Zobacz wÄ…tek - [Prawo jazdy] Zmniejszenie mocy na kat. A2 a fabryka
NAS Analytics TAG

[Prawo jazdy] Zmniejszenie mocy na kat. A2 a fabryka

Przepisy, prawo
_________

[Prawo jazdy] Zmniejszenie mocy na kat. A2 a fabryka

Postprzez quba2901 » 2/11/2016, 19:33

Witam,

Przepisy kategorii prawa jazdy kat. A2 dotyczą wprowadzania zmian w pojeździe.

A mianowicie chodzi o uprawnienia do kierowania:
"motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"


Jeżeli motocykl wychodzi z fabryki z mocą 25 kW, to czy poruszanie się takim pojazdem z kat. A2 jest legalne?
FabrycznÄ… moc potwierdza numer VIN oraz homologacja.

Chodzi o Suzuki SV 650 K6 - moc fabryczna w niedławionych modelach - 53 kW, lecz wychodziły z fabryki również dławione na 25 kW.

Niby 53 kW to więcej niż 25*2, ale 25 kW to jednak fabryczna moc, więc reszty nie powinno się brać pod uwagę.

Czy ktoś ma na poparcie tego jakieś argumenty? Nie wiem gdzie znaleźć odpowiedź na to pytanie. Yamaha Polska sądzi, że jest legalne, zaś reszta ma tą sprawę w d. Ale czym i jak to jednoznacznie potwierdzić, jak nie prawem?
Avatar użytkownika
quba2901
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58


Postprzez traveler » 2/11/2016, 20:14

Jeśli motocykl został zdławiony do 35kW lub mniej (a z tego co mi wiki podpowiada Wersje K3 - K6: 72 KM (52,6 kW) mieści się w założeniach kategorii A2. Oczywiście wersja zdławiona tzn. posiadasz/zdobędziesz odpowiednie papiery na to (chyba że taka wyszła z salonu to problem masz już z głowy).

Zachowany również współczynnik 0,2 kW/kg przy maksymalnych 35kW i mniej.
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG


Postprzez quba2901 » 2/11/2016, 20:31

Motocykl jest zablokowany na 25 kW. Numer VIN na to wskazuje, homologacja również. Chodzi o sam fakt czy blokowanie przez producenta w fabryce też się liczy. :)

Yamaha twierdzi, że jeżdżenie na A2 takim motocyklem jest legalne. Suzuki produkowało niby GSX-R 600 zablokowaną na 35 kW, mimo mocy fabrycznej w normalnych modelach 126 KM.
Avatar użytkownika
quba2901
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58

Postprzez andy7 » 2/11/2016, 21:44

Zacznijmy od tego, ze zaden producent ( oprocz KTM'u ) nie wypuszcza z fabryki zadnego sprzetu ktory jest zdlawiony !

Dlawic dlawi dealer.

SV 650 miala z tego co pamietam 70 KM.

I ten typ lapie sie na A2.

Musisz jedynie zmienic dlawienie z 25 kW na to ktore ma 35 kW

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez quba2901 » 2/11/2016, 21:46

andy7 napisał(a):Zacznijmy od tego, ze zaden producent ( oprocz KTM'u ) nie wypuszcza z fabryki zadnego sprzetu ktory jest zdlawiony !

Dlawic dlawi dealer.

SV 650 miala z tego co pamietam 70 KM.

I ten typ lapie sie na A2.

Musisz jedynie zmienic dlawienie z 25 kW na to ktore ma 35 kW

:wink:


To nic mi po tym, skoro bawić się muszę tyle co i blokując z mocy fabrycznej na 35 kW.

W takim razie - równie dobrze mógłbym kupić nieblokowany i zablokować do 35 kW. :(
Do tyłka takie coś, a już myślałem, że w końcu coś kupię.

A co do dławień dealera - myślę, że jeżeli dealer by ingerował to nie byłoby zapisów w VIN o mocy 25 kW tego motocykla. VIN przecież nadawany jest w fabryce, więc muszą wiedzieć tam już wszystko. Mylę się?
Avatar użytkownika
quba2901
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58

Postprzez traveler » 3/11/2016, 17:51

@quba2901 zdaje się że masz rację. Kto go dlawil to juz nie istotne. Poki wszystko w papierach sie zgadza nie widze przeszkod do jazdy takim motocyklem posiadajac kat A2.


Nie rozumiem dlaczego miałby zmieniać na 35kW, imho zapis w ustawie ma za zadanie wykluczenie motocykli o mocy >70kW z jakiejkolwiek modyfikacji w ramach kategorii A2 - zeby jakis gowniarz nie wsiadal na tysiaczke zdlawiona z 100kw na zaledwie 35kw. A to czy motor bedzie zdlawiony do 35kW czy nawet do 10kW nie jest istotne.

Taka to moja opinia, o szczegoly mozesz zapytac w WoRD/Policje.
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez quba2901 » 3/11/2016, 18:21

traveler napisał(a):@quba2901 zdaje się że masz rację. Kto go dlawil to juz nie istotne. Poki wszystko w papierach sie zgadza nie widze przeszkod do jazdy takim motocyklem posiadajac kat A2.


Nie rozumiem dlaczego miałby zmieniać na 35kW, imho zapis w ustawie ma za zadanie wykluczenie motocykli o mocy >70kW z jakiejkolwiek modyfikacji w ramach kategorii A2 - zeby jakis gowniarz nie wsiadal na tysiaczke zdlawiona z 100kw na zaledwie 35kw. A to czy motor bedzie zdlawiony do 35kW czy nawet do 10kW nie jest istotne.

Taka to moja opinia, o szczegoly mozesz zapytac w WoRD/Policje.



Jestem tego samego zdania. Co za różnica czy będziesz miał 25 czy 35 kW w tym samym motocyklu, ba.. 25 kW to nawet "bezpieczniej" . :mrgreen:
Avatar użytkownika
quba2901
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/6/2016, 19:58

Postprzez Fugu » 3/11/2016, 19:27

@andy7: dawno temu bylo inaczej.

A co do dławień dealera - myślę, że jeżeli dealer by ingerował to nie byłoby zapisów w VIN o mocy 25 kW tego motocykla. VIN przecież nadawany jest w fabryce, więc muszą wiedzieć tam już wszystko. Mylę się?

Nie mylisz. Blokowanie przez dealera to IIRC wymysl okolo roku 2000, wczesniej motocykle byly blokowane przez producenta - bylo to zaznaczane w VIN.

W roku 1995 sam jezdzilem na 25 kW Suzuki, kupionym z blokada zalazona przez producenta.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê