniem czasowym". Jaki byłby sens posiadania tego dokumentu bez blachy? Jazda byłaby i tak nielegalna... Pomyłeczka lekka... <br><hr>derbixxx
Tablice dostajemy od razu, z dowodem rejestracyjnym tymczasowym, ładnie nazwanym "pozwoleniem czasowym". Jaki byłby sens posiadania tego dokumentu bez blachy? Jazda byłaby i tak nielegalna... Pomyłeczka lekka... <br><hr>derbixxx
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja miałem jeszcze lepszą sytuację. Dotyczyła Yamahay XT125R, z 2007 roku. rolę Briefu, lub tej niebieskiej książeczki pełnił Certyfikat Zgodnośći CE wydany po angielsku przez Malaguti (to on jest rzeczywistym producentem tego motocyklaKomentatorzy napisał(a):Co do sprowadzania motocykli z EU, konkretnie do 125ccm z Niemiec (mój przypadek)
Nie dostaje się brifu tylko "Zezwolenie na Eksploatacje" to taka 3 częściowa mała niebieska książeczka, gdzie są wypisane wszystko dane moto.
Miałem dowód rejestracyjny, umowę k-s, kartę z TUV i ten niebieski dok. UM nie chcał zarejestrować mi moto na podstawie tych dokumentów, wiec musiałem napisać list do urzędu w Niemczech gdzie moto został kupiony. Posłałem skany wszystkich dokumentów i napisałem że w Polsce nie chcą zarejestrować moto i czy mogli by przesłać brif. Odpisali ze zezwolenie na eksploatacje do odpowiednik brifu dla 125ccm. Z listem z urzędu poszedłem do polskiego urzędu i zarejestrowałem moto.
Moto zarejestrowałem 3 miesiące po tym jak je kupiłem.
Piszę to jak by ktoś miał taką samą syt. jak ja.
Ps. Jak coś nie gra to nie warto się wykłócać z paniami przy okienkach tylko od razu do szefa się udać.<br><hr>krzkrz<br>



- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z ubezpieczeniem to rzeczywiście teoretycznie powinno się po zarejestrowaniu pojazdu zawrzeć umowę... a praktycznie ubezpieczalnie robią to na stare tabliceKomentatorzy napisał(a):Kupa, kupa błędów, nie wystarczyłoby miejsca w okienku komentarza, żeby je wymienić. Kiepściutko!<br><hr>Q<br>Komentatorzy napisał(a):Poproszę o pokazanie, gdzie są błędy. To po pierwsze. Po drugie postaraj się to uzasadnić, najlepiej zgodnie z przepisami. Po trzecie polecam poczytać nie tylko co ludzie piszą na forach ale sięgnąć do ustaw i komentarzy. Czekam na tą kupę błędów. z chęcią to przedyskutuję<br><hr>Pedro<br>Komentatorzy napisał(a):Po pierwsze: np przy rejestracji pojazdu sprowadzonego z UE, albo kupionego w PL dostajesz od razu "sztywną" blachę i "miękki" dowód. Po upływie 30 dni zgłaszasz się po twardy dowód i tyle. Przy pojeździe sprowadzonym - przed odbiorem twardego DR musisz okazać OC.
Apropo OC na pojazdy sprowadzone: opłacasz je PO zarejestrowaniu, a nie przed. Jak niby ubezpieczyć od OC pojazd, który nie jest _nigdzie_ zarejestrowany? OC okazujesz dopiero przy odbiorze twardego DR.
Do przerejestrowania pojazdu zarejestrowanego w PL nie trzeba mieć PCC.
Po drugie: jako autor artykułu sam powinieneś sobie zadać trud zweryfikowania realnego przełożenia wiedzy "książkowej" na rzeczywistość. Nie znam przepisów, nie interesuje mnie to i nie zamierzam się w to wgłębiać. Nie interesuje mnie "moc teoretycznej wszechwiedzy", a to, co faktycznie muszę zrobić, żeby zarejestrować pojazd.
Po trzecie: nie wiem co piszą na forach, wiem, jak wyglądała rejestracja motocykla i samochodu w Poznaniu, kilka miesięcy temu. Wygląda inaczej, niż opisałeś. I tyle. <br><hr>Q<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość