Zobacz wątek - BMW r1150r na początek ?

BMW r1150r na początek ?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

BMW r1150r na początek ?

Postprzez AdamElw » 1/5/2015, 18:19

Witam serdecznie
Tak zwięźle i na temat....
szukam motoru na długie trasy i dojazd do pracy (110 km w jedną stronę) mieszkam w Holandii więc jeśli chodzi drogi to praktycznie same autostrady.
Mam 190cm wzrostu i 110 kg jeśli chodzi o doświadczenie to same początki.
Moim faworytem jest BMW R1150R Tylko pytanie... czy praktycznie bez doświadczenia poradzę sobie z taką maszyną.


Wypatrzyłem sobie kilka pięknych maszyn i prosił bym o pomoc w dokonaniu wyboru
http://allegro.pl/bmw-r1150r-i5282965402.html
http://allegro.pl/honda-ntv-700-deauvil ... 25802.html
http://allegro.pl/moto-guzzi-california ... 86766.html
http://allegro.pl/bmw-r1150rt-super-sta ... 23053.html


Z góry dziękuję za dobre rady
Pozdrawiam
AdamElw
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/5/2015, 17:58
Lokalizacja: Wejherowo


Postprzez SlowMotion » 1/5/2015, 18:40

Są ludzie którzy pisząc 'bez doświadczenia' nie potrafią operować sprzęgłem i biegami, a są tacy którzy po zrobieniu prawa jazdy jeżdżą lepiej niż wielu bardziej doświadczonych. Moim zdaniem jeśli masz poukładane w głowie i podstawowe umiejętności jazdy motocyklem to sobie poradzisz. To nie jest jakiś sportowy litr z którego wyciśnięto 200 koni i poniewiera każdym świeżakiem.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fincher » 1/5/2015, 19:53

Ale jednak to litr, a co za tym idzie pokaźny moment obrotowy z dołu. To nie jest dobre do nauki. Jedynie ta NTV by była dobra
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez lagiboy » 2/5/2015, 14:06

NTV to ciężkie ciele ale całkiem wygodne i tez raczej nie do uczenia się a do jeżdżenia. Pytanie czy tu chodzi o naukę, składanie się na zakrętach, szorowanie sliderami i odwijanie na łukach? jeśli nie i ma to służyć do jeżdżenia to myślę że można brać, uzbroić to w gmole i jeździć bo na 90% położysz moto w ciągu pierwszego roku. Jak masz zamiar się wydurniać to wtedy coś lżejszego na początek.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez skidmarks » 2/5/2015, 15:43

Zestawiasz dwa światy. NTV przy R115O to bidulek. W BMW 1150 na mokrym trzeba się mieć na baczności, tu płynie moment praktycznie "wiadrami" W złożeniu nawet takim 15-20st już można Highside złapać oczywiscie mokry, zakurzony asfalt albo zuzyta guma. Z drugiej strony na jednym biegu "Roadsterem" BMW przeklepiesz całe miasto. Jest elastyczny jak guma od majtek. Jak się go pogoni to z akcesoryjnymi kominami dudnienie ma piekne.

Co do dojazdów do pracy to nie mając motocykla jeszcze nie wiesz czy bedziesz jeździł codziennie czy raz w tyg. bo bedziesz mial pewnosc ze pogoda jest. W codzinnej jeżdzie trzeba mieć twardą dupe i umieć dostosowywać się do zmiennych warunków.

110 km w jedną stronę dojezdzając do pracy codziennie w nakedzie to porażka. Ja mam 20 locków teraz do pracy i jak pada a jeżdże codziennie to jak nie ubiore pokrowców na buty to mam w nich mokro (a niby Alpinstars SX5 Waterproof) ciuchy tekstylne (bo skóry mi szkoda w takie warunki) musze w pracy rozłożyć i suszyć. Nie chodzi o sam padający deszcz tylko kurzawe jaka spod kół duzych aut idzie. Kaski za 100-150€ sobie daruj w deszcze. Musisz coś z Pinlockiem® kupić

W turystycznych plastikach ochrone masz zagwarantowana wzgledem R1150R.

Na pewno bez doświadczenia ABS potraktuj jako pierwszorzędne kryterium. Motocykle na wałach kardana nie lubią zmiany obciążenia w środku zakrętu. Taki eRTek autostradzie jedzie jak po szynach ale w styutacji gdzie zapedziłeś się na tym monstrum za bardzo w zakręt to trzeba łapy i zdecydowania żeby go skierować na kurs.

Proponowałbym coś "miekkiego" BMW F 800 ST czy troszkeczke endurowate co nie oznacza ze w turystyce ułomne Suzuki V-Strom DL 650
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Invi » 2/5/2015, 17:36

SlowMotion napisał(a):Są ludzie którzy pisząc 'bez doświadczenia' nie potrafią operować sprzęgłem i biegami, a są tacy którzy po zrobieniu prawa jazdy jeżdżą lepiej niż wielu bardziej doświadczonych.




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:






Jak chcesz tylko wozić tyłek do pracy to możesz brać. Chociaż przynajmniej na początku będziesz zawalidrogą.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez skidmarks » 2/5/2015, 18:07

80% wiary w weekend wyjeżdża na polskie drogi bez umiejetności podstaw jazdy motocyklem.

Nalotu mają 10- 15 tys znam i takich. Nigdy w winklu nie hamowali, podejrzewam że zesraliby się w gacie gdyby poczuli moment prostujący i się już tak jemu poddali
Nigdy nie hamowali w mniej niz 50 metrów ze stówy i to sportami...
W deszczu dostają kołka w dupe tak sztywnego ze ich ruchy i manewry wyglądają jak przesuwanie kadrów z projektora z przeźroczami za czasów PRL
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez AdamElw » 2/5/2015, 18:51

skidmarks dzięki za rady na pewno będę mieć je na uwadze. Tylko powiedz mi jeszcze co oznacza kask z pinlockiem ?
A co do tych maszyn które podałeś to Suzuki V-Strom DL 650 jest na łańcuszku a ta F800 na pasku znowu... a chciał bym coś na wale by nie mieć zbyt wiele do roboty przy motorku ...
Mieszkam za granicą i ciężko tu o mechanika dobrego a sam pojęcia zbytnio o motorach nie mam więc zależy mi na niezawodności
Pozdro
AdamElw
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/5/2015, 17:58
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez skidmarks » 2/5/2015, 19:06

Rzadko kto sobie sam wymienia łańcuch chodź to proste zadanie. Kto nie mechanikuje to i nikogo nie namawiam aby sam to robił) Smarownie i konserwacja jest prosta. Wymieniony starczy na te 15-20tys. bez problemu przy mocach do 100KM. Zrobić ci to mogą jak bedziesz na wycieczce w Polsce na motorze raz w roku czas wymiany napędu to 2h max

Pinclock są to specjalne wkładki silikonowe zapobiegające parowaniu wizjera kasku.

Pasek masz na 40tys bez problemu + jego sie nie smaruje a czysci wodą moze byc z... mydłem akurat to mu nie zaszkodzi.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez AdamElw » 2/5/2015, 19:20

hehe no to mi namieszałeś w głowie... a już zdecydowany na R1150 byłem :)
AdamElw
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/5/2015, 17:58
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez skidmarks » 2/5/2015, 20:11

To mocny koń do tego naked nie za bardzo na latanie bez doswiadczenia na początek. Czym jeździłem wcześniej?
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez lagiboy » 3/5/2015, 08:47

to że naked to nie robi, najwyżej pojeździ tydzień, porządnie zmarznie i wróci do puszki. 110 km na nakedzie w temp poniżej 15 st to będzie dramat, jak do tego dojdzie deszcz to już nie ma o czym gadać, wróci do puszki.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez skidmarks » 3/5/2015, 09:06

Wiem po sobiejak jeździłem enduro DR 650 czy Nakedem FZ1 to robiłem za żagiel.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez lagiboy » 3/5/2015, 09:37

naked fajna sprawa do miasta, do pojeżdżenia w ciepły słoneczny dzień, to nie jest sprzęt który będzie twoim koniem roboczym na co dzień. można robić za żagiel jak jest ciepło i nie pada. w końcu akcesoryjne szybki do nakedów ludzie (w tym ja) kupują żeby trochę tego wiatru odbić. 110km dziennie do pracy? brałbym owiewki bez pierdnięcia i mówię to mając Horneta z akcesoryjną szybką.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez r_shop_d » 3/5/2015, 11:27

masz pw ode mnie ;)
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 277
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez AdamElw » 3/5/2015, 15:25

Wcześniej na Hornetce 600 ale to było jakieś 5 lat temu i to na cyprze gdzie pogoda zawsze była sprzyjająca... Później już zero styczności z motorami... a do tego BMW ta szybka jest regulowana więc coś tam powinna chronić przed wiatrem chyba...
AdamElw
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/5/2015, 17:58
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez jasnoksieznik » 4/5/2015, 21:07

Prawde mowiac, to na takie dystanse moto jest generalnie slabym pomyslem. Nie ta wygoda plus brak osłony przy złej pogodzie. Codziennie, w różnych warunkach. Tutaj chyba dopiero Goldwing albo K1600 GTL pomoże.
Jak chcesz trochę więcej "wolności", to szukaj jakiegoś cabrio w dieslu, może być BMW albo - budżetowo - Peugeot 207 CC.

EDIT: Moja Szacowna Piękniejsza Połowa przez ponad pół roku jeździła połowę tego dystansu twardym, współczesnym samochodem zabawkowo-sportowym. Potem zaczęły się bóle stawów. Nie chcę myślieć, co się zrobi po 2x takim dystansie na moto.
Ostatnio edytowano 4/5/2015, 21:35 przez jasnoksieznik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Croowab » 4/5/2015, 21:22

Jasnoksiężnik ma rację.
Moto na takie trasy jest strasznie męczące i nie ważne czy golas czy owiewkowy turystyk choć tu zdecydowanie lepiej.
W holandi masz bardzo dobre drogi, głowńie autostrady i ładnie wyprofilowane zjazdy autostradowe.
O winklowaniu to w tym kraju mozna pomarzyć...
Bmw to dość ciężki sprzęt ale z tego co mój znajomy twierdzi oddaje moc liniowo , jdnak na 1 moto odradzałbym...
Chcesz moto na autostrady, to tylko cos z wysokimi owiewkami.
Żadnycn golasow i sportów.
I wskazane abs bo żołte blachy dostają ludzie co w normalnym kraju nie potrafią zdać prawka;)
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez lagiboy » 5/5/2015, 00:30

nawet z ekonomicznego punktu widzenia auto w dieslu będzie tańsze w eksploatacji przy dojazdach do pracy 220 km dziennie, 1100 km tygodniowo, 4400km miesięcznie. opony wystarczą na 10 tys. może 15. komplet opon 1000 zł. czyli jakieś 250 euro co 2-3 miesiące, olej i filtry co 6-10tys km. w tym wypadku wziąłbym sobie moto do pracy na dojazdy tylko w ładne i ciepłe dni i to też nie co dziennie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez r_shop_d » 5/5/2015, 09:43

AdamElw, sprzedaję swoją r1150rt wystawiona jest w dziale giełda i masz prywatną wiadomość ode mnie ;) Cena do negocacji w razie czego zapraszam
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 277
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr