Zobacz wÄ…tek - Ktm exc-f 250 '08 ZAWORY ?
NAS Analytics TAG

Ktm exc-f 250 '08 ZAWORY ?

Enduro, Cross
_________

Ktm exc-f 250 '08 ZAWORY ?

Postprzez kaszper12 » 12/1/2015, 16:34

Witam, jestem posiadaczem owego ktm. Wydaje mi się, ze zawory są źle wyregulowane. Objawy :
-Strzelanie z tłumika
-Pukanie w silniku takie dziwne.
-Nie trzymanie obrotów.
jezeli się myle prosze poprawić :).
A więc tak, regulacja zaworów jest do wykonania samemu czy lepiej oddac do mechanika ?
Sam z siebie wolałbym to zrobić osobiście. Jeżeli da rade zrobić to samemu to moze podeślijcie mi jakis filmik czy cos ? jeśli nie, to opiszcie od A do Z jak to zrobić lub od czego zacząć. Z góry dziękuje !
Yzf
kaszper12
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/6/2013, 22:12


Postprzez henio12323 » 12/1/2015, 17:55

spoko mozna samemu, tylko trzeba mieć dostęp do płytek, szczelinomierzy i klucza dynamometrycznego, troche wiedzy i smykałki też sie przydaje.

od A do Z nie chce mi sie pisać, w skrócie, otwierasz górną pokrywke, po sciągneciu baku i czegokolwiek ci przeszkadza.
ustawiasz tłok w GMP ( górny punkt) blokujesz go srubką w karterze, masz dwa GMP musisz ustawic w odpowiednim. ( krzywki bedą do góry ) wsadzasz szczelinomierz jaki wejdzie, potem sprawdzasz z serwisówką luz. jeżeli za duzy lub za mały to wyciągasz płytke, najlepiej pomierzyć mikrometrem, i dokonac stosownych obliczen żeby dobrać nową płytke. zakłądasz i jeździsz. tylko tam jest dosyc upierdliwe jak np wpadnie płytka przez nieuwage do silnika to potem bedzie ją ciezko wyjąć :P a łatwo o takie pomyłki.

generalnie w ksiÄ…zce serwisowej wszystko jest tez opisane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez filippo20 » 13/1/2015, 17:52

dołączając się do pytania skąd wiedzieć ktore gmp jest własciwe ?
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez SpeedyGonzales » 13/1/2015, 18:08

Rozpoznasz po krzywkach wałka jak Ci Henio napisał. Musisz ustawić na suwie pracy, bo gmp osiągasz też na wydechu. Jeśli nie wiesz jak rozpoznać: ssanie czyli krzywka ssania wciska zawór tłok idzie w dół, tłok mija dmp czyli idzie w górę, zawór się zamyka i wydech cały czas zamknięty (krzywki w górę jak było napisane...) , i w tej pozycji masz ustawiać. Na suwie wydechu nie wyreglulujesz.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez filippo20 » 13/1/2015, 18:57

dobra rozumiem , dzięki
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez kaszper12 » 16/1/2015, 13:33

jeszcze jedna sprawa, olej mi leci z pod przedniej zębatki.. co to kurwa moze być ?
Yzf
kaszper12
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/6/2013, 22:12

Postprzez henio12323 » 16/1/2015, 15:25

albo uszczelniacz, albo oring, najpewniej wymienic komplet - uszczelniacz, tulejke i oring. najtaniej zacznij od wymiany oringu... potem uszczelniacza.... jak sie lubisz bawic ;D zazwyczaj tulejki są dosyc trwałe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kaszper12 » 16/1/2015, 18:28

zeby się do tego dostać musze odkręcic cały dekiel, nie ?
Yzf
kaszper12
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/6/2013, 22:12

Postprzez henio12323 » 16/1/2015, 21:45

nie, wystarczy ze zdejmiesz zebatke zdawcza i juz widac uszczelniacz. wydłubać go czyms mozna albo np wkręcic wkręta i ciągnąc. nowego wbijasz jakas rurką i gitarka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kaszper12 » 17/1/2015, 13:54

Jeszcze was troche pomęczę. W owym ktm'ie są 4 zawory i 4 trzeba ustawić tak? Jaki to typ zaworów, wkręcane czy jak to tam czy te płytkowe. Da rade opędzić bez tego klucza dynam...
Yzf
kaszper12
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/6/2013, 22:12

Postprzez henio12323 » 17/1/2015, 14:52

kazdy zawór ustawiasz osobno, wiec 4 pomiary robisz i w kazdym moze byc co innego.

ty masz płytkowe, bez dynamometra nie dokręcisz mostków, które musisz sciągnąc by zdjąć wałki i dostac sie do płytek. a na oko jak masz robic to lepiej nie robic w ogóle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez SpeedyGonzales » 17/1/2015, 16:32

Dokładnie. A klucz dynamometryczny powinien mieć zakres pracy odpowiedni do tej czynności, bo są np 8-60Nm, 40-250Nm. Jak chcesz dłubać to warto zainwestować w sprzęt, jak nie chcesz to za kilka dych mechanik to wyreguluje.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê