Czyszczenie motocykla
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Czyszczenie motocykla
Hejka, ostatnimi czasy zastanawiam się jak porządnie wyczyścić swój motocykl i czym. Jak go kupowałem od sprzedającego to był czysty jak z salony dosłownie wszędzie. Dziś jak myję to zostaje dużo miejsc, których nie da się domyć lub do nich dotrzeć jak silnik i inne zakamarki. Macie jakiś sprawdzony specyfik, którym można elegancko wyczyści cały motocykl na błysk ?
- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
Opłukaj moto, spryskaj moto dimerem, postaraj się nie pryskać na lagi. Poczekaj z minutkę i płuczesz wodą znowu, staraj się tego nie robić na słońcu jak myjesz dimerem. Jak moto wyschnie Plak w łapę obleć całe moto przetrzyj szmatką i będzie się świeciło. Oczywiście Dimera musisz rozrobić z wodą bo jak weźmiesz samym płynem to może być lipa 

Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
-
matikupiec - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
- Lokalizacja: Busko Zdrój ;)
ja myje róznymi płynami.
bo generalnie nie ma idealnego sposobu na mycie
karcher dobrze usuwa - ale tez nie wszędzie dojdzie, plus woda wnika tam nie powinna
chemia - dobrze rozpuszcza syf ale nie jest obojętna.
ja robie tak że, najpierw płucze moto dobrze, czekam aż błoto praktycznie samo popłynie, potem do opryskiwacza wlewam troche dimera i uzupełniam wodą - i psikam, po paru minutach to płucze, suepr wszystko schodzi, tylko wadą jest nalot na aluminium. wiec np anodowane czy polerowane alu elementy po myciu tym stająsie matowe. ja mam ktma i tam duzo aluminium nie ma i tak.
potem z kolei myje to aluminium innym srodkiem - alumyt. to srodek do mycia aluminium, w stezeniu 1/1 aż sie pieni i tez potrafi zaczernić aluminium. ale w lzejszym stęzeniu ( ja robie tak na oko az sie robi lekka pianka na alu ) domywa swietnie chłodnice i felgi. moze nie rozpuszcza syfu tak jak dimer, ale samo aluminium po tym sie ładnie swieci.
wiec silnik chłodnice, piasty u mnie wyglądaja spoko.
po tym wszystkim jak mi sie jeszcze chce to szampon samochodowy i wszystko przelatuje nim. on zobojętnie chemie, plus dobre płukanie - bo jak chemia gdzies zostanie to sie moze zaczernić albo osadzić cos niechcianego ;D do tego najkepszy jest karcher nie za duzej mocy
wg mnie to najmniej niszczy motocykl
bo generalnie nie ma idealnego sposobu na mycie
karcher dobrze usuwa - ale tez nie wszędzie dojdzie, plus woda wnika tam nie powinna
chemia - dobrze rozpuszcza syf ale nie jest obojętna.
ja robie tak że, najpierw płucze moto dobrze, czekam aż błoto praktycznie samo popłynie, potem do opryskiwacza wlewam troche dimera i uzupełniam wodą - i psikam, po paru minutach to płucze, suepr wszystko schodzi, tylko wadą jest nalot na aluminium. wiec np anodowane czy polerowane alu elementy po myciu tym stająsie matowe. ja mam ktma i tam duzo aluminium nie ma i tak.
potem z kolei myje to aluminium innym srodkiem - alumyt. to srodek do mycia aluminium, w stezeniu 1/1 aż sie pieni i tez potrafi zaczernić aluminium. ale w lzejszym stęzeniu ( ja robie tak na oko az sie robi lekka pianka na alu ) domywa swietnie chłodnice i felgi. moze nie rozpuszcza syfu tak jak dimer, ale samo aluminium po tym sie ładnie swieci.
wiec silnik chłodnice, piasty u mnie wyglądaja spoko.
po tym wszystkim jak mi sie jeszcze chce to szampon samochodowy i wszystko przelatuje nim. on zobojętnie chemie, plus dobre płukanie - bo jak chemia gdzies zostanie to sie moze zaczernić albo osadzić cos niechcianego ;D do tego najkepszy jest karcher nie za duzej mocy
wg mnie to najmniej niszczy motocykl
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dimer ok do czyszczenia silnika przed rozbiórką, myj nim regularnie to polakierujesz motocykl.
Pisał kolega wyżej o myciu, od sb dodam że warto zabezpieczyć lakierowane części woskiem. Brud trudniej się osadza i łatwiej usuwa, o wyglądzie i ochronie nie wspominając (np filtry uv).
Pisał kolega wyżej o myciu, od sb dodam że warto zabezpieczyć lakierowane części woskiem. Brud trudniej się osadza i łatwiej usuwa, o wyglądzie i ochronie nie wspominając (np filtry uv).
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
w motocyklach cross/enduro nie ma zadnych częsci lakierowanych. no chyba ze pokrywki silnika - które nie boją sie tego typu chemii ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok, dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Jutro zamierzam wykręcić z wydechu db killer'a. Czy jest jakaś różnica w mocy i jej oddawaniu po wykręceniu ? A no i gdzieś się doczytałem, że po wykręceniu trzeba regulować pod to gaźnik, prawda ?
- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
róznica moze byc, db kiler to zwęzka, wiec musi cos " blokować' ale nie tyle blokuje moc, co sprawia że moto lepej ciągnie z dołu - a troche gorzej ciągnie z góry. do enduro lepiej z db kilerem jeździć. w MX lepiej bez ( teoretycznie ) czy trzeba regulowac - wyjmij i zobacz jak sie bedzie zachowywał motocykl
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kupiłem dimera i jakiś szampon do samochodów. Będę pierw moto mył wodą potem tym dimerem i na koniec tym szamponem. Chodzi mi najbardziej o to by rozpuścić błoto z miejsc najbardziej niedostępnych jak silnik itp. no i błotniki, bo tam nie raz po parę kilo błota przewożę
a karchera nie mam, zwykły wąż ogrodowy. Tym dimerem to gdzieś jeszcze nie psikać oprócz tych lagów ? Rozrabiać to normalnie w tych butelkach ze spryskiwaczami jak do okien i tym psikać ?

- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
tak dimera rozrabiasz, i psikasz, sam zobaczysz jakie robic proporcje itp ale lepiej dawac mniej niz za duzo. walic tym mozesz na wszystko, tylko pamietaj że aluminium po tym moze zmienic nie co kolor, a to co było z połyskiem - moze stać sie nieco matowe. co do spryskiwaczy - kup sobie dobry do chemii, bo takie tanie jak dasz mocniejszy roztwór mogą szybko przestać działać:D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hehe nic nie wypali
ja tym to i samochód myje.
czasami jak raz na dłuzszy czas chce porządnie domyc, to robie stęzenie małe na ogólne mycie, a drugie stężenie mocne i pryskam np okolice zębatki itp tam gdzie jest grubo syfu np ze smaru do łancucha. i nic mi sie nie dzieje niedobrego ;P ramy nie wyżera

czasami jak raz na dłuzszy czas chce porządnie domyc, to robie stęzenie małe na ogólne mycie, a drugie stężenie mocne i pryskam np okolice zębatki itp tam gdzie jest grubo syfu np ze smaru do łancucha. i nic mi sie nie dzieje niedobrego ;P ramy nie wyżera

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości