pomocy! zx9 wyrzuca płyn
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
pomocy! zx9 wyrzuca płyn
zx9 z 95-go wyrzuca płyn przez zbiornik wyrównawczy. płyn jest czysty,olej też,moto nie dymi,moc jest ok. wypluwa tylko po jeździe. jak ją rozgrzeje na postoju to wszystko gra,wentylator włącza się kiedy wskazówka temperatury jest na połowie,ale zrobie pare kilometrów poziom w zbiorniczku rośnie aż do przelewu.wtedy wentylator już sie nie włącza,chodzi dopiero tuż po zgaszeniu silnika(słychać bulgot gotującego się płynu) zaznaczam że dzieje sie to na postoju bo podczas jazdy silnik jest chłodzony (termostat wyjąłem). nie wiem czy nie pierdykła uszczelka pod głowicą chociaż nie ma typowych objawów dla wydmuchanej uszczelki ,dlatego proszę o pomoc bo szkoda kasy na robienie tego co jest dobre. dodam jeszcze że cały obieg jest odpowietrzony. może łapać lewe powietrze kiedy nie ma żadnych wycieków??? ratujcie koledzy bo już zgłupiałem.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
Może brak odpowietrzenia od zbiorniczka.
A temperatura silnika rośnie drastycznie ? W ogóle nie ma chłodzenia ?
Napisałeś,że wentylator się włącza,a podczas jazdy nie działa.Dziwne.
Gdyby w ogóle się nie włączał,można by szukać usterki,ale tak . . .
A temperatura silnika rośnie drastycznie ? W ogóle nie ma chłodzenia ?
Napisałeś,że wentylator się włącza,a podczas jazdy nie działa.Dziwne.
Gdyby w ogóle się nie włączał,można by szukać usterki,ale tak . . .
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
zaznaczam ze termostat jest po to by szybko rozgrzac silnik jesli jest zimny ponizej ok40C obieg jest zamkniety jak sie nagrzeje otwiera sie i jest obieg... w czasie jazdy jest ok bo powietrze chlodzi przez chlodnice ale jak stoi to powienien wlanczac sie wentylator...moze masz zatkany otweorek odpowitrzajacy w zbiorniku zyrownawczym???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
właśnie wymieniałem płyn i od tego momentu zaczęły sie te szopki, odpowietrzałem go na wszystkie strony i nic.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
Najpierw pojedz do warsztatu naprawy chlodnic i niech ci sprawdza czy zakretka chlodnicy trzyma wlasciwe cisnienie. Dlaczego wyrzuciles termostat ?
Silnik w ten sposob jest permanentnie niedogrzany, wiecej pali i gorzej chodzi.
Jezeli zrobiles to dlatego ze sie przedtem przegrzewal to moze chlodnice trzeba wyplukac, bo jest przytkana szlamem.
Adam M.
Silnik w ten sposob jest permanentnie niedogrzany, wiecej pali i gorzej chodzi.
Jezeli zrobiles to dlatego ze sie przedtem przegrzewal to moze chlodnice trzeba wyplukac, bo jest przytkana szlamem.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
u mnie w samochodzie wlasnie dlatego ze chlodnica byla zpierniczona wybijal plyn przez zbiorniczek ... ja zeby przyczyne sam wyplukalem chlodnice bardzo tanim i w miare skutecznym sposobem:)
mianowicie wyjmujesz chlodnice zatykasz wszystkie wplywy/odplywy jeden tylko zostawiasz...kupujesz za mniej niz 5zl proszek do prania z AKTYWNYM TLENEM koniecznie ja najpierw nasypalem z 1/2 szklanki do chlodnicy a potem zalalem gotujaca woda...zakrecasz i machasz chlodnica na wszystkie strony wylewasz syf i tak kilka razy...potem odetkaj wszyskie wplywy i odplywy i dobrze przeplukaj woda pod cisnieniem ... zobaczysz w sumie za free czy to wina chlodnicy
wiem ze sposob jest moze troche ala McGiver ale to czy ktos to wykozysta to juz jego indywidualna sprawa...ja goraco polecam pozdo
mianowicie wyjmujesz chlodnice zatykasz wszystkie wplywy/odplywy jeden tylko zostawiasz...kupujesz za mniej niz 5zl proszek do prania z AKTYWNYM TLENEM koniecznie ja najpierw nasypalem z 1/2 szklanki do chlodnicy a potem zalalem gotujaca woda...zakrecasz i machasz chlodnica na wszystkie strony wylewasz syf i tak kilka razy...potem odetkaj wszyskie wplywy i odplywy i dobrze przeplukaj woda pod cisnieniem ... zobaczysz w sumie za free czy to wina chlodnicy
wiem ze sposob jest moze troche ala McGiver ale to czy ktos to wykozysta to juz jego indywidualna sprawa...ja goraco polecam pozdo
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...)
xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/

-
Szopekk - Świeżak
- Posty: 440
- Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
- Lokalizacja: Węgrów
Nalezy zaczac nalezy od podstaw.
O.K.,wszystko bylo w porzadku przed wymiana plynu ?
Pewny jestes ze poziom w zbiorniczku nie jest za wysoki ?
Rurka pomiedzy zbiorniczkiem a chlodnica nie jest zagieta ?
Korek dobrze dziala? Mozesz "pozyczyc" z jakiejs japonskiej puszki na probe,przewaznie sa takie same.
O.K.,wszystko bylo w porzadku przed wymiana plynu ?
Pewny jestes ze poziom w zbiorniczku nie jest za wysoki ?
Rurka pomiedzy zbiorniczkiem a chlodnica nie jest zagieta ?
Korek dobrze dziala? Mozesz "pozyczyc" z jakiejs japonskiej puszki na probe,przewaznie sa takie same.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
tak,zaczęło się po wymianie płynu. wszystkie wężyki są drożne łącznie z podgrzewaniem gaźników a co do poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym to nawet jak będzie pusty to i tak nie mieści wszystkiego płynu który po rozgrzaniu przelewa się z silnika. spróbuje jeszcze sprawdzić korek wlewu w zakładzie specjalizującym się w naprawie chłodnic bo nie mam skąd wziąć innego. jeżeli korek będzie ok to chyba zdejme głowicę. jakiś czas temu wyczytałem że ktoś miał ten sam problem z takim samym moto ale nie moge znaleźć tego postu bo napisałbym do tej osoby i mniej więcej wiedziałbym na czym stoję.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
wszystko jasne. wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystko jest w jak największym porządku. oczywiście planowałem głowicę. problem z tymi silnikami polega na tym ,że jest to silnik od 750-tki w którym rozwiercono garnki a głowica została nieruszona i puszczająca uszczelka to normalna sprawa,szczególnie jeśli moto ma już troche przejechane. także kombinowanie z odpowietrzaniem układu chłodzenia czy wymiana korka wlewu nic nie da. nawet jeśli olej i płyn są czyste to ratuje tylko wymiana uszczelki.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
wszystko jest pod kontrolą. olej jest czysty bo spuszczałem i widziałem. po prostu gazy z komór spalania dmuchały w układ chłodzenia przez co cały układ zapowietrzał się ''od środka''. tera je w deche 

- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
uszczelka kosztowała 180zł.(zamiennik),planowanie głowicy razem ze sprawdzeniem szczelności 150zł. robote wykonałem sam bo w serwisie krzyknęli sześć stówek.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
w serwisie ściągnęli mi zamiennik. pytał sie mnie kolo czy chce z oryginału ale usłyszałem że jest dwa razy droższa ta uszczelka więc wziąłem tą tańszą,sam mi polecił. przywieźli z italii,ponoć nie odbiega od oryginału. ale proponuje żebyś pierw sie upewnił czy to uszczelka. jeżeli to było jednorazowe zachowanie to wcale nie musi być to co podejrzewasz.posprawdzaj termostat, czujnik wentylatora i ewentualnie spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. musisz być pewny bo szkoda roboty.
- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
niw iem co to może być, ale było tak: w korkach moto mi sie grzeje tak że nawet wentylator nie ejst w stanie wystudzić silnika!!!!wywalił cały płyn przez wężyk i teraz jeździ normalnie jak nie stoje w korkach, ale jak juz stane to bardzo szybko się nagrzewa, nadodatek jak rano odpalam zimny silnim to nie maijają 2 minuty i silnik juz jest nagrzany do 2-3 kresek...to jest chyba dziwne...
- argo11115
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 14/4/2008, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
bardzo podobne objawy. grzeje sie bardziej bo jak płyn wywaliło to nie ma co chłodzić silnika. uważaj żeby go nie przegrzać. zalej układ na zimno do oporu i odpowietrz pompe, jak sytuacja sie powtórzy to nie zostanie Ci nic innego jak wymienić uszczelke. no chyba że czujnik wentylatora włącza się dużo za późno w co wątpię. chyba jest to samo co u mnie,dmucha gdzieś przez uszczelkę w układ chłodzenia. 

- piotrekkawa
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 29/4/2008, 18:12
ja mam podobny problem. mam zx6r 97r i taki problem.
kiedy jadę wskazówka cieczy chłodzącej jest na 1/4 podziałki i jest ok.
lecz kiedy stanę w korku. podchodzi do 3/4 i dopiero włączy sie wentylator, jednak problem w tym ze czasami zanim sie włączy to motocykl chyba jest trochę za mocno juz nagrzany i gaśnie na wolnych obrotach (na luzie) po czym ciężko go odpalić jak jest taki gorący. tak jak by za późno wsie włączał wentylator. ma ktos informacje kiedy powinien sie włączyć wentylator? w zx6r ? plyn nie ucieka i nie jest za malo. proszę o pomoc. dodam ze wczasie jazdy nigdy wskazówka nie przekracza polowy podziałki
kiedy jadę wskazówka cieczy chłodzącej jest na 1/4 podziałki i jest ok.
lecz kiedy stanę w korku. podchodzi do 3/4 i dopiero włączy sie wentylator, jednak problem w tym ze czasami zanim sie włączy to motocykl chyba jest trochę za mocno juz nagrzany i gaśnie na wolnych obrotach (na luzie) po czym ciężko go odpalić jak jest taki gorący. tak jak by za późno wsie włączał wentylator. ma ktos informacje kiedy powinien sie włączyć wentylator? w zx6r ? plyn nie ucieka i nie jest za malo. proszę o pomoc. dodam ze wczasie jazdy nigdy wskazówka nie przekracza polowy podziałki
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości