Zobacz wÄ…tek - Co sÄ…dzicie o Fazer FZ 1 (FZ1 ABS) z 2008 ?
NAS Analytics TAG

Co sÄ…dzicie o Fazer FZ 1 (FZ1 ABS) z 2008 ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Co sÄ…dzicie o Fazer FZ 1 (FZ1 ABS) z 2008 ?

Postprzez grant » 22/8/2008, 13:30

Cześć wszystkim,

1. Chciałbym was spytać co sądzicie o FAZER FZ 1 / FZ1 ABS ?

Zastosowanie to :
- dojazdy do pracy
- dojazdy na zakupy
- wycieczki poza miasto na dostansie np ok. 300 km.
- jazda rekreacyjna
- może się zdarzyć jakiś większy bagaż (duży plecak) przy wyjazdach na wakacje, + dodatkowa torba na bak

Głównie jazda na codzień po mieście + turystyka.

2. Jaka wersja jest sensowniejsza w tych zastosowaniach ABS czy bez ?

Pozdr
grant
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22/8/2008, 13:08


Postprzez andy7 » 22/8/2008, 14:30

Tylko i wylacznie z ABS.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez Norbi » 22/8/2008, 19:45

Tylko i wyłącznie bez ABS, największa porażka to ABS w motocyklu :!: ABS jest dobry ale na równej drodze, bez dziur, tarki na skrzyżowaniu. Każda nierówność dodaje metry drogi hamowania. Sam mam w hondzie ABS, ale wyjąłem bezpieczniki i nie po to, żeby stopale trzakaskać na światłach, ale dla bezpieczeństwa. Oczywiście zakładam, że skoro chcesz kupić dużego fazera to nie jest to pierwsze moto :lol: . Sam planuję na następny sezon przesiąść się na kilofazera, ale hondzina zapowiedziała nową VFRkę - zadezyduje cena :wink:
Avatar użytkownika
Norbi
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 17/3/2007, 21:17

Postprzez icid » 22/8/2008, 20:26

Co do fazerka to świetny motorek, praktycznie legenda, ABS to bardzo fajna sprawa np. na mokrej nawierzchni. Pytanie na ile sprawdził by się na polskich drogach, tego niestety nie wiem.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez PavloRBR » 22/8/2008, 22:29

no na PL drogach nie zdaje to egzaminu... kiedys oglądałem materiał na temat ABS-u w moto i stwierdzono tam ze predzej złapać glebe z ABSem aniżeli w moto bez ABSu... chyba ze wyjmiesz bezpiecznik jak kolega wyżej o ile to poskutkuje w Yamsze pzdr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez przemekorlik » 23/8/2008, 00:57

Cześć,

Posiadam właśnie FZ 1 rocznik 2008 tylko, że w wersji naked. Tutaj (otwórz link)wypowiadałem się na temat plusów i minusów tego motorku. Jako, że mam wersję naked to jest kilka znacząc różnic podczas eksploatacji jak chociaż dalsze wypady ale ogólnie o motorku mogę powiedzieć, że jest świetny. Świetnie się prowadzi, pali nie za dużo przy rozsądnej jeździe, wygodny, świetne hamulce i zawieszenie, bardzo czytelne zegary, dobra skrzynia biegów. Krótko mówiąc w tym motorze znalazłem wszystko czego można oczekiwać od motoru. W tym momencie warto wspomnieć że to prawdziwy potwór. Moment i moc dają naprawdę imponujące przyśpieszenie i osiągi. Nie jestem, aż tak dobrym jeźdźcem, ale według testów dobry kierowca rozpędzi go do setki w 2,9 s, a na starcie odsadzi R1 :lol: więc trzeba rozsądnie. Generalnie gorąco polecam :D
Life isn't the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away!
Avatar użytkownika
przemekorlik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

fazer

Postprzez WENICJUSZ » 23/8/2008, 09:28

Fazera FZ1 na dojazdy do pracy? Na zakupy?
Jazda rekreacyjna hm

Do tych celów które wymieniłes w zupełnosci wystarczy 600
np jeśli upierasz się przy motocyklach yamaha to FZ6 Fazer

Co do abs...
Miałem okazję jechać kilkoma sprzętami z i bez abs-u
MOJE zdanie: ABS sprawdza siÄ™ tylko w enduro.
Przemysl czy potrzebny jest ci 1000
PS. warto przepłacać? za fazeta FZ1 dasz 37 900 a odpowiednik Honda CBF 1000 kosztuje 28 900.
Szerokości

PS2 "przemekorlik" Jak moze byc szybszy od R1 jeśli jest 22kg cięższy i o 30 Km słabszy?
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez bedziu » 23/8/2008, 09:39

szybszy od r1 od 0-100 o 0,2s a do 200 wolniejszy o 2,5s. skrzynia biegów i lepszy "dół" silnika.
bedziu
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 18/4/2008, 13:03

Postprzez jordan23 » 23/8/2008, 09:53

Motocykl rewelka. Wczoraj oglądałem fazerka 1000 tylko rocznego. Coś pięknego. Lekki, ładny i do tego piekielna moc. Do miasta i poza ideał
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez kosta » 23/8/2008, 10:11

mnie sie równierz sprzęt bardzo podoba nie mniej jednak do celów które wymieniłeś 600 równierz starczy ci z powodzeniem, no chyba że lubisz jak moto ciągnie z dołu
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez jordan23 » 23/8/2008, 11:13

Siedziałem wczoraj też na Fz1N , motocykl piękny ,lekki, mocny. Do miasta najlepsze rozwiązanie, rekreacyjnie ,na zakupy - to jest idealne ,moto. No ale jak piszesz że będziesz też jeździł długie trasy to raczej odpada. Acha i poważna wada tego modelu wg mnie : Tył motocykla. Ma się wrażenie że tyłek moto jest zaraz za tobą. Masakra dla pasażera, praktycznie to moto jest jednosobowe.I z tego co patrzyłem to nie ma się za co plecaczek chwycić
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez <borut> » 23/8/2008, 11:45

Ja tam od tych FZ1 wolał bym na miasko MV Aguste 910R :D
To dopiero maszyna.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez olo113 » 23/8/2008, 13:27

cały czas myśle nad przejściem z gixera na fazera. Piekielne mocne maszyny jednocześnie uniwersalne. Mam dość sportów.
Osobiście polecam ci brać wersję bez ABSu, faktem jest że tu potrzeba więcej umiejętności.
Jezeli potrzebujesz motocyklu uniwersalnego bierz FZ1.
Życie jest za krótkie żeby być małym.
yamaha R6
Avatar użytkownika
olo113
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 552
Dołączył(a): 15/5/2008, 10:08
Lokalizacja: Wrocław City/Barcelona

Postprzez Meciek » 23/8/2008, 14:17

też zastanawiam się czy zamiast kolejnego gsxra nie kupić sobie litrowego fazera.ostanio miałem okazję przejechać się wersja z 2006r która mój sąsiad prowadził chyba za 26tys ze stanów w zeszłym roku.mi strasznie podpasował.w dodatku jest o wiele wygodniejszy od plastika a jak już ktoś wspomniał osiągami mu dorównuje.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez andy7 » 23/8/2008, 14:19

Norbi napisał(a): ABS jest dobry ale na równej drodze, bez dziur, tarki na skrzyżowaniu. Każda nierówność dodaje metry drogi hamowania.

Z ta argumentacja moglbym sie zgodzic. Pytanie tylko czy na kazdej drodze, przed kazdym skrzyzowaniem masz tarke ?

2. jezeli zapier***asz to moze warto troche zwolnic i nie liczyc ani na ABS ani na przedluzona droge hamowania ze wzgledu na tarke.

Ustaw dobrze zawieszenie, bo to wina nie ABS’u a wlasnie zawieszenia.

WENICJUSZ napisał(a):Miałem okazję jechać kilkoma sprzętami z i bez abs-u
MOJE zdanie: ABS sprawdza siÄ™ tylko w enduro.
słabszy?


Ha, ha, chyba jak jedziesz nim po asfalcie bo wlasnie w terenie / luznej czy lekko ubitej nawierzchni ABS nie dziala.

Kiedys widzialem na jednym z forum wyniki hamowan i ich wartosci, niestety nie znalazlem, natknalem sie jedynie na to.


z predkosci 100 km/h

1. BMW K 1200 GT 9,7m/s2 = 41,3 m

2. Honda Pan European 9,1 m/s2 = 42,4 m + 16,1 km/h

3. Kawasaki 1400 GTR 8,3 m/s2 = 46,3 m + 32,9 km/h

4. Yamaha FJR 1300 7,3 m/s2 = 52,7 m + 46,5

U Yamahy troche kiepsko z tym ABSem
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Re: fazer

Postprzez przemekorlik » 23/8/2008, 17:34

WENICJUSZ napisał(a):PS2 "przemekorlik" Jak moze byc szybszy od R1 jeśli jest 22kg cięższy i o 30 Km słabszy?


Dokładnie tak jak napisał bedziu
bedziu napisał(a):szybszy od r1 od 0-100 o 0,2s a do 200 wolniejszy o 2,5s. skrzynia biegów i lepszy "dół" silnika.


FZ1 osiąga moc maksymalną przy 11 000 RPM, a moment maksymalny przy 8 000 RPM, a R1 odpowiednio przy 12 500 RPM i 10 000 RPM. Wiadomo do setki pójdzie szybciej, ale potem zostaje z tyłu :)
Life isn't the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away!
Avatar użytkownika
przemekorlik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PavloRBR » 25/8/2008, 21:41

słyszałem opinie od kolegi który miał CBR 954 i Fazera jeszcze tego pierwszego FZS 1000 ze moc to on ma niezeimska przynajmniej na starcie CBR 954 to sie mogło schowac i nie jeden tak mówił który sie przesiadł z 929 czy 954... a ten FZ1 to juz chyba naprawde ma kopa 8) 8)
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez puma » 1/10/2008, 19:50

A powiedzcie mi koledzy ile FZ1 pali na 100 km?? Napiszcie ile przy spokojnej jeździe a ile przy ciężkiej ręce bo mam ochote na ten motor
puma
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/9/2008, 17:33
Lokalizacja: Paszczyna

:)

Postprzez Shaft » 1/10/2008, 20:15

Witam

Dołącze się do tematu Fazera z 2008 i rozwieje kilka wątpliwości bo sam już długo badam temat ABSu. Zastanawiałem się nad wersją moto z ABS. FZ600S z 2008 r. w wersji 78KM nie występuje z ABS. Wersja 98KM występuje z ABS tylko jest dużo droższa.
Co do wersji 1000 to nawet o nim nie myślałem.
Wg mnie jest nie jest tak ładny jak FZS600. Za szeroki z przodu :)
i za mocny na nasze drogi i społeczeństwo..

PS: Mój Fazerek już zamówiony i będzie to wersja 78KM bez ABS.
Srebrno-niebieski :)

Pozdrawiam
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez SQ » 1/10/2008, 20:36

fz1 spoko, polecam. nic ponad to co napisali koledzy nie dodam.

co do ABS... mam w Suzi. na tarce czy dziurach głupieje i włącza się często zupełnie niepotrzebnie. jednak na śliskim naprawdę może uratować dupsko. moim zdaniem lepiej brać ABS i pamiętać, że przed skrzyżowaniem trzeba wcześniej hamować. alternatywa jest taka, że weźmiesz bez ABS i będziesz mógł osto hamować na tarce przed skrzyżowaniem (której się spodziewasz), a wyrżniesz się podczas awaryjnego hamowania po najechaniu na białe linie, czy w deszczu.

już parę razy dzięki niemu nie straciłem panowania nad moto i kilkakrotnie włączał się niepotrzebnie, jednak w takiej sytuacji, że niczym to nie groziło.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê