Zobacz wątek - Szlif cylindra ROTAX 122

Reklama

NAS Analytics TAG

Szlif cylindra ROTAX 122

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szlif cylindra ROTAX 122

Postprzez error991 » 29/10/2014, 18:37

Witam moje pytanie dotyczy czy można zrobić szlif cylindra z taką rysą jak na zdjęciu, na allegro są tłoki z większa średnią o 1,5 mm od w.w cylindra i gdzie to najlepiej zrobić w okolicach Zawiercia
Załączniki
ROTAX122.JPG
ROTAX122.JPG (37.08 KiB) Przeglądane 5609 razy
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45


Postprzez SpeedyGonzales » 29/10/2014, 20:30

To już dziura w cylindrze nie rysa. Myślałem że to od sworznia, ale tak wysoko by nie sięgnął, co się stało? Zmierza głębokość tej bruzdy, bo musi być zostawiony zapas materiału na szlif. A gdzie zrobić? Popytaj w warsztatach, wysyłają części do zakładów bądź poszukaj w internecie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez error991 » 2/11/2014, 18:05

Ta "bruzda" hmm sam bym chciał to wiedzieć chyba od pierścienia to są 2 takie rysy ale pewności nie mam, pytałem już w jednym z warsztatów bez nowej tulei się nie obejdzie :(
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez miki1406 » 3/11/2014, 15:54

Co to za moto?? Coś mi się zdaje, że to Nikasil jest... A jak tak to zapomnij o szlifach i szukaj cylindra
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 3/11/2014, 20:47

Cóż. Zapewne jakaś apka :P Tam jest nicasil, a po zdjęciu trudno ocenić czy była wbita tulejka. Możesz teraz albo kupić nowy/używany cylinder albo ją wbić (jeżeli jej nie ma) ;). Poza tym zły dział.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez miki1406 » 4/11/2014, 14:42

To tak...

Czy to nicasil, czy żeliwo - sprawdzisz magnesem

Jeśli to nicasil to nie naprawisz tego... Cylinder śmietnik...
Tulejowanie bym odpuścił bo nie zdaje egzaminu (zbyt słabe oddawanie ciepła przez żeliwo -> puchnięcie tłoka -> zatarcie).

Jeśli była tuleja - oto efekt jak napisałem wcześniej...

Jeśli się mylę i jest to żeliwo - normalnie szlif i tłok nad wymiar... Upewnij się tylko ile "mięcha" może zebrać szlifierz i czy nie okaże się, że trzeba 2 nad wymiar brać...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez error991 » 5/11/2014, 12:36

no lipa straszna myślałem o innym siniku nawet od całkiem innego modelu bo korba też sie rozleciała każde łożysko szumi i nie ma taki plaskitowych trybów. Może macie jakieś pomysły na inny silnik najlepiej chłodzony cieczą . Ten moto to aprilia etx :d
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez miki1406 » 5/11/2014, 13:47

error991 napisał(a):no lipa straszna myślałem o innym siniku nawet od całkiem innego modelu bo korba też sie rozleciała każde łożysko szumi i nie ma taki plaskitowych trybów. Może macie jakieś pomysły na inny silnik najlepiej chłodzony cieczą . Ten moto to aprilia etx :d


Magia silnika 2t :?

Zerknij jak kosztują graty na http://moto125.pl/ (otwórz link)
Z tego co pamiętam pojawiły się już chińskie rotax'y, cały silnik nie wychodzi bardzo drogo... Choć to już china... Oryginał w dobrym stanie to towar praktycznie niedostępny...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 5/11/2014, 16:00

To taniej ( I NA PEWNO LEPIEJ ) by go wyszło wymienić wszystkie łożysko i kupić jakąś używaną korbę niż nowego chinola.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Artur2481 » 5/11/2014, 19:30

Miałem Apkę TUAREG RALLY 125 z rotaxem ale był chłodzony cieczą wymieniałem w niej korbe Wossner koszt 320 zł łożyska wału 125 zł komplet uszczelek to następne 120 zł.Większość części jest normalnie dostępna choć z niektórymi jest problem.Nabij tuleje jak sie da bo z używanym silnikiem będziesz miał problem (kiedyś namierzyłem jeden)i nawet jak ci sie uda nie wiesz co kupisz.Ps uważaj na kopnik ja złamałem i nigdzie nie mogłem kupić dorabiali mi w jakiejś firmie po znajomościach pozdrawiam
Artur2481
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29/10/2014, 19:19

Postprzez error991 » 5/11/2014, 23:35

W moim przypadku to musik być łożyska łożysko na wale tuleja cylindra tłok i 3 plastikowe tryba które są mega drogie więc to jest nie taki mały koszt ;/
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez error991 » 5/11/2014, 23:36

erknij jak kosztują graty na http://moto125.pl/
Z tego co pamiętam pojawiły się już chińskie rotax'y, cały silnik nie wychodzi bardzo drogo... Choć to już china... Oryginał w dobrym stanie to towar praktycznie niedostępny...




To ciekawe wiesz coś więcej o tych rotax-ach ??:d
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez error991 » 6/11/2014, 00:01

A jeszcze takie pytanie jak wymiarami się różni rotax 125 od 650 ??;d
error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez miki1406 » 6/11/2014, 12:34

error991 napisał(a):erknij jak kosztują graty na http://moto125.pl/
Z tego co pamiętam pojawiły się już chińskie rotax'y, cały silnik nie wychodzi bardzo drogo... Choć to już china... Oryginał w dobrym stanie to towar praktycznie niedostępny...




To ciekawe wiesz coś więcej o tych rotax-ach ??:d


Chińskie AM6 50 jest już na allegro -> http://allegro.pl/silnik-am6-nowy-silnik-am-6-replica-i4757599715.html (otwórz link)

Rotax słyszałem, że też już jest, ale się nie spotkałem na aukcjach jeszcze
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 6/11/2014, 18:52

Ale nie sądzisz, że taniej i lepiej wyszłoby mu zrobić ogólny remont?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Artur2481 » 6/11/2014, 20:09

Tuleja o ile dobrze pamiętam wyszła ma ok 200 zł za nicasil ok 500 zł krzyczeli ale nie jestem pewien nie wiem o jakie plastikowe tryby ci chodzi bo mi wywaliło dwa przy skrzyni średnica ok 60 mm używke znalazłem koszt ok 60 zł za sztukę nowych nie namierzyłem pozdrawiam.Moim zdaniem Apka jest super motorkiem ale z częściami troche gorzej
Artur2481
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29/10/2014, 19:19

Postprzez SpeedyGonzales » 6/11/2014, 22:24

Plastikowe koła zębate były bodajże od dozownika oleju.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez MarSen » 6/11/2014, 23:09

No i pewnie od pompy wody. Zależy co tam sobie wymieniał.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez error991 » 7/11/2014, 00:20

error991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/4/2014, 16:45

Postprzez Landryss25 » 7/11/2014, 10:02

Jak dobrze poszukasz wyrwiesz je nawet taniej, części używanych od tych rotaxów jest masa. Ja bym jednak remontował ten piec co masz. Zrobisz i będziesz wiedział co masz. A jak kupisz używkę to tak na prawdę może być bomba zegarowa.

Jeśli sam nie ogarniasz odezwij się do Majstra z forum: profile.php?mode=viewprofile&u=3077
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość




na gr
cron