Zobacz wątek - BMW boxer czy rzędówka?
NAS Analytics TAG

BMW boxer czy rzędówka?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

BMW boxer czy rzędówka?

Postprzez icid » 23/6/2008, 21:56

Do końca sezonu napewno zmienie motocykl bo mam już dosyć regulacji zaworów, wymian smarowania i naciągania napędu, chce coś co będzie jak samochód kluczyki i w droge. Dlatego padło na BMW a w związku z tym że do tej pory miałem w posiadaniu tylko japońce szukam rady kogoś kto wie o BMW więcej niż ja. Będe wybierał pomiędzy modelem K 1200 RS z 2003 ( rzędówka chłodzona cieczą z tłokami połozonymi na bok ) i R 1200 S Boxer co myślicie o tych silnikach? Który daje więcej frajdy i wymaga rzadszego serwisu.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez greddy » 23/6/2008, 22:27

moj znajomy mial bemka z bokserem i jak sam twierdzil, silnik mistrzostwo.tylko tyle moge ci powiedziec, ale moze cos pomoge.
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach

Postprzez pablomotors » 24/6/2008, 08:50

Tutaj mam parę suchych danych.

Dane techniczne BMW K1200R Sport
Wymiary całkowite 2 228 x 856 x 1 230 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 580 mm / 820 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, 1 157 cm3
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Moc 120 kW (163 KM) / 10 250 obr./min
Moment obrotowy 127 Nm / 8 250 obr./min
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów wał kardana / 6-biegowa
Średnica i typ kół 17-calowe alufelgi
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tył 1x tarcza 265 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
Zawieszenie przód Duolever
Zawieszenie tył 1-ramienny wahacz, Paralever
Zbiornik paliwa 19 l
Średnie zużycie paliwa w czasie testu 6,58 l/100 km
Masa własna 215 kg

Podobno pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna no i te regulowane zawieszenie (ESA).
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

boxer?

Postprzez WENICJUSZ » 24/6/2008, 09:30

Pojecam rzędówkę, jechalem boxerem - za mocno sie nie położysz w zakręty, a pozatym grzeje w nogi - w środku lata nic fajnego.
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez SQ » 24/6/2008, 10:16

wczesne czterocylindrowce BMW nie są zbyt dopracowane. wyraźna reakcja na zmianę obciążenia. szorstka praca. boxerem za to deko telepie na boki przy manewrowaniu manetką. co kto lubi. oba motocykle to dobry wybór.

ja chyba zdecydowałbym się na boxera bo to charakterystyczna cecha BMW. jak suche sprzęgło i Ducati.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Grubas » 24/6/2008, 11:39

<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez icid » 24/6/2008, 17:12

pablomotors napisał(a):Tutaj mam parę suchych danych.

Dane techniczne BMW K1200R Sport
Wymiary całkowite 2 228 x 856 x 1 230 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 580 mm / 820 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, 1 157 cm3
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Moc 120 kW (163 KM) / 10 250 obr./min
Moment obrotowy 127 Nm / 8 250 obr./min
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów wał kardana / 6-biegowa
Średnica i typ kół 17-calowe alufelgi
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tył 1x tarcza 265 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
Zawieszenie przód Duolever
Zawieszenie tył 1-ramienny wahacz, Paralever
Zbiornik paliwa 19 l
Średnie zużycie paliwa w czasie testu 6,58 l/100 km
Masa własna 215 kg

Podobno pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna no i te regulowane zawieszenie (ESA).
Fajnie że podałeś dane które znam na pamięć a w dodatku od innego modelu, nie jestem osłem i troche siedze w temacie więc liczyłem na inne rady. :shock:
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez humungus » 24/6/2008, 20:23

Ja bym wybrał rzędową czwórke, cztery cylindry są zawsze lepsze niż dwa i nieociera sie główicą o asfalt.
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez elco » 24/6/2008, 20:27

Nigdy BMW nie jezdzilem, aczkolwiek zawsze nalezaly do kregu motocykli, ktorymi szczegolnie sie interesuje. Nie wiem Icid czy czytales moze ksiazke pt. "Wielka Wyprawa" E. McGregora i Ch.Boormana? Owi autorzy przejechali na R1200 GS niemalze caly swiat. W opowiesci tej wylania sie prawdziwa doskonalosc tych motocykli i ich silnikow, ktore siedza takze w wersji S. Wielokrotne upadki, zatapianie, bardzo niesprzyjajace warunki atmosferczyne i drogowe nie byly w stanie nawet na chwile zatrzymac tych poteznych bokserow. Do tego dochodzi jeszcze mozliwosc w miare szybkiej i prostej naprawy awarii(do ktorych dochodzi rzadko) bez koniecznosci rozbierania calego motocykla.
Do niemieckich rzedowek nie mam jakos przekonania. Moim skromnym zdaniem sa daleko za japonskimi silnikami zarowno pod wzgledem osiagow jak i trwalosci. Dla mnie BMW bez boksera traci swoj urok, dlatego tez osobiscie wolalbym kupic R1200 S
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez icid » 25/6/2008, 17:18

humungus napisał(a): i nieociera sie główicą o asfalt.
O jezu następny nabjiacz postów, myślisz że bmw zrobiło jeden ze swoich najlepszych sportowych moto tak że silnik trze o glebe :lol: :lol: :lol: Super znawca z ciebie, najchętniej to wysłuchał bym opinji Evila. Dzięki Elcomendante troche mi rozjaśniłeś, postaram sie to przeczytać.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Terror » 25/6/2008, 18:14

icid napisał(a):
humungus napisał(a): i nieociera sie główicą o asfalt.
O jezu następny nabjiacz postów, myślisz że bmw zrobiło jeden ze swoich najlepszych sportowych moto tak że silnik trze o glebe

Icid, poszukaj na Youtube, parę filmików z iskrzącymi głowicami bokserów widziałem :twisted: Tyle że jazda mocno sportowa, przy codziennej jeździe to raczej nie grozi
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez icid » 25/6/2008, 19:41

Chyba pomyliłeś moto, w tym silnik dotyka ziemi tylko przy szlifie http://www.youtube.com/watch?v=-7aPS-xmVow&NR=1 :lol:
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez greddy » 25/6/2008, 21:19

icid, szukaj go na sp albo na motogenie.
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr