Zobacz wątek - Problem z rejestracją pod kat. A2

Problem z rejestracją pod kat. A2

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Problem z rejestracją pod kat. A2

Postprzez lorchee » 19/8/2014, 10:42

Po długim czasie poszukiwania motocykla od zdania prawa jazdy i przeszperaniu całego internetu odnośnie blokowania w końcu znalazłem swoje własne dwa kółka. :)

Sprawa A2 wygląda strasznie skomplikowanie. Jak już wiadomo istnieje możliwość zblokowania motocykla, którego fabryczna moc nie przekracza 70KW. Są firmy, które zajmują się tego typu usługami wystawiając jednocześnie potrzebne dokumenty do rejestracji.

Chcąc kupić duży motocykl (unikałem myśli, że zostanie mi tylko GS500) ze względu na moje gabaryty (prawie 2m wzrostu :oops: ) wybrałem kilka motocykli, którymi byłbym zainteresowany.Moje typy padły na GSX 600F no i standardowo Bandziora. Wiedziałem, że jeśli nie znajdę egzemplarza, który był sprowadzony i ma wbite w briefie 25KW to będę zmuszony go po prostu blokować. Zacząłem szukać i znalazłem w moim rejonie dwie potencjalne firmy, które takie usługi świadczą. Dla zainteresowanych: HMK MOTOCYKLE (Kraków, 500zł netto) oraz Mar-Mot (Rzeszów, 500zł netto). Po zablokowaniu danego silnika motocykl idzie na hamownie z którego drukowany jest wykres mocy przed i po zblokowaniu, który jest potwierdzeniem. Z tymi dokumentami jedzie się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów (bardzo ważne :!: musi to być okręgówka) na której po dokonaniu poszerzonego przeglądu wbija się zmiany do dowodu (zmniejszenie mocy). Diagnosta wystawia dokumenty z którymi idzie się do Wydziału Komunikacji i tam zostaje nam tylko rejestracja. I tu możemy napotkać problemy natury psychologicznej tamtejszych pracowników jak to było w moim przypadku. Po rozmowie z dyrektorem tegoż wydziału (który rzekomo tylko on mógł zatwierdzić tego typu rejestrację) dowiaduje się, że on takiego czegoś nie podbije. Nie mogłem zrozumieć, dlaczego nie podbije mi czegoś co zostało wykonane w 100% zgodnie z przepisami. Rozmawiając z pracownikiem/właścicielem(:?:) Mar-Mot w Rzeszowie, dowiedziałem się, że w tamtejszym WK też nie chcą rejestrować (co najmniej jak by to było łamanie przepisów).

Nie ukrywam że dość mnie to zdenerwowało, ale postanowiłem być nieugięty i cisnąć temat aż do samej rejestracji. Umówiłem się w Mar-Mot'cie, że tylko jak coś kupię to przyjadę i będziemy działać. Lecz jak się okazało w momencie oglądania pewnego egzemplarza, sprzedający (nie wiedząc nawet, że taka kategoria jak A2 istnieje) poinformował mnie, że w dowodzie jest wbite 27KW (był sprowadzany ze Szwajcarii).

Na szczęście uniknąłem wszystkich formalności związanych z blokowaniem i użeraniem się w WK i obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem Yamaszki TDM850 :D

Niemniej jednak, jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji jakiej ja byłem informuję, że jest to do zrobienia. Z odpowiednimi dokumentami wszystko sie da i trzeba tylko przycisnąć.

Obrazek (otwórz link)
lorchee
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/5/2014, 18:51


Postprzez leff » 19/8/2014, 11:45

w Wawie wymagali dodatkowo opinii rzeczoznawcy i nie bylo problemu z rejestracja
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez rafal1730 » 19/8/2014, 11:48

Niestety kolego jest to kolejny motocykl, który na pierwszy rzut oka spełnia wymagania na kategorię A2, a jednak tak nie jest.
W dowodzie jest 27 KW
Oryginalnie ten motocykl ma 78 KM = ~ 57,37 KW
57:2=28,5 KW
Zblokować można maksymalnie o połowę.
Nie łapie się o niecałe 2 KW
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fugu » 19/8/2014, 11:51

Lapie sie, tylko trzeba blokowac do 30..35 kW.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez rafal1730 » 19/8/2014, 11:53

Jeżeli zblokuje się do 30-35 KW to tak, ale chodzi mi o ten konkretny przypadek kiedy w dowodzie jest 27 KW i jest to za mało, więc nie spełnia A2.
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fugu » 19/8/2014, 11:59

Nie do konca. Jesli moto bylo sprowadzane n.p. z DE, to istnieje pewne prawdopodobienstwo, ze nigdy nie mialo wiecej niz te wbite do dowodu 27 kW. A wtedy nie jest ono blokowane wiec ograniczenie nie wiecej niz 50% go nie obowiazuje.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Problem z rejestracją pod kat. A2

Postprzez Karol20 » 19/8/2014, 12:02

lorchee napisał(a):Na szczęście uniknąłem wszystkich formalności związanych z blokowaniem i użeraniem się w WK i obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem Yamaszki TDM850 :D


Którą w świetle obecnego prawa nie możesz jeździć po drogach publicznych. Brawo
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Fugu » 19/8/2014, 12:05

Mozesz wyjasnic dlaczego?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Karol20 » 19/8/2014, 12:28

Fugu napisał(a):Mozesz wyjasnic dlaczego?


Co było wbite w dowód to nie ma znaczenia. Ważna jest homologacja. A producent na pewno nie robił 2 dla pełnej mocy i dla zmniejszonej.

Bardzo możliwe, że wyjechał z salonu z tymi 27kW, ale to nie ma znaczenia.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Fugu » 19/8/2014, 12:37

Karol20 napisał(a): A producent na pewno nie robił 2 dla pełnej mocy i dla zmniejszonej.


I tu sie mylisz. Spojrz chocby na to co robi Kawasaki z Z800 - motocykl jest dostepny w dwoch wydaniach - Z800 (83kW) i Z800e (70kW). Dokladnie taka sama sytuacja byla/jest w DE (i pewnie tez w CH) - motocykle schodza z tasmy z roznymi mocami.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Karol20 » 19/8/2014, 12:54

Fugu napisał(a):Dokladnie taka sama sytuacja byla/jest w DE (i pewnie tez w CH) - motocykle schodza z tasmy z roznymi mocami.


Jest dokładnie inna. W niemczech są inne przepisy, możesz blokować co chcesz. Po co producent ma się bawić w kolejne homologacje? Przecież są to dodatkowe koszty bez sensu. U nich to nie ma znaczenia.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Fugu » 19/8/2014, 13:06

Przeciez przed sekunda przedstawilem Ci, jak wyglada aktualna sytuacja (ten sam model z homologacja na dwie rozne moce z tej samej lini), rusz cztery litery, spojrz na stronke Kawa i sprawdz podane modele.

Koszty homologacji pojazdu sa znikome (producenci pojazdow maja wlasne, akredytowane laboratoria wiec jedyne koszty jakie powstaja to papierkologia), pozatym przy wypuszczaniu wiecej niz jednego modelu robi sie tylko "roznicowke" - co zmniejsza koszty. Dodatkowo, oferujac zestaw blokujacy (fabryczny), producent musi go tez homologowac - wiec ostatecznie nie ma zadnych dodatkowych kosztow.

To ze w DE sytuacja jest inna (brak ograniczenia 50%), nie ma najmniejszego znaczenia - homologacje robisz jedna na cala EU.

W podanym wyzej przykladzie wystarczy spojrzec w Brief: jesli moto zszedl z lini z 27kW, to nie mam w Briefie adnotacji o blokowaniu i tym samym masz homologacje na okrojona wersje. Jesli pierwszy wlasciciel blokowal po kupnie to znajdziesz odpowiedni wpis w Briefie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 19/8/2014, 23:05

Fugu napisał(a):
Karol20 napisał(a): A producent na pewno nie robił 2 dla pełnej mocy i dla zmniejszonej.


I tu sie mylisz. Spojrz chocby na to co robi Kawasaki z Z800 - motocykl jest dostepny w dwoch wydaniach - Z800 (83kW) i Z800e (70kW). Dokladnie taka sama sytuacja byla/jest w DE (i pewnie tez w CH) - motocykle schodza z tasmy z roznymi mocami.


Nie schodzily, bo dlawi generalny importer ktory w Niemczech bez problemu dostaje homologacje ale o tym sam wiesz.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 20/8/2014, 06:49

N.p. generalny importer BMW ;)

"Schodzily z lini" bylo skrotem myslowym. Poprawnie powinny byc - pojawialy sie u dealera z homologacja na 25kW - bez sladow kastracji.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SpeedyGonzales » 23/8/2014, 19:37

Było kierownika chycić za jaja i niech pisze odmowę na piśmie! Oni w świetle prawa nie takie rzeczy robią legalnie, to szaraczki muszą walczyć o swoje. A potem szok w mediach, że taki pan Kwiecień chciał zanieść komuś BOMBonierkę...
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr