Problem z odpaleniem cb1000r
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem z odpaleniem cb1000r
Witam
Ostatnio jak przewoziłem bagaż na tylnym siodełku linka którą miałem go przymocowanego urwała mi kabelek od kierunkowskazu ledowego zlutowałem go jak przyjechałem do domu.
Jak później poszedłem sie przejechać to po wizycie na stacji nie mogłem odpalić motocykla.
Przygasały zegary itp.
Odpaliłem go z pucha i pojechałem do domu
W domu też już nie odpalił
Nie wiem czy dobrze sprawdziłem ładowanie ale wydaje mi sie że go nie ma :/
Tylko jeśli nie było ładowania wrócił bym do domu przy prawie rozładowanym aku ?
zrobiłem z 20km światła świeciły itp
Są jakieś bezpieczniki który bo powodowały słabe łądowanie ?
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Ostatnio jak przewoziłem bagaż na tylnym siodełku linka którą miałem go przymocowanego urwała mi kabelek od kierunkowskazu ledowego zlutowałem go jak przyjechałem do domu.
Jak później poszedłem sie przejechać to po wizycie na stacji nie mogłem odpalić motocykla.
Przygasały zegary itp.
Odpaliłem go z pucha i pojechałem do domu
W domu też już nie odpalił
Nie wiem czy dobrze sprawdziłem ładowanie ale wydaje mi sie że go nie ma :/
Tylko jeśli nie było ładowania wrócił bym do domu przy prawie rozładowanym aku ?
zrobiłem z 20km światła świeciły itp
Są jakieś bezpieczniki który bo powodowały słabe łądowanie ?
Ma ktoś jakiś pomysł ?
-
jakub1989 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10
Re: Problem z odpaleniem cb1000r
jakub1989 napisał(a):Nie wiem czy dobrze sprawdziłem ładowanie ale wydaje mi sie że go nie ma :/
Jak to sprawdzałeś? Multimetr w ręce, nawet taki za 15zł z byle marketu budowlanego, włączasz na pomiar VDC -prądu stałego- pewnie będzie trzeba wybrać jeszcze zakres, wiadomo, ma być powyżej 12V, tam będzie pewnie standardowo zakres 20VDC. Odpalasz moto, plus do plusa, minus do minusa, ma być pomiędzy 13.8 a 14.4V, jeżeli nie ma, albo jest w okolicy 12V, albo i mniej, jeżeli wyprułeś flaki z akusa

jakub1989 napisał(a):Tylko jeśli nie było ładowania wrócił bym do domu przy prawie rozładowanym aku ?
zrobiłem z 20km światła świeciły itp
Kolega zrobił prawie 40km bez ładowania na aku 10Ah, więc można

jakub1989 napisał(a):Są jakieś bezpieczniki który bo powodowały słabe łądowanie ?
Nie ma.
senekkorzenna napisał(a):prąd
Napięcie, jakby kolega spróbował pomierzyć prąd na obwodzie napięciowym to zobaczył by piękne bum

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Problem z odpaleniem cb1000r
senekkorzenna napisał(a):Czepiasz się słówek![]()
Nie każdy a wręcz niewielu rozumie określenia techniczne dlatego użyłem potocznego określenia prąd.![]()
Myślałem że użycie sformułowania prąd zmienny bardziej będzie dla niego zrozumiałe.
Nie czepiam się słówek, tylko bardzo ważnych określeń technicznych. To podobna kwestia jakbyś napisał zalej benzynę do pełna mając na myśli diesla

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
jakub1989 napisał(a):Na wolnych obrotach na jednej jest ponad 12 na dwóch ponad 18
Na ok 5/6 tys na tej słabszej ponad 50 na reszcie ponad 80
Tak z lekka nierówno, ale dobra, regulator dostaje napięcie, trochę jedna faza kuleje, ale na razie skupmy się na czym innym. Zmierz teraz jak wygląda ładowanie -napięcie na zaciskach- akumulatora, na jałowych i przy 5-6 tys obrotów.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Problem z odpaleniem cb1000r
senekkorzenna napisał(a):Czepiasz się słówek![]()
Nie każdy a wręcz niewielu rozumie określenia techniczne dlatego użyłem potocznego określenia prąd.![]()
Myślałem że użycie sformułowania prąd zmienny bardziej będzie dla niego zrozumiałe.
Serio ?
Prąd określeniem potocznym napięcia ?

Kolego, pewne błędy można wybaczyć, ale nie podstawowe pojęcia, które powinien rozróżniać KAŻDY, nawet największy laik.
I tu nie chodzi o czepialstwo, ale to są już dosyć poważne kwestie i pomyłka może być bardzo nieprzyjemna w skutkach.
Dlatego chyba lepiej, żeby ludzie nie mający pojęcia o tego typu sprawach po prostu się za to nie brali...
Równie dobrze możesz iść do sklepu i na wodę potocznie powiedzieć wódka...

-
A7 x - Świeżak
- Posty: 307
- Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
- Lokalizacja: Wrocław/OsW
W jastrzębiu mieszka facet który regeneruje alternatory motocyklowe akurat miał na stanie z cb1000r swój mu zostawiłem
Byłem po niego osobiście bo mieszkam niedaleko po założeniu ładowanie wróciło do normy.
Dostałem gwarancje itp
Byłem po niego osobiście bo mieszkam niedaleko po założeniu ładowanie wróciło do normy.
Dostałem gwarancje itp
-
jakub1989 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14/9/2014, 09:10
RoooM napisał(a):Lepiej chyba kupić nowy, przewijanie nie zawsze wychodzi
Chyba tylko jakimś partaczom, jeżeli ktoś się tym zajmuje zawodowo, to ma i odpowiedni sprzęt i odpowiednie kwalifikacje do takiej pracy. W zakładzie w którym pracuję bardzo dużo silników idzie do przewinięcia i wszystkie mają się bardzo dobrze

Ale ogólnie zobacz sobie za ile dasz radę dorwać nowy/używany stojan, czy jak kto woli stator, bo może okazać się, że będzie on niewiele droższy od usługi przewinięcia uzwojeń.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości