Zobacz wątek - Problem z odpaleniem cb1000r

Reklama

NAS Analytics TAG

Problem z odpaleniem cb1000r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z odpaleniem cb1000r

Postprzez jakub1989 » 17/9/2016, 12:18

Witam

Ostatnio jak przewoziłem bagaż na tylnym siodełku linka którą miałem go przymocowanego urwała mi kabelek od kierunkowskazu ledowego zlutowałem go jak przyjechałem do domu.

Jak później poszedłem sie przejechać to po wizycie na stacji nie mogłem odpalić motocykla.
Przygasały zegary itp.

Odpaliłem go z pucha i pojechałem do domu
W domu też już nie odpalił

Nie wiem czy dobrze sprawdziłem ładowanie ale wydaje mi sie że go nie ma :/
Tylko jeśli nie było ładowania wrócił bym do domu przy prawie rozładowanym aku ?
zrobiłem z 20km światła świeciły itp

Są jakieś bezpieczniki który bo powodowały słabe łądowanie ?

Ma ktoś jakiś pomysł ?
Avatar użytkownika
jakub1989
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10


Re: Problem z odpaleniem cb1000r

Postprzez Glenroy » 17/9/2016, 16:37

jakub1989 napisał(a):Nie wiem czy dobrze sprawdziłem ładowanie ale wydaje mi sie że go nie ma :/

Jak to sprawdzałeś? Multimetr w ręce, nawet taki za 15zł z byle marketu budowlanego, włączasz na pomiar VDC -prądu stałego- pewnie będzie trzeba wybrać jeszcze zakres, wiadomo, ma być powyżej 12V, tam będzie pewnie standardowo zakres 20VDC. Odpalasz moto, plus do plusa, minus do minusa, ma być pomiędzy 13.8 a 14.4V, jeżeli nie ma, albo jest w okolicy 12V, albo i mniej, jeżeli wyprułeś flaki z akusa :). Jeżeli ładowania nie będzie, to szukasz regulatora napięcia, odpinasz wtyczkę z 3 przewodami wychodzącymi z alternatora, najczęściej są to 3 białe, albo żółte przewody. Ustawiasz miernik na pomiar VAC -pomiar prądu przemiennego- na zakres nie mniejszy niż 100V. Odpalasz moto i mierzysz wartości pomiędzy każdym z przewodów, napięcie z alternatora ma wynosić 60-90VAC i ma być równe pomiędzy każdą mierzoną fazą. Jeżeli alternator będzie ok, a ładowania nie ma, to masz do wymiany regulator.

jakub1989 napisał(a):Tylko jeśli nie było ładowania wrócił bym do domu przy prawie rozładowanym aku ?
zrobiłem z 20km światła świeciły itp

Kolega zrobił prawie 40km bez ładowania na aku 10Ah, więc można :).

jakub1989 napisał(a):Są jakieś bezpieczniki który bo powodowały słabe łądowanie ?

Nie ma.

senekkorzenna napisał(a):prąd

Napięcie, jakby kolega spróbował pomierzyć prąd na obwodzie napięciowym to zobaczył by piękne bum :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez jakub1989 » 17/9/2016, 17:57

Na wolnych obrotach na jednej jest ponad 12 na dwóch ponad 18
Na ok 5/6 tys na tej słabszej ponad 50 na reszcie ponad 80
Avatar użytkownika
jakub1989
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10

Postprzez jakub1989 » 17/9/2016, 18:52

Na wolnych obrotach na jednej jest ponad 12 na dwóch ponad 18
Na ok 5/6 tys na tej słabszej ponad 50 na reszcie ponad 80
Avatar użytkownika
jakub1989
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10

Re: Problem z odpaleniem cb1000r

Postprzez Glenroy » 17/9/2016, 19:35

senekkorzenna napisał(a):Czepiasz się słówek :?
Nie każdy a wręcz niewielu rozumie określenia techniczne dlatego użyłem potocznego określenia prąd. :?
Myślałem że użycie sformułowania prąd zmienny bardziej będzie dla niego zrozumiałe.


Nie czepiam się słówek, tylko bardzo ważnych określeń technicznych. To podobna kwestia jakbyś napisał zalej benzynę do pełna mając na myśli diesla ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Glenroy » 17/9/2016, 19:37

jakub1989 napisał(a):Na wolnych obrotach na jednej jest ponad 12 na dwóch ponad 18
Na ok 5/6 tys na tej słabszej ponad 50 na reszcie ponad 80


Tak z lekka nierówno, ale dobra, regulator dostaje napięcie, trochę jedna faza kuleje, ale na razie skupmy się na czym innym. Zmierz teraz jak wygląda ładowanie -napięcie na zaciskach- akumulatora, na jałowych i przy 5-6 tys obrotów.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Problem z odpaleniem cb1000r

Postprzez A7 x » 17/9/2016, 20:41

senekkorzenna napisał(a):Czepiasz się słówek :?
Nie każdy a wręcz niewielu rozumie określenia techniczne dlatego użyłem potocznego określenia prąd. :?
Myślałem że użycie sformułowania prąd zmienny bardziej będzie dla niego zrozumiałe.


Serio ?
Prąd określeniem potocznym napięcia ? :roll:

Kolego, pewne błędy można wybaczyć, ale nie podstawowe pojęcia, które powinien rozróżniać KAŻDY, nawet największy laik.
I tu nie chodzi o czepialstwo, ale to są już dosyć poważne kwestie i pomyłka może być bardzo nieprzyjemna w skutkach.
Dlatego chyba lepiej, żeby ludzie nie mający pojęcia o tego typu sprawach po prostu się za to nie brali...

Równie dobrze możesz iść do sklepu i na wodę potocznie powiedzieć wódka...
:lol:
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez jakub1989 » 18/9/2016, 10:04

Wyjęłam alternator ma spalone dwie wypustki są całkiem zweglone i nadlaly się jakby na sasiednie.
Pytanie teraz dac go przewinąć czy kupić Nowy ?
Avatar użytkownika
jakub1989
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10

Postprzez RoooM » 18/9/2016, 11:04

Lepiej chyba kupić nowy, przewijanie nie zawsze wychodzi
RoooM
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 1/6/2015, 19:29

Postprzez jakub1989 » 18/9/2016, 18:51

W jastrzębiu mieszka facet który regeneruje alternatory motocyklowe akurat miał na stanie z cb1000r swój mu zostawiłem
Byłem po niego osobiście bo mieszkam niedaleko po założeniu ładowanie wróciło do normy.
Dostałem gwarancje itp
Avatar użytkownika
jakub1989
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10

Postprzez Glenroy » 18/9/2016, 19:15

RoooM napisał(a):Lepiej chyba kupić nowy, przewijanie nie zawsze wychodzi


Chyba tylko jakimś partaczom, jeżeli ktoś się tym zajmuje zawodowo, to ma i odpowiedni sprzęt i odpowiednie kwalifikacje do takiej pracy. W zakładzie w którym pracuję bardzo dużo silników idzie do przewinięcia i wszystkie mają się bardzo dobrze ;).

Ale ogólnie zobacz sobie za ile dasz radę dorwać nowy/używany stojan, czy jak kto woli stator, bo może okazać się, że będzie on niewiele droższy od usługi przewinięcia uzwojeń.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr