Zobacz wątek - uniwersalny powyżej 800ccm do 9000zł
NAS Analytics TAG

uniwersalny powyżej 800ccm do 9000zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

uniwersalny powyżej 800ccm do 9000zł

Postprzez geko123 » 4/10/2015, 21:30

Witam w związku z bliskim spotkaniem mojego bandita 600 z golfem poszukuję nowego motocykla, sprzęt powinien być w miarę uniwersalny, kompaktowy (do 250kg) i pojemość powyżej 800ccm (robię dłuższe wypady z plecaczkiem i w 600ccm brakuje mi momentu obrotowego i mocy na dole, oprócz baditem miałem okazje sprawdzić cb 600, cbr 600 f4i, sv600s na wtrysku) fajnie jak by miał szybę ale nie jest to wymóg konieczny


- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie), : Bandit 600 jakieś 20tyś km

- Wiek, waga, wzrost, : 30lat 85kg 178 wzrostu

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? podzielę to czasowo :
50% codzienna jazda po mieście, dojazdy do pracy itp.
30% latanie z kuplami
20% turystyka zarówno solo jak i z plecaczkiem


- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? myślę że tak jak do tej pory ok 8-12tyś

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?: ubrany jestem od "stóp do głów", na moto mogę przeznaczyć max 9000zł

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?: tyle ile trzeba :) wiem ż głupia odpowiedź, ale jak trzeba na coś wydać to trzeba, czasem są to tylko filtry i olej i miesci się człowiek w 300zł na rok, czasem w jednym roku wyskoczą gaźniki zawory i gumy i robi się grubo ponad 1000

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.: nakedy ewentualnie wersje s nakedów (półowiewka)

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? póki co rozglądam się kolejno za:
1.Fazer 1000 -tylko czy można dostać w miarę fajny egzemplarz do 9000???
2 Hornet 900



Póki co skupiłem się na tych dwóch modelach bandit 1200 raczej odpada, wolałbym coś chłodzonego cieczą, a na badita 1250 mi nie starczy. Nie wiem może są jeszcze jakiś ciekawe modele które by spełniły moje wymogi???
geko123
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/10/2015, 20:47
Lokalizacja: strzelce opolskie


Postprzez lagiboy » 5/10/2015, 18:34

a Yamaha TDM? oglądałem dwie w weekend, całkiem spora maszynka, ma owiewkę, sporo miejsca na kanapie, często już ma komplet kufrów. w cenie do 9k się mieści.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez geko123 » 5/10/2015, 21:28

10 koni różnicy to trochę mało, wolałbym coś powyżej 100koni, poza ty powiem wprost , tdm nie podoba mi się wizualnie ;)
geko123
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/10/2015, 20:47
Lokalizacja: strzelce opolskie

Postprzez Croowab » 5/10/2015, 21:40

Nie patrz na konie. Ja mam gsx-a 100 konnego a na starcie większosć sporów 150konnych zostaje w tyle.
W weekend latalem 135 konnym dukati który ma mniej momentu i przez to mniejszą elestyczność i wydawało mi sie, że trzeba sie nogami odpychać...
Liczy się moment a co za tym idzie elastyczność silnika.
W tej cenie ciężko ale bandist 1250 by sie sprawdził.
W zależności jak lubisz latać z kumplami.
Bo bandit to dobra maszyna ale jak chcesz latać na kole i szlaeć po mieście to lepiej cos innego szukać.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez geko123 » 5/10/2015, 22:01

ale mimo wszystko to 100 koni, chciałbym motocykl którego po 4 sezonach nie będę chciał zmieniać, poza tym jestem przyzwyczajony do pozycji jak na bandicie, a tdm ma pozycję dosyć wyprostowana, dlatego skłaniam się ku nakedom w okolicy litra, może ktoś z Opola i okolic dałby się przejechać na fazerze albo cb 900?
geko123
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/10/2015, 20:47
Lokalizacja: strzelce opolskie

Postprzez lagiboy » 5/10/2015, 22:07

z tym momentem to jest dziwnie. brałem BMW F800S w sobotę na test żeby sprawdzić czy nie zamienię Szerszenia. ale wnerwia mnie to klepanie, ochrona przed wiatrem jest taka sama jak w hornecie z szybką, i generalnie Szerszeń mocniej się zbiera, wystarczy zbić bieg i zje to BMW. Na starcie pewnie BMW by odeszło ale tylko na chwilę. Nie podobało mi się i nie zmieniam na razie. Dlatego rozumiem ból autora.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez jasnoksieznik » 6/10/2015, 08:11

@lagiboy - jakie "klepanie"? Pytam serio, bo jeżdżę F800R i w zasadzie jedyne, co mi najbardziej przeszkadza, to nierówny gang na wolnych obrotach.
Problemu z wiatrem nie mam, bo do 160km/h jest głośno, a powyżej 160km/h prawie nie jeżdżę.

Jechałeś pow. 6k obrotów tą beemką? Ma wtedy zauważalnego kopa (silnik i osprzęt ten sam w S i R, więc pytam w zasadzie o oba).
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez lagiboy » 6/10/2015, 20:53

jechałem Ską, 110mph, klepanie z dwóch garów z puszki wylotowej, jestem więcej niż pewny że aftermarketowy tłumik rozwiązałby kłopot, odkręcałem pod czerwone żeby sprawdzić jak się zbiera, szyba wali wiatr prosto w kask reszta rozbija się o barki. hałas mi nie przeszkadza...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez geko123 » 6/10/2015, 21:48

Panowi nie bądźcie źli ale wasze "przekomarzanie się" za bardo mi nie pomaga, co do potęgi momentu obrotowego to doskonale wiem co oznacza ponieważ moj najlepszy kumpel jeździ Hondą VTX 1300 i nieraz miałem okazję pojeździć , pomijając, że motocykl to w ogóle nie moja bajka bo mimo zaledwie 76 koni i 420 kg (masę dodatków), to zbiera się całkiem fajnie, ale najbardziej imponujące jest to że biegi redukuje się praktycznie jedynie przy zatrzymywaniu się, silnik jest niesamowicie elastyczny. Wracając do mojego dylematu, myślałem również na sv1000, ale zniechęca mnie zasięg na jednym baku (pojemność baku oraz spalanie ), poza tym troch za sportowa jak dla mnie pozycja za kierownicą (wersja S)...

wszystko skłania mnie ku fzs 1000 ale tu ponawiam moje pytanie czy za kwotę 9000zł można kupić przyzwoity egzemplarz ????
geko123
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/10/2015, 20:47
Lokalizacja: strzelce opolskie

Postprzez lagiboy » 6/10/2015, 22:06

tak, jest to możliwe, nie będzie to najmłodszy kilofazer ale będzie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Re: uniwersalny powyżej 800ccm do 9000zł

Postprzez AdamoX » 7/10/2015, 07:50

geko123 napisał(a): bandit 1200 raczej odpada, wolałbym coś chłodzonego cieczą

Akurat olejak to jest najlepsza rzecz w tym moto. Jedzie super i jest niezniszczalny. Nie ma problemu z przegrzewaniem. Jedyna wada to, że jak się stoi w korku to silnik mocno grzeje okolicę... ale znów w zimniejsze dni jest przyjemniej :roll:
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez geko123 » 7/10/2015, 16:29

Znam doskonale mniejszą (w sumie obie bo kumpel ma małą inazumę 750) wersje tego silniki i wszystkie jego plusy i minusy, jednak w przypadku 1200 jednak nie podoba mi się spalanie bo kupel mając B 1200s przy takiej samej jeździe w trasie (do 140km/h, parę startów spod świateł , poza tym spokojna jazda) gdzie ja 600 spaliłem 5.5 , a kumpel 7.9 a to już jest duża różnica, wiem że wiele osób mówi że moto to ich pasja i nawet nie interesują się spalaniem to jednak dla mnie jest ot dosyć ważny czynnik. Osobiście nie sprawdzałem ale jak rozmawiałem z różnymi osobami na zlotach to fzs 1000 i cb 919 w trasie przy jeździe solo biorą w okolicach 6.5ł a z plecaczkiem max 7. Przyznam że podoba mi się linia b 1200s, ale ma to byś motocykl na codzień a nie jedynie do weekendowych wypadów.
geko123
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/10/2015, 20:47
Lokalizacja: strzelce opolskie

Postprzez Croowab » 7/10/2015, 19:35

To coś ma z tym moto nie tak.
Moje 1400 pali 6,5 w trasie a nawet przy jezdzie na maksa nie wzielo wiecej jak 10.
I gemeralnie większość tysiaków tak spala.
I fakt, olejak w gorące gni w mieści grzeje wszystko w promieniu 10metrów;) ale jest niezniszczalny.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez AdamoX » 8/10/2015, 07:42

Wygląda na to, że coś ma popsute... Mój przy takiej jeździe pali około 6. Średnio wychodzi 7-8 jak kręcę go od świateł do świateł i na obwodnicy prędkości ok 160 - 200.
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ania11mlotek » 9/10/2015, 12:43

Chciałbym motocykl taki żebym nie musiał go zmieniać pod 3 latach. Co polecicie.
minioparka Kraków (otwórz link), usługi minioparką Kraków (otwórz link)
ania11mlotek
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9/10/2015, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez AdamoX » 9/10/2015, 12:48

ania11mlotek napisał(a):Chciałbym motocykl taki żebym nie musiał go zmieniać pod 3 latach. Co polecicie.

Najlepszy będzie... sprawny, prosty i nie zardzewiały :roll:
Powinien wytrzymać ponad trzy lata 8)
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 9/10/2015, 19:56

GSX 1400 tylko że znów będzie palił, nie ma tutaj kompromisu, albo moc albo spalanie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Croowab » 9/10/2015, 21:46

Lagi, wcale nie pali dużo (6,5l) ale dobrej sztuki nie kupisz w tej cenie.
Poza tym to jest moto dla kogoś kto wie czego chce i nie ejst tani w eklopatacji.
Opony znikają szybko, podobnie jak napęd i sprzęgło. Klocki to samo a nowe tarcze hamulcowe ...
Ale to w sumie jak w wiekszości motocykli..
Ale od siebie dodam, że frajdy daje tyle co na innych trudno znaleźć.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez lagiboy » 9/10/2015, 23:17

mój dealer chciał mi takiego sprzedać. mówił że jest to motocykl, który jest tak zajebisty że się obsram ale przeraziła mnie pojemność. trochę żałuję teraz że go nie wziąłem, wielkie bydle. mój hornecik przy nim wyglądał jak zabawka.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez jasnoksieznik » 9/10/2015, 23:21

Wiesz, jak ja się naoglądam dużych GSów, adventure i innych K1600 GT, to mi się wszystko poniżej litra wydaje być zabawką... kiedy optymalnym moto dla mnie byłby pewnie Duke 390.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na gr