Aprilia pegaso 650 olej w chlodnicy
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Aprilia pegaso 650 olej w chlodnicy
Witam, jaka może być przyczyna przedostawania się oleju silnikowego do układu chłodzącego, ja stawiam na przestrzeloną uszczelkę pod głowicą, czy przy okazji wymiany uszczelki potrzebne będzie planowanie głowicy?. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
"Lepiej" żeby olej był w płynie niż na odwrót, a zwykle ciśnienie cieczy chłodzącej powoduje dostawanie się jej do oleju (tzw majonez pod wlewem oleju). Nie muszę chyba tłumaczyć pogorszonych właściwości smarnych i wody na metalu. Co do planowania to myślę że warto, ja w demoludach robiłem to papierem ściernym i było ok, w aucie mi zrobili za 50zł a do normalnego motocykla jak najbardziej bym dał do splanowania. Jeśli głowica była wiele razy tak obrabiana to trzeba poszukać zestawu naprawczego czyli grubszej uszczelki. Pewnie przegrzałeś silnik że strzeliła?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Ogólnie rzecz biorąc kiedy ją kupowałem to miała uszkodzoną pompę wody i nie było żadnej cyrkulacji wody i silnik już był
przegrzany (jakiś baran odpalił ją na mrozie a była zalana wodą nie płynem i uszkodził się napęd od pompy) Pod korkiem
był "majonez". Silnik całkowicie wypłukałem i zalałem olej i płyn do chłodnic nie było żadnych problemów a wczoraj po
ostrzejszej jeździe poszedł olej.
przegrzany (jakiś baran odpalił ją na mrozie a była zalana wodą nie płynem i uszkodził się napęd od pompy) Pod korkiem
był "majonez". Silnik całkowicie wypłukałem i zalałem olej i płyn do chłodnic nie było żadnych problemów a wczoraj po
ostrzejszej jeździe poszedł olej.
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Dzięki koledzy za informacje, podejrzewałem już wcześniej że to będzie uszczelka, a teraz już wiem na bank co jest. Dzięki jeszcze raz. A tak przy okazji, możecie mi powiedzieć jaki olej powinienem zalać? Czytałem już o tym trochę i żadnych konkretnych informacji nie zdobyłem, niektórzy leją 5W40, 10W40, 15W40 a jeszcze inni 5W30, jedni leją gęsty a inni jak najrzadszy. Czym się sugerować?
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Na pewno w mrozie nie będę jeździł, bo szkoda motoru i zdrowia, bardziej chodzi mi o kondycję i żywotność silnika. Nie chciałbym wlać czegoś, co tak naprawdę się może nie sprawdzić. Na Syberię się nie wybieram bo tam śnieg, syf, niedźwiedzie i ruscy na dodatek
Dzięki za pomoc, jak poczytasz o 15W50 to daj znać. Pozdrawiam

- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Prosta sprawa albo 15W40(15W40) albo 15W50. Mam trochę "spokojniejszy" silnik więc W40 powinno być dobre, ale myślę że nawet do takiego silnika o olej 15W50 będzie można się pokusić zawsze to daje większy margines.
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości