Zobacz wątek - szerokosc apony a "zamkniecie"
NAS Analytics TAG

szerokosc apony a "zamkniecie"

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

szerokosc apony a "zamkniecie"

Postprzez MadboY » 18/8/2007, 21:43

Zakladajac ze mamy ten sam motocykl i zakladamy gumy roznych szerokosci. Ktore gume jest latwiej zamknac? Szersza czy wezsza? i na ktorej mozna sie bardziej polozyc?

ps. dalem to jako post do jednego watku, ale nikt nie zauwazyl chyba, wiec daje jako oddzielny temat.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez pk. » 18/8/2007, 22:08

węższa łatwiej zamknąc.
pk.
Świeżak
 
Posty: 167
Dołączył(a): 17/8/2007, 19:21

Postprzez Prof.Piotr » 21/8/2007, 18:29

najlepiej na seryjnych smigac ,niepoto kupa ludzi pracowala jakie gumy dac ,zeby dawac inne te som juz dobrze obmyslone
Jeszcze tu kiedyś wróce i zobaczymy kto jest górom.
Prof.Piotr
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
Lokalizacja: asd

Postprzez evil » 21/8/2007, 20:51

zakładać seryjne, nie chodzi nawet o samo zamknięcie opony, a o wykorzystanie jej stycznej z podłożem podczas jazdy w zakręcie.
evil
 

Postprzez MadboY » 22/8/2007, 00:41

nie mam zamiaru zmieniac, tak sie z ciekawosci pytam.
Bo zastanawialem sie czy latwiej jest zamknac moje 130 w GSie czy 180 w GSX-R'ze.. ot czysta ciekawosc :)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cezare » 22/8/2007, 08:19

słuchaj Evila :

Ja w swoim mialem z tyłu 190 miast 180 - po zmianie na oryginały d209 sportmax qalifier - bike zaczął być naprawdę zwrotny - kłdzie się w winkiel zanim o tym pomyślę. co do zamykania - łatwiej 180 ( pewniej się czuję )

Peace.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Labiss » 22/8/2007, 16:37

A jak rozpoznać zamkniętą oponę ?
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez MadboY » 23/8/2007, 22:10

Labiss napisał(a):A jak rozpoznać zamkniętą oponę ?

Jak jezdzisz ostrzej (na zakretach) to opona sie tak "zluszcza" (nie wiem jak to nazwac). Im bardziej zlozysz sie w zakrecie tym blizej bocznej krawedzi dochodzi do tego zluszczenia... az w koncu zaczynasz uzywac kranca opony - i to jest to "zamkniecie gumy".

Mi niestety brakuje 1mm, ktory mnie denerwuje jak sie tak marnuje hehe ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Labiss » 24/8/2007, 18:32

Mnie brakuje ok 1 cm.Ile bardziej musi się zwiększyć kąt nachylenia,żeby to zamknąć ?
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

No właśnie, jak wyczuć granicę?

Postprzez michalw80 » 18/9/2007, 20:47

Cześć,
ja mam ten problem, że nie mam jeszcze dużego doświadczenia z motocyklami i nie wiem, ile mogę się złożyć? Czy jest jakiś "bezpieczny" sposób, aby to poznać w czasie jazdy coraz bardziej się składając, czy też muszę się wywalić :))) ?

Może i głupie pytanie, ale ostatnio bardzo mocno mnie nurtuje.

Pozdrawiam
Michał Wilkowski
Michał
Kawasaki ER-5
Avatar użytkownika
michalw80
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/9/2007, 20:46
Lokalizacja: Mysiadło k/Warszawy

Postprzez kogut. » 18/9/2007, 21:01

MadboY napisał(a):Mi niestety brakuje 1mm, ktory mnie denerwuje jak sie tak marnuje hehe ;)

Papierem sciernym ja potraktuj :twisted: domkniesz bez problemu

Jedz na tor tam lepszy asfalt moze domkniesz cala...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez cruxer » 21/9/2007, 23:16

Wszystko zalezy od kata pochylenia, a kat pochylenia zalezy bezposrednio od stabilonosci motocykla, a posrednio od doswiadczenia. Im bardziej doswiadczony motocyklista tym stabilniej trzyma maszyne w zakrecie i tym wiekszy kat pochylenia osiaga nie myslac o tym. To po prostu wychodzi naturalnie. Sprawe ulatwia poprawne skladanie sie do zakretu, wypychajac lekko ramie do wewnetrznej strony. Tak jak przy bieganiu, jak skrecasz w prawo to przechylasz mocniej prawe ramie na zakrecie w prawo. I najwazniejsze: nie gapic sie przed kolo tylko zawsze tam gdzie chcesz zeby cie zabralo moto. No i jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic :D
Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR 750T
cruxer
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37

Postprzez PrzemoR6 » 24/3/2008, 01:00

Poruszam "stary" temat, bo moze ludziska jakies nowe doswiadczenia w tej materii maja. Konkretnie interesuja mnie uzyskane roznice po zmianie tylnej opony z 180 na 190 w motocyklach klasy 600 uzywanych na torze.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez hefron » 24/3/2008, 02:53

Bezsens
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez zephyr47 » 24/3/2008, 12:46

Zastanawia mnie jedna rzecz: Jak na naszych polskich drogach lepiej pokonywać zakręty- Kierowca i moto pod tym samym kątem?
Moto bardziej pochylony a kierowca "wyprostowany"?
Czy kierowca pochylony a moto wyprostowane?
I czy z przeciwskrętem czy "balansem ciała"?
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez PrzemoR6 » 24/3/2008, 13:49

hefron-jezdziles 600 z 190 z tylu?
Nie interesuje mnie wybor rozmiaru zalecany przez producenta i teoria statycznej powierzchni opony przylegajacej do podloza tylko praktyczne wnioski wynikajace z takiej zmiany!
W teorii felga 600 jest wezsza od 1000 wiec 190 jest lekko "scisnieta", "zaostrza" sie szczyt opony, co zwieksza zwrotnosc. W zakrecie z kolei mamy do dyspozycji wiecej "miesa" niz w 180 wiec teoretyczna statyczna powinna miec wieksza powierzchnie.
Ale jak sie to ma do praktyki? Wie ktos?
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez MadboY » 24/3/2008, 19:24

Osobiscie nie ekperymentowalem, ale WSZYSCY ktorzy probowali zmienic rozmiar zaraz wracali do zalecanych, wiec nie ma co kombinowac.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez PrzemoR6 » 27/3/2008, 14:58

Pytam o doswiadczenia na 190 bo sam taka zalozylem(niechcaco).
Jak juz wspominalem jezdze na oponach uzywanych wczesniej na torze i biore je zawsze z jednego zrodla wiec juz na rozmiar nie zwracalem uwagi.
Moje spostrzezenia: nie odczulem roznicy w zwrotnosci moto, "na oko" nie widac zeby byla szersza wiec "lansu" nie znajdziecie w takiej zmianie(mowie o oponach pirelli corsa pro o profilu 55), roznice sa takie, ze ciezej ja "zapiac" i przod zapina sie rowno z tylem. Na zapietej 180 mialem jeszcze z 3mm do zapiecia przodu. Na 190 mialem ok 1cm na obu przed wjazdem na tor, a teraz mam po ok 2mm na obu. Ciekaw jestem czy jak dojde do konca to przod mi nie spier....li? Zobaczymy po nastepnym trackday'u.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez falconiforme » 19/5/2008, 15:20

Mam Bandita 600.
Producent zaleca 110 przód/150 tył.

Niestety z opony 110 kompletnie nie byłem zadowolony i założyłem 120 przód Metzeler Z4. Dokładnie taką jaką zakłada się na Bandity od 2000r. Poprawiła mi się szybkość hamowania i chyba nie prostuje się tak w zakręcie (albo lepiej jeżdżę), reszta bez zmian. Jestem bardzo z niej zadowolony.

W moto szkole suzuki robiliśmy kółeczka (pozycja na kolano). Tylną oponę domykałem non stop, aż w końcu się skończyła i miałem ostry uślizg.
Ewidentnie jest za mało mięsa z tyłu.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez PrzemoR6 » 20/5/2008, 01:17

Sprobuj zalozyc 160 z tylu(jesli wachacz i lancuch pozwola), a jesli sie uda opisz roznice.

Bylem drugi raz na torze z ta 190 i ledwie zapialem tyl a to dlatego, ze z prawej strony wzdluz krawedzi zrobilo sie wybrzuszenie, na ktorym zrobilem malego powerslida. Gdyby nie to ze bylo ono juz lekko widoczne jak wzialem opone to pomyslal bym ze to wina wezszej felgi. Wiecie moze skad sie to wzielo?
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr