Zobacz wÄ…tek - NOWE OPONY
NAS Analytics TAG

NOWE OPONY

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

NOWE OPONY

Postprzez komucior » 19/4/2008, 09:56

Witam i odrazu ptyam ,zamierzam wymienic opony w swoim baiku i mam w zwiazku z tym pyt otoz widzialem wiele filmow na necie jak goscie na nowych maszynach (czyli nowe opony ) spadaja z maszyn jak z bykow .Moze kilka porad co zrobic z nowa opona aby uniknac gleby.
DZIEKI Z GORY ZA HELP
there is no spoon
komucior
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23/8/2007, 14:01
Lokalizacja: lodz


Postprzez palgumeniedusze » 19/4/2008, 10:00

cooo>>>??? nowa opona to dobra przyczepnosc... takze ja bym se cieszyl a nie martwil ze spadne....!! p.s polecam piloty ... nie wierzylem ze sa tak dobre dopoki nie sprobowalem i wartoooo!!!
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP


Postprzez michalf84 » 19/4/2008, 10:22

przez pierwsze bodajze 200 km musisz jezdzic ostroznie zeby guma sie dotarla powoli wchodzic w coraz ostrzejsze zakrety.. co do dystansu nie jesem na 100 procent pewny bede musial zajrzec w instrukcje od mojego motorka...ale tak to wyglada
Avatar użytkownika
michalf84
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 16/7/2007, 14:04
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez Inku » 19/4/2008, 10:39

palgumeniedusze napisał(a):cooo>>>??? nowa opona to dobra przyczepnosc... takze ja bym se cieszyl a nie martwil ze spadne....!! p.s polecam piloty ... nie wierzylem ze sa tak dobre dopoki nie sprobowalem i wartoooo!!!


Chodzi o pierwsze kilometry na nowej gumie.

Ostrożnie posługiwać się gazem i hamulcem. Na zakrętach jak rowerem.

Niektórzy sobie radzą ścierając to śliskie diabelstwo papierem ściernym.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez palgumeniedusze » 19/4/2008, 10:44

przedni hampel gaz troche dymu i oponka gotowa do jazdy:)
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez falconiforme » 19/4/2008, 11:58

Z tego co pamiętam:
Opony są pokryte substancją która umożliwi właściwe "dotarcie" opony. Taka obróbka nie jest możliwa w fabryce. Oponę trzeba powoli rozjeździć by uzyskała swoją maksymalną przyczepność i trwałość. Powoli znaczy z nawijaniem kilometrów poszerzać zakres składania się.

Palenie gumy chyba nie zwiększa przyczepności na całym profilu opony a tym bardziej nie zwiększa trwałości!

Nowa opona na kole oznacza potrzebę jej wyważenia. Należy zdać sobie sprawę, że niedoważenie 10 gram przy prędkości 100km/h równoważne jest przyklejeniu na obwodzie koła 10kg w miejscu przeciwstawnym tego niedoważenia. Po montażu nowej opony należy ją również docierać przez pierwsze 100km. Wynika to z układania się opony na feldze oraz potrzeby usunięcia warstwy olejów silikonowych używanych podczas procesu wulkanizacji bieżnika, a mających na celu odseparowanie opony od formy.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Terror » 19/4/2008, 14:09

falconiforme napisał(a):Z tego co pamiętam:
Opony są pokryte substancją która umożliwi właściwe "dotarcie" opony. Taka obróbka nie jest możliwa w fabryce. Oponę trzeba powoli rozjeździć by uzyskała swoją maksymalną przyczepność i trwałość. Powoli znaczy z nawijaniem kilometrów poszerzać zakres składania się.

Palenie gumy chyba nie zwiększa przyczepności na całym profilu opony a tym bardziej nie zwiększa trwałości!

Nowa opona na kole oznacza potrzebę jej wyważenia. Należy zdać sobie sprawę, że niedoważenie 10 gram przy prędkości 100km/h równoważne jest przyklejeniu na obwodzie koła 10kg w miejscu przeciwstawnym tego niedoważenia. Po montażu nowej opony należy ją również docierać przez pierwsze 100km. Wynika to z układania się opony na feldze oraz potrzeby usunięcia warstwy olejów silikonowych używanych podczas procesu wulkanizacji bieżnika, a mających na celu odseparowanie opony od formy.

Cytat, który wrzuciłem mówi coś innego niż to co napisałeś, ale trzymaj się tego co w cytacie i krzywdy sobie nie zrobisz.
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez marcinhc » 19/4/2008, 17:26

nowe opony sa pokryte jakas sliska substancja

tu widac jaki to ma wplyw na jazde:
http://www.youtube.com/watch?v=FxbHyEIkgdU
Nienawidzę głupich ludzi.
marcinhc
Świeżak
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30/9/2007, 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tost3r » 20/4/2008, 10:07

no to teraz boje sie teraz kupic nowe oponki :P
tost3r
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/7/2007, 13:48

Postprzez icid » 20/4/2008, 10:22

marcinhc napisał(a):nowe opony sa pokryte jakas sliska substancja

tu widac jaki to ma wplyw na jazde:
http://www.youtube.com/watch?v=FxbHyEIkgdU
A mi sie wydaje że ten koleś z jazdą ma niewiele wspólnego, gdyby było aż tak żle to każdy by sie wykładał na nowych oponkach.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez mastero33 » 20/4/2008, 10:46

tez widzialem ten filmik :)
ale wystarczy ze bedziesz jezdzil powoli
np wez pojezdz po jakies szutrowej,piaskoej drodze, pochamuj troche itp
a potem jedz na drodze i spokojnie
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]

[: Jedyna taka :]
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez falconiforme » 20/4/2008, 12:05

Terror napisał(a):
falconiforme napisał(a):Z tego co pamiętam:
Opony są pokryte substancją która umożliwi właściwe "dotarcie" opony. Taka obróbka nie jest możliwa w fabryce. Oponę trzeba powoli rozjeździć by uzyskała swoją maksymalną przyczepność i trwałość. Powoli znaczy z nawijaniem kilometrów poszerzać zakres składania się.

Palenie gumy chyba nie zwiększa przyczepności na całym profilu opony a tym bardziej nie zwiększa trwałości!

http://www.radicalriders.pl/warsztaty.html napisał(a):Nowa opona na kole oznacza potrzebę jej wyważenia. Należy zdać sobie sprawę, że niedoważenie 10 gram przy prędkości 100km/h równoważne jest przyklejeniu na obwodzie koła 10kg w miejscu przeciwstawnym tego niedoważenia. Po montażu nowej opony należy ją również docierać przez pierwsze 100km. Wynika to z układania się opony na feldze oraz potrzeby usunięcia warstwy olejów silikonowych używanych podczas procesu wulkanizacji bieżnika, a mających na celu odseparowanie opony od formy.

Cytat, który wrzuciłem mówi coś innego niż to co napisałeś, ale trzymaj się tego co w cytacie i krzywdy sobie nie zrobisz.

Hmmm, cytat wrzuciłem ja. Znalazłem go po czasie swojej wypowiedzi, z której się nie wycofałem z prostego powodu. Znalazłem w nim właśnie logiczną analogię.


mastero33 napisał(a):tez widzialem ten filmik :)
ale wystarczy ze bedziesz jezdzil powoli
np wez pojezdz po jakies szutrowej,piaskoej drodze, pochamuj troche itp
a potem jedz na drodze i spokojnie


Jakie szutrowe drogi, oponÄ™ dociera siÄ™ na asfalcie.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez michalf84 » 20/4/2008, 14:22

nie ma co sie bac gosc z filmiku prawdopodobnie mial opony ubrudzone olejem okolo miesiaca temu kupilem nowe moto identyczne jak ma gosc z filmiku tylko w czerni i takie cuda sie nie dzieja jezdzilem naprawde dynamicznie i opony trzymaja sie nawierzchini bardzo dobrze nie ma zadnych uslizgow...
Avatar użytkownika
michalf84
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 16/7/2007, 14:04
Lokalizacja: PÅ‚ock



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê