Zobacz wątek - POkonywanie zakrętów
NAS Analytics TAG

POkonywanie zakrętów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

POkonywanie zakrętów

Postprzez Gondzior » 10/1/2015, 16:08

Przy pokonywaniu zakrętów z większą szybkością trzeba zawsze stosować przeciwskręt? Jeśli nie wykonam przeciw skrętu tylko skręcę normalnie to wejdę w zakręt większym łukiem czy może być gleba?
Tu też jest użyty przeciwskręt?
Obrazek
Gondzior
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10/1/2015, 15:59


Postprzez Fugu » 10/1/2015, 16:36

Jechales juz kiedys motocyklem albo nawet rowerem?

Powyzej pewnej szykosci nie wejdziesz zakret bez przeciwskretu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Invi » 10/1/2015, 16:49

Wejdzie wejdzie :D











Jak ma wózek boczny :D

Albo moto będzie odpowiednio skoszone, ale to zadziała tylko w zakręty w jedną stronę :(



Ja też mam pytanie, czy skręcę samochodem trzymając kierownicę prosto? :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Re: POkonywanie zakrętów

Postprzez SlowMotion » 10/1/2015, 18:30

Gondzior napisał(a): Jeśli nie wykonam przeciw skrętu tylko skręcę normalnie ...

a co masz w takim razie na myśli poprzez normalnie?
Zamiast się śmiać spróbuję to jak najprościej wytłumaczyć. Skręcanie na motocyklu jak widzisz na załączonym przez siebie zdjęciu nie odbywa się poprzez skręcenie koła mocno w którąś stronę, koło jest niemalże ustawione na wprost. Aby ciaśniej pokonywać łuk motocyklem należy go jak najbardziej pochylić do wewnątrz zakrętu, a przeciwskręt naturalnie wprowadza motocykl w to pochylenie. Skręcasz kierownicę w przeciwną stronę niż chcesz wykonać zakręt co powoduje pochylenie motocykla do wewnątrz, a przednie koło tak czy inaczej wraca do naturalnej pozycji 'na wprost' (no może nie do końca, ale ustawia się tylko lekko pochylone w stronę wewnątrz łuku)

Jeśli dobrze rozumiem przez normalne skręcanie masz na myśli coś w stylu manewrowania rowerem przy niskiej prędkości. Skręcasz kierownicę tam gdzie chcesz jechać a dwuślad nie pochyla się tylko jedzie tak jak skręcone jest koło. Owszem da się, ale jedynie poniżej 10km/h
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SpeedyGonzales » 10/1/2015, 18:50

Jak koledzy wyżej napisali, dodam tylko żebyś obejrzał sobie choćby na YT żużel, moto gp bądź wpisz po prostu przeciwskręt, jeśli trudno Ci jest to sobie wyobrazić. Wcale się nie śmieję z Ciebie, sam z początku jeździłem nie wiedząc co to przeciwskręt, nawet na kursie tego mi nie tłumaczyli (może dlatego że od razu wsiadłem i jechałem ciężką 650tką, ale kto wie czy nowicjuszom mówili).
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Fugu » 10/1/2015, 19:31

To ze ktos o czyms nie wie, nie znaczy ze tego nie stosuje.

Przygladnij sie malemu dziecku ktore uczy sie jazdy na rowerze z koleczkami bocznymi - zobacz w ktora strone skreca i ktore kolko sie podpiera ;). Poobserwuj, jak to sie zmienia w trakcie nauki.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 10/1/2015, 21:31

Fugu napisał(a):To ze ktos o czyms nie wie, nie znaczy ze tego nie stosuje.

Przygladnij sie malemu dziecku ktore uczy sie jazdy na rowerze z koleczkami bocznymi - zobacz w ktora strone skreca i ktore kolko sie podpiera ;). Poobserwuj, jak to sie zmienia w trakcie nauki.


Oj Fugu, Fugu

dziecko na rowerku nie rozwinie tzw. predkosci stabilnej wiec efektu przeciwskretu nie bedzie.

Do przeciwskretu / przy przeciwskrecie nalezy najpierw osiagnac tzw. predkosc stabilna ta wynosi w zaleznisci od motocykla ca < 35 km/h

Uzywajac terminologi fizyki aby byla mowa o przeciwskrecie musi zostc osiagnieta odpwiednia sila zyroskopowa.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 10/1/2015, 21:53

andy7 napisał(a):dziecko na rowerku nie rozwinie tzw. predkosci stabilnej wiec efektu przeciwskretu nie bedzie.

Czytaj, prosze ze zrozumieniem, wykonaj o co prosilem i potem dopiero komentuj

Tu masz przyklad - niestety nie znalazlem filmu z koleczkami, tam lepiej widac, bo widac ktore kolko dotyka ziemi przy ktorym zakrecie.
https://www.youtube.com/watch?v=5ZhqEIweM28

Spojrz w ktora strone dziecko kreci kierownica i porownaj to z wychyleniem rowerka.

andy7 napisał(a):Do przeciwskretu / przy przeciwskrecie nalezy najpierw osiagnac tzw. predkosc stabilna ta wynosi w zaleznisci od motocykla ca < 35 km/h


To dziala przy kazdej szybkosci.
Zyroskop z przeciwskretem nie ma nic wspolnego - on ulatwia przechylenie pojazdu - stabilizuje zwiekszajac bezwladnosc systemu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Kaai » 10/1/2015, 22:18

spoko na filmie widac, jak dzieciak pcha lewa raczke/ciagnie prawa i rower momentalnie kladzie sie w prawo.


ten przypadek fajnie widac na poczatku w twist of the wrist o ktorym tlumaczy keith code

https://www.youtube.com/watch?v=KVWLIfChUwg#t=180
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez leff » 10/1/2015, 22:37

Fugu pierniczysz, przeciwskret nie dziala przy niskich predkosciach
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Fugu » 10/1/2015, 23:22

Dziala - widac to na tych filmach powyzej, Keith Code zreszta to tlumaczy (dzieki Kaai za link). Przyjzyj sie dokladnie co sie dzieje z rowerkiem, posluchaj i zrozum co opowiada Keith.

Przekrecenie kierownicy bedzie zawsze wywolywac przechylenie dwuslatu - taka wynikaz geometri - chyba ze go przytrzymasz. I dokladnie to robisz przy niskich predkosciach. Tylko i wylacznie dlatego, ze jesli nie ma bezwladnosci przez krecace sie kola, to moto zaczyna leciec.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 10/1/2015, 23:25

Fugu napisał(a):1. Czytaj, prosze ze zrozumieniem, wykonaj o co prosilem i potem dopiero komentuj

2. Spojrz w ktora strone dziecko kreci kierownica i porownaj to z wychyleniem rowerka.

3. To dziala przy kazdej szybkosci.

4. Zyroskop z przeciwskretem nie ma nic wspolnego - on ulatwia przechylenie pojazdu - stabilizuje zwiekszajac bezwladnosc systemu.


1. Faktem jest, ze niedoczytalem o kolkach bocznych, co nie zmienia sensu mojej wypowiedzi, jest tak, jak napisalem.

2. Wlasnie dlatego, ze nie wystepuje "efekt zyroskopowy " to to dziecko jedzie zygzakiem. mialo by wyzsza predkosc jechalo by prosto, i dopoiero wtedy mozna bylo by zaobserwowac impujs skretu ( Lenkimpuls ).

Zwroc uwage, ze w jezdzie dziecka nie wystepuje pochylenie cialem. Jak to nazwales przeciwskret u tego dziecka wystepuje jedynie dlatego, ze jego psychomotoryka nie jest na tyle wyrobiona aby nacisk na pedaly byl rownomierny. Ze wzgledu na nacisk na pedaly wystepuje wezykowanie ( Pendeln )

3. Wez sie publicznie nie osmieszaj

4. Herezja

Robiles PJ w niemczech. Nie pokazywali Ci filmiku w ktorym " Profesor przywiazuje Kolo od roweru na dwoch sznurkach do jednej i drugiej strony osi kola od roweru ?

Po wprowadzeniu kola w ruch przecina jeden sznurek - mimo tego Kolo pozostaje w pionie - jak mi ten fakt wytlumaczysz ?

Bezwladnosc kolego to powoduje niwelowanie sie sil. Sila odsrodkowa przeciw sile przejazdu

Flihkraft gegen Seitenführungskraft - to abys lepiej zrozumial.

Obejrzyj sobie pruy okazji Kammscherkreis.

Fugu napisał(a):1. Przekrecenie kierownicy bedzie zawsze wywolywac przechylenie dwuslatu - taka wynikaz
geometri - chyba ze go przytrzymasz.

2. dokladnie to robisz przy niskich predkosciach. Tylko i wylacznie dlatego, ze jesli nie ma bezwladnosci przez krecace sie kola, to moto zaczyna leciec.


1. Przy jakiej predkosci ?

Wytlumacz m wiec dlaczego ktos kto zyczyna jezzdic na jednosladzie przed zakretami zwalnia i sie w nich nie ladzie tylko pokonuje je o ile nie pod bardzo mylym katem lub prawie pionowo ?

2. Sam sobie wlasnie zaprzeczyles.

Wiesz ze w jakims kosciele dzwoni a nie wiesz w jakiej parafi :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 11/1/2015, 00:12

Napisalem dlugi post, ale poniewaz nie widze sensu tlumaczyc czegos komus, kto i tak mysli ze wie lepiej i do tego uwaza, ze jak zacznie uzywac argumenty typu "twoja mama jest gruba" to zrobi to na innych wrazenie, zdecydowalem sie nie meczyc Cie mysleniem.

Przyklad przy 3 Mph (ca 4.8 km/h): https://www.youtube.com/watch?v=OLzB5oriblk

Ciekawie robi sie kolo 1:30
Dalej uwazasz ze to dziala tylko od 35 km/h?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez kravec » 11/1/2015, 00:20

Fugu a to wytłumacz mi czemu na gymkhanach skręcają kierę w stronę środka zakrętu. Już chyba raz się spieraliśmy na jakiś temat (albo to nie byłeś Ty.. nie pamiętam), ale widzę że zaparcia Ci nie brakuje.

Może wsiądź na rower (pogoda na to pozwala) i zobacz jak to działa w praktyce.

Równocześnie proszę o zachowanie spokoju bo wyczuwam tutaj lekko napiętą atmosferę.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Fugu » 11/1/2015, 00:25

kravec napisał(a):Fugu a to wytłumacz mi czemu na gymkhanach skręcają kierę w stronę środka zakrętu.

Pojazd o czterech kolach zachowuje sie inaczej niz pojazd o dwoch kolach. Pozatym tam jest drift (zerwanie przyczepnosci miedzy kolem a asfaltem) - cos czego w moto starasz sie uniknac.
kravec napisał(a):Już chyba raz się spieraliśmy na jakiś temat (albo to nie byłeś Ty.. nie pamiętam), ale widzę że zaparcia Ci nie brakuje.

Wlasnie sie poddalem ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez kravec » 11/1/2015, 00:37

Ale chodziło mi o motocyklowe.

Takie o:

https://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Kaai » 11/1/2015, 00:37

ale przeciez przeciwskret jest do INICJOWANIA skretu. potem i tak masz kierownice w te storny co trzeba.

a ze na gymkamie sa male predkosci a wielkie skrety, to jest inicjacja przeciwskretem i potem kiera leci w tes trone co powinna?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez kravec » 11/1/2015, 00:49

No jakoś dalej nie widzę tego inicjowania skrętu przy małej prędkości (kiedyś nawet próbowałem i jakoś nijak nie szło).

Ja wiem że preciwskręt jest minimalnym ruchem, ale gdzieś tutaj coś się przewinęło że niby widać- na podanym przeze mnie filmiku wyraźnie widać że nawet z przeciwnego złożenia zaczyna skręcać do środka zakrętu- tak jakby nie inicjował bo i nie ma jak skoro ma kierę skręconą w drugą stronę. No nie jest tak?
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez leff » 11/1/2015, 00:51

a przepychajac moto to jak krecisz kierownica? i dobrze byl przytoczony przyklad gymkhany, popatrz sobie na zdjecia z zawodow
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez andy7 » 11/1/2015, 02:06

Fugu napisał(a):Napisalem dlugi post, ale poniewaz nie widze sensu tlumaczyc czegos komus, kto i tak mysli ze wie lepiej i do tego uwaza, ze jak zacznie uzywac argumenty typu "twoja mama jest gruba" to zrobi to na innych wrazenie, zdecydowalem sie nie meczyc Cie mysleniem.

Przyklad przy 3 Mph (ca 4.8 km/h): https://www.youtube.com/watch?v=OLzB5oriblk

Ciekawie robi sie kolo 1:30
Dalej uwazasz ze to dziala tylko od 35 km/h?


Dlugo nie znaczy dobrze

Sily jakie Ci napisalem Kolo dokladnie namalowal na tabilcy w filmiku ktory sam zamiesciles. Ja pominalem Sile grawitacji -> Gewichtskraft, bo wydawalo mi sie, ze nawet dla Ciebie jest ona oczywista.

Mi nic tlumaczyc nie musisz bo tak do konca to sam pwenych rzeczy jeszcze nie zrozumiales. Jestem wyrozumialy, nie wzsystko mozna wiedziec, zwlaszcza tego o czym Ci na kursie PJ nie powiedzieli. Juz kilka osob w temacie mowi Ci, ze nie masz pojecia,a Ty dalej brniesz w zaparte.

Kumasz wogole co sie do Ciebie pisze ?

P.S. zapomniales tylko ze ja mam z tym doczynienia na codzien

:wink:

leff napisał(a):Fugu pierniczysz, przeciwskret nie dziala przy niskich predkosciach


Leff, sa ludzie ktorzy lykaja wszystko jak mlody Pelikan, a zwlaszcza gdy mowi to Ken Code, szkoda tylko, ze nie powiedzial, przy jakiej predkosci, bo dla niego to tez jest oczywiste.

Kaai napisał(a):spoko na filmie widac, jak dzieciak pcha lewa raczke/ciagnie prawa i rower momentalnie kladzie sie w prawo.


Kaai,

wiara przenosi gory, zwlaszcza jak chce sie zaobserwowac to o czym mowisz,

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr