Zobacz wÄ…tek - Motor na dojazdy do pracy 120km
NAS Analytics TAG

Motor na dojazdy do pracy 120km

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Krzysiek^^ » 21/1/2015, 13:23

W moim fazerku opona tył ma nalatane 20kkm (dunlop d205) i wyglada ok wiec jeżdzę raczej spokojnie. W aucie tez się opony zużywają.
Już się nie mogę doczekać nowego moto. :)
Krzysiek^^
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12/12/2014, 13:49


Postprzez bachu12 » 21/1/2015, 16:05

W aucie opony wytrzymują często 2-3x tyle co w moto a koszt podobny. Licz się z tym, że litr ~150KM będzie te opony zjadał szybciej niż sporo słabsza i trochę lżejsza 600tka. Nawet przy spokojnej jeździe.

Wiem, że ludziom w 1100XX opony "turystyczne" potrafi wciągnąć poniżej 10k km. Raczej nieliczni są w stanie osiągnąć przebiegi na poziomie 20k km.

Prawdę powiedziawszy, nie widzę jak litrowy motocykl może się opłacać w dojazdach do pracy. Chyba, że zysk czasu jest na poziomie: zamiast 2h, jedziesz 1h. To tak jak z jazdą do pracy Porsche. Można, ale trzeba zdawać sobie sprawę z braku opłacalności ;)
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46


Postprzez andy7 » 21/1/2015, 16:43

Krzysiek^^ napisał(a):W moim fazerku opona tył ma nalatane 20kkm


Jezeli juz piszesz, to napisz w jakim faterku, bo fazerki sa tez litrowe.

Domyslam sie, ze chodzi o klase 600

bachu12 napisał(a):Wiem, że ludziom w 1100XX opony "turystyczne" potrafi wciągnąć poniżej 10k km. Raczej nieliczni są w stanie osiągnąć przebiegi na poziomie 20k km.


Super rezultat, u mnie przy spokojnej jezdzie opony starczyly na ca. 5 000 km ( obie )

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez bachu12 » 21/1/2015, 19:03

Już widzę jak ta twoja spokojna jazda wyglądała ;). Inna sprawa, że grzejąc autostradą można błyskawicznie zużyć opony. Dochodzi temat jazdy cały czas prosto, więc zrobi się szybko kwadrat.

W ogóle, odnoszę wrażenie, że mnóstwo ludzi źle patrzy na koszty utrzymania moto ( przez pryzmat ceny zakupu ). Mocniejsze moto są bardzo podobne pod niektórymi względami do super samochodów i niestety koszty utrzymania również za tym idą ( może poza zużyciem paliwa ). Większe i mocniejsze silniki to przecież często irydowe świece, większa ilość oleju, droższe części eksploatacyjne a łańcuch też z reguły kończy się szybciej. Aha, hamulce też się zużywają ;)
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Kaai » 21/1/2015, 19:03

20k km na gumie:O

dyche robic byloyb dobrze :D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andy7 » 21/1/2015, 19:25

bachu12 napisał(a):Już widzę jak ta twoja spokojna jazda wyglądała ;). Inna sprawa, że grzejąc autostradą można błyskawicznie zużyć opony.


Generalnie nie jezdze autostradami - od tego mam Auto. Sprzet ma dwa sezony, jak do tej pory nie odkrecilem do konca, pare razy 260 km/h bylo na budziku.

Predkosci jakimi sie turlam nie sa duze, bo w Alpach duzych predkosciu nie rozwiniesz, a sprzet w polowie uzywany jest w Alpach. Dojazd do Freiburg'a na przyczepce, rozladowanie, zapakowanie gratow i heyah.

Naped kosztuje moze pare zlotych wiecej, klocki moze tez, ile tego oleju wchodzi wiecej ? litr ? zadne koszta.

600 - ta udalo mi sie na Dunlop'ach 655 nakrecic 15 000 km na tylnej, przod spinol na wiecej.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez bachu12 » 21/1/2015, 19:48

andy7 napisał(a):Naped kosztuje moze pare zlotych wiecej, klocki moze tez, ile tego oleju wchodzi wiecej ? litr ? zadne koszta.


Niby tak, ale zacznij to wszystko sumować i robią się wymierne kwoty ( dolicz zużycie paliwa wyższe o ten litr lub 2 ). Bez znaczenia jak masz dużo kasy / robisz małe przebiegi. Jak ktoś chce użytkować jako transport A->B to może być gorzej.

W tej sytuacji wychodzi prawie 3k km / miesiąc. Licząc bardzo zachowawczy sezon od kwietnia do końca września = ponad 15k km ( też wartość zachowawcza ). Komplet opon na sezon, rozsądnie 2 wymiany oleju, jeśli zwykłe to w sumie jeszcze filtr powietrza i świece. Tanio nie będzie :wink:
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Krzysiek^^ » 24/1/2015, 12:14

Jak pisałem na początku nie jest to moje 1 moto. Koszty znam. Jednak czasu straconego w korku (40-50min/dzień) nie kupi się za żadne pieniądze. Ważne aby rozsądny kompromis znaleźć.
Krzysiek^^
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12/12/2014, 13:49

Postprzez lagiboy » 24/1/2015, 18:34

jak na mnie to szukasz czegoś z mocą 100+, wygodnego do szybkiej jazdy, co nie spali za dużo,
suzuki gsf/gsxf 1250
yamaha Kilofazer
honda VFR800/1200
honda CBF1000
a co byś powiedział na honda XX super blackbird?
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez bachu12 » 24/1/2015, 19:34

Uwzględniając VFR 800 V-tec trzeba się liczyć z tym, że moto jest dość skomplikowane technicznie, potrafi wypić i serwisowanie zaworów jest masakrą ;). 800 Fi jest pod tym względem sporo przyjaźniejsze.

Dorzuciłbym może do porównania jeszcze nową / starą CBR 600F. Ostatnią generację zanim zepsuli model zmieniając na 650. Moto bardziej w kierunku sportu, ale jest chyba całkiem fajne. Nie wiem, czy znajdziesz w budżecie i raczej u Niemców musiałbyś szukać.

Poza tym, jest jeszcze ciekawy wynalazek w postaci BMW R1100S. Na plus, napęd wałem i prosty serwis silnika. Na minus, specyficzna kultura pracy, jeszcze bardziej specyficzny wygląd i częsty serwis silnika.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez lagiboy » 24/1/2015, 19:40

cbr600F ostatnia generacja ma siodło do wymiany tak samo jak mój hornet bo to to samo siedzenie, inaczej będzie boleć doopa.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Krzysiek^^ » 1/2/2015, 18:11

Tak lagiboy, już wcześniej przy tym wątku zdecydowałem na kilofazera albo bandita 1250, kwestia oferty - kupię takiego, który będzie miał lepszy stan.
Blackbird/VFR - jakoś mi zupełnie nie podchodzą maszyny w pełni zabudowane.

Proponuję na razie EOT, odezwę się za kilka miesięcy, gdy już troszkę nakręcę na koła nowej maszyny.

Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek^^
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12/12/2014, 13:49

Postprzez vache » 1/2/2015, 22:54

Co do xx'a i opon to mają jedną wadę. Przez pierwsze 20-30 min jazdy się rozgrzewają i jest problem z przyczepnością tylnej gumy. Co do xxa to mogę polecić na taką trasę. Daje radę przy wietrze, dla porównania jechałem 50 km na trasie w wietrzny dzień na 954 i tragedia. Jak hamujesz przednim to i tylny hamulec się załącza, więc jest ok. Na pewno bym wolał na xxie jechać niż na mojej R1.
vache
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3/11/2011, 15:48
Lokalizacja: Warsau

Postprzez Glenroy » 2/2/2015, 06:38

vache napisał(a):Co do xx'a i opon to mają jedną wadę.

Ale to chyba raczej wina opon, nie motocykla ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Soviet » 3/2/2015, 13:17

A może R1 :) szybko i wielkim stylu.
Umiesz liczyć licz na siebie.
Avatar użytkownika
Soviet
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12/5/2009, 08:20
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Glenroy » 3/2/2015, 14:30

Soviet napisał(a):A może R1 :) szybko i wielkim stylu.

Ze spuchniętym tyłkiem i kręgosłupem w postaci puzzli :). Trzeba być masochistą, żeby dymać supersportem 120km w jedną stronę do pracy ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Soviet » 3/2/2015, 15:00

heh dzięki kolego cały sezon tak śmigałem :)
Umiesz liczyć licz na siebie.
Avatar użytkownika
Soviet
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12/5/2009, 08:20
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Glenroy » 3/2/2015, 15:19

Soviet napisał(a):heh dzięki kolego cały sezon tak śmigałem :)

Cieszę się Twoim szczęściem, ale nadal nie sądzę, żeby założyciel tematu chciał pracować tylko na schodzące w oczach opony, paliwo i ortopedę :D.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SkoQ » 3/2/2015, 17:28

Równie dobrze można HD'kiem jeździć w terenie, tylko gdzie sens, gdzie logika...
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez JupiterKing » 15/2/2015, 22:54

andy7 napisał(a):
madcap napisał(a):
ewntualnie Triumpha ST1050 po lifcie (powyżej 2007).
za 20k można przytulić jakąś w miarę sensowną bawarkę (bo daje mu to już jakieś 4.5 E + dodatki, choć nie twierdzę, że będzie ono najnowszego sortu)
nadto jak sam napisał - jeździł gaźnikowym fazerem, więc do dużego bandita spokojnie może podejść.


Jezeli juz jestesmy przy Triumph'ie to od siebie polecilbym Tiger'a 1050 tez na wtrysku

swietna maszyna.
Właśnie przymierzam się do zakupu Tigera 1050,szukałem tutaj opinii użytkowników ale na nic nie natrafiłem,czy mógłbyś napisać jak się sprawuje ta bestyja?

:wink:
Avatar użytkownika
JupiterKing
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/1/2015, 13:32
Lokalizacja: Wielka Brytfanna

Poprzednia strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê