Zobacz wątek - MZ ETZ 150 - Problem z gaźnikiem

Reklama

NAS Analytics TAG

MZ ETZ 150 - Problem z gaźnikiem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

MZ ETZ 150 - Problem z gaźnikiem

Postprzez SaCha802 » 24/7/2014, 17:34

Witam mam problem z gaźnikiem bo gdy odpalę motor to wkręca się na 6/7tyś i powoli spada do 2 tyś i jak chce dodać gazu to przekręcam manetkę gazu do końca i motor gaśnie a jeżeli daje tylko trochę gazu to powili się wkręca. Mam też drugi gaźnik tylko że jak odpalę mz to od razu gaśnie tak po około 1/2 sec. W motorze zostało wymienione : świeca NGK , platynki , akumulator , bezpieczniki , kondensator , cewka i kranik
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14


Postprzez SpeedyGonzales » 24/7/2014, 20:42

1 gaźnik przytkany albo zła regulacja. 2 Jeśli po wymianie świecy znów odpali na moment to jest za dużo paliwa w gaźniku.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 25/7/2014, 20:31

Dziś wchodzę do garażu odpalam motor i jakiś cud motor normalnie pracuje dobrze wkręca się na obroty, gdy przekręcam manetkę do końca nie gaśnie i wszystko ok no to jadę się gdzieś przejechać po 50m zauważam że problem powrócił i znowu "chce dodać gazu to przekręcam manetkę gazu do końca i motor gaśnie" później zauważyłem że gdy skręcam motor sam przyspiesza ale uporałem się z tym problem ( linka była źle ułożona, teraz jest ok ) więc szybko pojechałem do domu przed domem go zgasiłem i już nie mogłem odpalić ( pewnie zalało świece ). Wieczorem znowu odpaliłem motor chodził z 1/2 min na 2tyś obrotach następnie go zgasiłem i już nie chciał odpalić ;/ Co to może być ?

i jeszcze mam jeszcze pare pytań .
1.Ta śrubka http://www.iv.pl/images/75020923422320094337.jpg powinna być wkręcona na maxa, czy wkręcona bo nwm ;/

2.śrubka od mieszanki paliwowo powietrznej wykręcona na 2 czy 1,5 obr. W książeczce pisze 2 ale gdzieś czytałem że 1,5. Więc ile? ;)

3.Dlaczego jak włączam światła to spadają obroty tak o 200/300 obr/min. Ładowanie ? Słaby akumulator ? bo jest 12V/5ah

4.Co zrobić aby manetka gazu odbijała ?

Sorry że takie długie xD
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SpeedyGonzales » 25/7/2014, 21:33

1. Tą śrubką regulujesz naciąg linki gazu.
2. Pół obrotu nie robi większej różnicy, daj 1 i 3/4 obrotu jak nie wiesz jak, ale ja bym zrobił podręcznikowo nie słuchając 'mądrości' innych. Poza tym to regulacja wstępna, po rozgrzaniu silnika musisz wykręcać tą śrubę żeby dobrze wyregulować ale nie będę tłumaczył jak, wpisz sobie ustawianie gaźnika mz w google.
3. Ty nie wiesz ani ja też nie wiem, sprawdź multimetrem i będzie wiadomo.
4. Naoliw linkę gazu, przeczyść i nasmaruj rolgaz.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 26/7/2014, 07:19

1. Tylko jak ją kręcę to zmieniają się obroty ;/

I pomożesz mi z tym co na początku napisałem ?
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SpeedyGonzales » 26/7/2014, 18:38

Tak ma być, napisałem że to od regulacji linki gazu. Bardziej wykręcasz = zwiększasz napięcie linki a tym samym zwiększasz obroty:) Domyślnie wyreguluj żeby linka nie miała luzu, a jak silnik gaśnie to wykręć nieco żeby zwiększyć obroty.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 26/7/2014, 19:08

Ok motor pracuje dobrze i jest git tylko jest problem. Gdy silnik jest zimny odpala za 1/2 razem a gdy ciepły wgl nie odpala i świeca jest czarna.

BTW. Jak poprawnie założyć stopkę centralną bo jak motor stoi na kołach to stopka wisi
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SaCha802 » 29/7/2014, 20:32

@ref
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SpeedyGonzales » 29/7/2014, 21:08

Może go zalewać na ciepłym jak zawór iglicowy jest lichy albo gdy dajesz przy rozruchu za dużo gazu, iglica na przepustnicy podnosi się i dostaje za dużo paliwa. Na popych jeździ? A co do stopki to skoro wisi to musisz posprawdzać czy sprężyna jest dobrze założona, nie wiem jak jest w MZ ale w demoludach sprężyny trzymały się z jednej strony na pręciku którego wystarczyło podgiąć. Jak coś wrzuć zdjęcia stopki bądź wyszukaj i daj link.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 30/7/2014, 08:16

Na popych wgl nie pali, ale wystarczy poczekać z 5/10 min gdy silnik jest ciepły i zapali z pierwszego ;/ Jeszcze spróbuje dziś rozgrzać silnik zgasić go i zmienić świece chociaż będę wiedział co jest przyczyną :)


Muszę wymienić podnóżek kierowcy aby stopka nie wisiała ponieważ złamały się dwa otwory na śrubkę i podnóżek nie trzyma stopki. Kolorem czerwonym zaznaczyłem złamanie.
Obrazek
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez Invi » 31/7/2014, 20:42

Zła mieszanka... Za bogato.

Logiczne że na zimnym pali, jak ma bogato, przecież to jak ssanie.

Sprawdź zaworek iglicowy i poziom paliwa, tylko sprawdź, a nie to olej. Jak będzie ok, to normalnie wyreguluj gaźnik (całe 2 śruby, niewielka filozofia).


To że producent podaje ile ma być wykręcona śruba od regulacji nic nie znaczy, nawet w dużo młodszym moto. Gdyby było inaczej to by tą śrubę wspawał :evil:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SaCha802 » 1/8/2014, 21:38

Z tego co wiem jeżeli mieszanka jest za bogata to wtedy motor kopci, a mi nie kopci .
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SaCha802 » 2/8/2014, 20:30

@ref
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SpeedyGonzales » 3/8/2014, 10:23

Inviemu chodziło o stosunek paliwo-powietrze, nie o olej-benzyna:) A co do stopki to możesz nawet wyciąć te dwie blachy od mocowania rury i wspawać nowe.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 3/8/2014, 19:54

Stopka naprawiona ;) Czyli mam lepiej wyregulować gaźnik tak ? i jeszcze jedno jeżeli się wkręca tą śrubkę od składu mieszanki do końca to motor powinien zgasnąć ? bo mi nie gaśnie :/
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SaCha802 » 4/8/2014, 11:27

Ok gaźnik wyregulowany.

Dziś byłem przejechać się ok 5km i po powrocie sprawdziłem kolor świecy był taki Obrazek ;)

Ale po wkręceniu świecy i spróbowałem odpalić motor i nic, dalej nie odpala ;/
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez Invi » 4/8/2014, 12:47

A zapłon? Na pewno dobrze ustawiłeś przerwę na platynkach? A może zamontowałeś jakieś nic nie warte platynki made in china?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SaCha802 » 4/8/2014, 19:07

a wgl da się kupić inne platynki niż made in china (nowe) ? mi się wydaje że nie .

I teraz następny problem ;( motor wgl nie chce zapalić ( nie próbowałem na pycha ) i dodatkowo nie działa klakson i kierunkowskazy (przedtem działały) Podczas wciskania przycisku klaksonu ten lekko mruknie, po czym cisza, ale prąd jest pobierany, bo kontrolki słabo świecą. Kierunkowskazy wgl nie reagują i kontrolka się nie świeci. Tak to światła zwykłe i postojowe działają normalnie.
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Postprzez SpeedyGonzales » 4/8/2014, 20:34

Sprawdź jaką masz iskrę i czy świeca jest mokra. Jeśli sucha, to wlej przez lejek trochę oleju 2T góra nakrętkę albo pół i przetocz silnik na dwójce żeby miał jakieś smarowanie, a następnie zobacz czy kranik podaje paliwo, sprawdź też czy leci na rezerwie jeśli leci to przedmuchaj gaźnik. Jeśli świeca jest mokra to wysusz ją, przeczyść szczotką drucianą i papierem ściernym, wyreguluj przerwę (pewnie 06-08mm musisz poszukać).
Odnośnie elektryki to sprawdź bezpiecznik oraz wszystkie styki. Możesz po kolei odpiąć i przeczyścić drobnym papierem ściernym, tylko po kolei żebyś przypadkiem źle nie podłączył.
@Invi teraz nie uświadczysz nie chińskich części. Sam nie tak dawno kupiłem nowy przerywacz do WSK przy okazji przeglądu i miałem problemy z nowym przerywaczem, musiałem go podszlifować żeby się nadal. A najgorzej ze sprzedawcami, bo ja bym się wstydził handlować czymś takim. Kiedyś kupiłem szczotki alternatora do małego Fiata, miały większe luzy niż stare oryginalne po prawie 100 000km! Po chwili zastanowienia założyłem szczotki ze starego silnika i chodziło elegancko.
PS @SaCha poczytaj sobie o regulacji gaźnika, wkręcając tę śrubę zwiększasz ilość paliwa, regulujesz gaźnik WY KRĘ CA JĄC śruby regulacyjne aż do uzyskania jak najniższych stabilnych (podkreślam stabilnych) obrotów, jeśli silnik nie gaśnie pod nagłym dodaniu gazu bądź po jego całkowitym odpuszczeniu a świeca ma kolor kawy z mlekiem jest ok.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SaCha802 » 7/8/2014, 14:16

Iskra dobra i świeca mokra.Gaźnik dziś był cały czyszczony ze wszystkimi dyszami. Kranik jest chyba zepsuty bo po zakręceniu go paliwa dalej leci. Przerwa jest 0,6mm. Druga rzecz to że kontrolki słabo świecą pewnie akumulator jest już słaby. I dziś na pycha próbowałem ale nic. Jeszcze jedno czasami odpali ale pochodzi z 5 sec na 0,5 tys obr. i gaśnie
SaCha802
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr