Jaka MZ do stuntu? 150/250/251
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jaka MZ do stuntu? 150/250/251
Siema! Mam pytanie jaką MZ-ke kupić do stuntu. Mam 1500zł więc bardziej wybór między 150/250. Dodam też że to dopiero (początek przygody ze stuntem).
Struj na Moto juz mam ;D
Struj na Moto juz mam ;D
- LoVeMOTO
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 3/3/2015, 15:03
- Lokalizacja: Lublin
Oj o mz to ja moge książke napisać, najlepsza z nich to etz 251 to stuntu mz to sie raczej nie nadaje troche malo zwarta i malo sztywna ogulnie moto jak na klase wiejskiego sprzętu kaskaterskiego nawet fajne chociaż z góry mówie że jak nie znasz się na mechanice wogule to nie kupuj bo na pewno będzie co robić ja w swojej sam robiłem od dołu silnika poprzez wirnik po gore tlok pierscienie i szlif.
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
Sory ale jak sie pisze na szybkiego z telefonu w przerwie w pracy to wybacz kolego że Cię w oczy kole...
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
Nie wybacz kolego, tylko Ty się popraw. To jest polskie forum, i tutaj piszemy po polsku, ma prawo go kłuć w oczy
MZ do stuntu ? Stunt to męczenie moto, nie oszukujmy się. MZ to motocykl wiekowy, który nadaje się bardziej na praktyki mechanika niż do jazdy, a co dopiero do ostrego pałowania. Moim zdaniem kolosalny niewypał. I oczywiście zaraz znajdzie się ktoś kto wrzuci filmik jak ktoś pałuje MZ na gumie, ale to niczego nie dowodzi.

MZ do stuntu ? Stunt to męczenie moto, nie oszukujmy się. MZ to motocykl wiekowy, który nadaje się bardziej na praktyki mechanika niż do jazdy, a co dopiero do ostrego pałowania. Moim zdaniem kolosalny niewypał. I oczywiście zaraz znajdzie się ktoś kto wrzuci filmik jak ktoś pałuje MZ na gumie, ale to niczego nie dowodzi.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Mówią, że każdym moto da się stuntować... Coś w tym jest...
Jednak są motocykle do tego stworzone, a są takie które, albo szybko zajedziesz, albo będą ciężkie do stuntu...
Daj spokój klasykowi... "Etka" to babcia, "ścigacz" PRLu, klasyk... a ty chcesz to zakatować...
Zrób sobie to na igłę i zyskasz większy respekt na dzielni, niż to katując...
Jednak są motocykle do tego stworzone, a są takie które, albo szybko zajedziesz, albo będą ciężkie do stuntu...
Daj spokój klasykowi... "Etka" to babcia, "ścigacz" PRLu, klasyk... a ty chcesz to zakatować...
Zrób sobie to na igłę i zyskasz większy respekt na dzielni, niż to katując...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Mz i stunt to ani mz ani stunt... jeździłeś czymś już? Ja jeździłem mz etz251 2lata jak miałem 17-18 lat i to nijak nie jest motocykl do stuntu jak ją zaczniesz pałować na maxa i strzelać ze sprzęgła to bardzo szybko coś nie wytrzyma... mz to klasyk do odrestaurowania a nie zabawka do stuntu
Dla mnie osobiście więcej frajdy dał kapitalny remont silnika niż jazda nią
Dla mnie osobiście więcej frajdy dał kapitalny remont silnika niż jazda nią
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
LoVeMOTO napisał(a):mam tylko 1500zl a chcę motocykl do stuntu.
A ja mam 15 złotych i chcę bolid formuły 1, jaki polecacie ?
To nie jest tanie hobby, jak dla mnie to i tak będziesz miał padake i tak. Za 1500 zł to ubrania się nie kupuje.
Dozbieraj bo będziesz więcej w warsztacie z jakimś padłem siedział niż na tym jeździł. A moto do stuntu jest raczej drogie w eksploatacji, więc życzę powodzenia w kupnie, jak nie masz za co robić podstawowego serwisu.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
miki1406 napisał(a):Mówią, że każdym moto da się stuntować... Coś w tym jest...
Jednak są motocykle do tego stworzone, a są takie które, albo szybko zajedziesz, albo będą ciężkie do stuntu...
Daj spokój klasykowi... "Etka" to babcia, "ścigacz" PRLu, klasyk... a ty chcesz to zakatować...
Zrób sobie to na igłę i zyskasz większy respekt na dzielni, niż to katując...
To mnie właśnie dziwi... Jak ktoś przerabia CBRki, VFRki i inne pod stunt to nikogo to nie rusza.
Jak ktoś kupi rupcia bez papierów za 1500PLN z epoki PRL to każdy chce klasyka robic

Za tę cenę nie kupi klasyka, tylko coś przykatowanego, poza tym MZki WSKi i inne to masówka, nie jakieś rzadkości jak obecnie Sokół itp itd.
Poza tym nie każdy dajmy na to pilot zaczynał od myśliwca przechwytującego, chce tak zrobi tak i tyle. Jako alternatywę można mu podać inne sprzęty jak kogoś boli stunt MZką po X malowaniu pędzlem, z krzywymi felgami i zaspawanym wałem. Widziałem stare 500tki na chodzie za 800-1500 typu jakiś GPZ anglik po szlifie, przed liftem itd.
Poza tym NIE KAŻDY sprzęt opłaca się reanimować. Chciałem kiedyś sam odnowić WSKę na oryginał ale tego nie zrobiłem, bo była poobijana, dokumentów brak, nieoryginalne części, lakier, brzydkie chromy, krzywy amor itp itd. Taniej wyszło wtedy sprzedać, dołożyć 500zł i mieć coś z dokumentami w duuuużo lepszym stanie, jestem w temacie więc mówię wprost jak jest więc trochę dystansu do tematu.
PS sam bym nie katował jakiejś unikalnej wersji czy rzadkiego, oryginalnego motocykla.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Wiesz... Warszawa to też kiedyś była masówka, a kumpel właśnie skończył taki projekt... zamknął się w kwocie... 55tyś zł...
Takie WSKi, czy MZki to bardzo dobra lokata kapitału. Zauważam tendencję wśród znajomych mechaników, czy transportowców, do zbierania takich motocykli... Nawet u ludzi, którzy nie są związani z moto. Kwoty jeszcze nie są straszne, ale ceny rosną z roku na rok...
Pewnie, że na tą chwilę możesz zdobyć 100 innych sprzętów które są większymi klasykami, i są warte więcej... Ale one kiedyś też były masówką...
Takie WSKi, czy MZki to bardzo dobra lokata kapitału. Zauważam tendencję wśród znajomych mechaników, czy transportowców, do zbierania takich motocykli... Nawet u ludzi, którzy nie są związani z moto. Kwoty jeszcze nie są straszne, ale ceny rosną z roku na rok...
Pewnie, że na tą chwilę możesz zdobyć 100 innych sprzętów które są większymi klasykami, i są warte więcej... Ale one kiedyś też były masówką...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Miki ale ja Cię nie krytykuję, po prostu nie wszystko opłaca się reanimować. Przykłady ode mnie: brat ma samochód którym nie jeździ od x lat bo sporo siedzi za granicą itd. Kiedyś był w garażu, potem wyrzucony na zewnątrz posesji gdzie dogorywa. Kiedyś kilku gości przyjechało do mnie i przy okazji chciało go obejrzeć, pokazałem podłogę i resztę usterek bo wrak to wrak. Pokręcili się trochę, przyznali mi rację i nie kupili.
Przykład nr2. U kolegi stoi w krzakach MZ 150 niekompletna, bez papierów. Brak zawieszenia, kolanka itd, spawana główka ramy, chcecie kupić na zabytek?
A o nabieraniu wartości wiem doskonale, bo mogłem kupić x lat temu kompletną WSK 125 na chodzie za... 30 czy 40zł.
A co do masówki/elity jest też różnica, bo za kilka dekad motocykle z lat 90tych też będą miały różną wartość, powiedzmy GS500 vs CBR900RR.
Więc reasumując, nie zawsze (a dla mnie wcale, możesz mieć inne zdanie
) jest ekonomicznie uzasadnionione pakowanie kasy w trupa, mogąc za dopłatą kilku stów mieć dużo lepszy sprzęt.
Przykład nr2. U kolegi stoi w krzakach MZ 150 niekompletna, bez papierów. Brak zawieszenia, kolanka itd, spawana główka ramy, chcecie kupić na zabytek?

A o nabieraniu wartości wiem doskonale, bo mogłem kupić x lat temu kompletną WSK 125 na chodzie za... 30 czy 40zł.
A co do masówki/elity jest też różnica, bo za kilka dekad motocykle z lat 90tych też będą miały różną wartość, powiedzmy GS500 vs CBR900RR.
Więc reasumując, nie zawsze (a dla mnie wcale, możesz mieć inne zdanie

-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Chyba trochÄ™ schodzicie z tematu
Mam sąsiada który trzyma jaskółę obok domu, zima lato, na zewnątrz, i 10 lat temu nie chciał sprzedać, bo przecież nabiera wartości... i tak nabiera że coraz mniej tej jaskóły tam stoi
Oczywiście, że MZ to nie jest jakiś święty graal żeby każdą remontować i na każdą chuchać, ale do stuntu jej używać to jest jakieś nieporozumienie, nie uważacie ?
1500 zł w kieszeni to ja już widzę jaki kolega będzie miał kask, żółwia/buzzer i jak mocno będzie o maszynę dbane. Pieniądze wywali w błoto, bo go koszty zjedzą, albo wcześniej zrobi sobie krzywdę, bo nie zadba o ubranie, a upadki jak wiadomo w stuncie są rzeczą codzienną 

Mam sąsiada który trzyma jaskółę obok domu, zima lato, na zewnątrz, i 10 lat temu nie chciał sprzedać, bo przecież nabiera wartości... i tak nabiera że coraz mniej tej jaskóły tam stoi

Oczywiście, że MZ to nie jest jakiś święty graal żeby każdą remontować i na każdą chuchać, ale do stuntu jej używać to jest jakieś nieporozumienie, nie uważacie ?


Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Ja wiem czy to takie głupie?
Trochę skila można nabrać, tym bardziej że tego totalnie nie szkoda, a remont można zrobić za kilka złotych.
https://www.youtube.com/watch?v=rVSsR_PXXIQ

Trochę skila można nabrać, tym bardziej że tego totalnie nie szkoda, a remont można zrobić za kilka złotych.
https://www.youtube.com/watch?v=rVSsR_PXXIQ
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
SkoQ napisał(a):I oczywiście zaraz znajdzie się ktoś kto wrzuci filmik jak ktoś pałuje MZ na gumie, ale to niczego nie dowodzi.
To właśnie miałem na myśli.
Jak masz 1500 zł to o jakich pieniądzach mowisz mając na mysli remont ? Rama pęknie przy pierwszym mocniejszym uderzeniu o glebę, to nie jest pancerne F4

Zrobi co chce, ja swoją opinię wyraziłem, dla mnie to jest wywalenie hajsu w błoto.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
W mz rama nie pęknie tak łatwo-na pewno nie, co nie zmienia faktu że moto nie nadaje się do stuntu, remont silnika to też nie takie grosze, jeżeli przyjdzie ci robić górę silnika a jeśli będziesz jej używał do stuntu to nadejdzie to szybciej niż się spodziewasz w silniku 2t nowy tłok pierścienie tulejowanie cylindra to będzie spory koszt. do tego w 250/251 sprzęgło jest awaryjne i ciągle z nim coś nie tak tylko oryginalne się trzymało
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości