Świeżak a motocykl z ABS
Posty: 36
• Strona 2 z 2 • 1, 2
andy7 - ad1. osobiscie bym tak nie watpil.
ad2. tego tez nie bylbym taki pewien. Dlaczego motocykle stricte wyscigowe nie maja ABSu? Gdyby bylo tak jak piszesz to w motoGP juz dawno by je tam montowali.
ad2. tego tez nie bylbym taki pewien. Dlaczego motocykle stricte wyscigowe nie maja ABSu? Gdyby bylo tak jak piszesz to w motoGP juz dawno by je tam montowali.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
A Combined ABS w Hondzie CBR 600 RR na 2009 ??
Za kilka lat takie systemy beda w kazdym motocyklu. W sporcie ich nie montuja bo tam chodzi glownie o mase i osiagi. A kazdy kierowca potrafi hamowac na granicy poslizgu.
Za kilka lat takie systemy beda w kazdym motocyklu. W sporcie ich nie montuja bo tam chodzi glownie o mase i osiagi. A kazdy kierowca potrafi hamowac na granicy poslizgu.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
cycu_rsko napisał(a):A Combined ABS w Hondzie CBR 600 RR na 2009 ??
Za kilka lat takie systemy beda w kazdym motocyklu. W sporcie ich nie montuja bo tam chodzi glownie o mase i osiagi. A kazdy kierowca potrafi hamowac na granicy poslizgu.
bo konstruktorzy sportow i supersportow zakladali ze ich kierowcami beda doswiadczeni motocyklisci ktorzy posiadali motocykle od male j poj do coraz wiekszej i maja troche wiedzy.
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
MadboY napisał(a):andy7 - ad1. osobiscie bym tak nie watpil.
ad2. tego tez nie bylbym taki pewien. Dlaczego motocykle stricte wyscigowe nie maja ABSu? Gdyby bylo tak jak piszesz to w motoGP juz dawno by je tam montowali.
Waga ca. 11 kg wiecej, poza tym doswiadczenie pilotow moto GP, ich treningi, wyczucie. Im akurat nie jest to potrzebne, nie wykluczalbym jednak, ze nigdy tego nie wprowadza.
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
ABS nie tylko do hamowania na prostej
Witam i dzięki za newsy.
ABS nie tylko do hamowania na prostej
Chyba muszę trochę wyjaśnić Zdecydowałem się jednak na Fazera 600
Co do ABS to na 100 % będzie w 1 moto. Z całym szacunkiem, ale Ci którzy narzekają na ABS, nawet w aucie powinni trochę poczytać do czego jest ABS i jak się go używa. Zgadzam się, że ABS słabo działa np. na torach kolejowych, kocich łbach oraz innych nierównościach. W samochodzie działa idealnie, ale trzeba myśleć że ABS może się w każdej chwili zepsuć, że droga śliska , itd. itp. Pytałem o motor bo miałem wrażenie, że mogę nabrać złych nawyków. Ale skoro jeżdżę samochodem z ABS jestem przekonany, że mentalnie będzie mi łatwiej. Nie będę musiał 1 dnia myśleć 2 torowo, że tak powiem
CO DO SAMEGO ABSU
ABS jak sama nazwa wskazuje to Anti Block System
Największą jego zaletą jest hamowanie na skręconym kole. Hamując autem z ABS na skręconym kole samochód nie straci przyczepności i idealnie pojedzie po torze toczenia koła zgodnie z kierunkiem skrętu.
Zgadzam się w 100 % z kolegami, którzy twierdzą że ABS wydłuża drogę hamowania. Niewłaściwie użyty może ją wydłużyć nawet i 5 krotnie eheh, zależy jak szybko jedziemy i na co wjedziemy. Jak zaczynałem z ABS kilka razy przeleciałem torowisko na Placu Bankowym niemal jak po lodzie ehhe. Kilka takich sytuacji wystarczy, żeby pamiętać że żaden automat nie pozwala nam wyłączyć myślenie
Pozdrawiam,
Sh
ABS nie tylko do hamowania na prostej
Chyba muszę trochę wyjaśnić Zdecydowałem się jednak na Fazera 600
Co do ABS to na 100 % będzie w 1 moto. Z całym szacunkiem, ale Ci którzy narzekają na ABS, nawet w aucie powinni trochę poczytać do czego jest ABS i jak się go używa. Zgadzam się, że ABS słabo działa np. na torach kolejowych, kocich łbach oraz innych nierównościach. W samochodzie działa idealnie, ale trzeba myśleć że ABS może się w każdej chwili zepsuć, że droga śliska , itd. itp. Pytałem o motor bo miałem wrażenie, że mogę nabrać złych nawyków. Ale skoro jeżdżę samochodem z ABS jestem przekonany, że mentalnie będzie mi łatwiej. Nie będę musiał 1 dnia myśleć 2 torowo, że tak powiem
CO DO SAMEGO ABSU
ABS jak sama nazwa wskazuje to Anti Block System
Największą jego zaletą jest hamowanie na skręconym kole. Hamując autem z ABS na skręconym kole samochód nie straci przyczepności i idealnie pojedzie po torze toczenia koła zgodnie z kierunkiem skrętu.
Zgadzam się w 100 % z kolegami, którzy twierdzą że ABS wydłuża drogę hamowania. Niewłaściwie użyty może ją wydłużyć nawet i 5 krotnie eheh, zależy jak szybko jedziemy i na co wjedziemy. Jak zaczynałem z ABS kilka razy przeleciałem torowisko na Placu Bankowym niemal jak po lodzie ehhe. Kilka takich sytuacji wystarczy, żeby pamiętać że żaden automat nie pozwala nam wyłączyć myślenie
Pozdrawiam,
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Moze i wprowadza, ale jak dla mnie takie systemy w sporcie to pomylka. To tak jakby urządzić zawody w obliczeniach na duze liczby przy pomocy kalkulatora.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
NIe w tym rzecz
MadboY
Nie w tym rzecz - niby dlaczego sport ma stać w miejscu ? Zmienia sie wraz z rozwojem technologii. To tak jakbyśmy teraz chcieli wrócić do wyścigów samochodowych z lat 50. Skoro mamy technologie powinniśmy je stosować. Kiedyś w bolidach F1 nie było kołnierza trzymającego kask i wielu innych nowinek. Dzisiaj nie ma kierowcy, który chce wsiadać do bolidu bez tego wynalazku.
Pozdr
Sh
Nie w tym rzecz - niby dlaczego sport ma stać w miejscu ? Zmienia sie wraz z rozwojem technologii. To tak jakbyśmy teraz chcieli wrócić do wyścigów samochodowych z lat 50. Skoro mamy technologie powinniśmy je stosować. Kiedyś w bolidach F1 nie było kołnierza trzymającego kask i wielu innych nowinek. Dzisiaj nie ma kierowcy, który chce wsiadać do bolidu bez tego wynalazku.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Witam
W F1 zlikwidowali ESP ASR i tym podobne zabawki żeby błędy kierowców pokazały kto jest lepszy to samo tam się tyczy hamowania.
W motorach na torze myśle że celowo też nie ma ABS bo wówczas hamowanie zawodnika nie było by :
a) widowiskowe z odrobinÄ… adrenalinki
b) nie wymagało by myślenia - klamke zacisną do ostatniego soku z niej i ABS niech robi co trzeba
P.S. zaznaczam że autor wypowiedzi nie posiada ani nie posiadał motocykla pomimo że chciałby (przejeździłem różnymi około 2h łącznie)
W F1 zlikwidowali ESP ASR i tym podobne zabawki żeby błędy kierowców pokazały kto jest lepszy to samo tam się tyczy hamowania.
W motorach na torze myśle że celowo też nie ma ABS bo wówczas hamowanie zawodnika nie było by :
a) widowiskowe z odrobinÄ… adrenalinki
b) nie wymagało by myślenia - klamke zacisną do ostatniego soku z niej i ABS niech robi co trzeba
P.S. zaznaczam że autor wypowiedzi nie posiada ani nie posiadał motocykla pomimo że chciałby (przejeździłem różnymi około 2h łącznie)
- siwyV40
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11/9/2008, 10:22
- Lokalizacja: b-stok
siwyV40 napisał(a):...że celowo też nie ma ABS bo wówczas hamowanie zawodnika nie było by :
a) widowiskowe z odrobinÄ… adrenalinki
b) nie wymagało by myślenia - klamke zacisną do ostatniego soku z niej i ABS niech robi co trzeba
a. Moto GP czy SBK to nie X- fight, mylisz troche sporty, widowiskowosc nie ma z tym nic wspolnego.
b. zaden kierowca w/w wyscigow raczej nie mysli, oni maja to wytrenowane do perfekcji - i mimo tego wypadki sie zdarzaja.
Jak myslisz dlaczego moto GP zlikwidowalo klase 999 ccm a wprowadzila 799 ccm ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Kurs
fandzoilisz
Zgadzam się z Tobą. Kupuje motor już teraz i mam zamiar wybrać się na jakiś kurs doszkalający technikę jazdy. Przez całą zimę będę ćwiczył.
Mam nadzieję, że ta zima będzie tak ciepła jak zeszła.
Powinniśmy odrzucić myślenie o ABS w kategoriach sportowych. W 95 % przypadków na drodze ABS uratuje nam życie, bez znaczenia czy w samochodzie czy motorze. 5 % to czy będziemy myśleć i mieć świadomość o "wadach" ABS na różnych typach nawierzchni. Inna sprawa to różne jakości ABSu. Osobiście przyzwyczaiłem się do ABS w samochodzie i dobrze wiem, że muszę uważać na torowiskach i innych nierównościach.
Co do F1. Odrzucili już wiele technologii, ale tylko dla zwiększenia widowiska, kosztem bezpieczeństwa.
Czas pokaże...
Pozdrawiam
Sh
Zgadzam się z Tobą. Kupuje motor już teraz i mam zamiar wybrać się na jakiś kurs doszkalający technikę jazdy. Przez całą zimę będę ćwiczył.
Mam nadzieję, że ta zima będzie tak ciepła jak zeszła.
Powinniśmy odrzucić myślenie o ABS w kategoriach sportowych. W 95 % przypadków na drodze ABS uratuje nam życie, bez znaczenia czy w samochodzie czy motorze. 5 % to czy będziemy myśleć i mieć świadomość o "wadach" ABS na różnych typach nawierzchni. Inna sprawa to różne jakości ABSu. Osobiście przyzwyczaiłem się do ABS w samochodzie i dobrze wiem, że muszę uważać na torowiskach i innych nierównościach.
Co do F1. Odrzucili już wiele technologii, ale tylko dla zwiększenia widowiska, kosztem bezpieczeństwa.
Czas pokaże...
Pozdrawiam
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Re: Kurs
Shaft napisał(a): Kupuje motor już teraz i mam zamiar wybrać się na jakiś kurs doszkalający technikę jazdy.
Rozumiem, ze zdales kurs i bedzie to Twoj pierwszy motocykl. W akim ukladzie kursu doszkalajacego Ci jeszcze nie polecam. Dobrze, ze o nim myslisz i masz go w planie. Poczekalbym jednak jeden sezon abys wyrobil sobie pewne odruchy i " otzaskal " sie zarowno z motocyklaem jak i z jego prowadzeniem, inaczej nie bedziesz raczej w stanie wykonac technicznie tego czego bedzie oczekiwal instruktor.
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Zgadzam siÄ™..
Witam
Zgadzam się z Tobą Andy, faktycznie może lepiej dobrze wyczuć motor zanim zrobię ponad standardowe techniki..
Tak skończyłem kurs, ale na jednośladach jeździłem wiele lat temu bardzo dużo. Nie były to w prawdzie motory jakie mamy dzisiaj..
Po wielu poszukiwaniach wybrałem i zamówiłem Yamahę Fazer FZ600 S.
Faktycznie jakość wykonania super. Przymierzyłem się i leży jak szyta na miarę. Powinienem już pojeździć w następny weekend.
Pozdrawiam
Sh
Zgadzam się z Tobą Andy, faktycznie może lepiej dobrze wyczuć motor zanim zrobię ponad standardowe techniki..
Tak skończyłem kurs, ale na jednośladach jeździłem wiele lat temu bardzo dużo. Nie były to w prawdzie motory jakie mamy dzisiaj..
Po wielu poszukiwaniach wybrałem i zamówiłem Yamahę Fazer FZ600 S.
Faktycznie jakość wykonania super. Przymierzyłem się i leży jak szyta na miarę. Powinienem już pojeździć w następny weekend.
Pozdrawiam
Sh
- Załączniki
-
- FZ600.jpg (42.81 KiB) PrzeglÄ…dane 3674 razy
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
:)
Witam
Zobaczymy. Nie wiem czy są, ale w salonach można sie teraz ostro targować. Między innymi też z powodu promocji decyduję się na nowy.
Czuję się jak przy zakupie pierwszego samochodu w życiu. Tylko z tą różnicą, że przy motorze jeszcze bradziej czuje przyjemne emocje ehhe
Pozdr
Sh
Zobaczymy. Nie wiem czy są, ale w salonach można sie teraz ostro targować. Między innymi też z powodu promocji decyduję się na nowy.
Czuję się jak przy zakupie pierwszego samochodu w życiu. Tylko z tą różnicą, że przy motorze jeszcze bradziej czuje przyjemne emocje ehhe
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Posty: 36
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości