Zobacz wątek - Kolejne moto po Kawasaki er6n

Kolejne moto po Kawasaki er6n

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Kolejne moto po Kawasaki er6n

Postprzez Huntter » 22/3/2015, 09:38

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Jeżdżę drugi sezon na Kawasaki ER6n ABS. W poprzednim 2,5 tys KM. Świetny moto na początek. Przewidywalny i łatwy do opanowania. Nie wyrabia złych nawyków.
- Wiek, waga, wzrost,
27 lat, 85kg, 182cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki plus jazda po torze.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
2-3 tys KM
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Ciuchy już mam. Na moto chciałbym wydać 15-25 tys PLN.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile będzie potrzeba.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowe i nakedy.

Kawę chcę wymienić na koniec sezonu albo początek następnego. Nadal daje mi sporo frajdy ale chciałbym spróbować czegoś nowego. Aktualnie zastanawiam się nad CBR 600F lub Kawasaki z800. Oba koniecznie z ABS.
Słabsza wersja CBR wydaje się rozsądnym wyborem na kolejne moto. W tej cenie ciężko znaleźć coś sensownego z ABS. Brak owiewki mi doskwiera w er6n, więc w CBR byłaby to miła odmiana.
Kawa za to wygląda kozacko, niestety jest trochę droższa. No i brak owiewki.

Co jeszcze moglibyście polecić? W max 5-6 letnie z ABS.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03


Postprzez SkoQ » 22/3/2015, 10:01

Serio po zrobieniu 2.5 tys km zmieniasz szpeja ? :)


CBR bardziej do turystyki Zeta bardziej do łobuzerki :) zalezy w którą stronę Cię bardziej ciągnie.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Huntter » 22/3/2015, 10:08

SkoQ napisał(a):Serio po zrobieniu 2.5 tys km zmieniasz szpeja ? :)

Nie ma co mieć sentymentów :) A poza tym planuje jeszcze sezon na er6 pojeździć.
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03

Postprzez Fugu » 22/3/2015, 10:12

Z Z800 mozesz miec problem dostac dobry egzemplarz w tej cenie. Dlaczego nie Z750 albo - jesli ma byc pod turystyke i fun Z1000SX?

n.p.
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... 11849.html
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SlowMotion » 22/3/2015, 10:19

ja w tym miesiącu zrobiłem już 2kkm a jeszcze się sezon na dobre nie zaczął :D
moim zdaniem pojeździj jeszcze sezon na tej kawie, nabij trochę kilometrów, a jeśli dobrze ją opanujesz to każdy z tych motocykli będzie dobrym wyborem chociaż ja skłaniałbym się ku cbr'ce. Po ER6F też się na taką przesiadłem, tak wyszło że była w moich rękach tylko tydzień, ale dobrze się tym jeździło, wygodna pozycja, fajnie moc oddaje i ma owiewkę co się przydaje w trasie.

Z1000SX to moim zdaniem kieski wybór z takim doświadczeniem, pomijając fakt że chyba też inna półka cenowa
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Fugu » 22/3/2015, 10:47

To ze cos ma litrowy silnik, nie znaczy ze jest tak agresywne jak R1 czy ZX-10r.
Jezdzilem obydwoma (Z800, Z1000sx)- roznica nie jest tak kolosalna jak by wynikalo z nazwy.

Z1000sx w budzecie (znaczy r. 2009) ma raptem 10 KM wiecej od Z800, Z1000sx kreci sie wyzej i tam siedzi ta wieksza moc - dla kogos kto ogarnie Z800, Z1000sx nie powinno byc zadnym wyzwaniem. Oddawanie mocy jest w odczuciu bardzo podobne. Z1000 ma natomiast odczuwalnie wiekszy moment - w turystyce bardzo fajne.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez lagiboy » 22/3/2015, 15:54

z1000sx na tor heh :) nie było mowy o turystyce. ja myślę że tu chodzi o coś sportowego, lekkiego zwinnego. może trypla?
triumph street triple albo kawe zx6r. CBRke można śmiało brać i wcale nie tylko do turystyki.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Huntter » 22/3/2015, 17:00

lagiboy napisał(a):z1000sx na tor heh :) nie było mowy o turystyce. ja myślę że tu chodzi o coś sportowego, lekkiego zwinnego. może trypla?
triumph street triple albo kawe zx6r. CBRke można śmiało brać i wcale nie tylko do turystyki.

No właśnie mam na myśli weekendowe latanie z kumplami i wypady na tor. Street Triple w dobrym stanie jest poza budżetem, ale słyszałem o nim wiele dobrego.
Zx6r do 25k PLN to kupiłbym starego. Ta Horneto-CBRka wydaje się optymalna.
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03

Postprzez Fugu » 22/3/2015, 17:05

Najwyrazniej interpretujemy "weekendowe latanie z kumplami" troszke inaczej. Dla mnie sa to dwa dni z 600...800 km - dlatego bardziej turysta niz sport.

W tym wypadku mysle ze CBR bedzie rozsadnym kompromisem.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Black-Ghost » 22/3/2015, 17:23

Za 25tyś może wyrwiesz ZX-6R czy GSXR 600 około 2009-2010 roku :) CBR600F od 2011r na tor nie wydaje mi sie najlepszym pomysłem z takim zawieszeniem i hamulcami...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SlowMotion » 22/3/2015, 17:55

Na CBR600F można już całkiem dobrze pośmigać na torze, tutaj chociażby jest przykład
https://www.youtube.com/watch?v=G9kS-1ZTpoY

Myślę, że po tych 2,5kkm doświadczenia zdobytym na er6 to umiejętności będą go ograniczać a nie zawieszenie/hamulce. Poza tym znając życie pewnie dużo więcej będzie tych 'weekendowych wypadów ze znajomymi' niż toru, także myślę że cebra dobrze się sprawdzi. Po er6 i tak spory przeskok, widelec USD, nieco bardziej aktywna pozycja, mocniejszy silnik, aluminiowa rama, clip-ony itd
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jaroaro » 22/3/2015, 18:27

Bez obrazy, ale ja bym nie nazwał tego dobrym śmiganiem. Mój naked lepiej latał po torze, a tutaj teoretycznie mamy CBR w nazwie więc moim zdanie kipsko Panie SlowMotion ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez SlowMotion » 22/3/2015, 18:39

Jeśli latasz lepiej - zajebiście, ale chyba nie o to tu chodzi? Co jak co ale z tego co mi się wydawało szukamy godnego następcy er6 którym będzie można od czasu do czasu pobawić się na torze a nie bestii do bicia rekordów. Autor sam podejmie decyzję czy to co gość na filmiku jeździ to dla niego mało, ja wtrąciłem swoje dwa grosze, nikomu nic nie narzucam.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lagiboy » 22/3/2015, 20:27

wydaje mi się że trypla za 25k kupisz, choć nie jestem pewny czy z ABSem, CBRka F to nie torówka ale za to nakręcisz nią więcej km bo nie złamie Ci kręgosłupa, coś za coś, do tego okresy między przeglądowe CBRka F ma wyraźnie dłuższe niż reszta. jeśli CBR F to za mało to można popatrzeć na RR choć powiem Ci że do hamulców na tor należałoby wymienić przewody na stalowy oplot, te fabryczne na codzień dają radę ale do żylety troszkę im brak. jak nie trypel to może Dytona? prawie to samo tylko dużo plastiku.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Rura » 22/3/2015, 20:42

A pokaż zdjęcie przedniej opony? :D
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SkoQ » 22/3/2015, 21:25

-.-' to może zaraz zaczniecie sobie porównywać długości fiuta ?

Ile Ty masz Rura lat ? Czy każda rzeczowa dyskusja musi się przeradzać, w spory typu które święta są lepsze ? Jak dzieci.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Re: Kolejne moto po Kawasaki er6n

Postprzez jaroaro » 22/3/2015, 21:25

Huntter napisał(a):[/b]- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki plus jazda po torze.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
2-3 tys KM


To o co chodzi? Koleś chce latać z kolegami i po torze. Przewiduje że nawinie ok 2-3tyś. w sezonie czyli malutko. Jeden wypad na tor to ok 200km(po samym torze). Po tym wywnioskowałem, że nie szuka motocykla turystycznego, a sporta.

Rura, prośba do mnie?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez SkoQ » 22/3/2015, 21:36

W sumie racja :) 2-3 tys. to jest żaden przebieg. Sportem bywały miesiące że więcej robiłem :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Rura » 22/3/2015, 22:01

SkoQ napisał(a):-.-' to może zaraz zaczniecie sobie porównywać długości fiuta ?

Ile Ty masz Rura lat ? Czy każda rzeczowa dyskusja musi się przeradzać, w spory typu które święta są lepsze ? Jak dzieci.


Obawiam się chłopcze, że mógłbyś mówić mi "Tato", ale na szczęście nie muszę Cię słuchać.
A zdjęcie przedniej opony od założyciela tematu chciałem, bo chętnie bym zobaczył jak jeździ, że już przerósł ten sprzęt, po 2 tysiącach kilometrów.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Huntter » 22/3/2015, 22:08

Rura napisał(a):
SkoQ napisał(a):-.-' to może zaraz zaczniecie sobie porównywać długości fiuta ?

Ile Ty masz Rura lat ? Czy każda rzeczowa dyskusja musi się przeradzać, w spory typu które święta są lepsze ? Jak dzieci.


Obawiam się chłopcze, że mógłbyś mówić mi "Tato", ale na szczęście nie muszę Cię słuchać.
A zdjęcie przedniej opony od założyciela tematu chciałem, bo chętnie bym zobaczył jak jeździ, że już go sprzęt przerósł, po 2 tysiącach kilometrów.


O to się nie bój opony mam zamknięte. Kupowałem nowe po zakupie moto. Chętnie Ci wyślę zdjęcie. Akurat er6n jest bardzo prostym moto do ogarnięcia. A te 2k km nie są zrobione na trasie praca-dom-praca w spodniach od garnituru i kasku.
A jakby mnie sprzęt przerósł to raczej szukałbym czegoś mniejszego... słabo ;(
Dzięki za wszystkim za sensowne wpisy. Niestety jednostki obniżają poziom tego forum tocząc bezsensowne offtopy ;/ Może lepiej zamknąć temat.
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr