Zobacz wątek - ktm exc200 sprzęgło nie wysprzęgla do końca
NAS Analytics TAG

ktm exc200 sprzęgło nie wysprzęgla do końca

Enduro, Cross
_________

ktm exc200 sprzęgło nie wysprzęgla do końca

Postprzez koksukowal7 » 27/3/2016, 17:46

Witam. posiadam ktm exc 200 2007. 14mh temu było wymieniane sprzęgło (tarcze i przekładki) 6mh temu olej w wysprzęgliku. wczoraj sprzęgiełko chodziło idealnie ale dzisiaj zaczęło ,,ciągnąć'' -jak mam wciśnięte sprzęgło do końca moto nadal jedzie (delikatnie wyprzęga) co się stało? dodam jeszcze że od kiedy kupiłem moto staram się wyregulować klamkę sprzęgła tak aby tylko po dotknięciu klamki sprzęgła zaczęło wyprzęgać.
koksukowal7
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
Lokalizacja: chrzanów


Postprzez henio12323 » 27/3/2016, 19:13

zacznij od spawdzenia odpowietrzenia układu, moze jest gdzies nieszczelnosc - zdejmij pokrywke i zobacz co sie dzieje czy nie ma przypadkiem ubytku.

potem mozesz zdjąc wysprzęglik i wcisnąc tłoczek - wtedy zobacz czy nie idą bąbelki w zbiorniczku - to by wskazywało na zapowietrzenie. ( tłoczek bedziesz mógł wcisnac tylko wtedy kiedy tłoczek w pompie bedzie na maxa wysuniety, a czasami regulacja na to nie pozwala, wiec moze bedzie trzeba poluzowac regulacje)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez koksukowal7 » 27/3/2016, 19:28

Jak zdjołem pokrywke to oleju było nawet za dużo i się troche wylało a układ 6mh temu sam odpowietrzałem i było ok
koksukowal7
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
Lokalizacja: chrzanów

Postprzez henio12323 » 27/3/2016, 19:32

generalnie tak

skoro wbijasz bieg a moto jedzie to opcje są 3
1) zapowietrzony układ i sprzęgło nie jest rozsprzęglane do konca
2) spalone sprzegło - w sensie przekłądki przegrzane i sie powyginały i nawet po wycisnieciu sprzegła dociskają tarczki do siebie
3) uszkodzony kosz sprzegła - powybijane rowki głównie widac na zewnętrznym koszu, tarczki tam sobie wpadają i po wcisnieciu sprzęgła dalej tam zostają.

wykluczysz te 3 mozliwosci i nie ma opcji żeby sprzęgło nie działało


no dobra w sumie jeszcze mozna byc - jakis mega słaby olej zalany który mocno klei sprzęgło ( olej w silniku )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez koksukowal7 » 27/3/2016, 19:46

Wszystkie powyrzsze punkty mnie nie dotyczą wszystko jest ok.

Tak sie zastanawiam czy nie można by między pręt popychany przez wysprzęglik a część sprzęgła którą ten prent popycha nie dołożyć podkładek dystansowych
Sory ale nie potrafie inaczej nazwać tych elementów mam nadzieje że rozumiesz
koksukowal7
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
Lokalizacja: chrzanów

Postprzez henio12323 » 27/3/2016, 21:21

ale po co ? przeciez to ukłąd hydrauliczny, w wysprzęgliku masz tłoczek który cały czas jest lekko dociskany do popychacza - i przy wcisnieciu klamki docisk jest wypychany. jak dasz jakas podkładke, to nic to nie zmieni - prócz tego że tłoczek bedzie o grubosc podkładki przesuniety w wysprzęgliku.

to zrób jeszcze inna rzecz

kristofsx.com znajdziesz tam serwisówke, w modelach 2T są dostępne rózne grubosci uszczelek pod wysprzęglik zobacz do swojego modelu jak sie sprawdza uszczelke i sprawdź czy masz odpowiednia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez koksukowal7 » 28/3/2016, 19:23

No to tak: ściągłem pokrywke od pompki sprzęgła poluzowałem klamke i zaczołem pompować z dziurki na dnie zaczeły lecieć bombelki po chwili sprzęgło powruciło do normy ale bombelki nadal lecą jak sie pompuje. Jakieś dalsze instrukcje? Myśle że poprostu układ jest nieszczelny. Są jakieś nerwralgiczne miejsca tych sprzęgieł które puszczają? Czy może złożyć
koksukowal7
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 15/2/2014, 21:43
Lokalizacja: chrzanów

Postprzez henio12323 » 28/3/2016, 22:26

mozesz rozebrać pompe na częsci pierwsze, zobaczysz w jakim stanie jest tłoczek, dobrze wyczysc srodek, i popatrz pod swiatło zobacz w srodku otwór w którym chodzi tłoczek czy nie ma głębszych rys zadnych

na zewnatrz płyn sie nie poci ?

mozesz zrobic jeszcze jeden test - w sumie od niego zacznij, wkręc wysprzęglik w imadło./złap sciskiem tak żeby było mniej wiecej w pozycji pracy ( czyli gdziestam w połowie skoku ) i zablokuj żeby sie nie mogło wysunąć dalej - i podpompuj klamką - powinna sie zrobic twarda na maxa, teraz wcisnij - tylko bez przesady, to nie hamulec, nie z całej siły tylko taki zdecydowany opór zebys czuł, i potrzymaj chwile, jak sie klamka zaczyna zapadac to 1) obserwuj czy nie ma wycieku przy wysprzęgliku 2) czy nie ma wycieku przy pompie. jak sie zapada i wycieka dołem - to wysprzęglik do przejrzenia, jak sie zapada i dołem nie cieknie to rozbieraj pompe pewnie długo juz nie pozyje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 31/3/2016, 22:00

Zalałeś układ jakim olejem hydraulicznym?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr