andy7 napisał(a):hefron napisał(a): Zostaw te ...instrukcje (nie wiem po co te niemieckie wstawki)
Wyobraz sobie, ze trafiaja sie ludzie ktorzy na codzien nie uzywaja specjalistycznego czy fochowego jezyka polskiego gdyz od ilus tam lat posluguja sie innym.
hefron napisał(a):
i poczytaj jak działa zawieszenie w motocyklu to nie będziesz gadał o wysprzęglaniu.
Wiesz o tym jak dziala zawieszenie nie musze czytac, bo wiem, moze wypowiesz sie nie na temat zawieszania a wlasnie sil dzialajacych na pojazd a konkretnie motocykl bo to one na niego oddzialywuja.
zawieszenie mozesz podregulowac a fizyki niestety nie, zlamac jej nie zlamiesz.
Czesc,
Coz to za pierdoly z tym wrzucaniem na luz?
W jaki sposob jadac np 100 km/h spacerowo na 3-4 biegu chcesz wrzucic na luz? Patrzysz na kontrolke az sie zapali wielkie zielone N?
Kazdym pojazdem mechanicznym jezdzi sie na biegu a nie na luzie!
Sprzeglo sluzy glownie do zmiany biegow, startu oraz do kontroli predkosci jazdy przy niskim biegu i predkosci (np przy manewrowaniu na placu czy w korku).
Biegi redukuje sie dodajac na sekunde gazu aby wyrownac predkosci obrotowe zebatek w skrzyni biegow. To nie jest popisowka ani jakas gowniarska przygazowka - to technika jazdy, ktora oszczedza sprzet i przeciwdziala blokowaniu tylnego kola przy redukcji na nizszy bieg.
Skladanie sie w zakret bez zapietego biegu to pelne lamerstwo i prosba o glebe. Bez biegu nie wyciagniesz moto ze zlozenia no chyba ze jezdzisz po kwardacie i uzywasz pasek szerokosci 4 centow na oponach.
To tyle.
Ludzie - przecie sa to podstawy, ktore powinny byc oczywiste.
Jezdze od prawie 20 lat na motongach roznej masci - na razie udalo mi sie bez gleby (na ulicy)... wiec chyba to czego nauczyli mnie starsi koledzy sie sprawdza.
Pozdrawiam,
Mikolaj