przepychanie motocykla pod górkę - pytanie
Posty: 3
• Strona 1 z 1
przepychanie motocykla pod górkę - pytanie
Czy w sytuacji, gdy muszę przepchnąć na piechotę motocykl pod górkę, da się jakoś bezpiecznie wspomagać dodawaniem gazu ?
1. Byłem w górach i musiałem wprowadzić skuter pod piaszczystą górkę z wieloma kamieniami.
W innym wypadku musiałbym się wracać wiele kilometrów.
Jechać się na skuterze nie dało. Raz, że w ogóle nie chciał ciągnąć, dwa było tak wiele kamieni i takie nachylenie, że było by to bardzo niebezpieczne.
Nie dałem rady go wepchnąć i idąc z jego lewej strony dodawałem gazu manetką (automat). Nie szło to składnie, bo manetką nie dało się dokładnie operować i niestety ponosił.
2. Ok to był automat, ale co robić gdy ma się biegi ? To w ogóle wykonalne ?
Wspomagać się dodatkowo sprzęgłem, gdy ponosi do przodu ?
Czyli generalnie jaką technikę polecacie przy prowadzeniu motocykla na piechotę i wspomaganiu się gazem ? Czy istnieje jakaś bezpieczna, żeby motocykl nie wyrwał się nam z rąk do przodu ? Z tego co widziałem na zdjęciach z zawodów crossowych motocykliści idą z prawej strony motocykla i dodają gazu. Czyli wrzucają jedynkę, naciskają na sprzęgło i zsiadają na prawą stronę motocykla ?
http://www.redbull.com/pl/pl/motorsport ... y-walkerem
1. Byłem w górach i musiałem wprowadzić skuter pod piaszczystą górkę z wieloma kamieniami.
W innym wypadku musiałbym się wracać wiele kilometrów.
Jechać się na skuterze nie dało. Raz, że w ogóle nie chciał ciągnąć, dwa było tak wiele kamieni i takie nachylenie, że było by to bardzo niebezpieczne.
Nie dałem rady go wepchnąć i idąc z jego lewej strony dodawałem gazu manetką (automat). Nie szło to składnie, bo manetką nie dało się dokładnie operować i niestety ponosił.
2. Ok to był automat, ale co robić gdy ma się biegi ? To w ogóle wykonalne ?
Wspomagać się dodatkowo sprzęgłem, gdy ponosi do przodu ?
Czyli generalnie jaką technikę polecacie przy prowadzeniu motocykla na piechotę i wspomaganiu się gazem ? Czy istnieje jakaś bezpieczna, żeby motocykl nie wyrwał się nam z rąk do przodu ? Z tego co widziałem na zdjęciach z zawodów crossowych motocykliści idą z prawej strony motocykla i dodają gazu. Czyli wrzucają jedynkę, naciskają na sprzęgło i zsiadają na prawą stronę motocykla ?
http://www.redbull.com/pl/pl/motorsport ... y-walkerem
-
xbr567 - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57
Jest jak mówisz, mi się zdażyło to kilka razy i to w terenie gdzie skuterkiem nie pojedziesz (np pod górę między drzewami...) . Od razu mówię że to męczące dla sprzęgła ale parę razy po kilka metrów możesz śmiało, nie zdążysz przypalić. Bezpieczna metoda? Operacja gazem i sprzęgłem, mało gazu (ale oczywiście adekwatnie do sytuacji) i praca sprzęgłem. Bieg możesz wbić przed jak i po zejściu, polecam po ponieważ zanim się wygramolisz sprzęgło jest wciśnięte kilka sekund. Ja tak miałem na początku przygód z offroadem, gdzie w połowie podjazdu się np zakopałem (ach te początki w terenie) i mogłem tylko w dół lub górę. Oczywiście ważne jest myślenie, duża górka - jazda ukosem, planowanie trasy przed itp itd.
Inni też niech się dzielą swoimi technikami
Inni też niech się dzielą swoimi technikami

-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
skuterem wolałbym wracać te wiele km, jakoś wizja wywalenia się ze skuterem na takim podjeździe brzmi boleśnie i kosztownie. na crossówce w pełnym rynsztunku jechałbym do wywalenia
idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości