Zobacz wątek - Co powiecie o tych sprzętach
NAS Analytics TAG

Co powiecie o tych sprzętach

Enduro, Cross
_________

Co powiecie o tych sprzętach

Postprzez kks1922 » 27/10/2007, 17:23

Chodzi mi o te motorki crossowe.
Właśnie mam zamiar kupić którąś z tych maszyn:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M566425
http://www.allegro.pl/item260702977_suz ... x_kx_.html
http://www.allegro.pl/item258695816_hon ... tanie.html

Z racji tego iż za bardzo nie znam się na crossach i będzie to mój pierwszy lepszy sprzęt więc proszę Was o rady co do tych maszyn.
Z którą będę miał mniejsze problemy techniczne itp.
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37


Postprzez M. » 27/10/2007, 17:55

Bierz 125ccm w 2t i wystarczy Ci na dlugo... Na poczatku bedzie az nad to co by ci wystarczylo
250ccm w 4t to nie jest dobry pomysl na poczatek :wink:
Tylko pamietaj o tym ze crossy to drogie zabawki w utrzymaniu... :wink:
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez kks1922 » 27/10/2007, 19:27

Crossy to drogie zabawki?? Aż tyle trzeba ładować w ich utrzymanie???

Jeśli 125 ccm 2T to Honda cr 125 czy to zuzuki Rm 125???

Osobiście jestem za Hondą, ale mam dylemat ze względu na cenę Suzuki
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez M. » 27/10/2007, 19:32

No drogie drogie.. Nawet bardzo... Zobacz jak wyzylowane sa ich silniki... Jak nie pracujesz i masz 16-17lat to nie polecam CI takiego sptzetu bo raczej nie bedzie cie stac na jego utrzymanie...
ZEby bylo szybciej to zamiast pisac ci wszystko zacytuje kolesia z stuntpoland :wink:


''Sądze że w przeliczeniu na motogodziny(powiedzmy na iczbe wypalonych zbiorników paliwa bo wiadomo że jak nie dajesz po koniach to ten czas który przepracuje silnik daje sie mniej we znaki niż jak idziesz pełnym ogniem) to musisz sie liczyć z:
- wymianą oliwy co 5-8 motogodzin(zbiorników paliwa)... koszty nie jest na szczęscie obłedny bo wchodzi tam raptem koło litra oliwy a filtr można kupić za kilkanaście złotych przy dobrym ukłądzie i większej ilosci od razu
- kontrola i regulacja zaworów co 20-30 zbiorników(MH)... to jest kurewsko ważna sprawa, jak to zaniedbasz albo spieprzysz to jeśli coś sie pojebie w rozrządzie czeka Cie remont za nawet ładnych kilka tysięcy!!! dodatkowo regularne wymiany łańcuszka rozrządu itp.
- pozatym trzeba pilnować filtra powietrza i masy innych pierdół
- podejrzewam że co jakieś 70-100godzin(może nawet 100będzie za dużo i trzeba częsciej bo jednak na ulicy nie sztuka dawac w palnik na pełną moc takim motorkiem) czeka cie wymiana tłoka z pierścieniami
- co 2-3 tłoki trzeba robić grubszy remont czyli wymiana razem z tłokiem korby i innych pierdół powiązanych a to wiąże sie z totalną drozbiórką silnika..
- do tego jeszcze przeglądy zawiechy(i tył i przód), gaźnika, napęd też leci szybciej niż w normlanych szosowych szpejach(chociaz jak nie bedzie dużo latane w piachu i błocie moze nie będzie tak dramatcznie)...''
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pisiu » 27/10/2007, 20:11

M. napisał(a):No drogie drogie.. Nawet bardzo... Zobacz jak wyzylowane sa ich silniki... Jak nie pracujesz i masz 16-17lat to nie polecam CI takiego sptzetu bo raczej nie bedzie cie stac na jego utrzymanie...
ZEby bylo szybciej to zamiast pisac ci wszystko zacytuje kolesia z stuntpoland :wink:


''Sądze że w przeliczeniu na motogodziny(powiedzmy na iczbe wypalonych zbiorników paliwa bo wiadomo że jak nie dajesz po koniach to ten czas który przepracuje silnik daje sie mniej we znaki niż jak idziesz pełnym ogniem) to musisz sie liczyć z:
- wymianą oliwy co 5-8 motogodzin(zbiorników paliwa)... koszty nie jest na szczęscie obłedny bo wchodzi tam raptem koło litra oliwy a filtr można kupić za kilkanaście złotych przy dobrym ukłądzie i większej ilosci od razu
- kontrola i regulacja zaworów co 20-30 zbiorników(MH)... to jest kurewsko ważna sprawa, jak to zaniedbasz albo spieprzysz to jeśli coś sie pojebie w rozrządzie czeka Cie remont za nawet ładnych kilka tysięcy!!! dodatkowo regularne wymiany łańcuszka rozrządu itp.
- pozatym trzeba pilnować filtra powietrza i masy innych pierdół
- podejrzewam że co jakieś 70-100godzin(może nawet 100będzie za dużo i trzeba częsciej bo jednak na ulicy nie sztuka dawac w palnik na pełną moc takim motorkiem) czeka cie wymiana tłoka z pierścieniami
- co 2-3 tłoki trzeba robić grubszy remont czyli wymiana razem z tłokiem korby i innych pierdół powiązanych a to wiąże sie z totalną drozbiórką silnika..
- do tego jeszcze przeglądy zawiechy(i tył i przód), gaźnika, napęd też leci szybciej niż w normlanych szosowych szpejach(chociaz jak nie bedzie dużo latane w piachu i błocie moze nie będzie tak dramatcznie)...''


Ciekawe czy to tak do końca prawda... Ale jeżeli miałbym robić to wszystko to zbankrutowałbym po sezonie :lol: Jeżeli nie masz grubszego portwela,to radziłbym coś innego.Chociaż jak sie dba to sie ma :twisted:
Pisiu
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez kks1922 » 28/10/2007, 00:51

Tak a propo jak się przelicza na motogodziny??
Tak jak z cyctatu jedna motogodzina to jeden zbiornik paliwa???
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez stecarlos » 28/10/2007, 06:46

http://pl.wikipedia.org/wiki/Motogodzina

Może lepiej wziąść coś starszego, jakieś enduro w 4T np. TT/XT350 lub DR350?
NIE DAJMY ZARABIAĆ ZŁODZIEJOM
- kupujmy szpeje z papierami
Treści wyrażone w tym poście są moją prywatną
opinią, nie biorę odpowiedzialności za ich wykorzystanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
stecarlos
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 17/2/2007, 08:20

Postprzez Beavis » 28/10/2007, 11:31

Cytowany kolega ze stundpoland nie do końca ma rację, bo żeby wymieniać 3 razy w sezonie tłok to trzeba mocno dawać w palnik. Wszystko zależy od tego, czy będziesz dbał o sprzęt i jak ostro będziesz nim jeździł. Nie zmienia to fakt, że to bardzo drogi sport.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez M. » 28/10/2007, 11:48

stecarlos nie chodzi tutaj o to zeby wziasc cos starszego zeby bylo tansze w utrzymaniu tylko mniej wyzylowanego :wink:
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kks1922 » 28/10/2007, 11:59

Chce się jeździć dobrym sprzętem to trzeba niestety troche wydać i utrzymać co jak widze tanie nie jest ale cóż.

A więc jeśli chodzi o 125ccm to Honda CR czy Suzuki RM?????
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez superpimp » 4/11/2007, 16:50

cr tylko musisz sie liczyc ze w secie 2t to tłok co 20-30 mth aa nie 60-100. :roll: 60-100 to w 4t. I wlasnie jak masz taki budżet to ja bym bral 250 4t niewiem czemu niby niedobre na początek lepsze bo 125 2t trzeba bardziej kręcić a 250 4t niee 8) . Najlepiej to ci polecam yamahe yzf 250(to jest 4t) I konjiec lepsze jest 250 4t niz 125 2t na początek bierz 250 4t i juz a w suzie skrzynia pada :wink:
superpimp
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/7/2007, 18:10
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez kks1922 » 4/11/2007, 18:04

Jeśli chodzi o te motogodziny to 1MG to około jeden Zbiornik paliwa?
Bo z tej regułki z wikipedi nic nie rozumiem
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez superpimp » 6/11/2007, 13:49

no 1 zbiornik jedna motoh bo ostrej jazdy na torze to acaly zbiornik mi schodzi w 2godziny niecale a czsem lajtowo po jakis takich lasach bez full manety to pol dnia :P
superpimp
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/7/2007, 18:10
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez Włochaty » 21/11/2007, 16:16

A ile spali taka Yamaha DT 125 w lekkim terenie tak srednio jezdząc?(niedopiepszac do maxa ale tez niejezdzic delikatnie)??
Włochaty
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19/11/2007, 20:21
Lokalizacja: Kępno

Postprzez Beavis » 21/11/2007, 17:10

A nie zauważyłeś wielkiego tematu: "Yamaha DT - wszystko o motocyklu?"...
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na g�r�