Zobacz wątek - Olej do lag SUZUKI BANDIT 600 jaki?

Olej do lag SUZUKI BANDIT 600 jaki?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Olej do lag SUZUKI BANDIT 600 jaki?

Postprzez MarioPro » 20/9/2007, 12:21

Prosze o pomoc mam do wymiany olej w lagach bo wyciekl i mam problem.Katalogowo jest 5W i podobno 525ml do lagi , a zdania mechanikow podzielone ze 5 bedzie za mieka i wlac 10 W a natomias inni mowia ze bedzie bardziej stukalo zawieszeni . Prosze o porady HELP ME.
p.sto jest bandit 2001r
MarioPro
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/5/2007, 18:40
Lokalizacja: tarnów


Postprzez falconiforme » 20/9/2007, 14:03

Kupiłem sprężyny progresywne WIRT-a i wlałem 10W i jak trafie na głębszą studzienkę to wali ostro.

Miałem wcześniej miękkie zawiechy i prawdopodobnie poprzedni właściciel wlał 10W (twardy) i nie było źle.

Jak wyjąłem oryginał to była tam sprężyna plus rurka dystansująca (czyli pół zawieszenia :( ).
WIRT to sprężyna długa, którą ładuje się zamiast [spręzyny + rurki].

Znalazłem że trzeba wlać 521 cm3. Kupiłem litr a w drugiej wlałem silnikowy syntetyczny olej (za poradą mechaników).

Pewnie zmienię na 5W jeśli jest bardziej miekko na tym oleju.
Jeśli masz wyrobione zawieszenie(moto nurkuje ( po 30 000 km)) wlej 10w jeśli nie 5w.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez elco » 20/9/2007, 18:55

ja po prostu mysle, ze to kwestia upodoban kierowcy. Musisz isc na jakis kompromis. Podejrzewam, ze jak wlejesz 5W motocykl moze plywac na zakretach, przy gwaltowniejszych przyspieszeniach kolo moze uciekac. Jezeli wlejesz 10W to wtedy zlikwidujesz pierwszy problem, ale z kolei zawieszenia moze troche glosnie stukac i odskakiwac na dziurach. Byc moze uda sie jakos wyregulowac zawieszenie, ale zwykle jezeli chodzi o lagi "jedno robi sie kosztem czegos innego"
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez falconiforme » 20/9/2007, 22:29

Niestety w Bandit zawieszenie nie jest regulowane. Jedynie napięcie wstępne sprężyny w tylnym amortyzatorze.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez MarioPro » 25/9/2007, 20:55

wlalem 5 i jest tragedia zawieszenie dobija do konca na kazdym mnkejszym dolku czyli radzice wlac 10w czy 15 teraz a moze podsuna mi pomysl kolega ze podsruby podlozyc podkladke co spowoduje wieksza sile wstepna sprezyn ??? co wy na to ?? co robic
MarioPro
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/5/2007, 18:40
Lokalizacja: tarnów

Postprzez falconiforme » 26/9/2007, 14:35

Widzisz, oryginalne zawiechy w B6 mają charakterystykę liniową więc skrócisz tylko skok zawieszenia przez dołożenie podkładki (dość dużych rozmiarów).

Jak zmienisz olej to prawdopodobnie będzie lepiej ale to zabawa na kilka tysięcy (max 10 tys km). Tak było u mnie. Po 30 000 km trzeba kupić nowe sprężyny koszt - 340 zł za WIRTH. Są to spręźyny progresywne - czyli czym mocniej dociskasz tym większy opór.

U mnie zamieniam olej na 5W bo 10W jest za twardy na nowe sprężyny. Mam nadzieje że nie będzie mi tak walił na studzienkach.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez mlody-pawel » 26/9/2007, 15:04

Ja w swoim bandicie wlałem 15W i jest nieco lepiej niz na 10W, ale przód tez często dobija gdy jade obładowanym moto (pasażer+bagaże) na wybojach. Do normalnej jazdy jest spoko - spróbuj takiego rozwiązania.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez falconiforme » 1/10/2007, 07:49

No i BOMBA:
Okazało się że wlałem za dużo bo 560 ml do lewej i 535 ml do prawej goleni dlatego tak mi walił na większych nierównościach.

Wlałem 5W do lag. Myślałem że w B6 dobrego zawieszenia nie można mieć , a jednak.

5W ( dokładnie odmierzone 521 cm ) + sprężyny WIRTH = nie czuję dziur, motocykl nie nurkuje i nie dobija.

Testowałem przy szybkiej jeździe na prawdziwie niedobrej drodze - szybkie przyspieszanie i ostre późne hamowanie.
Naprawdę super sprawa polecam.
+++++++++++++
EDIT:

Obecnie mam sprężyny WIRTH + 15W olej, zawieszenie jest dość twarde, ale się sprawdza znakomicie.

Ostatnio edytowano 26/5/2008, 09:53 przez falconiforme, łącznie edytowano 4 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez MarioPro » 15/10/2007, 18:36

No i okazalo sie ze po wymianie na 15w jest wszystko tyeraz ok obeszlo sie bez wymiany sprezyn na jak dlugo to sie odezwe ale z 5W na 15W jest teraz super nic nie dobija POZDRAWIAM
MarioPro
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/5/2007, 18:40
Lokalizacja: tarnów

Postprzez bandit'a » 9/11/2007, 16:18

Po wczorajszym programie w TVN Turbo przymiarke robie do zmiany oleju w lagach. Pościągałem kilka instrikcji obsługi z neta i tam podają ze powinno się wlac olej 10 W 506-510 ml. Tam jest jeszcze taka porada jak dokładnie odmierzyc olej.Bo wiadomo ze coś tam w lagach zostanie starego. Dlatego proponują na sciśniętej ladze na maxa ze olej powinien być na poziomie 116-112 mm od krawędzie lagi. Można to sprawdzić miarką.
bandit'a
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
Lokalizacja: zary

Postprzez fader42 » 14/2/2014, 18:03

witam czy może ktoś ma założone sprężyny WIRTH na przedzie w honda shadow vt 1100 :shock:
fader42
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/1/2010, 16:56
Lokalizacja: Żywiec



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr
cron