Zobacz wątek - "Klejące" się sprzęgło...Problem...
NAS Analytics TAG

"Klejące" się sprzęgło...Problem...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

"Klejące" się sprzęgło...Problem...

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 09:13

Witam.... potrzebuję pomocy bardziej doświadczonych motocyklistów a mianowice: motor APRILIA RS 250 został rozkręcony na części pierwsze i złożony z powrotem. Mam problem ze sprzęgłem - po zalaniu silnika olejem takim jak podaje serwisówka czyli półsyntetyk 20W-50 do silników czterosówowych ( motor jest dwusówem) "znika" sprzęgło, wygląda to tak jakby olej "sklejał" tarcze sprzęgłowe. Po bardzo dobrym rozgrzaniu silnika sprzęgło chodzi prawidłowo - rzadko są jakieś małe problemy z wrzuceniem biegu. Po spuszczeniu oleju i przepłukaniu silnika sprzęgło na sucho chodzi idealnie. Olej po przebiegu kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów jest mętny , olej wymieniałem już 3 razy , wczoraj rozkręciłem silnik i sprawdziłem co tam się dzieje w środku - wszystko niby OK. No i teraz mam tylko 2 pomysły:
1. Zalać silnik rzadszym olejem , myślę tu o syntetyku 10W-40
2. Wymienić tarcze sprzęgłowe - zalać olejem hm.. jakim ??

I jeszcze jedno pytanko... brakuje mu mocy na wolnych obrotach w zakresie od 1.500 do 3.000 obrotów dusi się. Gaźniki czyściłem 2 razy - synchronizowałem gaźniki wg serwisówki ale możliwe że jest to zrobione źle. Na pewno nie ciągnie lewego powietrza - co z tym zrobić ?? czy synchro gaźników pomoże ?? a może to wina zaworów wydechowych ?? gdzie szukać przyczyny ??

Pozdro i byłbym wdzięczny za pomoc...
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość


Postprzez icid » 3/10/2007, 10:37

Olej do silnika dwusówowego? jescze 20w 50:) dobre :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez kamell » 3/10/2007, 10:47

przeczysc silnik ze sprzęgłem ze starego oleju zalej olejem do dwusówów powinno grac
nx 650
Avatar użytkownika
kamell
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 13/8/2007, 11:07
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 13:17

Hm... nie jestem do końca przekonany....
dane z serwisówki: Transmission oil type (semisyntetic) SAE 20W-50 - A.P.I. SG - CCMC G-4 co jeszcze dziwniejsze do APRILI RS 250po liftingu w 1998 roku zaleca się olej SAE 75W-90 A.P.I GL-4
Nie mówimy tutaj o simsonie tylko o dwu cylindrowym wysilonym (65KM) motorze. Gdzieś czytałem ,że jest to dość specyficzna konstrukcja i część silnika jest smarowana olejem z dozownika , a część olej ze skrzyni. Trochę obawiam się zastosowania innego oleju - czy nie uszkodzę silnika ??
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość

Postprzez icid » 3/10/2007, 14:40

Jaki ty wlałeś w końcu olej bo olej do skrzyni 20 w 50 to nie to samo co olej silnikowy do czterosówów 20w 50. Jak wlałeś normalny silnikowy to rozbierz umyj wszystko pistoletem z rozpuszczalnikiem i zalej dokładnie takim olejem jak zaleca producent czyli olejem do motocyklowych skrzyń biegów o specyfikacji SAE 75W-90 A.P.I GL-4. Jeśli nalałeś tam normalnego 20W 50 to nic dziwnego przecież zanim ten olej sie rozgrzeje to jest jak smar.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 15:25

:D aż takim laikiem to ja nie jestem :lol:
Pierwszym razem zalałem FUCHS Silkolene Super 4 20W-50 - dość ubogi opis nie ma nic o mokrym sprzęgle "Molecularly Converted 4-stroke engine oil for all modern motorcycles"
a potem Valvoline DuraBlend 20W-50 no i tu pisze: Wet clutch compatible"
No nic... kupiłem MOTUL 10W-40 do dwusówów - za chwile zaleję to się zobaczy - jak nie pomoże to chyba trzeba będzie zainwestować w nowe tarcze sprzęgłowe.
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 21:05

Hm... no niestety zero poprawy.... a nawet gorzej bo coś się stało z motorem. Pali od pierwszego kopa ale każda próba włożenia biegów powoduje zgaśnięcie motoru tak jakby odcinało zapłon. Jakieś propozycje ??
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość

Postprzez jasql » 3/10/2007, 22:05

Zamknij stopke boczna ;)
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 22:41

:oops: Ha..ha..ha.. nigdy bym na to nie wpadł !!! Oczywiście o to chodziło masz u mnie duuuże piwo :wink: miałem zamiar znowu dobierać się do sprzęgła bo tylko to ruszałem ostatnio. No i... przy zapalonym silniku :wink: sprzęgło zdaje się działać OK... jutro sprawdzę to na drodze... Wielkie dzięki... :D
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość

Postprzez jasql » 3/10/2007, 22:48

Aprilia RS 250 napisał(a)::D aż takim laikiem to ja nie jestem :lol:


A ja sobie jaja z ciebie robilem, bo piszesz, ze masz pojecie :oops:
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Aprilia RS 250 » 3/10/2007, 23:16

Mam jako takie pojęcie o mechanice - bez wykształcenia - jestem samoukiem. Mam już "trochę" latek i ostatnio siedziałem na ETZ 150 - 15 lat temu :wink: Generalnie wszystko co można samemu zrobić w garażu bez specjalistycznego sprzętu robię sam. Ponieważ mam zamiar pojeździć trochę tym motorem rozebrałem do ostatniej śrubki i złożyłem z powrotem (rozsypane łożysko na korbowodzie , porysowanie , i pozacierane tłoki) wszystko wyczyszczone, nasmarowane , wymieniony olej i uszczelniacze w lagach itd. no i... jak widzisz "jakoś" to jeździ... :wink: a na tę stopkę bym nie wpadł... w Emzetce tego zdaje się nie było... :wink:
Aprilia RS 250
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
Lokalizacja: Zamość



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê