Zobacz wątek - Romet Z150 - pamietnik uzytkownika
NAS Analytics TAG

Romet Z150 - pamietnik uzytkownika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez kitoslaw » 12/4/2009, 00:49

Witam już w Świąteczną Niedzielę. Myślę że koledze Eagle nie chodzi o zatkanie katalizatora tylko zaworu recyrkulacji spalin. Może to ma sens ale z drugiej strony ten zawór powinien działać tylko przy małych obrotach silnika, przy dużych obrotach powinien być chyba zamykany - chyba że się mylę - jak tak to mnie poprawcie. Jak chodzi o katalizator to czy można go wybebeszyć bez cięcia wydechu??? Jak się rozpruje wydech to chyba traci się gwarancję (podobnie z zębatka). W sprawie zębatki - czy nie prościej wymienić tylną na mniejszą - nie trzeba dużo rozkręcać, zębatkę mamy na wierzchu, a efekt chyba będzie taki sam.
W sprawie oleju w sercu mego pierdzikółka - jestem zdania, że na przegladzie po 500 km "mechanicy" wzięli pieniądze i nic nie zrobili, a ja im uwierzyłem, że wszystko jest w porządku. Mam nadzieję, że cała ta sprawa nie spowodowała uszczerbku na zdrowiu mojego pierdzikółka. Chyba lepiej będzie jak sam zajmę się wymianami oleju.
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok


Postprzez eagle » 12/4/2009, 18:49

Sorry oczywiście macie racje, pomyliłem się. Zatkałem recyrkulator (taka czarna rurka wychodzaca z cylindra, z prawej strony, przykrecona na 2 srubki), a nie katalizator, sorry za pomyłke ;) Ale na szczescie prawie kazdy wiedzial ze o to mi chodzilo, to jeden z pierwszych zabiegow jakie nalezy zrobic po kupnie z150 (poza dotarciem, wymina oleju itp). A i do mojego poprzedniego dlugiego postu dodam jeszcze:

Najwazniejszy jest przeglad zerowy. Od tego zalezy jak ci dlugo z150 bedzie sluzyl, a z serwisami jest zle .. bardzo zle ... Dlatego jak mowiliscie wczesniej - warto wszystko podokrecac, posprawdzac itp, potem moto powinien dlugo sluzyc. I jeszcze jedno - np ja nie mialem wyregulowanej czujki stop hamula tylnego, musialem ciut skrocic taka sprezynke po lewej i odpowiednio naciagnac regulacje (stop zalaczal sie dopiero jak wciskalem do oporu, jak wciskalem do polowy to kolo juz bylo zablokowane), a stop w moto jest baaardzo wazny - warto sprawdzic czy zalacza sie rzeczywiscie w momencie, kiedy zaczyna sie hamowanie rzeczywiste.

PS

kata na razie nie wywalam, ponoc w z125 po jakis 2-3 tys km jakies spawy sie tam odrywaja i tlumik dziwnie brzeczy ... moze w z150 juz tego nie ma, ew bede myslal jak to sie zacznie, u mnie na razie ladnie chodzi.

PS2
mam prosbe do jednego z kolegow, podajze autor tematu, co dawal fotki wyjeteko filtra oleju - mozesz napisac, ew dac 1-2 pomocne fotki, gdzie szukac, jak wymontowac, jak czyscic filtr oleju ? Dzieki.

PS3 - ostatnie, sorry za te edity ;/

Mam wrazenie ze odksztalcila mi sie boczna nozka, bo 3 miesiacach zimowego stania na niej. Jak mocno wasze Zetki sa przechylone na bocznej podstawce ? Bo ja mam wrazenie ze moj moze sie przewrocic, ale moze to zludzenie.
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Tmek » 12/4/2009, 20:04

Jak masz jeszcze gwarancję, niech tą tandetną stopkę Ci wymienią
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lekmar » 14/4/2009, 19:48

senek jemu chodziło o ten siatkowy filtr oleju, który znajduje się pod silnikiem :D Ty mu podałeś jak wyczyścić filtr odśrodkowy, który jest pod kapą sprzęgła - ten można sobie wyczyścić raz na 10tys km 8)
PS Eagle jutro, albo pojutrze wymieniam u siebie olej, więc jak Ci się nie spieszy i możesz zaczekać to przygotuje Ci opisowo-fotograficzną instrukcję wymiany oleju i czyszczenia filtra :D Pzdr
Załączniki
IMG_0184.JPG
Ta śruba, którą palcem wskazuje, służy do spuszczania oleju, a ta większa nad nią kryje pod sobą siatkowy filtr oleju.
IMG_0184.JPG (224.25 KiB) Przeglądane 8949 razy
lekmar
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28/12/2008, 10:15

Postprzez eagle » 14/4/2009, 21:28

OKI LEKMAR jasne ze poczekam, z góry dzięki.

BTW
Co ile wymieniacie olej w swoich zetkach ? (nie liczac 1szego przeglądu po 500 km) ? I czy to prawda ze jest jakis, który sprzęgła nie klei ? (szarpniecie przy pierwszym zapięciu biegu)
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lekmar » 14/4/2009, 22:57

Co masz zrobić jutro zrób dziś :D Mówisz i masz: http://picasaweb.google.pl/spidenciusz/WymianaOlejuPo5000km# (otwórz link). Może się komuś przyda
Jak będzie potrzeba więcej zdjęć lub coś objaśnić daj znać na priv. Pozdro
lekmar
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28/12/2008, 10:15

Postprzez Tmek » 15/4/2009, 20:03

Szkoda, może wtedy przestrzegłbyś wszystkich przed przepłacaniem :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tmek » 15/4/2009, 21:03

To, że jego jakość może być niewykorzystana w Romecie
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez eagle » 15/4/2009, 21:04

Też nie za bardzo zrozumiałem wypowiedź Tmeka ;)

Ale wydaje mi sie ze w romku nie ma roznicy czy olej za 29 zł, za 40/60 czy 100 (o ile tylko jest przeznaczony to 4t i nadaje sie do uzycia). Sprzet za niskiej klasy, zeby takie niuanse mialy znaczenie. Ale jedno wiem na pewno - wszystkie elementy fabryczne ktora da sie wymienic, najlepiej wymienic od razu (tyczy to sie rowniez plynow, w tym hamulcowego, nie wiem co oni tam leja ...)
eagle
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 28/6/2007, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lekmar » 15/4/2009, 21:43

senek poszukaj dobrze w hurtowniach, bo dobry syntetyczny olej wcale nie musi kosztować 60zł/1L :D Ja kupuję Castrola Racing 4t 10w-50 za 38zł/1L, a Mobila 15w-50 mam za 36zł. Długo szukałem takich cen, a okazało się, że najtaniej jest u mnie w mieście (Kutnie).
lekmar
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28/12/2008, 10:15

Postprzez kitoslaw » 15/4/2009, 23:33

Witam wszystkich. Wyjechałem na 3 dni z rodzina na święta (niestety puszką bo pierdzikółko 3 osób nie uciągnie) i nie miałem dostępu do internetu. Dobrze, że nie wszyscy się wyłączyli i kolega Eagle dostał super instrukcje dotyczącą wymiany oleju i czyszczenia filtra. Nasuwa się jedno pytanie jak Eagle przejechał 10000 km i nie wymieniał oleju ??? Może (czego życzę sobie i wszystkim innym) miał dobry serwis i skończyła mu się gwarancja. Jeśli mam racje to poinformuj nas jak wygląda serwisowanie maszyny po gwarancji w ASO?
Jeśli chodzi o olej to mój (taki jak pokazałem na zdjęciu) kosztował 36 zł i to chyba nie jest syntetyk. W moim przypadku nie wierzę już serwisantom i olej będę wymieniał sam. Po 1500 km chcę wlać jakiś syntetyk do motocykli 4T i wymieniać go co 1500 km albo co roku na wiosnę.
Pozdrawiam wszystkich.
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Romet RM 125

Postprzez ArtLion » 16/4/2009, 09:46

Witam wszystkich.

Wątek przeczytałem cały od dechy do dechy i uzyskałem sporo ważnych informacji, dla mnie zielonego laika :oops: - za to wielkie dzięki. Kupiłem 9 kwietnia Rometa RM 125. Dołączyłem do grona polskich chińczyków :) Nie będę się tutaj ponownie rozpisywał o moim nabytku bo robię to na swoim blogu - jeśli ktoś zainteresowany zapraszam (adres http://orasoft-artlion.blogspot.com/ (otwórz link)). Od czasu do czasu postaram się nasmarować i tutaj coś, ale na pewno nie będzie tego tak dużo jak tam.

Aby uciąć wszelką dyskusję nad wyższością japończyków vs chińczyki (podobne do odwiecznej wojny linux vs windows) powiem dlaczego kupiłem to co kupiłem:
1. Wracam do dwóch kółek po ... 12 latach
2. Nie wiem czy zostanę w braci motocyklistów i dlatego kupowałem jak najtaniej. Uważam, że jeśli będę miał sprzedać stracę % dużo, ale w ZŁ bardzo mało
3. Wybrałem Rometa z powodu gwarancji i assistance
4. Zapłaciłem za swój moped 2899 zł - chyba nic rozsądnego nie znajdę w japończykach za taką cenę
5. Służy mi tylko na dojazdy do pracy i z powrotem - dziennie około 40 km
6. Warszawa - korki - brak opłat za postój. Dlatego motorek.

Teraz jedna uwaga, którą wczoraj zobaczyłem na żywo. Razem z kumplem z pracy jechaliśmy razem (on jeździ od 1,5 roku Virago) w mocnym korku o 16:00 w Wawie. Non-stop musiałem odpuścić i poczekać, bo chopper w korku to nie lada problem. Więc jeśli ktoś chce coś kupić do miasta, korków - zdecydowanie motór ani chopper.

W moim mopedzie, na razie nic poważnego się nie dzieje - dzisiaj poczytałem jak namierzyć filtry :lol: - sprawdzę oba jak wyglądają.

Dla nie wiedzących RM 125 - to najbardziej prostacki model - bębny z przodu i z tyłu, golas kompletny - nie mylić z naked bike :shock:

Pozdrawiam, ArtLion
Romet Chart 50, RM 125 | Skoda Octavia II, SuperB | http://orasoft-artlion.blogspot.com/
ArtLion
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/4/2009, 09:02
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez ArtLion » 17/4/2009, 07:24

senekkorzenna napisał(a):Art Lion przeczytałem Twoje forum oraz wypowiedzi w zakresie pracy silnika a przede wszystkim pływania obrotów i mam dla Ciebie taka informacje ;szybko do serwisu i usuniecie brania lewego powietrza przez gaźnik.
Nie czekaj na 500km.


Chyba sam sobie robiłem źle :oops: Po prostu za wcześnie wyłączałem ssanie. Wczoraj dokończyłem całą dyskusję tutaj występującą i kilka linków jakie daliście i zacząłem inaczej rano jeździć tzn. ssanie na maks przez około 2 minuty, potem na pół do 5-6 minut i dopiero wyłączam. Efekt jest, że silnik już nie ma dziur i zrywów. Regulacja na pewno będzie potrzebna bo nadal czasami gaśnie pod światłami.

senekkorzenna napisał(a):Jeszcze jedno ;zmiana oleju co 100km to po prostu profanacja a po zatem kup Ty olej przynajmniej 10 W 40 a nie baw się w mineralne wynalazki za 16 zł.
To też co napiszę jest herbata po deserze ale motocykli nie kupuje sie na Allegro tylko w serwisie Romet a oni przed sprzedażą wykonują przegląd zerowy i te wszystkie mankamenty które opisałeś znikają.


Z tym olejem to pierwszy strzał - teraz wiem czego szukać ;)

Na Allegro to ja ich tylko namierzyłem, bo dzwoniłem po salonach i nikt nie miał już RM z 2008 roku. Co do przeglądu zerowego nie mogę chyba narzekać bo problemy było prawie zerowe. Śruby wszystkie mocno trzymają i naprawdę nie do wielu rzeczy można się czepnąć - najbardziej to te ustawienia lampy.

Co do koloru oleju, to chyba już sprawa poza montażystami - pewnie śmieci poprodukcyjne i tyle. Zobaczymy w praniu, bo za 30 km znowu wymienię olej i mam nadzieję, że popłynie żółty jak wlałem. Ponadto zobaczę co w filtrze oleju siedzi, bo trochę przeraziło mnie zdjęcie zamieszczone przez kitoslawa.
Romet Chart 50, RM 125 | Skoda Octavia II, SuperB | http://orasoft-artlion.blogspot.com/
ArtLion
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/4/2009, 09:02
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez ArtLion » 17/4/2009, 07:31

Teraz z zupełnie innej beczki:
1. Przy 6000 rpm mam 70 km na liczniku przy 125 cm, czy to możliwe, czy mam sprawdzić jakość pomiarów linki prędkościomierza ? Dla mnie troszkę dużo jak na tak niskie obroty i 125 ?
2. 4 bieg to chyba jakaś totalna pomyłka. Od 3 niewiele się różni w mocy, prędkości i obrotach. Piątka zdecydowanie spada w obrotach przy tej samej prędkości, ale czwórka cały czas mnie zastanawia - po kiego diabła ona. Czyżby skrzynka taka sama jak u Was i ma sens w silnikach 150 ? Szczerze mówiąc dzisiaj popróbowałem z szybkim jej przechodzeniem (tzn. 3, bardzo krótkie 4 i od razu 5) i nie odczułem żadnej różnicy, oprócz szybszego dojścia do większej prędkości :( Czy tak jest też na Waszych 150 ? A może ktoś ma 125 i może mi potwierdzić takie odczucia ?
3. Taksiarze w Wawie - ostatnio zwróciłem uwagę, że specjalnie zajeżdżają do osi ulicy, aby utrudnić ich wymijanie. Czy Wy się też z tym spotykacie i czy też taksiarze w tym przodują ?
Romet Chart 50, RM 125 | Skoda Octavia II, SuperB | http://orasoft-artlion.blogspot.com/
ArtLion
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/4/2009, 09:02
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez Tmek » 17/4/2009, 14:38

Do podobnych celów używam motocykla. Najpierw K-125, obecnie ybr125. W podobnych też jeżdżę warunkach. Jednak reakcje kierowców, w tym taksówkarzy, w moim mieście są zgoła odmienne. Widząc mnie w lusterku jadącego środkiem lekko ustępują zjeżdżają do boku. W Romecie podobnie miałem problemy z krótkimi przełożeniami. Zmieniłem zębatkę zdawczą z 15 na 16, później jeszcze zakładając 17 zębów. Prędkościomierz przekłamuje- w Romecie za dużo, w ybr za mało wskazując. Obrotomierz w ybr przy 11krpm odcina zapłon, czyli zgodnie z ustawieniami modułu. W Romecie powinien podobnie, ale nie miałem sumienia katować go powyżej 9krpm, dlatego trudno ustalić dokładność jego wskazań.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez fandzoilisz » 18/4/2009, 11:21

Senek

zastanawiałes sie nad zalozeniem lampy i owiewki od k 125?
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez JASIU1986 » 20/4/2009, 15:06

WITAM CZY WIE KTOŚ JAKIE SĄ BLOKADY W ROMECIE Z125 I JAK JE ŚCIĄGNĄC.POMÓŻCIE!!!!!!!!!
JASIU1986
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20/4/2009, 13:58
Lokalizacja: łódź

Postprzez Tmek » 20/4/2009, 16:38

A czemu pytasz? Jakie masz oczekiwania od Z-125? Coś nie tak z Twoim sprzętem?
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JASIU1986 » 20/4/2009, 18:08

Tak pytam bo jedni piszą że są blokady drudzy że nie ma wreszcie nie wiem??
JASIU1986
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20/4/2009, 13:58
Lokalizacja: łódź

JASIU1986

Postprzez Boma » 21/4/2009, 15:56

JASIU1986 - Wszystko jest opisane w tym poście - no może prawie - poczytaj . Generalnie jest tylko myk z zębatkami ewentualnie katalizator. Zawsze jednak można kupić sobie przecinak 500-1100 cm 3 i masz bez przeróbek . :D Rakiety z Rometa nie zrobisz!!!!!
Avatar użytkownika
Boma
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/3/2009, 20:54

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr