Zobacz wątek - pomocy! zx9 wyrzuca płyn
NAS Analytics TAG

pomocy! zx9 wyrzuca płyn

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

pomocy! zx9 wyrzuca płyn

Postprzez piotrekkawa » 1/5/2008, 10:21

zx9 z 95-go wyrzuca płyn przez zbiornik wyrównawczy. płyn jest czysty,olej też,moto nie dymi,moc jest ok. wypluwa tylko po jeździe. jak ją rozgrzeje na postoju to wszystko gra,wentylator włącza się kiedy wskazówka temperatury jest na połowie,ale zrobie pare kilometrów poziom w zbiorniczku rośnie aż do przelewu.wtedy wentylator już sie nie włącza,chodzi dopiero tuż po zgaszeniu silnika(słychać bulgot gotującego się płynu) zaznaczam że dzieje sie to na postoju bo podczas jazdy silnik jest chłodzony (termostat wyjąłem). nie wiem czy nie pierdykła uszczelka pod głowicą chociaż nie ma typowych objawów dla wydmuchanej uszczelki ,dlatego proszę o pomoc bo szkoda kasy na robienie tego co jest dobre. dodam jeszcze że cały obieg jest odpowietrzony. może łapać lewe powietrze kiedy nie ma żadnych wycieków??? ratujcie koledzy bo już zgłupiałem.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12


Postprzez Labiss » 1/5/2008, 10:32

Może brak odpowietrzenia od zbiorniczka.

A temperatura silnika rośnie drastycznie ? W ogóle nie ma chłodzenia ?

Napisałeś,że wentylator się włącza,a podczas jazdy nie działa.Dziwne.

Gdyby w ogóle się nie włączał,można by szukać usterki,ale tak . . .
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów


Postprzez piotrekkawa » 1/5/2008, 10:57

podczas jazdy temperatura spada bo jest termostat wyjęty,czyli obieg jest.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez hugo2003 » 1/5/2008, 16:18

zaznaczam ze termostat jest po to by szybko rozgrzac silnik jesli jest zimny ponizej ok40C obieg jest zamkniety jak sie nagrzeje otwiera sie i jest obieg... w czasie jazdy jest ok bo powietrze chlodzi przez chlodnice ale jak stoi to powienien wlanczac sie wentylator...moze masz zatkany otweorek odpowitrzajacy w zbiorniku zyrownawczym???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotrekkawa » 2/5/2008, 18:53

właśnie wymieniałem płyn i od tego momentu zaczęły sie te szopki, odpowietrzałem go na wszystkie strony i nic.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez Adam M. » 2/5/2008, 19:28

Najpierw pojedz do warsztatu naprawy chlodnic i niech ci sprawdza czy zakretka chlodnicy trzyma wlasciwe cisnienie. Dlaczego wyrzuciles termostat ?
Silnik w ten sposob jest permanentnie niedogrzany, wiecej pali i gorzej chodzi.
Jezeli zrobiles to dlatego ze sie przedtem przegrzewal to moze chlodnice trzeba wyplukac, bo jest przytkana szlamem.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Szopekk » 2/5/2008, 21:27

u mnie w samochodzie wlasnie dlatego ze chlodnica byla zpierniczona wybijal plyn przez zbiorniczek ... ja zeby przyczyne sam wyplukalem chlodnice bardzo tanim i w miare skutecznym sposobem:)

mianowicie wyjmujesz chlodnice zatykasz wszystkie wplywy/odplywy jeden tylko zostawiasz...kupujesz za mniej niz 5zl proszek do prania z AKTYWNYM TLENEM koniecznie ja najpierw nasypalem z 1/2 szklanki do chlodnicy a potem zalalem gotujaca woda...zakrecasz i machasz chlodnica na wszystkie strony wylewasz syf i tak kilka razy...potem odetkaj wszyskie wplywy i odplywy i dobrze przeplukaj woda pod cisnieniem ... zobaczysz w sumie za free czy to wina chlodnicy

wiem ze sposob jest moze troche ala McGiver ale to czy ktos to wykozysta to juz jego indywidualna sprawa...ja goraco polecam pozdo
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez tomekd » 3/5/2008, 14:09

Nalezy zaczac nalezy od podstaw.

O.K.,wszystko bylo w porzadku przed wymiana plynu ?

Pewny jestes ze poziom w zbiorniczku nie jest za wysoki ?

Rurka pomiedzy zbiorniczkiem a chlodnica nie jest zagieta ?

Korek dobrze dziala? Mozesz "pozyczyc" z jakiejs japonskiej puszki na probe,przewaznie sa takie same.
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez piotrekkawa » 3/5/2008, 18:29

tak,zaczęło się po wymianie płynu. wszystkie wężyki są drożne łącznie z podgrzewaniem gaźników a co do poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym to nawet jak będzie pusty to i tak nie mieści wszystkiego płynu który po rozgrzaniu przelewa się z silnika. spróbuje jeszcze sprawdzić korek wlewu w zakładzie specjalizującym się w naprawie chłodnic bo nie mam skąd wziąć innego. jeżeli korek będzie ok to chyba zdejme głowicę. jakiś czas temu wyczytałem że ktoś miał ten sam problem z takim samym moto ale nie moge znaleźć tego postu bo napisałbym do tej osoby i mniej więcej wiedziałbym na czym stoję.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez argo11115 » 15/5/2008, 19:10

No moje ZX9 zrobiło dzisiaj to samo, nie wiem co mam zrobić, silnik nagrzał sie do ostatniej kreski i wszystko zaczęło migotać, koledzy pomóżcie mi!!!! co mam zrobić?
argo11115
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/4/2008, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotrekkawa » 18/5/2008, 08:36

wszystko jasne. wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystko jest w jak największym porządku. oczywiście planowałem głowicę. problem z tymi silnikami polega na tym ,że jest to silnik od 750-tki w którym rozwiercono garnki a głowica została nieruszona i puszczająca uszczelka to normalna sprawa,szczególnie jeśli moto ma już troche przejechane. także kombinowanie z odpowietrzaniem układu chłodzenia czy wymiana korka wlewu nic nie da. nawet jeśli olej i płyn są czyste to ratuje tylko wymiana uszczelki.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez Kedar-88 » 18/5/2008, 09:51

to teraz sprawdź czy czasem w oleju nie pływa Ci płyn....
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez piotrekkawa » 19/5/2008, 11:57

wszystko jest pod kontrolą. olej jest czysty bo spuszczałem i widziałem. po prostu gazy z komór spalania dmuchały w układ chłodzenia przez co cały układ zapowietrzał się ''od środka''. tera je w deche :D
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez argo11115 » 19/5/2008, 17:49

a powiedz mi ile kosztowała ciebie ta przyjemność? chodzi mi o koszt uszczelki oraz o planowanie głowicy? pytam się bo w mojej kawie z 98 roku podobnie sie dzieje i nie wiem na ile mam się przygotować...
argo11115
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/4/2008, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotrekkawa » 20/5/2008, 12:31

uszczelka kosztowała 180zł.(zamiennik),planowanie głowicy razem ze sprawdzeniem szczelności 150zł. robote wykonałem sam bo w serwisie krzyknęli sześć stówek.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez argo11115 » 20/5/2008, 15:34

a ten zamiennik to w serwisie dostałes? bo ja prawdopodobnie do mojjej zx9 z 98 roku bede potrzebował...ale mam nadzieje że to jednak termostsat będzie...
argo11115
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/4/2008, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotrekkawa » 21/5/2008, 12:23

w serwisie ściągnęli mi zamiennik. pytał sie mnie kolo czy chce z oryginału ale usłyszałem że jest dwa razy droższa ta uszczelka więc wziąłem tą tańszą,sam mi polecił. przywieźli z italii,ponoć nie odbiega od oryginału. ale proponuje żebyś pierw sie upewnił czy to uszczelka. jeżeli to było jednorazowe zachowanie to wcale nie musi być to co podejrzewasz.posprawdzaj termostat, czujnik wentylatora i ewentualnie spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. musisz być pewny bo szkoda roboty.
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez argo11115 » 22/5/2008, 16:59

niw iem co to może być, ale było tak: w korkach moto mi sie grzeje tak że nawet wentylator nie ejst w stanie wystudzić silnika!!!!wywalił cały płyn przez wężyk i teraz jeździ normalnie jak nie stoje w korkach, ale jak juz stane to bardzo szybko się nagrzewa, nadodatek jak rano odpalam zimny silnim to nie maijają 2 minuty i silnik juz jest nagrzany do 2-3 kresek...to jest chyba dziwne...
argo11115
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/4/2008, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piotrekkawa » 24/5/2008, 10:25

bardzo podobne objawy. grzeje sie bardziej bo jak płyn wywaliło to nie ma co chłodzić silnika. uważaj żeby go nie przegrzać. zalej układ na zimno do oporu i odpowietrz pompe, jak sytuacja sie powtórzy to nie zostanie Ci nic innego jak wymienić uszczelke. no chyba że czujnik wentylatora włącza się dużo za późno w co wątpię. chyba jest to samo co u mnie,dmucha gdzieś przez uszczelkę w układ chłodzenia. :cry:
piotrekkawa
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12

Postprzez wszok » 21/6/2008, 11:09

ja mam podobny problem. mam zx6r 97r i taki problem.

kiedy jadę wskazówka cieczy chłodzącej jest na 1/4 podziałki i jest ok.

lecz kiedy stanę w korku. podchodzi do 3/4 i dopiero włączy sie wentylator, jednak problem w tym ze czasami zanim sie włączy to motocykl chyba jest trochę za mocno juz nagrzany i gaśnie na wolnych obrotach (na luzie) po czym ciężko go odpalić jak jest taki gorący. tak jak by za późno wsie włączał wentylator. ma ktos informacje kiedy powinien sie włączyć wentylator? w zx6r ? plyn nie ucieka i nie jest za malo. proszę o pomoc. dodam ze wczasie jazdy nigdy wskazówka nie przekracza polowy podziałki
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê