Zobacz wątek - Egzamin A - Slalom szybki - problem
NAS Analytics TAG

Egzamin A - Slalom szybki - problem

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez andy7 » 22/6/2016, 15:17

Brownstone napisał(a):Andy nie masz nic przeciwko aby lopatologicznie rozpisac mi jak Ty to widzisz? Krok po kroku jak dla 'debila'


Nie widze sensu, bo nawet jezeli Ci to opisze, to musisz miec kogos kto tego dopilnuje abys to robil tak jak Ci napisalem, a to juz na starcie jest niewykonalne. Niestety przez nata na Forum jezdzic sie nie nauczysz.


oflex napisał(a):1. 3-ka tylko skomplikuję całe zadanie
2. osobiście nie spotkałem się by ktoś tak trzaskał slalom.
3. Tam jest za mało miejsca i czasu na zabawy z 3 dla osób które maja takie problemy.
4. Jestem z Wrocławia i przez płot stojąc obok obserwowałem egzaminy w Maju i wszyscy pięknie wbijają 2 i po sprawie. Z tym że u nas nie ma liczników na bramkach egzaminator stoi obok pierwszej bramki i luka na licznik :)
5. poważnie mam filmik z tego. :)


1. Powiedzial kto ? Jarzabek ? Zapytam ilu ludzi w swoim zyciu wyszkoliles ?

2. To, ze Ty sie nie spotkales nie naczy, ze tak jest, Wroclaw nie jest pepkiem swiata

3. Jak sie nie umie przyspieszac, to zawsze bedzie za malo miejsca.

4. No popatrz, Czyli jak wszyscy robia zle, to ten kjto robi dobrze, robi zle, hmmmm nawet nie bede wypowiadal sie na temat tych szkolacych, pewnie ten sam kaliber jak u kolezanki :mrgreen:

Moglbym Ci wstawic filmik, gdzie szybki Slalom jest pokonywany przez kursantow przy predkosci licznikowej 70 km/h, jak zrobisz ten Slalom tak jak oni, to moglibysmy pogadac.
Ale z tego co tu piszesz, to kiepsko mi to u Ciebie wyglada.

oflex napisał(a):1. to gratuluję szkoły która uczy złych nawyków tylko dla zdania egzaminu,
2. ten slalom to nic innego jak np wjazd w korek między auta,
3. chyba że komuś się wydaje że można szybciej i ma ręce ze stali to puszka z otwartymi drzwiami mu ich nie odrąbię.


1. Powtorze pytanie, ilu ludzi wyszkoliles i na jakiej podstawie twierdzisz, ze ktos kto uczy przejazdu na III - ce uczy zle ?

2. Chcialbym zobaczyc jak wjezdzasz z predkoscia jaka podales miedzy auta, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

3. Tak jak napisalem wyzej odstepy miedzy pacholkami 7 m - 5 pacholkow licznikowe 70 km/h - zrobisz ?

To co piszesz o sztywnych rekach deklasyfikuje Cie w dyskusji na temat techniki, bo po prostu nie masz o tym pojecia a tu wojka " dobra Rada " zgrywasz.

Moja Rada, czytaj, czataj i jeszcze raz czytaj.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez oflex » 23/6/2016, 00:07

andy7 napisał(a):

1. Powiedzial kto ? Jarzabek ? Zapytam ilu ludzi w swoim zyciu wyszkoliles ?

2. To, ze Ty sie nie spotkales nie naczy, ze tak jest, Wroclaw nie jest pepkiem swiata

3. Jak sie nie umie przyspieszac, to zawsze bedzie za malo miejsca.

4. No popatrz, Czyli jak wszyscy robia zle, to ten kjto robi dobrze, robi zle, hmmmm nawet nie bede wypowiadal sie na temat tych szkolacych, pewnie ten sam kaliber jak u kolezanki :mrgreen:

Moglbym Ci wstawic filmik, gdzie szybki Slalom jest pokonywany przez kursantow przy predkosci licznikowej 70 km/h, jak zrobisz ten Slalom tak jak oni, to moglibysmy pogadac.
Ale z tego co tu piszesz, to kiepsko mi to u Ciebie wyglada.


1. Powtorze pytanie, ilu ludzi wyszkoliles i na jakiej podstawie twierdzisz, ze ktos kto uczy przejazdu na III - ce uczy zle ?

2. Chcialbym zobaczyc jak wjezdzasz z predkoscia jaka podales miedzy auta, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

3. Tak jak napisalem wyzej odstepy miedzy pacholkami 7 m - 5 pacholkow licznikowe 70 km/h - zrobisz ?

To co piszesz o sztywnych rekach deklasyfikuje Cie w dyskusji na temat techniki, bo po prostu nie masz o tym pojecia a tu wojka " dobra Rada " zgrywasz.

Moja Rada, czytaj, czataj i jeszcze raz czytaj.

:wink:




Ogarnij się chłopie pisałem tylko to co widziałem na egzaminie nikt z dwóch grup po 5 osób nie jechał slalomu szybkiego na 3 i dalej twierdze że wbijanie tam 3 jest bezcelowe Smile
Nie wciskaj bzdur że pisałem coś o sztywnych rękach i przeprostach w łokciach jako prawidłowa technika jazdy. Nie wiem gdzie ty masz problem z 30-40 km/g w korku na trzy pasmowej drodze że chciałbyś to zobaczyć, jak to robię - bezpieczna prędkość i oczywiście na 2 Smile 70 km między pachołkami ? brawo! masz zdolnych kursantów faktycznie jesteś super Ekspertem a 8 pewnie u ciebie robią na 2 ? tylko nie pisz że się da bo ja to wiem Smile
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez andy7 » 23/6/2016, 07:10

oflex napisał(a):Ogarnij się chłopie pisałem tylko to co widziałem na egzaminie nikt z dwóch grup po 5 osób nie jechał slalomu szybkiego na 3 i dalej twierdze że wbijanie tam 3 jest bezcelowe.
bezpieczna prędkość i oczywiście na 2 Smile 70 km między pachołkami ? brawo! masz zdolnych kursantów faktycznie jesteś super Ekspertem


Jezeli tos tu ma sie ogarnac, to jestes nim ty.

Piszesz ze gratulujesz szkoly ktora uczy z bledami. Stwierzdam, ze za chudy w uszach jestes jezeli wywodzisz takie teorie. To, ze ty nie widziales nie znaczy , ze jest zle lub nieprawidlowo.

Swiadczy co najwyzej o kiepskiej jakosci szkolenia. Poczytaj Forum i sprawdz kto wogole szkoli i jak szkoli - i ty oczekujesz, ze kursanci maja cos robic prawidlowo ? Pomijam tez fakt, ze wymiary placu manewrowego powinne zostac jezeli nie znormowane to przeniesione do ruchu publicznego ( w jekies mniej nasilona ruchem ulice czy plac ). Rozbieg nie stanowil by wreszcie problemu.

To, ze ty jezdzisz miedzy autami na 2 - ce no coz, masz do tego prawo, ale jest to zupelnie cos innego niz slalom miedzy pacholkami.

Moze rusz banka i zastanow sie co do tych zdolnych kursantow. Ci zdolni sa szkoleni a ci mniejzdolni zostaja przed bramo po wczescniejszym przeprowadzeniu castingow :mrgreen: ty naprawde myslisz, ze to sprawa zdolnosci ? No coz, nie bede cie przekonywal :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez adam_tomasz » 23/6/2016, 08:11

Oflex, jak ktoś prosi o radę to radę konkretną opartą na praktyce i prawidłową - byle jak to już go nauczyli jeździć.
To, że coś widziałeś nie oznacza, że jest to prawidłowe - codziennie mijając wielu motocyklistów mam ochotę ich zatrzymać i powiedzieć, że źle siedzą na motocyklu...

Slalom szybki nie jest odpowiednikiem jeżdżenia między samochodami. Jeżdżenie między samochodami nie takie proste, oczywiste i dozwolone jak się niektórym widzę wydaje.

Wiele szkół i wielu instruktorów uczy błędnej jazdy już od samych podstaw - tak było jest i raczej będzie a to kursant powinien zweryfikować gdzie idzie na szkolenie i wybrać najlepszą szkołę/instruktora - ale zazwyczaj chodzi o wiadomo... kasę. Im taniej tym ... no właśnie nie koniecznie lepiej.

Wbijanie biegu nr 3 na tym slalomie pozwala na spokojniejsze i pewniejsze jeżdżenie. Da się oczywiście ten slalom zrobić również na 2-gim czy na 1-szym biegu, ale skoro osobie pytającej to nie wyszło jeżdżąc na 2 to znaczy że coś warto zmienić, a bieg 3 jest jedną z tych dobrych zmian dzięki którym można przejechać ten slalom pewniej i szybciej.

DedeRR, menmon - odpuszczając gaz przy biegu nr 2 jadąc 30 km/h nie zablokujecie koła - warto raz się przejechać i sprawdzić zamiast takie głupoty pisać

To czy wjeżdżać na wprost czy lekko pod kątem to już bardziej zależy od Twojej preferencji. I tak i tak można ten slalom przejechać. To samo jeżeli chodzi czy odpuszczać gaz czy jechać ze stałą prędkością (da się i tak i tak). Kwestia ćwiczeń, praktyki.

Żeby nie kopiować to resztę masz tutaj:

Oczywiście nie twierdzę, że nie da się tego przejechać troszkę inaczej niż proponuje.

A ja pozwole sobie wykasowac linka ktory podaje zarowno bledna Linie przejazdu jak i dodawanie i odejmowanie gazu podczas pokonywania slalomu + godzi w reglamin - autoreklama
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mennoc » 23/6/2016, 08:40

@adam_tomasz
Widzę, że niektórych przerasta czytanie ze zrozumieniem. Kto i kiedy napisał, że jadąc 30 km/h można koło zablokować?

Jak politycy jesteśmy, jak ktoś ma inne zdanie, to go trzeba zrównać z ziemią albo zmieszać z błotem, bo merytoryczne wyjaśnienie dlaczego według nas ktoś nie ma racji jest ponad nasze siły.

Dziękuję, pozdrawiam, miłego dnia.
mennoc
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/4/2016, 13:23

Postprzez adam_tomasz » 23/6/2016, 08:57

Tutaj ktoś o tym wspomniał:

mennoc napisał(a):W momencie kiedy odpuszczasz gaz, moto siada na przednie koło. Tym samym tylne koło jest odciążone i ma słabą przyczepność, stąd możliwy uślizg, do tego jeszcze opór generowany przez silnik hamuje to odciążone koło, dodatkowo zwiększając ryzyko utraty już i tak mniejszej przyczepności.

i jeszcze tutaj:

DedeRR napisał(a):Dokladnie, przekonałeś się na własnej skórze, dlaczego nie puszcza się gazu w zakręcie. Hamowanie silnikiem to w zasadzie hamowanie tylnym kołem, stąd pojawił się ten uślizg.

niby poprawnie bo takie zjawisko występuje, przy np. nieumiejętnej redukcji biegów czy nieumiejętnym korzystaniu z hamulca nożnego, ale nie w przypadku odjęcia gazu na biegu nr 2 przy slalomie szybkim czyli ok 30 km/h

Nie wiem co chłopak zrobił, że zaliczył glebę, nie było mnie tam - ale nie było to spowodowane tym, że odjął gaz. Opcji może być kilka - począwszy od rzeczy związanych z nawierzchnią placu - piasek, kamienie itd, przez przypadkowe za mocne położenie motocykla na kant opony, po spanikowanie i naciśnięcie gwałtownie hamulca.

Nie obrzucam Was błotem, tylko mówię bardzo merytorycznie i zwracam uwagę, że Wasza wypowiedź mimo iż teoretycznie jest ok, nie pasuje do obecnie omawianej sytuacji i może kogoś wprowadzić w błąd sugerując, iż na slalomie szybkim odjęcie gazu = uślizg koła. Stąd warto to doprecyzować.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez A7 x » 23/6/2016, 09:30

Ja powiem jak to wygląda ze strony kursanta :)

Uczyłem się śmigać po szybkim i zdarzało mi się odpuszczać gaz (na 2 biegu) widząc, że się nie zmieszczę- to były początki.
Pomimo, że plac szału nie robił, to nigdy mi się nie zdarzyło, żeby tylne koło miało uślizg.
Bardziej tutaj działa panika, bo jeżeli ktoś jedzie szybki i będąc pochylonym z motocyklem naciśnie w panice hamulec... skutki są oczywiste, bo zazwyczaj kończy się to glebą.

Kolega Adam ma fajnie wyjaśnione na stronce jak jeździć szybki.
Można zarówno na 2 i na 3 go przejechać- moim zdaniem jest to tylko i wyłącznie kwestia treningu.


Powtórzę raz jeszcze- BARDZO istotna jest kwestia pozycji na motocyklu.
Na początku ta pozycja jest nienaturalna jeżeli ktoś wcześniej nie jeździł, więc trzeba cały czas się pilnować, przed wykonaniem danego ćwiczenia w myślach samego siebie zapytać- czy dobrze siedzę?- to naprawdę pomaga.
Z tego, co do tej pory na forum wyczytałem, to rzadko się zdarza, żeby instruktor wnikliwie pilnował kursanta.
Ja byłem upominany do skutku aż mi weszło to w nawyk :)

Kolejna sprawa- jeżeli wisisz na kierownicy, zamiast trzymać się motocykla udami- będą Ci cuda wychodziły... Do tego praca, balans ciałem- na moto nie siedzimy jak kłody, trzeba trochę tyłek ruszyć, wychylić się odpowiednio...


Tak ja to zapamiętałem z prawka.
Nie wiem, czy wszystko jest idealnie poprawne, bo jak wspomniałem - opisuję to na własnych doświadczeniach.
Mi to pomogło, mam nadzieję, że ktoś również skorzysta.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez Oastra » 23/6/2016, 10:27

Chce sie podzielic pewna mysla, zdawalem miesiac temu i cos zauwazylem (btw zdalem za pierwszym i bez bledow). O co chodzi? Szybki slalom robilem na kursie tak ze wlot ok30 a pozniej lekko przyspieszam. Na egzaminie wlot mialem 32 a na wyjsciu 38, srednia wyszla 31! Gazu nie odpuscilem nawet na chwile, predkosc na tescie losia (50-ka) juz sie zgadzala z licznikowa. Dlatego w niektorych miastach radzil bym cwiczyc tak zeby wychodzilo 35 Tez tak oszukuja u was w wordach?
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Kszyh » 6/7/2016, 19:57

Zdawałem całkiem niedawno, więc napiszę po kolei co moim zdaniem ułatwia do maksimum to zadanie:

- Przede wszystkim, jedziemy na wyczucie, nie zakładać przed ruszeniem "planu" na przejazd,
- Luźno i łagodnie rozbujać się do 36 km/h około byle więcej niż 30 km/h,
- Tu przed wjazdem i skręcaniem wciskamy sprzęgło (nie wyrabia to dobrych nawyków ale przecież chodzi o to, żeby zdać),
- Nie hamujemy pod ŻADNYM pozorem, co by się nie działo (z tego co słyszałem główna przyczyna gleb na placu),
- Ważne jest, żeby w trakcie przejazdu zaczynać skręcać w drugą stronę zanim przednie koło minie słupek (w przeciwnym wypadku przy większych prędkościach z każdym słupkiem robi się ciaśniej, wtedy trzeba kłaść bardziej, generalnie robi się nerwowo),
- Nie wiem jak w innych WORDach, ale chodzi o dwukrotne pokonanie slalomu z CO NAJMNIEJ jednym przejazdem z tą prędkością wymaganą. Można pierwsze podejście sobie wyczuć przy mniejszej prędkości, wjechać sobie z 30'tką na przykład.

Może komuś to pomoże, powodzenia ;)
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez traveler » 7/7/2016, 06:04

@Oastra
Raczej w standardzie liczniki w pojazdach samochodowych mają zaniżoną prędkość (u mnie autko o 4km/h, moto 5km/h - sprawdzane na podstawie GPS). Może stąd ten błąd. Niemniej jednak OSK/WORD powinno mieć skalibrowane prędkościomierze.
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez Brownstone » 9/7/2016, 09:21

Daje znac panowie, zdane za drugim razem bez wiekszych problemow. Slalom szybki po forumowej pomocy (i pana instruktora co pieknie rozpisal - dziekuje) 36km/h.



pozdrawiam, ogromna ulga i szczescie

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/13344697_1214988365202499_1514739855731251236_n.jpg?oh=e4fa917e82b03f524a4ec7b0595c71f3&oe=57F3434E&__gda__=1475331432_1837b5a7706a95b1cc1439a8c6886070 (otwórz link)[/url]
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez adam_tomasz » 10/7/2016, 21:39

adam_tomasz napisał(a):Żeby nie kopiować to resztę masz tutaj:

Oczywiście nie twierdzę, że nie da się tego przejechać troszkę inaczej niż proponuje.

A ja pozwole sobie wykasowac linka ktory podaje zarowno bledna Linie przejazdu jak i dodawanie i odejmowanie gazu podczas pokonywania slalomu + godzi w reglamin - autoreklama

Za autoreklamę przepraszam - nie zarabiam na tym więc nie traktuję tego w takich kategoriach, ale skoro tak to zostało przez Ciebie (nie podpisałeś się więc nie wiem kto, domyślam się, że to Andy7) to mogę tutaj wszystko skopiować.

Bez urazy, ale od kiedy usuwamy z forum coś co jest niezgodne z Twoim zdaniem ? Chodzi mi o uzasadnienie, że niby błędna linia przejazdu i dodawanie i odejmowanie gazu.
Za autoreklamę rozumiem i przyjąłem z pokorą ;)

Brownstone napisał(a):Daje znac panowie, zdane za drugim razem bez wiekszych problemow. Slalom szybki po forumowej pomocy (i pana instruktora co pieknie rozpisal - dziekuje) 36km/h.

Jak widać chyba moja wersja przejechania tego slalomy jednak nie jest taka zła.
Gratulacje Brownstone !
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez andy7 » 11/7/2016, 08:46

adam_tomasz napisał(a):Bez urazy, ale od kiedy usuwamy z forum coś co jest niezgodne z Twoim zdaniem ? Chodzi mi o uzasadnienie, że niby błędna linia przejazdu i dodawanie i odejmowanie gazu.


To nie jest moje zdanie tylko jepszych odemnie od ktorych i ja sie ucze. Trajektoria byla beldna.

W slalomie nie odejmuje sie ani nie dodaje sie gazu, przynajmniej nie na poziomie kursanta, ten ma sie nauczyc, ze przejazd jest ze stala predkoscia.

Jezeli dajemy rady to Maja byc dobre a nie zle.

pozdro

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez adam_tomasz » 12/7/2016, 10:06

andy7 napisał(a):
adam_tomasz napisał(a):Bez urazy, ale od kiedy usuwamy z forum coś co jest niezgodne z Twoim zdaniem ? Chodzi mi o uzasadnienie, że niby błędna linia przejazdu i dodawanie i odejmowanie gazu.


To nie jest moje zdanie tylko jepszych odemnie od ktorych i ja sie ucze. Trajektoria byla beldna.

W slalomie nie odejmuje sie ani nie dodaje sie gazu, przynajmniej nie na poziomie kursanta, ten ma sie nauczyc, ze przejazd jest ze stala predkoscia.

Jezeli dajemy rady to Maja byc dobre a nie zle.

pozdro

:wink:

Pewnie nawet wiem czyje zdanie tutaj głosisz... - ale to nadal jest czyjeś zdanie a nie wyrocznia.

Trajektoria, którą zaproponowałem nie jest błędna, ale nie jest jedyną (zaproponowałem inne podejście do zadania niż Twoi "GURU" i Ty) dzięki której można przejechać poprawnie to zadanie. Z fizycznego punktu widzenia jest jak najbardziej w porządku, jest również zgodna z techniką kierowania motocyklem.
Kwestia podejścia do zadania z innej perspektywy, bo to zadanie można potraktować tak, że slalom nie jest fragmentem dłuższego slalomu, jak to zapewne w przypadku Twojej trajektorii wygląda, ale jest zamkniętą całością.

Oczywiście możesz się z nią nie zgadzać i uczyć po Swojemu - nikt Ci tego nie broni.

Co do gazu - ich zdanie, czy Twoje to nadal nie wyrocznia. Lepszą opcją oczywiście jest jazda ze stałą prędkością i tego nie ukrywam, a nawet tak uczę, ale można to zrobić i na drugi sposób.
W związku z tym, że jest mnóstwo ośrodków które właśnie uczą z odejmowaniem, wolę aby robili to też pamiętając o kilku podstawowych zasadach - stąd też opisałem tą możliwość.

Andy7 nie jest nigdzie napisane, że przejazd ma być przejechany z równą, jednakową prędkością, jest tylko info o średniej prędkości.

Jak zauważyłeś, kolega, który założył ten temat i posłuchał się mojej rady ... zdał egzamin. Wniosek: rada była dobra i pomogła w osiągnięciu sukcesu.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez andy7 » 12/7/2016, 20:11

Wiesz gdzie lezy Problem polskich instruktorow ?

Ucza nie jezdzic a zdac egzamin. U mnie jest nauka jazdy a nie zadan egzaminacyjnych. U mnie egzamin to Produkt uboczny.

Nawet nie bede pytal o srednia zdawalnosci.

I na tym komczymy tu dyskusje.

pozdro

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez adam_tomasz » 13/7/2016, 08:59

i obiecana treść z mojego bloga po usunięciu do niej linka (ze względu na regulamin forum):

Przede wszystkim mamy 2 opcje (w zależności jak ćwiczyłeś na kursie):
1. jedziesz ze stałą prędkością ok 32 km/h przez cały slalom i w końcówce delikatnie ewentualnie dodajesz jeszcze gazu
2. wjeżdżasz na slalom z większą prędkością ok 36-37 km/h, puszczasz gaz, slalom przejeżdżasz bez gazu i w końcówce dodajesz mocno gazu
Dokładne wytłumaczenie poszczególnych opcji troszkę później.

Ja osobiście preferuje 1.

Spokojnie, obydwoma sposobami można zrobić odpowiedni czas przejazdu (pamiętajmy, że warunek to średnia prędkość min. 30 km/h co odpowiada czasowi ok 3,3 s między bramkami), ale.... najważniejsze na początku to ćwiczenie z mniejszą prędkością i skupienie się na odpowiednim torze jazdy.
Domyślam się, że dla Ciebie jest to nadal slalom między 3 pachołkami ? A co powiesz aby zrobić z tego slalom między 2 pachołkami ? Będzie łatwiej ? No pewnie !

Tor jazdy, czyli jak z 3-ech pachołków zrobić slalom między 2-ma ?
Przede wszystkim odpowiedni tor jazdy. Zazwyczaj kursantom brakuje miejsca przy 3 pachołku i tutaj czasami muszą zwolnić by się wyrobić i nie strącić pachołka. W takim razie zwróć uwagę na rysunek poniżej
Obrazek (otwórz link)

Na rysunku zaczynamy slalom z prawej strony.
O co chodzi. Zwróć uwagę na pierwszą linię fioletową - jest PROSTA. Wjeżdżając lekko pod ukosem bliżej prawego słupka brami wjazdowej jesteś w stanie zacząć slalom i zrobić pierwszy skręt dopiero mijając pierwszy pachołek (zaznaczone na żółto), a nie już na bramce wjazdowej w celu ominięcia pierwszego pachołka - czyli mamy jeden skręt mniej, a slalom rozpoczyna się dopiero w trakcie mijania pierwszego pachołka. Dzięki takiemu najechani na wprost obok pierwszego słupka, pierwszy skręt możesz zrobić w dowolnym momencie, a im szybciej i bliżej pierwszego pachołka go zrobisz tym lepiej dla Ciebie i tym z większą prędkością możesz przejechać slalom.

Zobacz czerwoną linię, pierwszy skręt był bardzo blisko pierwszego pachołka (w pierwszej połowie przed tą narysowaną niebieską linią oznaczającą środek odległości pomiędzy pachołkami). Dzięki temu przy większej prędkości zmiana zmiana między 2 a 3 pachołkiem wypada za drugą niebieską linią (w drugiej połówce) ale jeszcze przed pachołkiem.
Najczęstszym błędem kursantów jest opóźnienie skrętu za 1 pachołkiem:
Obrazek (otwórz link)

Jeżeli zrobisz podobnie wówczas (przy tej samej prędkości co poprzednio) pojedziesz tak jak przerywana czarna linia i zabraknie Ci miejsca na ominięcie 3 pachołka. W miejscu oznaczonym na różowo albo mocno zwolnisz i ominiesz pachołek ale będziesz miał słaby czas przejazdu, albo strącisz pachołek (bo ta linia jak widzisz jest nienaturalnie wygięta).

Technika jazdy - balans, przeciwskręt
OK skoro tor jazdy mam nadzieję już wiesz jak wybrać i pojedziesz prawidłowo, to teraz parę słów na temat techniki pokonywania takich zakrętów.
Jak już zapewne przeczytałeś wcześniej zaczynamy od poprawnej pozycji na motocyklu, następnie należy przeanalizować jaką techniką skręcania najlepiej pokonać ten slalom (przypominam, że mamy 2 techniki skręcania, albo wychylamy się w tą samą stronę, albo przeciwnie do motocykla).
Na slalomie szybkim powinniśmy zastosować wychylanie się w przeciwną stronę (tyłek siedzi w jednym miejscu na siedzeniu, a ciało lekko wygina się w drugą stronę lub nawet wystarczy aby było cały czas w pionie podczas gdy motocykl kładziemy w stronę zakrętu).

Parę słów o przeciwskręcie w tym zadaniu: jak nie ćwiczyłeś wcześniej sporo tego tematu to w ogóle sobie tym na razie głowy nie zawracaj - jest to niepotrzebne do tego ćwiczenia (znaczy przeciwskręt i tak będziesz robił ale nieświadomie). Jeżeli wcześniej ćwiczyłeś odpowiednio dużo jak działa przeciwskręt możesz tutaj właśnie wykorzystać swoje nowo nabyte umiejętności, ale jak tego świadomie nie zrobisz to się nie przejmuj i skup bardziej na balansie ciałem i na odpowiednim torze jazdy.

No i ostatnia rzecz - którym sposobem ? Stałą prędkością czy z odpuszczeniem gazu ?
Tak jak napisałem na początku mamy 2 opcje. Każda może przynieść odpowiednio dobre rezultaty, ale osobiście uważam, że najlepszą opcją jest zrobienie tego slalomu jadąc z jedną stałą prędkością.

Opcja 1 - ze stałą prędkością:
1. rozpędzamy się do ok 32 km/h
2. najlepiej być również na 3 biegu (w razie lekkiego ruszenia gazu nie będzie mocnego szarpnięcia)
3. po minięciu 3 słupka można lekko dodać gazu
Jeżeli utrzymamy cały czas prędkość ok 32 km/h wówczas nie ma potrzeby dodawania gazu, ale z racji, że mimo wszystko minimalnie zwalniamy warto na wszelki wypadek dodać chociaż lekko gazu na wyprostowanie po 3 słupku.

Opcja 2 - z odpuszczeniem gazu:
1. rozpędź się do prędkości ok 36 km/h
2. najlepiej przy osiągnięciu tej prędkości być już na 3-im biegu
W przeciwieństwie do jazdy na 2-im biegu nie występuje tutaj aż tak duże hamowanie silnikiem co daje nam stabilniejszą jazdę i większą średnią prędkość.
3. równo z przejeżdżaniem przez bramkę wjazdową puszczamy całkowicie gaz
4. prawie cały slalom przejeżdżamy bez gazu
5. po minięciu ostatniego słupka mocno dodajemy gaz ale dopiero na wyprostowanie motocykla, na ostatnią prostą (nie wolno dodawać gazu przed minięciem 3-go słupka !)
Obrazek (otwórz link)

Ważne !
Obojętnie, którą opcję wybierzesz zawsze zacznij od mniejszych prędkości, a dopiero po wielu poprawnych próbach przechodź stopniowo na wyższe prędkości !

Starajcie się wybierać opcję 1 - ze stałą prędkością.

więcej info na priv ;)
Ostatnio edytowano 13/7/2016, 09:23 przez adam_tomasz, łącznie edytowano 1 raz
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Brownstone » 13/7/2016, 09:14

Powiem tyle, powyzszy sposob, nauczylem sie go ok w tyg. Finalnie robilem tak, ze odejmowalem gaz przy 1 pacholku by tylko pierwszy zakret zrobic bez od 2 powoli dodawalem gazu.

Slalom szybki zrobilem 36km/h wszyscy byli, wlacznie z egzaminatorami I instruktorami patrzacymi zza siatki, pod sporym wrazeniem.

A co do nauki, jasne wiekszosc uczy zdac egzamin. To mam za soba, na wrzesien 2 dniowe szkolenie z jazdy a z panem Adamem ciagle mam kontakt I pytam na iezaco o nurtujace mnie rzeczy.
Zawsze uzyskuje wyczerpujaca odpowiedz.
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez A7 x » 13/7/2016, 09:28

Panowie po to mamy forum, żeby dyskutować i prezentować odmienne punkty widzenia.

Brownstone gratulacje !!
Cieszę się, że udało się zdać :)
Teraz czeka Cię dalsza nauka, ale już bardziej samodzielna !

Ja strasznie żałuję, że mojego placu ktoś mi nie nagrał :(
Byłaby świetna pamiątka i sam jestem szalenie ciekawy jak to wyglądało z boku.
Bardzo miło wspominam nawet sam egzamin, a kurs... sama przyjemność :)
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez andy7 » 13/7/2016, 22:04

Trajektoria jest bledna we wszystkich zamieszczonych grafikach.

Zaczne od tego, ze prztejechac sie da, tylko.....

Cwiczenie ma wymusic na kursancie prawidlowa technike, ktorej przy tym sposobie robienia slalomu nigdy miec nie bedzie, to raz

Dwa, wszystko / wszystkie cwiczenia sprowadzaja sie do tego aby wpoic kursantowi ominiecie przeszkody na ulicy i to nie przy 30 km/h a przy znacznie wyzszych predkosciach mianowicie conajmniej 50 km/h.

Jadsac prosto po jezdni nikt nie zalozy, ze z za zaparkowanego auta nie wyskoczy dziecko czy inny kundel. Jazda jest weic na wprost a nie po skosie.

Schody beda zaczynac sie w momencie gdy trzeba bedzie faktycznie nagle ta przeszkode ominac.

Bez stosownej techniki tego nie zrobimy, co najwyzej skasujemy dziecko, psa, cza otwierajace sie drzwi auta z ktorego ktos bedzie wysiadal.

Prawidlowa trajektoria wyglada nastepujaco.

Jedziemy prosto na pacholek, lekki impuls w praw i zaraz duuuuzy w lewo, duzy w prawo itd.

Tyle, ze to trzeba wiedziec a co wazniejsze wiedziec jak to przekazac kursantowi aby to robil zgodnie z Technika ktorej niestety w motocykliscie doskonalym nie znajdziemy, bo jest merytorycznie zbyt uboga.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez adam_tomasz » 14/7/2016, 09:35

Andy, częściowo masz rację, doszukując się i wymyślając ideologię do każdego ćwiczenia, możemy stwierdzić, że np slalom wolny cz. 2 czyli przejazd między 5 bramkami przejeżdżamy stosując technikę wolnego jeżdżenia na hamulcu nożnym (a nie na 1 bez gazu jak to robi zdecydowana większość), slalom szybki możemy potraktować jako szybkie uniki i omijanie przeszkód jadąc na wprost a nie tak jak to opisałem, a ćwiczenie zatytułowane jako "ominięcie przeszkody" przejechać tak aby jechać centralnie na wprost przeszkody i dopiero w ostatniej chwili ją ominąć.

Masz swoje zdanie (Twoje i Twoich "Guru"), szanuje je a nawet potwierdzam, że tak powinno wyglądać idealne przejechanie slalomu szybkiego i też tak często uczę. Ale widzę na jakim poziomie są niektórzy kursanci którzy do mnie przychodzą i z którymi koresponduje stąd taka a nie inna moja rada przejechania tego slalomu.

Mój sposób mimo, że wg Ciebie i Twoich "Guru" jest nie prawidłowy i niezgodny z Waszą ideą stworzenia kursanta idealnego, pozwoli tym osobom (kursantom którzy nie mają dobrych instruktorów) chociaż trochę lepiej jeździć i powoli zaznawać się z techniką jeżdżenia, również zdać prawko, i pokazać, że warto poszukać ośrodka w którym ktoś ich lepiej nauczy niż w obecnym i doszkalać się.

Pozdrawiam :)

PS Zwykła wymiana poglądów dot. podejścia do nauki jazdy bo ani Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie ;)

Nieprzestrzeganie regulaminu Forum punkt 3.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr