Na jakim biegu odpalac z popychu ?
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Raziel, żeby nie było, do Ciebie bylo tylko pierwsze zdanie, nie nabijalem sie z Ciebie.
Jednak dla mnie dalej nie widac problemu w odpaleniu z jedynki, (jeszcze np tym bardziej jak to jest Twój motor i go dobrze znasz, wiesz jak chodzi sprzeglo) wrzucasz jedynke, wciskasz sprzeglo, rozpedzasz sie, i podczas gdy wskakujesz na kanape puszczasz sprzeglo, i jak wszystko jest ok to odpala jak marzenie
Jak tak bez problemu odpalalem ETZ250 to nie widze problemu z WSKą (fakt że ze sportową 600setką bym wolał tego nie próbować, chociaż kto wie heh
)
Jednak dla mnie dalej nie widac problemu w odpaleniu z jedynki, (jeszcze np tym bardziej jak to jest Twój motor i go dobrze znasz, wiesz jak chodzi sprzeglo) wrzucasz jedynke, wciskasz sprzeglo, rozpedzasz sie, i podczas gdy wskakujesz na kanape puszczasz sprzeglo, i jak wszystko jest ok to odpala jak marzenie


<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ja też zawsze słyszałem że z popychu to z 2 moto idzie i sam tak robie czasem w trudnych sytuacjach i jest ok. A z innych biegów nie próbowałem i w sumie nie mam zamiaru
Wydaje mi sie że dlatego z 2 sie pcha moto, ponieważ biegnąc rozwijamy prędkość najbardziej zbliżoną temu biegowi, hehe To moje zdanie 


-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Ja wypróbowałem "dwójkę" i zadziałało.
Na "jedynce" silnik dostałby największych obrotów, gdyby tylko się udało go obrócić: stawia największy opór, więc tylne koło może się - mimo dociążenia własną d... - tylko poślizgnąć.
Z kolei "trójka" daje mniejsze obroty silnika, więc "dwójka" najlepsza.
Na "jedynce" silnik dostałby największych obrotów, gdyby tylko się udało go obrócić: stawia największy opór, więc tylne koło może się - mimo dociążenia własną d... - tylko poślizgnąć.
Z kolei "trójka" daje mniejsze obroty silnika, więc "dwójka" najlepsza.
- Wichren
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 12/10/2006, 14:41
Łatwo zapanować nad mz etz 250 ?? Moze i tak, ja nie zapanowalem nad motorynka kumpla, bieglem z nia i na 1 zeby odpalic, a ze niewiedzialem ze kumpel nie ma przepustnicy w silniku to mie pociaglo.
(malo co gleby nie mialem)
Moje moto (Yamaha Rd 80) pale od kopa zawsze i wszedzie za pierwszym, ale raz ja pchalem i powiem wam ze jak siedzialem na niej to na 1 sie nieda (towarzysz mnie pchał), na 2 odpalilem, ale i tak malo co kola nie zblokowalo.
Co do odpalania na pych to zalezy od (pojemnosci moto, kompresji, przelozenia, wagi kierowcy, sily tez, umiejetnosci, sposobu odpalania)
Moja jawke jak zimna nie odpale z kopki, wiec zazwyczaj rozpedzam sie (wbita 1 i sprzeglo), jednoczescnie dociskam ja stajac na podnozek i puszczam sprzeglo, jak juz silnik bedzie sie krecil to mozna pchac moto, bez obawy ze bloknie sie kolko.
Moj drugi sposob to odpalanie na 2 i jak silnik sie kreci czybka redukcja na 1, jak sie zrobi szybko i sprawnie to nie ma problemu, jak bedziesz robil to dlugo to silnik wytraci obroty i zarwie Ci kolo.
Co do odpalania wiekszych moto to przypuszczam ze najlepiej wybrac se gorke siasc na niego i z 2 lub 3 odpalac. To tez zalezy czy to scig, czop, cross. ale juz mniejsza z tym, Mam nadzieje ze temat chociaz troche rozpatrzony

Moje moto (Yamaha Rd 80) pale od kopa zawsze i wszedzie za pierwszym, ale raz ja pchalem i powiem wam ze jak siedzialem na niej to na 1 sie nieda (towarzysz mnie pchał), na 2 odpalilem, ale i tak malo co kola nie zblokowalo.
Co do odpalania na pych to zalezy od (pojemnosci moto, kompresji, przelozenia, wagi kierowcy, sily tez, umiejetnosci, sposobu odpalania)
Moja jawke jak zimna nie odpale z kopki, wiec zazwyczaj rozpedzam sie (wbita 1 i sprzeglo), jednoczescnie dociskam ja stajac na podnozek i puszczam sprzeglo, jak juz silnik bedzie sie krecil to mozna pchac moto, bez obawy ze bloknie sie kolko.
Moj drugi sposob to odpalanie na 2 i jak silnik sie kreci czybka redukcja na 1, jak sie zrobi szybko i sprawnie to nie ma problemu, jak bedziesz robil to dlugo to silnik wytraci obroty i zarwie Ci kolo.
Co do odpalania wiekszych moto to przypuszczam ze najlepiej wybrac se gorke siasc na niego i z 2 lub 3 odpalac. To tez zalezy czy to scig, czop, cross. ale juz mniejsza z tym, Mam nadzieje ze temat chociaz troche rozpatrzony
- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
A jak wogule odpalac z popychu ?? Niech to ktos opisze w krokach bo nigdy nie musialem tak odpalac i nie wiem jak to zrobic.
<b>Suzuki SMX 50</b> - www.bikepics.com/members/mis - http://miniurl.pl/polskajazda
-
Miś - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/11/2006, 16:41
- Lokalizacja: Rzeszów
No to napiszę jak to było na MZ 250. Ale na większych może się nie udać.
1) Stajesz obok motocykla.
2) Włączasz kranik, zapłon,
3) Wrzucasz dwójkę (jedynka za mocno kopie, a trójka daje za małe obroty na silniku).
4) Wciskasz sprzęgło i trzymasz…..
5) Rozpędzasz się wraz z maszyną do takiej prędkości, z jaką potrafisz biec.
6) Wskakujesz na siedzenie. W momencie kiedy Twoja d….. dociska tylne koło do ziemi, puszczasz sprzęgło. Jak się pomylisz to zostawisz najwyżej kilka cm śladu na asfalcie i będziesz się musiał jeszcze raz rozpędzać.
7) Zeskakujesz z kanapy i rozpędzasz się jeszcze raz (poprzednia operacja zabrała dużo z prędkości.
8) Jak się rozpędzisz i usłyszysz że moto już pali to wskakujesz spowrotem na kanapę i już jedziesz.
Od punktu 6 robi się niebezpiecznie. Musisz słuchać silnika. Po barwie dźwięku wydostającego się z niego będziesz wiedział czy już zapali czy nie. Pamiętaj, że jak zapali, to motor może cię pociągnąć. Jak już złapiesz wprawę (czego nie życzę) to będzie proste, ale ten pierwszy raz……
Mi po zeskoczeniu od razu odpalił i zaczął się wyrywać. A to powodowało, że manetka gazu wyślizgiwała się z ręki – odkręcając się jeszcze bardziej. Po prostu musisz być na to gotowy i mieć zapas sił by wskoczyć szybko na kanapę. Nie dodawaj gazu przy zapychaniu, jeśli tego nie przećwiczyłeś.
1) Stajesz obok motocykla.
2) Włączasz kranik, zapłon,
3) Wrzucasz dwójkę (jedynka za mocno kopie, a trójka daje za małe obroty na silniku).
4) Wciskasz sprzęgło i trzymasz…..
5) Rozpędzasz się wraz z maszyną do takiej prędkości, z jaką potrafisz biec.
6) Wskakujesz na siedzenie. W momencie kiedy Twoja d….. dociska tylne koło do ziemi, puszczasz sprzęgło. Jak się pomylisz to zostawisz najwyżej kilka cm śladu na asfalcie i będziesz się musiał jeszcze raz rozpędzać.
7) Zeskakujesz z kanapy i rozpędzasz się jeszcze raz (poprzednia operacja zabrała dużo z prędkości.
8) Jak się rozpędzisz i usłyszysz że moto już pali to wskakujesz spowrotem na kanapę i już jedziesz.
Od punktu 6 robi się niebezpiecznie. Musisz słuchać silnika. Po barwie dźwięku wydostającego się z niego będziesz wiedział czy już zapali czy nie. Pamiętaj, że jak zapali, to motor może cię pociągnąć. Jak już złapiesz wprawę (czego nie życzę) to będzie proste, ale ten pierwszy raz……
Mi po zeskoczeniu od razu odpalił i zaczął się wyrywać. A to powodowało, że manetka gazu wyślizgiwała się z ręki – odkręcając się jeszcze bardziej. Po prostu musisz być na to gotowy i mieć zapas sił by wskoczyć szybko na kanapę. Nie dodawaj gazu przy zapychaniu, jeśli tego nie przećwiczyłeś.
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
A juz tam zwodzuny:) poprostu zaczynasz pchać motorek najlepiej z górki to bedzie lzej po co wrzucać 2 trzymać sprzęgło rozpędzaj na luzie i jak osiągniesz dobrą prędkość wskoczysz na motor wrzucasz 2 a następnie szybko 1 i jedziesz albo dalej pchasz zalezy czy odpali no chyba ze masz takie zajebioza sprzęgło za nie czuć oporów silnika
pozdro
pozdro
Co z tego że jedziesz szybciej skoro złą drogę wybrałęś
- LuKi
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 4/7/2006, 17:17
mam 191cm i waże 75kg tak że chuderlak ze mnie, ale nie widziałem sprzętu pamiętającego czasy muru berlińskiego (bo większość tutaj o takim mówi ; ) chociaż japońce czasami wcale nie są dużo cięższe, chociaż i tak głupotą jest porównywać odpalanie na pycha dwusuwu z czterotaktem) który to sprzęt wymagał by pudziana do upchania.
Pozatym jak coś porządnie nawali (a najczęściej to jest świeca, cewka, przestawiony zapłon) to pchając na dwójce osiągniecie takie obroty silnika, że się prędzej zesracie niż to odpalicie. Coniektózy mają dosłownie zerowe pojęcie z mechaniki i liczy się dla nich że kółka się kręcą.
Pozatym jak coś porządnie nawali (a najczęściej to jest świeca, cewka, przestawiony zapłon) to pchając na dwójce osiągniecie takie obroty silnika, że się prędzej zesracie niż to odpalicie. Coniektózy mają dosłownie zerowe pojęcie z mechaniki i liczy się dla nich że kółka się kręcą.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Nie oceniaj ludzi zbyt pochopnie.
Gość (Miś) chce wiedzieć jak pchać, to czemu nie napisać? Po to by porysował maszynę jak będzie próbował.
Nigdy nie straciłeś prądu w akumulatorze?
Czterotakt – można spróbować na trójce. Lepsze to niż zapi…lanie z akumulatorem po mieście do chaty.
A że pchanie było modniejsze w innych czasach? Teraz też nie wszystkich stać na skośnookie.
Próbowałeś pchać motorynkę i porównujesz to maszyny ważącej 150 kg ? Bez sensu. Tak jak Magik napisał – malucha tak się pcha. 650 ccm i czterosuw. Sam to kiedyś robiłem. Masa tu pomaga!
Gość (Miś) chce wiedzieć jak pchać, to czemu nie napisać? Po to by porysował maszynę jak będzie próbował.
Nigdy nie straciłeś prądu w akumulatorze?
Czterotakt – można spróbować na trójce. Lepsze to niż zapi…lanie z akumulatorem po mieście do chaty.
A że pchanie było modniejsze w innych czasach? Teraz też nie wszystkich stać na skośnookie.
Próbowałeś pchać motorynkę i porównujesz to maszyny ważącej 150 kg ? Bez sensu. Tak jak Magik napisał – malucha tak się pcha. 650 ccm i czterosuw. Sam to kiedyś robiłem. Masa tu pomaga!
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
heh Grubas do Ciebie nic nie mam, Ty się w sumie wysiliłeś z tą odpowiedzią. A co do malucha to jest tak że tutaj tak łatwo nie dociśniesz kół do ziemi (chyba że zapakujesz pare osób do tyłu
)
A tutaj już coraz wyższe biegi podają, a przecież to jasne że chodzi o osiągnięcie jak najwyższych obrotów silnika (inaczej to by odpalił zwyczajnie ze startera)

A tutaj już coraz wyższe biegi podają, a przecież to jasne że chodzi o osiągnięcie jak najwyższych obrotów silnika (inaczej to by odpalił zwyczajnie ze startera)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Dzięki za wyrozumiałość.
Ale pozwolę sobie posprzeczać się z Tobą, bo gadamy o technice a nie wyzywamy się i to jest fajne.
W maluchu masz wystarczający docisk (całość waży 600 kg), dlatego kilku osób z tyłu nie musisz wozić. Co do obrotów też pozwolę sobie mieć inne zdanie. Tzn. jeśli masz słabą kompresję itp. to masz rację, obrotów potrzeba. Natomiast w przypadku np. słabego akumulatora nie koniecznie. Silnik zazwyczaj odpali nawet poniżej normalnych wolnych obrotów, jakie są ustawione, pod warunkiem, że dostanie paliwo i iskrę. A przy słabym akumulatorze jak włączysz rozrusznik, to napięcie może „siąść” tak, że iskry nie dostaniesz, a do tego w motongach z wtryskiem komputer może nie zadziałać i nie wysterować wtrysku.
No i dochodzimy do problemu – dlaczego pchamy. No ale to już inna bajka.
Ale pozwolę sobie posprzeczać się z Tobą, bo gadamy o technice a nie wyzywamy się i to jest fajne.
W maluchu masz wystarczający docisk (całość waży 600 kg), dlatego kilku osób z tyłu nie musisz wozić. Co do obrotów też pozwolę sobie mieć inne zdanie. Tzn. jeśli masz słabą kompresję itp. to masz rację, obrotów potrzeba. Natomiast w przypadku np. słabego akumulatora nie koniecznie. Silnik zazwyczaj odpali nawet poniżej normalnych wolnych obrotów, jakie są ustawione, pod warunkiem, że dostanie paliwo i iskrę. A przy słabym akumulatorze jak włączysz rozrusznik, to napięcie może „siąść” tak, że iskry nie dostaniesz, a do tego w motongach z wtryskiem komputer może nie zadziałać i nie wysterować wtrysku.
No i dochodzimy do problemu – dlaczego pchamy. No ale to już inna bajka.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
wiesz heh w sumie tutaj najbardziej mowa o dwusuwach, a w nich najczęściej jest tak że siadają świece (jeden gar to okrucieństwo; ) ) cewki lub też przestawi się zapłon czy też jak mówiłeś spadnie kompresja a o to łatwo. A wtedy to zazwyczaj tylko wysokie obroty ratują żeby to odpalić. Hmmm co do akumlatora i ładowania, to takie prawidłowe ładowanie jest jednak troche powyżej obrotów jałowych, widać to bardzo na włączonych światłach (chociaż z drugiej strony światła stanowią dodatkowy pobór prądu). A co do wtrysku heh tutaj lepiej wogle nie podchodzić z odpalaniem na pycha bo to się raczej mija z celem 

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
tak apropo to jak silnik zacznie juz krecic to nie musowo odrzu wskakiwac i juz jechac bo mozna w miare szybko jak silnik juz kreci wcisnac sprzeglo silnik wtedy bedzie juz chodzil a motocykl nie bedzie ciagnal i wtedy wejsc i pojechac
-
chatow - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20/10/2006, 14:36
- Lokalizacja: Lublin
jako student politechniki pojade Ci tu przyjacielu czysta teorie o przelozeniach;-) zarowalem;-P Moze tak - wszystko zalezy od motocykla, z reguly jest to drugi bieg.. ale musisz wyczyc.. jesli na dwojce jest za ciezko albo kolo potocznie mowiec nie "lapie" przyczepnoscie to probuj na trojce.. Napewno nie bedzie to jedynka.. Przy pojemnosciach wiekszych niz 600 proponuje odpalanie "z kabli" podlaczajac sie np do akumulatora jakiegos auta. trzymaj sie. obys nie musial z popychu:)
- piotrek110187
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 6/11/2006, 13:35
mar111cin wcale nie musi pojsc swieca itp ja swoja nsrke dwa miesiace codziennie pchalem oczywiscie z dwojki z jedynki to jak towarzysza mialem powod odpalania na pych spalony wirnik rozrusznika dwa miesiace szukalem az wreszcie tydzien temu znalazlem tyle ze juz sie sezon skonczyl;-)
honda nsr 125 z podrasowanym silnikiem:) | | www.fasttec.fora.pl
-
pawlo89 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/11/2006, 11:08
- Lokalizacja: gliwice
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości