Zobacz wątek - przepychanie motocykla pod górkę - pytanie
NAS Analytics TAG

przepychanie motocykla pod górkę - pytanie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

przepychanie motocykla pod górkę - pytanie

Postprzez xbr567 » 18/4/2015, 00:54

Czy w sytuacji, gdy muszę przepchnąć na piechotę motocykl pod górkę, da się jakoś bezpiecznie wspomagać dodawaniem gazu ?

1. Byłem w górach i musiałem wprowadzić skuter pod piaszczystą górkę z wieloma kamieniami.
W innym wypadku musiałbym się wracać wiele kilometrów.

Jechać się na skuterze nie dało. Raz, że w ogóle nie chciał ciągnąć, dwa było tak wiele kamieni i takie nachylenie, że było by to bardzo niebezpieczne.

Nie dałem rady go wepchnąć i idąc z jego lewej strony dodawałem gazu manetką (automat). Nie szło to składnie, bo manetką nie dało się dokładnie operować i niestety ponosił.

2. Ok to był automat, ale co robić gdy ma się biegi ? To w ogóle wykonalne ?
Wspomagać się dodatkowo sprzęgłem, gdy ponosi do przodu ?

Czyli generalnie jaką technikę polecacie przy prowadzeniu motocykla na piechotę i wspomaganiu się gazem ? Czy istnieje jakaś bezpieczna, żeby motocykl nie wyrwał się nam z rąk do przodu ? Z tego co widziałem na zdjęciach z zawodów crossowych motocykliści idą z prawej strony motocykla i dodają gazu. Czyli wrzucają jedynkę, naciskają na sprzęgło i zsiadają na prawą stronę motocykla ?

http://www.redbull.com/pl/pl/motorsport ... y-walkerem
Avatar użytkownika
xbr567
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57


Postprzez SpeedyGonzales » 18/4/2015, 19:49

Jest jak mówisz, mi się zdażyło to kilka razy i to w terenie gdzie skuterkiem nie pojedziesz (np pod górę między drzewami...) . Od razu mówię że to męczące dla sprzęgła ale parę razy po kilka metrów możesz śmiało, nie zdążysz przypalić. Bezpieczna metoda? Operacja gazem i sprzęgłem, mało gazu (ale oczywiście adekwatnie do sytuacji) i praca sprzęgłem. Bieg możesz wbić przed jak i po zejściu, polecam po ponieważ zanim się wygramolisz sprzęgło jest wciśnięte kilka sekund. Ja tak miałem na początku przygód z offroadem, gdzie w połowie podjazdu się np zakopałem (ach te początki w terenie) i mogłem tylko w dół lub górę. Oczywiście ważne jest myślenie, duża górka - jazda ukosem, planowanie trasy przed itp itd.

Inni też niech się dzielą swoimi technikami :-)
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez lagiboy » 19/4/2015, 10:38

skuterem wolałbym wracać te wiele km, jakoś wizja wywalenia się ze skuterem na takim podjeździe brzmi boleśnie i kosztownie. na crossówce w pełnym rynsztunku jechałbym do wywalenia :) idziesz po przeciwnej stronie na którą leci motocykl, tak żeby nie zabrał Cię ze sobą jak go nie utrzymasz, operacja sprzęgłem i gazem w zależności od potrzeb, czasem potrzeba więcej gazu czasem więcej sprzęgła.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr