Zobacz wÄ…tek - ABS w motocyklach
NAS Analytics TAG

ABS w motocyklach

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

ABS w motocyklach

Postprzez aeswing » 16/5/2015, 00:52

Czesc, szybkie pytanie. Czy opłaca się dopłacić 2-3 tysiące do ceny motocykla za ABS? Przejrzałem kilka artykułów ale dalej nie znam odpowiedzi, dowiedziałem się tylko że są wady i zalety tego systemu... no ale właśnie, warto?
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26


Postprzez Fugu » 16/5/2015, 04:59

Jakie wady?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez aeswing » 16/5/2015, 11:41

Cytat z artykułu o ABSie: " Argumenty przeciwko systemowi ABS są jednak istotne. Chociażby to, że wydłuża on drogę hamowania. Na torze wyścigowym to bardzo duży problem, który oznacza, że musisz zaczynać hamować wcześniej, a w związku z tym tracisz czas. Poza tym, pulsacyjne działanie systemu sprawia, że motocykl zachowuje się niestabilnie na wejściach w zakręty. ABS w autach zaprojektowany jest tak, aby pozwalał omijać przeszkody, zaś motocyklistom mówi się, aby nie próbowali skręcać, kiedy system wkracza do akcji."
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Fugu » 16/5/2015, 12:07

Ktos bzdury pisze, najprawdopodobniej nigdy nie jezdzil namtocyklu z ABSem i nie ma najmniejszego pojecia o podstawach fizyki/dynamiki jazdy.

Jesli nie zablokujesz kola, to droga hamowania jest identyczna jak w motocyklu bez ABSu. Wynika to z tego samego wspolczynnika tacia.

Jesli zablokujesz to masz dwie sytuacje:
1) droga hamowania z ABS jest krotsza (poczytaj o faktorach tarcia spoczynkowego i ruchowego)
2) na motocyklu bez ABS lecisz, a motocykl z ABS jestes w stanie opanowac
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Invi » 16/5/2015, 12:57

Fugu napisał(a):Jakie wady?



Waży :D

Czasem jednak trzeba przejechać przez 100 metrów po błocie :D

Prawdopodobieństwo awarii i większe komplikowanie konstrukcji.

Kosztuje.

Psuje umiejętność hamowania.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Croowab » 16/5/2015, 13:31

Warto dopłacić!!!
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Fugu » 16/5/2015, 14:19

Nie psuje zmiejetnosci hanowania, wrecz przeciwnie, pozwala na szybsze i bezpieczniejsze zblizenie sie do granicy.

Wazy tyle co poltora litra bezyny.

W motocyklach przeznaczonych do jazdy po blocie mozna wylaczyc.

Zamiast gdybac, warto zrobic kurs (n.p. BMW oferuje calodniowe kursy tlumaczace w jaki sposob poprawnie uzywac ABS).

Co do kosztow - pierwszy szlif kosztuje wiecej niz ABS.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez rosiboj » 16/5/2015, 22:39

No nie wazy tyle co pol litra benzyny , bo pol litra benzyny nie wazy 10Kg
Ta teoria z ABS wydluzajacym droge hamowania i majacym zgubne dzialanie np na torze to bzdura, ktos kto to pisal mial bardzo plytka wiedze na ten temat, w poprzednim seznie Dani Pedrosa wylecial w powietrze na pierwszym zakrecie po tym jak "zdezaktywowalo" mu ABS na poprzednim zakreci, wniosek jezdzi NA ABS i jak widac uzywa go przy kazdym hamowaniu. Roznica natomiast jest zasadnicza miedzy drogowym a racingowym ABS i chodzi to glownie o usatwienia i ich intruzyjnosc.
Ja bym sie nie zastanawial i bral ABS, koszty szlifu sa duzo wyzsze, daje dodatkowa pewnosc i jakie jest zdziwienie gdy zadziala gdy sie tego wogole nie spodziewalismy = bylo by zablokowane kolo i ....
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Fugu » 17/5/2015, 00:05

Tyle ze ABS nie wazy 10kg: http://www.bosch-motorcycle.com/de/de/f ... _plus.html

0.7 kg wazy sterownik, okolo 0.5...0.8 kg waza dodatkowe plyny i przewody.

10 kg wazyly pierwsze systemy ABS dla samochodow. Pierwszy abs dla motocykli wazyl ok 4.5 kg: http://www.bosch-motorcycle.com/de/de/f ... d_abs.html
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez rosiboj » 17/5/2015, 07:04

Mowisz chyba tylko o samym sterowniku ABS a nie o calym systemie integrowanego hamowania i osprzecie

http://www.ashonbikes.com/content/honda-c-abs

To taka srednia dla motocykla, z tego co pamietam najlzejszy system race ABS jest w s1000rr i wazyl chyba okolo 7 czy 8kg
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Fugu » 17/5/2015, 07:49

Mowie o aktualnych systemach topowych producentow a nie o niszowych starociach z przed 3...4 pokolen. Aktualny sterownik Boscha w wersji light wazy ~0,5kg, osprzetu jest niewiele - modulacja przebiega w sterowniku, masz tylko dodatkowe przewody od klamek/setow i troche plynow tych przewodach.

Gdybys przeczytal linki ktore podalem, wiedzial bys z jaka masa pracowal Bosch w pierwszej generacji - bylo tomniej niz 1/2 tego co ty podajesz. W tej chwili maja na ryku generacje 9.

Cytowany przez Ciebie RR ma IIRC duzo wiecej niz tylko ABS ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez rosiboj » 17/5/2015, 09:39

Fugu napisał(a):Mowie o aktualnych systemach topowych producentow a nie o niszowych starociach z przed 3...4 pokolen. Aktualny sterownik Boscha w wersji light wazy ~0,5kg, osprzetu jest niewiele - modulacja przebiega w sterowniku, masz tylko dodatkowe przewody od klamek/setow i troche plynow tych przewodach.

Gdybys przeczytal linki ktore podalem, wiedzial bys z jaka masa pracowal Bosch w pierwszej generacji - bylo tomniej niz 1/2 tego co ty podajesz. W tej chwili maja na ryku generacje 9.

Gdybys przeczytal ze zrozumieniem zdanie
There’s a substantial weight penalty as well as the cost, as the system adds 22lb (10kg) to a CBR600RR

Od kiedy 10kg to polowa z 10 kg?
Fugu napisał(a):Cytowany przez Ciebie RR ma IIRC duzo wiecej niz tylko ABS ;)

Rozumiem, ze chociaz widziales na zywo system ABS a nie opowiadasz o tym co czytales w internecie, dzisiaj nikt nie robi juz ABS bez tzw wspolnego systemu hamowania, twoj ABS bosh 9 generacji chociaz bys sie skichal nie bedzie wazyl 0.7kg. To o czym ty piszesz to kontroler w wersji base , jest to wyraznie napisane w twoim linku, chyba rozumiesz , ze to nie jest caly ABS?
BTW w ciagu 3 lat ile bylo zmian modeli np hondy, suzuki czy yamahy? 8Kg to byl najlzejszy system ABS w motocyklu w roku 2012. Wiec o ile nie mowimy o modelu z 2015 roku co chyba nie jest czyms co rozwaza pytajacy w temacie, to podana przezemnie masa jest czyms blizszym rzeczywistosci niz to o czym ty piszesz.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 10:19

ABS w mt-07 waży 3 kg
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez rosiboj » 17/5/2015, 10:44

lagiboy napisał(a):ABS w mt-07 waży 3 kg

wyglada na to , ze mi sie cos pozajaczkowalo i moje 8 jednostek wagi to byly lbs a nie kg.
8lbs = 3.62874Kg
Wszystko sie zgadza.
Wracajac do tematu waga nie ma tu znaczenia. Tak jak to co powiedzialem na poczatku ,polecam.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez jaroaro » 17/5/2015, 11:05

Rosidad napisał(a):No nie wazy tyle co pol litra benzyny , bo pol litra benzyny nie wazy 10Kg
Ta teoria z ABS wydluzajacym droge hamowania i majacym zgubne dzialanie np na torze to bzdura, ktos kto to pisal mial bardzo plytka wiedze na ten temat, w poprzednim seznie Dani Pedrosa wylecial w powietrze na pierwszym zakrecie po tym jak "zdezaktywowalo" mu ABS na poprzednim zakreci, wniosek jezdzi NA ABS i jak widac uzywa go przy kazdym hamowaniu.


O ile mi wiadomo to motocykle motogp nie maja ABS-u tylko kontrole trakcji i to właśnie przewód od kontroli trakcji został zerwany dlatego Dani zaliczył glebę przy dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu ; ) Mam nadzieję że mówimy o tym samym przypadku gdzie Mareczek zaczepił i jego wahacz.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez rosiboj » 17/5/2015, 11:13

Masz racje ....
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Fugu » 17/5/2015, 12:09

Rozumiem, ze chociaz widziales na zywo system ABS a nie opowiadasz o tym co czytales w internecie, dzisiaj nikt nie robi juz ABS bez tzw wspolnego systemu hamowania, twoj ABS bosh 9 generacji chociaz bys sie skichal nie bedzie wazyl 0.7kg. To o czym ty piszesz to kontroler w wersji base , jest to wyraznie napisane w twoim linku, chyba rozumiesz , ze to nie jest caly ABS?


Projektowalem elektronike sterujaca ABS/ESP w Golfie IV. Dosc dobrze wiem jak to dziala i co od czego zalezy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 12:56

fugu ślij projekt do wszystkich japońców. każdy będzie w niebo wzięty że może urwać jeszcze 1,5 kg z ABSu.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Fugu » 17/5/2015, 13:14

Japoncy maja wlasne firmy zajmujace sie elektronika. A ja od ponad 15 lat siedze w nawigacji/infotainment.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 18/5/2015, 15:04

Invi napisał(a):
Psuje umiejętność hamowania.


INVI,

ha Cie prosze, naprawde chcesz wdac sie w dyskusje na temat umiejetnosci hamowania ?

98 % motocyklistow nie potrafi wykorzystac mozliwosci swojego ukladu hamowania ktory ksztaltuje sie na poziomie ca, 9m/sek2 hamuja z ca. 5,75 m/sek2 - kakie wyniki osiagaly hamulce w motocyklach Anno 1947 rok.

Chcesz sie naprawde uwsteczniac ?

Od 10 lat jezdze z ABS' em i nie zamierzam z niego rezygnowac. Kilka razy uratowal tylek, bez niego, nie wiem, czy juz bym nie gryzl ziemi.

Za kilka lat motocykl bez ABS' u bedzie niesprzedawalny-na rynku wtornym ma sie rozumiec, za dwa lata motocykle bez ABS' u nie beda produkowane

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê