Zobacz wątek - Przeciwskręt
NAS Analytics TAG

Przeciwskręt

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Przeciwskręt

Postprzez YZF R1 » 2/6/2008, 13:51

Witam moi drodzy od pewnego czasu eksperymentuje z przeciwskrętem i muszę powiedzieć że jestem w szoku....... skręcając w przeciwną strone możne tak ładnie wejść w zwkręt, przyznaje zaczynam się bawić dopiero w przeciwskręt. Koledzy są tu napewno stare wygi wypowiedzcie sie prosż eco wiecie o przeciskręcie każda teoria mi się przyda chce wiedzieć wszystko suche słowa w googlach mi nie wystarczą chę poczytać o tym od kogoś kto stosuje przeciwskręt...... pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez gumis » 2/6/2008, 13:55

troche juz o tym u nas bylo

about11473.html&highlight=przeciwskr%EAt

about19020.html&highlight=przeciwskr%EAt

jeszcze pare tematow napewno sie znajdzie.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez YZF R1 » 2/6/2008, 14:01

dzięki sorki za zaśmiecanie jakoś nie znalazłem powodzenia z kapustą na Sracza...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Dominik_YZF » 2/6/2008, 15:21

Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez falconiforme » 2/6/2008, 20:21

Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez YZF R1 » 3/6/2008, 08:32

powoli zaczynam stosować powiem wam koledzy.... i naprawde świetnie Er łan się kładzie na zakrętach boje się tylko aby nie glebnąć ale jak narazie jakoś wychodzi.... :wink:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez falconiforme » 3/6/2008, 09:18

B6 strasznie nie lubi skręcać powyżej 120km/h.
Muszę ostro się z chamem obchodzić.
Dosłownie jakbym był na siłowni. :D

Wyćwicz naprawdę duże przykładanie siły do kierownicy.
W sezonie zawsze się przydaje taka umiejętność.
Np. za szybkie wejście w zakręt i dosłownie zmuszenie maszyny do obrania Twojego toru. Czyli Full Control :D
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez YZF R1 » 3/6/2008, 10:47

Dokładnie tak falconi, miałem już podbramkowe sytuacje i naszczęście heblowanie pomogło ale nie zawsze to pomaga czasem jest już za puźno na hamowanie.... teraz jak już trochę umiem przeciwskęt to szybciej wchodzę w zakręt i pewniej mniejszy starch mnie ogarnia jak widze ze sie nie wyrabiam na łuku....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MadboY » 3/6/2008, 11:03

W mocnym zlozeniu - jesli jest sucho i masz rozgrzane gumy to nie sprzet Cie ogranicza a psycha ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez falconiforme » 3/6/2008, 11:40

YZF R1 , oglądnij sobie tylną oponkę.
I zobacz jaki jeszcze masz margines. Średnio zostawia się około 15-20 mm nieużywanego mięsa na oponie.

MadboY ma racje, zimne oponki genialnie się ślizgają na początku jazdy. Zerwanie przyczepności przy starcie w lekkim pochyleniu jest bardzo fajną zabawą.
Dlatego zanim przejdziemy do ostrej jazdy, opony powinny nabrać temperatury.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez SQ » 3/6/2008, 12:02

falconiforme ja też mam małego bandita i równiez obserwóję pewien problem przy ostrych złożeniach z dużej prędkości. nie chodzi mi o siłę jaką trzeba przyłożyć do kierownicy tylko niepokojące zachowanie motonga. mianowicie ww. sytuacja powoduje silne wężykowanie motocykla (choć nie zawsze). niebezpieczna sprawa, bo już parę razy wyniosło mnie na zewnątrz zakrętu. ma ktoś pomysł co może być przyczyną? bo ja póki co obwiniam starą konstrukcję ramy (ogólna wiotkość).
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez YZF R1 » 3/6/2008, 14:02

A mi się wydaje że takie wężykowanie jest spowodowane wyekspoatowanym łożyskiem główki ramy, z tego względu że ma ona luz, nie trzyma odpowiednio sztywno przedniego zawieszenia i CHYBA dlatego tak się dzieje. Dzięki Falconi za rady no ja ranty opon to mam jeszcze ładne bo nie dawno zaczynam wojować z tym przeciwskrętem ale z dnia na dzień widze że jednak coraz bardziej pochylał Erłana. MadboY zgadza sie Psycha jest tu kloczowym elementem.... zresztą nie tylko w skąłdaniu w zakręt.... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez herbatka » 3/6/2008, 14:06

Dla mnie przeciwskret jest czyms odruchowym i z niego korzystam zawsze. Nawet sam nie wiedzialem, ze to cos sie tak fajnie nazywa :D
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Postprzez spazz » 3/6/2008, 14:07

a kola wywazone? opony ok? lozyska glowki ramy?
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez falconiforme » 3/6/2008, 14:15

SQ, ja miałem problem z wężykowaniem przy 140km/h. Wymieniłem łożyska główki ramy i przód utwardziłem i problem zginął.
B6 lekko się buja gdy ostro kierę potraktujesz, ale to nie sport z ramą z aluminium.

YZF R1 , chodziło mi o to, że jak spojrzysz na oponę, to tak około 1,5cm od rantu opony zbiera się bród, którego nie ścierasz nie składając się głęboko. Dlatego patrzysz jaki jeszcze masz margines złożenia się.

Tu lekko to widać od prawej strony:
Załączniki
372640227.jpg
opona
372640227.jpg (36.79 KiB) Przeglądane 3197 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez YZF R1 » 3/6/2008, 15:09

Faktycznie Falconi u mnie jest podobnie tylko troszkę dalej od brzegu opony :roll:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PrzemoR6 » 3/6/2008, 15:18

SQ tez mialem takie nieprzyjemne uczucie na CBR600f-falowanie i wynoszenie z zakretu. Akurat w tym modelu CBR ma do dyspozycji pelne ustawienie zawieszen i wystarczylo utwardzic je i po klopocie! Z tylu podkrecilem o jeden stopien a z przodu wkrecilem 3lub4 rowki(na maxa wlasciwie) bo czesto z plecaczkiem jezdze. Solo po winklach-rewelacja, a i we dwoje duzo lepiej.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez SQ » 3/6/2008, 15:46

Panowie, co do łożyska to nie sądzę bo sprzęt mam nowy z fabryki. Ledwo 10tyś km na liczniku. Zresztą jechałem dużym bandziorem po tym samym zakręcie i efekt ten sam, jeśli nie większy. Ten miał na liczniku jakieś 300km. Jeśli idzie o zawieszenie to przód skręciłem z 5 do 3,5. Duży był skręcony na 3. Tyłu nie ruszałem.
Co do zamykania opon, to ja nie widzę problemu... ;) Oczywiście przeciwskręt bardzo pomaga. Zwłaszcza przy zakręcie ciaśniejszym niż początkowo się wydawał.
Załączniki
zamknieta opona2.jpg
zamknieta opona2.jpg (229.83 KiB) Przeglądane 2632 razy
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Dominik_YZF » 3/6/2008, 15:59

Ładna felga :D
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez spazz » 3/6/2008, 16:11

no piekny kolor
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr