Zobacz wątek - Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?
NAS Analytics TAG

Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?

Postprzez nikaaa » 6/9/2014, 09:59

Witam wszystkich! :)
Od poniedziałku stanę się bardzo szczęśliwą posiadaczką dlczerwonej CBF-125 2012r. :D dla wszystkich którzy właśnie sobie pomyśleli "O Matko kolejny głupek, który się podpalił, że może jeździć 125 na kategori B" dodam, że wczoraj zrobiłam podstawowy kurs jazdy motocyklem, który zresztą tu gdzie mieszkam jest obowiązkowy.
Motor nigdy nie był moim marzeniem, kupiłam go raczej z potrzeby dostania się do pracy, co nie znaczy, że nie zaczynam się powoli zarażać.. :)

I tak wpadła w moje ręce Honda, w któtej zakochałam się od 1 wejrzenia.. Jedyny problem jest taki, że mimo 2 latch Hondzinka ma najechane 14tys mil co daje około 21tys km. Motor pochodzi od dosyć dobrze ocenianego dealera, który dobrze sprawdza motory zanim je odkupi i wystawi na sprzedaż, ale.. Nigdy nie można nikomu ufać w 100%. Co wiem napewno to to, że ma świeżo wymieniony olej a także klocki hamulcowe. I tak jak przy kupnie nowego auta wymieniam olej i wszystkie filtry, żeby mieć pewność, że są ok i że nie odbije się to na kondycji silnika tak chciałabym wiedzieć co oprócz oleju mogę wymienić przy takim przebiegu, żeby cieszyć się motorem jak najdłużej.

Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, i źe nie widzi w jakiej kondycji jest motor, ale chociaź chciałabym wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie :)
nikaaa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26


Postprzez PowerTrain » 6/9/2014, 21:13

Najlepiej podjechać do zaufanego mechanika motocyklowego, niech rzuci okiem i oceni. Oprócz oleju, filtrów i innych płynów na pewno trzeba zwrócić uwagę na napęd, lagi czy nie ciekną, łożysko główki ramy, luzy zaworowe... Kurcze, ogólnie to wszystko trzeba sprawdzić, bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy przebieg jest prawdziwy i jak to było eksploatowane :)
PowerTrain
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/9/2014, 20:40


Postprzez leff » 6/9/2014, 21:41

21 tys km to zaden tragiczny przebieg
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez PowerTrain » 6/9/2014, 21:45

Jeśli prawdziwy...
PowerTrain
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/9/2014, 20:40

Re: Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?

Postprzez darth80 » 7/9/2014, 10:48

nikaaa napisał(a):Witam wszystkich! :)
wczoraj zrobiłam podstawowy kurs jazdy motocyklem, który zresztą tu gdzie mieszkam jest obowiązkowy.

niby gdzie? bo w PL nie ma takiego obowiazku
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
Avatar użytkownika
darth80
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 7/9/2014, 11:34

moto od dealera i przebieg w milach .... pomysl
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez nikaaa » 8/9/2014, 09:24

PowerTrain, dziękuję za jedyną normalną odpowiedź :) problem w tym, że nie mamy tu zaufanego mechanika, który znałby się na motocyklach, mamy tylko speca od 4 kółek. Lagi suche, ogólnie wszystko wydaje się być ok, to nie Polska żeby kręcić liczniki :D Jedyna niewiadomo to właśnie taka, że nie mam pewności, że motor nie był "żyłowany".

Dla reszty zainteresowanych, którzy nie mogli powstrzymać się od głupich komentarzy nie na temat dodam, że "tu gdzie mieszkam" jak wspomniałam, czyli w Wielkiej Brytanii, kurs CBT (Compulsory Basic Training) jest obowiązkowy wraz z tymczasową (provisional) kategorią A na prawku, bez tego nawet nie da rady wykupić ubezpieczenia, ważne 2 lata i po tym czasie trzeba kurs odnowić, chyba że w międzyczasie ktoś zdecyduje się na egzamin na kat. A ;)
Także trudno też, żeby przebieg był podany w km zamiast mil ;)

21tys. km to oczywiście nie jest bardzo dużo ale biorąc pod uwagę, że motor ma 2 lata to chyba jednak trochę, oprócz jednego potwierdzonego serwisu przy 6tys mil (10tys km) gdzie był wymieniony olej, filtr i ogólne sprawdzenie stanu motoru nie mam pojęcia co było robione, jeśli ktoś założył, że w ciągu 2 lat nie będzie dokładał do motoru bo wiek młody to możliwe, że po tych 20tys oprócz oleju nie było robione nic a wiadomo że części się zaużywają.
nikaaa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26

Postprzez anntek » 8/9/2014, 13:39

Jak sprawdzić czy był katowany? Ciężko, możesz sprawdzić czy bierze olej czy filtr paliwa jest brudny od oleju. Czy w odmie jest pełno szlamu i kompresje na cylindrach. Po za tym możesz sprawdzić mocowania wachaczy czy nie mają luzów i amortyzator koła tylnego, oraz łożyska półki. Większość rzeczy sprawdzisz jedynie u mechanika no chyba że masz troche wiedzy technicznej
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez kravter » 8/9/2014, 14:42

przy gazowaniu nie powinien dymic, ani na czarno ani na niebiesko.
po niebieskim dymie poznasz czy bierze olej, chyba ze ktos wlal mu motodoktor, wtedy nie poznasz czy bierze olej bo po takim specyfiku silnik przestaje dymic.
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez darth80 » 8/9/2014, 18:25

nikaaa napisał(a):Dla reszty zainteresowanych, którzy nie mogli powstrzymać się od głupich komentarzy nie na temat

Przepraszam ze nie wziąłem pod uwagę ze ktoś może mieszkać gdzie indziej niz w Polsce - taka wielka tajemnica ze trzeba pisać ogólnikami? równie dobrze możesz mieszkać w USA tam tez sa liczniki w milach.
Pierwsze co bym zrobił po zakupie sprzętu (i co zrobiłem w swoim) to wymiana oleju, wszystkich płynów (hamulcowy i chłodzący) oraz filtrów (powietrza i paliwa jak jest), sprawdzenie stanu zębatek i ewentualna wymiana napędu. Fachowca nie trzeba - na YouTube sa filmy jak co zrobić wiec i mechanik od samochodu sobie poradzi a niektore czynnosci sa tak proste ze w garazu mozesz zrobic samodzielnie.
pozdrawiam
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
Avatar użytkownika
darth80
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SpeedyGonzales » 8/9/2014, 21:58

Ponad 20 000km to nie duży przebieg. Podstawowy serwis i regulacje, nie piłuj zimnego silnika, sprawdzaj stan naciagu i nasmarowania łańcucha, od czasu do czasu sprawdź opony i światła, a klocki wymieniaj gdy są zużyte, nie musisz profilaktycznie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez anntek » 9/9/2014, 01:32

Panowie pytanie brzmiało jak sprawdzić sprzęt przed zakupem a nie co zrobić jak kupie. Co do youtube to trzeba mieć też wiedzę do segregacji prawdy w internecie, bo jest w niej tyle samo kłamstwa ile prawdy. Co do tego żeby być "bochaterem w swoim domu..." to bym uważał. Motocykl musi być sprawny żeby coś się nie stało podczas jazdy. Jak się ktoś nie czuje na siłach niech zostawi robotę fachowcowi. Sam się o tym przekonuje często jak mam kontakt z klientami że przeczytali coś w internecie i sami zrobili a to nie chce działać, wiedza i zrozumienie zagadnień technicznych jest różna.
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez nikaaa » 9/9/2014, 09:15

Dziękuję za konkrety, już wiem co muszę zrobić :) Nie jestem fachowcem, gdybym nim była nie byłoby mnie tutaj i nie pytałabym mądrzejszych od siebie ;)

Co do tego gdzie mieszkam stwierdziłam poprostu, że nie ma to żadnego związku z pytaniem więc nie czułam się w obowiązku o tym pisaç, ale skoro ktoś się oburzył o mile to wyjaśniłam.

Mechanik z komisu zapewniał, że olej był wymieniony ale chyba tak czy siak zrobię to sama. Dzięki jeszcze raz za pomoc! :)
nikaaa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26

Postprzez kravter » 9/9/2014, 14:37

anntek, no wiesz :D czasami sa tacy "fachowcy" ze samemu lepiej by sie to zrobilo :D
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez anntek » 9/9/2014, 21:04

Kravter wiem sam się o tym przekonałem jak mi zabezpieczenie na hamulcach założyli odwrotnie i wahacze w aucie odwrotnie
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez henio12323 » 9/9/2014, 21:18

ja bym zrobił podstawowy przegląd/serwis, wymiana oleju, regulacja zaworów, kontrola luzów wymiana swiecy płynów. podstawy tylko. i potem tylko sie cieszyc sprzetem, 21 tysiecy to smieszny przebieg ( fakt ze jak na dwu latka to spory ale wciąz dla takiej kontrukcji to nie jest koszmar ) sprzetem sie nie nalezy w szczególny sposób obchodzic czy ma 10 czy 20 czy 30 tysiecy latasz i tyle, jak trzeba zmienia sie olej i co tam jeszcze wymaga wymiany. póki silnik nie bierze oleju, normalnie pracuje, odpala i jeździ to sie nie ma czym "sczyszczać"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez anntek » 10/9/2014, 07:30

Dokładnie zrób podstawowe rzeczy a jak coś wyjdzie w praniu to wymienisz
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê