Zobacz wątek - ( mój 1 ) kros do 4 tysięcy złotych+ 1 pytanie
NAS Analytics TAG

( mój 1 ) kros do 4 tysięcy złotych+ 1 pytanie

Enduro, Cross
_________

Postprzez M. » 19/11/2007, 00:27

ostatnio pisalem o tym
viewtopic.php?t=12697
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Beavis » 19/11/2007, 15:24

Ale nie pisałeś do końca dobrze:). Nikasil + tłok w 125ccm to koszt około 900zł i przy dobrej (czyt. ostrej) jeździe w wyczynowym motocyklu będziesz musiał zrobić taki zabieg raz w sezonie.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen


Postprzez Landryss25 » 19/11/2007, 15:38

Co sezon? A jak to jest z moto-godzinami bo np. w ciężarówkach to 1mh to 6 zwykłych a gdzieś tu na forum czytałem że 1hm to 1 godzina pracy silnika. Więc jak tłok wymienia się co 40mh i było to by 40 godzin pracy silnika to przy mojej jeździe bym musiał to robić co 2 tygodnie. Więc jak to jest z tymi mh?
pozdr
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Beavis » 19/11/2007, 16:50

Zakładasz licznik i masz problem z głowy. Motogodziny wylicza się ze specjalnego wzoru, którego podawał nie będę bo sam go dobrze nie znam. Fakt jest fakt, jest to czas pracy silnika w odpowiednim zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez Manhatan » 19/11/2007, 17:58

Z racji, że ostatnio też się trochę tym interesowałem, to mogę powiedzieć, że jeśli chodzi o te motogodziny, to nie jest to żadna jednostka czasu, tylko praca wykonana przez silnik. Ktoś może zrobić 30m/h w ciągu sezonu, a drugi 70m/h, przyjmując, że trenowali zawsze po tyle samo. Czyli tutaj najlepszym rozwiązaniem będzie licznik mootogodzin, tak jak Beavis wspomniał.

Co do wymiany tłoka i nakładania nikasilu, no to też głównie zależy od jazdy. Przyjmuje się wymianę tłoka co 30m/h, ale nie koniecznie przy każdej wymianie trzeba robić nikasil. Sam dokładnie nie mogłem się dowiedzieć jak to jest i ile można przejechać na jednym nikasilu (o ile jest dobry i twardy) Wiadomo, decyduje jak zwykle o tym kilka czynników, między innymi:
- warunki w jakich moto jeździło
- kto na nim jeździł
- jak dbał
- itd. itp.
Jedna osoba odpisała mi, że na jednym nikasilu można zrobić 4 tłoki, w każdej selekcji, czyli ok. 16 tłoków. Nie dam głowy, że to prawda, bo tylko powtarzam to co przeczytałem.

Najlepszym rozwiązaniem jest poprostu zdjęcie głowicy, a najlepiej cylindra i obejżenie dokładnie jego gładzi. Jeżeli ktoś się nie zna i nie wie jak powinien wyglądać, dobry nikasil, najlepiej zgłosić się do najbliższego mechanika na konsultację. Powinien pomóc.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê