Zobacz wątek - Alternatywa dla Z1000SX

Alternatywa dla Z1000SX

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Alternatywa dla Z1000SX

Postprzez Fugu » 13/7/2015, 13:56

Szukam czegos nowego. W tej chwili podoba mi sie Z1000SX, mozecie zasugerowac cos podobnego z innych stajni?

Warunki brzegowe:
- aktualny model
- okolo 70kPLN
- okolo 90..120 kW - moze byc wiecej, pewnie bedzie kastrowany na 100 KM zeby zmniejszyc koszty AC
- waga 200..240 kg - wolal bym raczej lzejszy
- duzy moment - to jest wazne. Nie chce szlifierki
- ABS + kontrola trakcji - must have
- zastosowanie: 30% miasto, 40% drogi krajowe/turystyka, 20% passy (n.p. Austria), 10% autostrada
- jazda w pojedynke

Wyglad: raczej sportowy turystyk. Nie chce komina typu "rura wzdluz moto". Albo schowany pod moto (jak w ER6), albo pod zadupkiem - w Z1000SX bylby do wymiany na cos takiego:

Obrazek

Jakies pomysly?

I jeszcze jedno: nie potrzebuje komentarzy co mam wybrac i z czym sobie nie dam rady: to potrafie ocenic sam. Potrzebuje pomyslow, jakim motocyklom mam sie przyjzec i na czym zrobic jazde probna.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Szwarc95 » 13/7/2015, 16:34

Moją propozycją jest nowa Honda VFR 800 . Ma C-ABS, Kontrolę trakcji, sprawdzone V4 z podobno poprawionym V-TEC w każdym razie ma mocny dół, jest moim zdaniem piękna a te zegary to po prostu majstersztyk(foto poniżej) i jest to chyba najbardziej uniwersalny motocykl. Jedynie może Ci nie podpasować wydech jednak to zawsze można zmienić. Co o tym modelu sądzisz ?

Obrazek
Szwarc95
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13/7/2015, 11:53
Lokalizacja: Wołów

Postprzez Movi » 13/7/2015, 16:46

Nie zaskoczę może ale moja propozycja to TRACER :)

Cenowo wiadomo jak to seria MT- zamiata po całości i nie brakuje mu myślę niczego.

Kontrolę trakcji i ABS ma w standardzie, 116 koni i moment też wiadomo- jak to MT.

Waga na mokro 210 kg.

Na + też wyświetlacz i światła... te LEDy w nocy zamiatają normalnie...

Z minusów- mógłby mieć wygodniejszą kanapę. Niemniej łatwo można to naprawić :)

Zarzuty są też że za miękki zawias z przodu- też łatwe do ogarnięcia.

Ja osobiście czekam ze dwa lata jak potanieją i w ogóle pojawią się na rynku wtórnym i atakuje go na bank- fantastyczny sprzęt.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Glenroy » 13/7/2015, 17:27

Triumph Speed Tripple R :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Fugu » 13/7/2015, 17:43

Dzieki :)

VFR - dokladnie ten typ komina mi sie nie podoba. Ogolnie motocykl optycznie nie taki.

TRACER - przyjze sie z bliska, na zdjeciach wyglada ja wk.... konik polny ;) i troche malo owiewki.

Triumph - wolal bym z pelna owiewka.

Zdjecie ktore dalem powyzej jest Z1000 w wersji golej, mi bardziej odpowiada taki:

Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Glenroy » 13/7/2015, 18:19

Fugu napisał(a):Dzieki :)
Triumph - wolal bym z pelna owiewka.


Zawsze jest jeszcze Sprint ST, na którego samemu ostro gromadzę środki :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Fugu » 13/7/2015, 18:28

Tyle ze przestali go produkowac, a ja szukam nowki ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez TeznoR » 13/7/2015, 19:37

może ?
Suzuki GSX-S1000FA


Obrazek
TeznoR
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21/5/2015, 11:15

Postprzez leff » 13/7/2015, 20:48

VFR800 ma mocny dol? jechales kiedys czyms co ma mocny dol?

z mojej strony - K1300S
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez madcap » 13/7/2015, 22:20

ST przestali produkować, była zmiana na GT, ale to też już jest historia.
alternatywa jest tiger sport
explorera nie polecam, bo to kloc.

jedyny sensowny odpowiednik, jak dl mnie to litrowa cebeefa
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez jasnoksieznik » 13/7/2015, 23:16

KTM 1290 Super Duke? Ew. z akcesoryjną szybą.
Z BMW masz S1000 XR.

EDIT: Nadal sądzę, że moto 100+ kucy jest bez sensu, bo na publicznych drogach się go nie wykorzysta. Ja bym do takich zastosowań pewnie wziął "zwykłe" moto 650-900ccm z owiewką lub półowiewką, np. F800GT

EDIT: Jeszcze jest Ducati Multistrada, ale mi osobiscie nie podchodzi i drogo.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 14/7/2015, 07:02

Dzieki, przejze.

jasnoksieznik napisał(a):Nadal sądzę, że moto 100+ kucy jest bez sensu, bo na publicznych drogach się go nie wykorzysta.

Dlatego:
Fugu napisał(a):.... bedzie kastrowany na 100 KM ....


Mnie interesuje "mocny dol" - moment, tzn. jazda jak w duzym dieslu - duze przyspieszenie i mocne hamowanie silnikiem niezaleznie przy jakich obrotach i na jakim biegu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Vasago » 14/7/2015, 07:30

BMW S1000 XR zbiera w testach opinie motocykla idealnego ;)
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Movi » 14/7/2015, 08:22

Pragnę zauważyć że w testach zawsze wszystkie modele BMW są idealne... ciekawe dlaczego... :)

Nie ale tak na poważnie to spoko to moto, tyle że 7 i pół dychy o ile się nie mylę...
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Fugu » 14/7/2015, 08:44

W.g. stronki BMW od 15.300€.

Sa idealne bo sa niemieckie. Podobnie jak idealne sa niemieckie kobiety ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Movi » 14/7/2015, 09:17

Fugu trafnie w 10tkę :)

Noo tak od tylko w tym od to quick shifterów i innych bajerów nie ma :) a to i tak już ponad 6 dych.

Ponadto ja wczoraj słyszałem (nie wiem czy to prawda) ale podobno ASO BMW w Warszawie kasuje za przegląd GS'a po 20 000 km. 4000 PLN :o

Normalnie zdębiałem.

Gościu mówi że śmiga do Berlina bo tam chcą coś koło 300-400 ojro.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Fugu » 14/7/2015, 09:21

Z tymi 4kPLN to byl bym ostrozny. Pewnie mu wymienili wszystko co serwisowka nakazuje: plyny, weze hamulcowe, nie wiadomo czy jeszcze nie dolozyli klockow, tarcz, opon, itp. Dobrze bylo by spojrzec na rachunek.

Pozatym: mieszkam po tej "drugiej" stronie Odry ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez leff » 14/7/2015, 10:50

mocny dol? bardzo mocny dol? GSX1250FA
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez jasnoksieznik » 14/7/2015, 10:55

Jakies pogloski z tymi kosztami - nie wierze w nie. W najdrozszej motoryzacyjnie czesci Niemiec wydalem <150€ na duzy serwis BMW. Moze opony zmieniali na jakies pozlacane?

Jesli chodzi o dokladna cene, to tez nie da sie jednoznacznie przewidziec ceny BMW - kwestia negocjacji, ja dostalem w cenie praktycznie podstawowej dwa pakiety gratis, czyli wszystko z wyjatkiem alarmu i pomiaru cisnienia w oponach.
Za to R1200GS potrafi wyposazeniem zwiekszyc swoja cene o polowe.

Polecam rozejzec sie poza najwiekszymi salonami w stolicach.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Movi » 14/7/2015, 12:22

Mówię słyszałem jedynie nie sprawdzałem.. mówił też że za wymianę tylnej opony zaśpiewali prawie 5 stów...
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr