Zobacz wątek - YZF 250 Sprzęgło
NAS Analytics TAG

YZF 250 Sprzęgło

Enduro, Cross
_________

YZF 250 Sprzęgło

Postprzez młotek » 22/6/2016, 13:08

Witam, w mojej YZF 250 09' kończy sie sprzegło. Od razu powiem że nie jeżdze profesjonalnie tylko amatorsko po polach i lasach. Mam kilka pytań,
1. Czy dam rade zrobić to standardowymi narzędziami czy trzeba mieć coś ekstra?
2. Czy jest to jakoś specjalnie trudne?
3. Czy Spuścić całkowicie olej?
4. Na allegro ceny sprzegieł sa zróżnicowane, polecacie jakąś konkretną firmę? Dodam że nie chce wyrzucać pieniedzy na darmo a za duzo też ich nie mam... :cry:
5. Jak po złożeniu dobrze je wyregulować?
młotek
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34


Postprzez papek23 » 22/6/2016, 16:51

Ta operacja nie jest trudna ale trzeba miec podstawowe narzedzia i posdt zdolnosci manualne :) operacja polega na zdj pokrywy sprzegła odkrecenia 6 srob i tylkowymieniaale sek tkwi w tym ze nalezy zdiagnnozoawac 2 wazne rzeczy jesli wymieniasz same tarcze to nalezy zmierzyć grubosc przekładek sprzegła a takze sprawdzicsprezyny dociskowe jezeli nie pamietasz kiedy były wymieniane wzkazane byłoby je wymiec i złozyc to przy urzyciu klucza dynanomytrecznego :) a regulacja polega na tym ze na klamce linka musimiec minimalnyluz nie moze byc napieta najlepiej jak klamka sprzegla ma minimalnu luz :) jak nie posiadasz sprzetu to oddaj mechanikowi mysle zetaka operacja powinna byc w graniicy 50-80 zł :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez młotek » 22/6/2016, 19:53

Właśnie wziąłem go od mechanika i ładnie mnie skasował a zrobił na prawdę podstawowe rzeczy... Oglądałem filmik mniej więcej sie orientuję tylko nie wiem z jaką moca dokrecić te sprężyny, kluczy dnanometrycznych nie mam;/
młotek
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34

Postprzez papek23 » 22/6/2016, 20:18

to te info szukasz w serwisowce no aleniestety klucze dynanometryczne kosztuja 200 zł albo od znajomego mechanika porzyczyc :) a z ciekawosci il Cie skroił ? :D
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez henio12323 » 22/6/2016, 21:21

1) zalezy co padło, jeżeli same tarcze/ przekładki/spręzyny czyli podstawa co pierwsze pada, to praktycznie trzeba mieć raptem 2-3 klucze i wszystko sie zrobi
2) niektórym jest trudno sobie herbate zrobic w domu..... to juz zalezy od ciebie, ja oceniam to jako proste
3) mozna połozyc moto na bok wtedy oleju nie bedzie trzeba spuszczac, masz dzieloną pokrywe sprzęgła zapewne - wiec wystarczy odkręcic w srodku pare srubek ( chyba 6 było ) i masz sprzeglo na wierzchu. gorzej jak masz pełną pokrywe, wtedy musisz spuscic olej, spuscic płyn chłodniczy, i zapewne wymienic uszczelke. no i wtedy trzeba z wyczuciem dokręcac sruby. w zasadzie w dzielonej pokrywie tez z wyczuciem, ale tam ciezej cos zepsuc
4) najlepiej kupic oryginał - podzwon po serwisach yamahy i popytaj, czasem maja dobre rabaty, jak nie to szukaj lepszych firm ( poznasz po cenie :P ) ebc i te sprawy, to dobre sprzęgła które starcza na dlugo. chinskie np nhc tez dadzą rade, ale np moze byc tak że jak moto postoi to przy pierwszym wbiciu biegu bedzie szarpało itp.
5) regulujesz linke tylko, a raczej jej napięcie. cały bajer polega na tym że linka jak klamka jest puszczona nie moze byc napięta na maxa, musi miec lekki luz - wtedy sprzegło nie jest nigdy "wcisniete" i sie nie pali i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez młotek » 22/6/2016, 22:06

ok, nie wydaje sie zbyt trudne, czyli mam wymienić wszystko (tarcze przekładki i sprezyny) da sie jakoś rozpoznać co sie nadaje a co nie? I teraz mam jeszcze dylemat z tą dzieloną i pełną pokrywą? Jak rozpoznać co mam?
młotek
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34

Postprzez henio12323 » 23/6/2016, 06:59

silnik skłąda sie w 99% przypadków z karterów (dwie połówki, na nich jest przykręcany cylinder) z pokrywy bocznej zapłonu - jedna mniejsza pokrywka, i z pokrywy bocznej sprzęgła. jeżeli na pokrywie bocznej sprzęgła masz nad sprzęgłem pokrywke małą okragłą - to masz dzielone. ale ja mam yamahe yzf 250 2003 rok i już mam dzielona, wiec na 99,9% ty tez masz.

ja nie wiem co sie dzieje ze sprzęgłem że chcesz wymieniac - napisałem o wymianie całego zestawu bo to jest rozwiązanie jak sie nie wie co i jak i chce sie wymienic dla swietego spokoju :D
generalnie - tarcze odpowiadaja za to czy sie sprzęgło slizga no i jak pracuje ( dozowalność, potrafi sie tez sklejać itp ) tarcza mozna po prostu zmierzyc grubosc bo one sie wycierają

przekładki - też sie mierzy grubość, ale trzeba mocno orać zeby je przetrzeć, zwykle prędzej jak juz padają od - zuzytych tarcz które sie slizgają po przekładkach i je palą - i zobaczysz to po kolorze, nowe sa siwe/srebrne jednokolorowe, jak ktos przypalił sprzegło to sie beda na tęczowe kolory swieciły, no i wazne jest czy są proste, na czyms płaskim ( bardzo płaskim) mozna sprawdzic czy nie są powichrowane.

i spręzynki - im starsze tym straciły swój "docisk" i sprzegło też moze sie slizgać. i tez serwisówka opisuje ich wysokość która sie zmniejsza po jakimstam czasie pracy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez młotek » 23/6/2016, 08:24

Dzięki za wyjasnienie, wszystko jest świetnie przedstawione, zamowie same tarcze bo sprzegło mi nie ślizga tylko po prostu jest na samym końcu odchylenia klamki. Chyba że przy rozbieraniu czegoś sie dopatrzę... Jeszcze raz wielkie dzięki :)
młotek
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34

Postprzez henio12323 » 23/6/2016, 12:31

no to skoro sie nie slizga to po co wymieniac ? skoro bierze na koncu klamki - to sobie wyreguluj klamke zeby ci brało tak jak ci pasuje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez papek23 » 23/6/2016, 19:15

No moim zdaniem warto wczesniej troszke bo i tak przy gorocym sillniku jak bd sie kopał np w blocie to przypuszczam ze biegi bd coezko wchodiły i szkoda skrzyni :) miałem taka naprawe własnie jak sie rozsypały tarczki sprzegłowe i cały silnik w kawałkach czesci i rozbieranie co do śrubki wiec lepiej trosze wczesniej zawsze :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez młotek » 23/6/2016, 23:36

przy klamce nie dai sie juz nic naciągnąć, wszystko odkrecone na maxa, a co do biegów to własnie 2 i 3 coś opornie wskakują...
młotek
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8/4/2015, 10:34

Postprzez henio12323 » 25/6/2016, 20:50

jak sie nie slizga, to znaczy ze jest ok. wg mnie bez sensu zmieniać. skrzyni i tak to nie szkodzi - w tych sprzetach mozna zmieniac biegi bez sprzegła i mają ładnie wchodzic. wiec pewnie nie tu jest problem.

co do regulacji - zawsze to moze byc rozciagnieta linka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr