CBR 1100 XX. Jak odpowietrzyc tylny hamulec Dual CBS??
Posty: 9
• Strona 1 z 1
CBR 1100 XX. Jak odpowietrzyc tylny hamulec Dual CBS??
Witam,
niedawno kupiłem XX'a z 2006 r. Wymieniłem uszkodzony metalowy przewód hamulcowy nad przednim błotnikiem (ten od tylnego halumca) i teraz mam problem z odpowietrzeniem tylnego hamulca.
W przednich zaciskach i sprzęgle wymieniłem płyn i jest ok.
Nie mogę sobie poradzic z tylnym hamulcem. Jest poważnie zapowietrzony, praktycznie samo powietrze. Nalałem płynu do zbiorniczka pod siedzeniem, ale przy pompowaniu dźwignią go nie zasysa - więc nie tłoczy go ani do tylnego zacisku, ani do przedniego.
Czy ktoś w Was mam tutaj jakąś radę? Pewnie chodzi o jakiś prosty "myk', ale nie wiem jaki.
Dzięki za informacje![/b]
W ZWIĄZKU Z TYM ZE JESTEŚ NOWY ZAMIAST WARNA ODSYŁAM CIE DO REGULAMINU FORUM!!!! JAK ZAPOZNASZ SIE Z MAPĄ DZIAŁÓW BĘDZIESZ WIEDZIAŁ ŻE TAKIE TEMATY ZAKŁADAMY W DZIALE MECHANIKA.
niedawno kupiłem XX'a z 2006 r. Wymieniłem uszkodzony metalowy przewód hamulcowy nad przednim błotnikiem (ten od tylnego halumca) i teraz mam problem z odpowietrzeniem tylnego hamulca.
W przednich zaciskach i sprzęgle wymieniłem płyn i jest ok.
Nie mogę sobie poradzic z tylnym hamulcem. Jest poważnie zapowietrzony, praktycznie samo powietrze. Nalałem płynu do zbiorniczka pod siedzeniem, ale przy pompowaniu dźwignią go nie zasysa - więc nie tłoczy go ani do tylnego zacisku, ani do przedniego.
Czy ktoś w Was mam tutaj jakąś radę? Pewnie chodzi o jakiś prosty "myk', ale nie wiem jaki.
Dzięki za informacje![/b]
W ZWIĄZKU Z TYM ZE JESTEŚ NOWY ZAMIAST WARNA ODSYŁAM CIE DO REGULAMINU FORUM!!!! JAK ZAPOZNASZ SIE Z MAPĄ DZIAŁÓW BĘDZIESZ WIEDZIAŁ ŻE TAKIE TEMATY ZAKŁADAMY W DZIALE MECHANIKA.
- Dawid_XX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Cześc,
po naciśnięciu przedniej klamki, tył nie hamuje. Jedyne co działa, to przednia klamka na przednie zaciski.
Raczek_6: Bardzo chciałbym zrozumiec Twoją wypowiedź. Mógłbym prosic jeszcze raz o te info, może innymi słowami... "np. dociskac cały zacisk"?
Dzięki!
po naciśnięciu przedniej klamki, tył nie hamuje. Jedyne co działa, to przednia klamka na przednie zaciski.
Raczek_6: Bardzo chciałbym zrozumiec Twoją wypowiedź. Mógłbym prosic jeszcze raz o te info, może innymi słowami... "np. dociskac cały zacisk"?
Dzięki!
- Dawid_XX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05
Podczas hamowania zacisk przesuwa tłok który tłoczy płyn do tylnego zacisku,(najlepiej niech ktoś wciśnie hamulec i dociśnie zawieszenie zobaczysz co jest wciskane) postąp tak samo przy odpowietrzaniu.
Wciskasz druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca i puszczasz zacisk.
Przyda się pusta butelka i kawałek rurki o średnicy 5mm, którą zakładasz na odpowietrznik aby nie usyfić motoru płynem hamulcowym.
Lub poszukaj service manuala do CBR 1100XX - tam powinno być też opisane co i jak niestety po angielsku.
Wciskasz druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca i puszczasz zacisk.
Przyda się pusta butelka i kawałek rurki o średnicy 5mm, którą zakładasz na odpowietrznik aby nie usyfić motoru płynem hamulcowym.
Lub poszukaj service manuala do CBR 1100XX - tam powinno być też opisane co i jak niestety po angielsku.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Podczas hamowania zacisk przesuwa tłok który tłoczy płyn do tylnego zacisku,(najlepiej niech ktoś wciśnie hamulec i dociśnie zawieszenie zobaczysz co jest wciskane) postąp tak samo przy odpowietrzaniu.
Wciskasz druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca i puszczasz zacisk.
Przyda się pusta butelka i kawałek rurki o średnicy 5mm, którą zakładasz na odpowietrznik aby nie usyfić motoru płynem hamulcowym.
Lub poszukaj service manuala do CBR 1100XX - tam powinno być też opisane co i jak niestety po angielsku.
Stary poproszę jeszcze raz bo z tego co napisałeś to masło maślane.(nie obraź sie ale jeszcze nie słyszałem takich głupot)
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):Stary poproszę jeszcze raz bo z tego co napisałeś to masło maślane.(nie obraź sie ale jeszcze nie słyszałem takich głupot)
Skoro jesteś taki mądry to jak się odpowietrza ten hamulec ?
Łatwo krytykować nie wnosząc nic do tematu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Naciskasz dźwignię hamulca nożnego odkręcasz odpowietrznik i pompujesz aż do skutku kontrolując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak z odpowietrznika zacznie płynąć płyn to go zakręcasz i sprawdzasz czy dźwignia jest twarda tak jak powinna. Jeśli nie to jeszcze raz aż do skutku..
-
Pająk - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Witam wszystkich,
nareszcie udało mi się. Gdyby ktoś miał podobny problem to polecam następujący sposób, który u mnie poskutkował:
* odkręcic przewody od góry tylnej pompy hamulcowej
* poluzowac jeden z odpowietrzników na tylnym zacisku, nałożyc na niego wężyk wypełniony płynem hamulcowym, z drugiego końca wepchnąc weń normalną strzykawkę z płynem ham. i wtłaczac, aż pocieknie z odkręconego przewodu przy tylnej pompie
* zakręcic odpowietrznik
* powyższe powtórzyc przy drugim zaworku tylnego zacisku - poleci płyn z drugiego przewodu przy pompie
* zakrecic drugi zaworek
* skręcic przwody przy tylnej pompie
* następnie już tylko standartowa procedura odpowietrzania - czyli pompujemy tylnym hamulcem i odpowietrzamy na przednich zaciskach, potem na tylnym.
Dzięki wszystkim za udział w temacie!
nareszcie udało mi się. Gdyby ktoś miał podobny problem to polecam następujący sposób, który u mnie poskutkował:
* odkręcic przewody od góry tylnej pompy hamulcowej
* poluzowac jeden z odpowietrzników na tylnym zacisku, nałożyc na niego wężyk wypełniony płynem hamulcowym, z drugiego końca wepchnąc weń normalną strzykawkę z płynem ham. i wtłaczac, aż pocieknie z odkręconego przewodu przy tylnej pompie
* zakręcic odpowietrznik
* powyższe powtórzyc przy drugim zaworku tylnego zacisku - poleci płyn z drugiego przewodu przy pompie
* zakrecic drugi zaworek
* skręcic przwody przy tylnej pompie
* następnie już tylko standartowa procedura odpowietrzania - czyli pompujemy tylnym hamulcem i odpowietrzamy na przednich zaciskach, potem na tylnym.
Dzięki wszystkim za udział w temacie!
- Dawid_XX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości