Zobacz wątek - poczatkujacy
NAS Analytics TAG

poczatkujacy

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

poczatkujacy

Postprzez Snoop15 » 14/2/2008, 17:09

witam

mam pytanie o redukcji biegow. chodzi mi o redukcje podczasz gdy sie skreca, do jakiego biegu sie redukuje najlepiej ?prosze oodp
Snoop15
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14/2/2008, 17:06


Postprzez bolokolo » 14/2/2008, 17:12

dziwne pytanie :roll: . jesli np skrecasz w lewo i musisz stanac by skrecic to wiadomo na 1, wszystko zalezy od sytuacji na drodze, od zakretu itp
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez MadboY » 14/2/2008, 17:45

W zakrecie w ogole nie powinno sie redukowac. Lepiej wejsc w winkiel z mniejsza szybkoscia, zeby na nim przyspieszyc. W kazdym razie redukcja i hamowanie w zlozeniu to nie jest latwa sztuka. No ale jezeli wystepuje juz taka sytuacja to nalezy redukuwac tak, aby nie zblokowac kola.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Labiss » 16/2/2008, 13:56

Nie wiem czy dobrze sądzę,ale chodzi ci o skręcanie na skrzyżowaniu ?
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Re: poczatkujacy

Postprzez R1 » 19/2/2008, 15:04

Snoop15 napisał(a):witam

mam pytanie o redukcji biegow. chodzi mi o redukcje podczasz gdy sie skreca, do jakiego biegu sie redukuje najlepiej ?prosze oodp


Ale powiedz konkretniej w jakiej sytuacji... bo inaczej w trasie a inaczej na krzyżowaniu... A redukujesz do tekiego biegu, żeby go nie zdławiło...

Pozdr
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez krzychu84 » 19/2/2008, 22:12

do optymalnego ;) Stary zależy w jakiej sytuacji i gdzie, ale generalnie jak pisali wcześniej redukuje się przed zakrętem albo po, a w trakcie to zły pomysł . W normalnych warunkach wrzucasz bieg odpowiedni dla prędkości którą uzyskasz po wyjściu z winkla :) Nie mam na myśli sytuacji w których trzeba się zatrzymać :)
krzychu84
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 3/7/2007, 18:52
Lokalizacja: Tychy

Postprzez kwiacior » 24/2/2008, 12:40

Temat rzeka, gdyz kazdy zakret jest inny, nawierzchnia, warunki, ale zawsze powinno sie redukwoac przed zakretem, bo raz ze masz hamowanie silnikiem, a dwa dysponujesz juz moca w trakcie i po wyjsciu z zakretu.
kwiacior
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/2/2008, 10:51
Lokalizacja: Płock

Postprzez driver92 » 24/2/2008, 20:00

ja zawsze wjezdzalem na winkiel na sprzegielku (jeszcze za czasow MZ) a za zakretem jak juz motor jechal wolniej redukowalem..ale niekazdy tak robi..kazdy po swojemu :) musisz to sam wyczuc nikt z nas Cie nienauczy jazdy na Twoim wlasnym motorze mozemy tylko udzieklic Ci wskazowek..pozdrawiam i zycze powodzenia w nauce
motoryna Stella ---> MZ ETZ 250 ---> Zipp vega 125 --->Wiosna GSXF 600
Avatar użytkownika
driver92
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 16/7/2007, 18:01
Lokalizacja: Marki k.Warszawy

Postprzez InSiDe » 24/2/2008, 20:37

Wjeżdżanie w zakręt na sprzęgle to jest najgłupsza rzecz którą można zrobić. Stawiasz się w sytuacji bez wyjścia bo jakiekolwiek ponowne zesprzęglenie szarpnie Ci motocyklem. Głupie i niebezpieczne. Do tego bezcelowe, jeśli nie chcesz przyspieszać, to tego nie robisz. Silnik nie musi tylko przyspieszać. Może też utrzymywać stałą prędkość jak na sprzęgle i zwalniać.
//Twoja ignorancja czy moja pycha, sam tego dobrze nie wiem...
Avatar użytkownika
InSiDe
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 23/9/2006, 11:37
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez driver92 » 24/2/2008, 20:49

wiesz..ja mialem 13 lat i tyle pamietam ze tak robilem...faktycznie niejest to najlepszy pomysl ale teraz sie juz martwic niemusze o redukcje biegow... :P
motoryna Stella ---> MZ ETZ 250 ---> Zipp vega 125 --->Wiosna GSXF 600
Avatar użytkownika
driver92
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 16/7/2007, 18:01
Lokalizacja: Marki k.Warszawy

Postprzez zzzubek » 24/2/2008, 21:10

jak mialem 13 lat nie wpadalem na pomysly typu wchodzic w zakret na sprzegle. zeby nie bylo ze sie zbijam ja te zrobilem smieszne rzeczy.
w niczym kobieta nie wygląda tak dobrze, jak w niczym! :twisted:
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
Avatar użytkownika
zzzubek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 579
Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
Lokalizacja: tsk

Postprzez driver92 » 25/2/2008, 08:07

ale sie niezabilem a przejechalem ze 3 tysiace km :D
motoryna Stella ---> MZ ETZ 250 ---> Zipp vega 125 --->Wiosna GSXF 600
Avatar użytkownika
driver92
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 16/7/2007, 18:01
Lokalizacja: Marki k.Warszawy

Postprzez Duriv » 25/2/2008, 12:58

Zmniejszasz obroty na obecnym biegu
A następnie wciskasz sprzęgło
redukujesz 1 bieg, sprawdzasz czy wchodzi czy nie ma poślizgu i loozik :)
Pozdro
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kwiacior » 25/2/2008, 19:22

Jesli nadal nie bedziesz wiedziec, to zapytaj po prostu jakiegos motocyklisty, napewno udzieli ci wskazowki, bo to nie wstyd pytac.
Ja szczerze powiedziawszy nie lubie krazyc po asfalcie, gdyz nie czuje sie na nim zbyt pewnie.Cos siedzi w psychice i koniec. Wole lasy, łaki, rozlewiska i polne drogi, to moja domena.
kwiacior
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/2/2008, 10:51
Lokalizacja: Płock

Postprzez jebak_lesny » 27/2/2008, 11:02

Jak wchodzisz w zakreta to musisz se kurde noge wystawic w kierunku zakreta. Tylko moja rada, uważaj na studzienki i kraweżniki... A i zawsze musisz bieg zredukować do wstecznego. Pozdrawiam i szerokiej drogi.
jebak_lesny
 

Postprzez kwiacior » 27/2/2008, 14:11

Nie polecam wystawiania nogi, bo mozesz sam spowodowac wypadek. Jesli juz wystawiasz to w bandach na torach mc, ale na ulicy ?
Jesli skrecasz to redukujesz bieg (jesli to konieczne) przed zakretem i robisz przeciwskręt. Motor sam ci wejdzie w zakret.
kwiacior
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/2/2008, 10:51
Lokalizacja: Płock



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr