Zobacz wątek - Przerejestrowanie z A2 na A
NAS Analytics TAG

Przerejestrowanie z A2 na A

Przepisy, prawo
_________

Przerejestrowanie z A2 na A

Postprzez pawel6320 » 11/10/2014, 23:25

Witam. Jeśli kupie motocykl zdławiony na A2 i ma wpisane 35kw a po czasie jak juz będe miał prawko A, to jak go przerejestrować na A? Czy nie bedzie żadnych problemow i to nie ma sensu?
pawel6320
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2013, 21:48


Postprzez Glenroy » 12/10/2014, 07:51

Problemy? Akurat jak już wpadniesz w niefartowną sytuację, to problemy zaczynają się dość szybko mnożyć ;).
Zakładam, że chodzi Ci o taką sytuację, w której masz motocykl przystosowany pod kat A2 (pojazdów nie rejestruję się na jakąś kategorię, w dowodzie nie widzę nigdzie, żebym miał samochód na kat B a motocykl na A, pojazd jest przystosowany do poruszania się z uprawnieniami danej kategorii, ale to tyle z OT), robisz prawko kat A i odblokowujesz sprzęt? Jeżeli tak, to po odblokowaniu sprzętu masz coś takiego jak "niezgodność danych ze stanem faktycznym pojazdu" i w razie kolizji, jeżeli ktoś to sprawdzi to można dupnąć za bodajże fałszowanie dokumentów :). Chociaż zakładam, że był by to bardzo ekstremalny przypadek, musiał byś trafić na dociekliwego "poszkodowanego" i rzeczoznawcę. Tak poważnie, patrząc po serwisach aukcyjnych to 2/3 motocykli przystosowanych pod kat A2, jest przystosowanych pod nią jedynie w cyferkach w DR ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez pawel6320 » 12/10/2014, 08:06

Ale gdybym miał przystosowany do A2 czyli zablokowany, I potem jak zrobie prawko A i chciałbym motocykl odblokować i zarejestrować na A?
pawel6320
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2013, 21:48

Postprzez madcap » 12/10/2014, 08:27

wielokrotnie powtarzane.
motocykl nie jest rejestrowany na kategorie prawa jazdy.
w DR figuruje moc pojazdu.
stosownie do tego należy przeprowadzić badanie na hamowni. z uzyskanym wynikiem nalezy zgłosić się do OSKP, celem wykonania Badania Technicznego. uzyskane zaświadczenie z hamowni i i OSKP stanowią podstawę do zmiany zapisu w DR.
zmianę zapisu w DR dokonuje się poprzez jego wymianę.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez pawel6320 » 12/10/2014, 20:49

Dobrze. Czyli kupuje np motocykl i jest zablokowany i w dowodzie wpisane 35kw wiec legalnie jezdze na prawo jazdy kat A2. Po dwoch latach zrobiłem prawo jazdy A wiec jade żeby odblokowali pełną moc, potem na hamownie i do urzędy aby w dowodzie zmienili moc? Duże są tego koszty?
pawel6320
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/5/2013, 21:48

Postprzez leff » 12/10/2014, 21:47

najpierw sie dowiedz w WK jakich kwitow beda wymagac
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Pierzo » 3/12/2014, 17:27

podpiąłbym się do tematu, bo nigdzie nie mogę znaleźć

Wiem już, jak wygląda sytuacja odblokowania motocykla który został wcześniej przez użytkownika zblokowany.
1. Warsztat, zmiana czego trzeba, faktura z opisem szczegółowym co zostało wymienione
2. Rzeczoznawca (być może hamownia, ale w przypadku powrotu do oryginalnej mocy raczej nie).
3. Stacja kontroli pojazdów.
4. WK i gotowe

Ale co z przypadkiem kiedy z fabryki wyszedł jako wersja zdławiona?
Zdawałoby się że tak samo, tylko dochodzi jeden szczegół - homologacja.
Dla danego numeru VIN w homologacji będzie zapis o mocy (tej mniejszej) i po zmianie moto nie będzie odpowiadać parametrom z homologacji i co za tym idzie chyba homologacja będzie nieważna?
Czy ktoś orientuje się w tej kwestii? Bo nie wiem czy moje myślenie jest właściwe.
Czy jest możliwe odblokowanie (zgodne z prawem) moto które wyszło z fabryki jako wersja zdławiona?
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Fugu » 3/12/2014, 17:42

A jakie dane znalazles na COC?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Pierzo » 3/12/2014, 17:53

Nie mam, ale wydaje mi się, że jak widziałem to było 24kW i teraz jak będzie zrobiony na 57kW to będzie pewnie zgrzyt (mowa o hondzie 600cbf).
Rzeczoznawca o ile dostanie papier od firmy która zrobiła zmianę gotowy jest wystawić papier na zmianę mocy do WK i pewnie WK by wpisał nową moc, tylko boję się, że w razie W ktoś się dopatrzy że homologacja miała inne wartości a w dowodzie rejestracyjnym jest inna wartość.
Czy może jak przejdzie przez WK to się tym nie przejmować?
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Fugu » 3/12/2014, 18:01

To tylko polowa prawdy. Tam tez jest numer homologacji - na jego podstawie mozesz stwierdzic co dokladnie bylo homologowane. Najprosciej zadzwonic do urzedu i zapytac sie.

Jesli rzeczoznawca potwierdzi zmiane mocy i dopusci pojazd do ruchu nie ma najmniejszego problemu. Ale - rzeczoznawca przy podniesieniu mocy moze zaczac sie bawic, n.p. chcac sprawdzic czy hamulce sa wystarczajace dla nowej mocy - moze sie to skonczyc odbiorem technicznym calego pojazdu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Pierzo » 4/12/2014, 19:11

Dzwoniłem do urzędu i wg nich ten numer homologacji jest na modele 57kW. Poza tym jak przyniosę papier od diagnosty i rzeczoznawcy to tak jak napisałeś Pan mnie zapewniał, że jak UK dopuści maszynę do ruchu to nie mam się co przejmować resztą.
Dzięki za info.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Pierzo » 15/12/2014, 09:23

Już jestem po walce, w końcu przyjęli wszystko i za 2 tyg., idę po twardy dowód.
UK w Zielonej Górze jest specyficzny:
Najpierw chcieli zaświadczenie od diagnosty, że moc jest zmieniona.
Potem jak już było od diagnosty, to zarzucili, że w papierze od diagnosty nie ma powołania na opinię rzeczoznawcy.
Jak już przyszedłem z opinią rzeczoznawcy i dodatkowym badaniem diagnostycznym uwzględniającym rzeczoznawcę zaczęli się zastanawiać czy aby nie trzeba by było jeszcze wykresów z hamowni.
Cyrk na kółkach, trzeba było ich nagrywać bo co chwile inna decyzja.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na gr