MZ ETZ 150 - Problem z gaźnikiem
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
MZ ETZ 150 - Problem z gaźnikiem
Witam mam problem z gaźnikiem bo gdy odpalę motor to wkręca się na 6/7tyś i powoli spada do 2 tyś i jak chce dodać gazu to przekręcam manetkę gazu do końca i motor gaśnie a jeżeli daje tylko trochę gazu to powili się wkręca. Mam też drugi gaźnik tylko że jak odpalę mz to od razu gaśnie tak po około 1/2 sec. W motorze zostało wymienione : świeca NGK , platynki , akumulator , bezpieczniki , kondensator , cewka i kranik
- SaCha802
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14
1 gaźnik przytkany albo zła regulacja. 2 Jeśli po wymianie świecy znów odpali na moment to jest za dużo paliwa w gaźniku.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Dziś wchodzę do garażu odpalam motor i jakiś cud motor normalnie pracuje dobrze wkręca się na obroty, gdy przekręcam manetkę do końca nie gaśnie i wszystko ok no to jadę się gdzieś przejechać po 50m zauważam że problem powrócił i znowu "chce dodać gazu to przekręcam manetkę gazu do końca i motor gaśnie" później zauważyłem że gdy skręcam motor sam przyspiesza ale uporałem się z tym problem ( linka była źle ułożona, teraz jest ok ) więc szybko pojechałem do domu przed domem go zgasiłem i już nie mogłem odpalić ( pewnie zalało świece ). Wieczorem znowu odpaliłem motor chodził z 1/2 min na 2tyś obrotach następnie go zgasiłem i już nie chciał odpalić ;/ Co to może być ?
i jeszcze mam jeszcze pare pytań .
1.Ta śrubka http://www.iv.pl/images/75020923422320094337.jpg powinna być wkręcona na maxa, czy wkręcona bo nwm ;/
2.śrubka od mieszanki paliwowo powietrznej wykręcona na 2 czy 1,5 obr. W książeczce pisze 2 ale gdzieś czytałem że 1,5. Więc ile?
3.Dlaczego jak włączam światła to spadają obroty tak o 200/300 obr/min. Ładowanie ? Słaby akumulator ? bo jest 12V/5ah
4.Co zrobić aby manetka gazu odbijała ?
Sorry że takie długie xD
i jeszcze mam jeszcze pare pytań .
1.Ta śrubka http://www.iv.pl/images/75020923422320094337.jpg powinna być wkręcona na maxa, czy wkręcona bo nwm ;/
2.śrubka od mieszanki paliwowo powietrznej wykręcona na 2 czy 1,5 obr. W książeczce pisze 2 ale gdzieś czytałem że 1,5. Więc ile?

3.Dlaczego jak włączam światła to spadają obroty tak o 200/300 obr/min. Ładowanie ? Słaby akumulator ? bo jest 12V/5ah
4.Co zrobić aby manetka gazu odbijała ?
Sorry że takie długie xD
- SaCha802
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14
1. Tą śrubką regulujesz naciąg linki gazu.
2. Pół obrotu nie robi większej różnicy, daj 1 i 3/4 obrotu jak nie wiesz jak, ale ja bym zrobił podręcznikowo nie słuchając 'mądrości' innych. Poza tym to regulacja wstępna, po rozgrzaniu silnika musisz wykręcać tą śrubę żeby dobrze wyregulować ale nie będę tłumaczył jak, wpisz sobie ustawianie gaźnika mz w google.
3. Ty nie wiesz ani ja też nie wiem, sprawdź multimetrem i będzie wiadomo.
4. Naoliw linkę gazu, przeczyść i nasmaruj rolgaz.
2. Pół obrotu nie robi większej różnicy, daj 1 i 3/4 obrotu jak nie wiesz jak, ale ja bym zrobił podręcznikowo nie słuchając 'mądrości' innych. Poza tym to regulacja wstępna, po rozgrzaniu silnika musisz wykręcać tą śrubę żeby dobrze wyregulować ale nie będę tłumaczył jak, wpisz sobie ustawianie gaźnika mz w google.
3. Ty nie wiesz ani ja też nie wiem, sprawdź multimetrem i będzie wiadomo.
4. Naoliw linkę gazu, przeczyść i nasmaruj rolgaz.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Tak ma być, napisałem że to od regulacji linki gazu. Bardziej wykręcasz = zwiększasz napięcie linki a tym samym zwiększasz obroty:) Domyślnie wyreguluj żeby linka nie miała luzu, a jak silnik gaśnie to wykręć nieco żeby zwiększyć obroty.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Może go zalewać na ciepłym jak zawór iglicowy jest lichy albo gdy dajesz przy rozruchu za dużo gazu, iglica na przepustnicy podnosi się i dostaje za dużo paliwa. Na popych jeździ? A co do stopki to skoro wisi to musisz posprawdzać czy sprężyna jest dobrze założona, nie wiem jak jest w MZ ale w demoludach sprężyny trzymały się z jednej strony na pręciku którego wystarczyło podgiąć. Jak coś wrzuć zdjęcia stopki bądź wyszukaj i daj link.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Na popych wgl nie pali, ale wystarczy poczekać z 5/10 min gdy silnik jest ciepły i zapali z pierwszego ;/ Jeszcze spróbuje dziś rozgrzać silnik zgasić go i zmienić świece chociaż będę wiedział co jest przyczyną
Muszę wymienić podnóżek kierowcy aby stopka nie wisiała ponieważ złamały się dwa otwory na śrubkę i podnóżek nie trzyma stopki. Kolorem czerwonym zaznaczyłem złamanie.


Muszę wymienić podnóżek kierowcy aby stopka nie wisiała ponieważ złamały się dwa otwory na śrubkę i podnóżek nie trzyma stopki. Kolorem czerwonym zaznaczyłem złamanie.

- SaCha802
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14
Zła mieszanka... Za bogato.
Logiczne że na zimnym pali, jak ma bogato, przecież to jak ssanie.
Sprawdź zaworek iglicowy i poziom paliwa, tylko sprawdź, a nie to olej. Jak będzie ok, to normalnie wyreguluj gaźnik (całe 2 śruby, niewielka filozofia).
To że producent podaje ile ma być wykręcona śruba od regulacji nic nie znaczy, nawet w dużo młodszym moto. Gdyby było inaczej to by tą śrubę wspawał
Logiczne że na zimnym pali, jak ma bogato, przecież to jak ssanie.
Sprawdź zaworek iglicowy i poziom paliwa, tylko sprawdź, a nie to olej. Jak będzie ok, to normalnie wyreguluj gaźnik (całe 2 śruby, niewielka filozofia).
To że producent podaje ile ma być wykręcona śruba od regulacji nic nie znaczy, nawet w dużo młodszym moto. Gdyby było inaczej to by tą śrubę wspawał

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Inviemu chodziło o stosunek paliwo-powietrze, nie o olej-benzyna:) A co do stopki to możesz nawet wyciąć te dwie blachy od mocowania rury i wspawać nowe.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
a wgl da się kupić inne platynki niż made in china (nowe) ? mi się wydaje że nie .
I teraz następny problem ;( motor wgl nie chce zapalić ( nie próbowałem na pycha ) i dodatkowo nie działa klakson i kierunkowskazy (przedtem działały) Podczas wciskania przycisku klaksonu ten lekko mruknie, po czym cisza, ale prąd jest pobierany, bo kontrolki słabo świecą. Kierunkowskazy wgl nie reagują i kontrolka się nie świeci. Tak to światła zwykłe i postojowe działają normalnie.
I teraz następny problem ;( motor wgl nie chce zapalić ( nie próbowałem na pycha ) i dodatkowo nie działa klakson i kierunkowskazy (przedtem działały) Podczas wciskania przycisku klaksonu ten lekko mruknie, po czym cisza, ale prąd jest pobierany, bo kontrolki słabo świecą. Kierunkowskazy wgl nie reagują i kontrolka się nie świeci. Tak to światła zwykłe i postojowe działają normalnie.
- SaCha802
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14
Sprawdź jaką masz iskrę i czy świeca jest mokra. Jeśli sucha, to wlej przez lejek trochę oleju 2T góra nakrętkę albo pół i przetocz silnik na dwójce żeby miał jakieś smarowanie, a następnie zobacz czy kranik podaje paliwo, sprawdź też czy leci na rezerwie jeśli leci to przedmuchaj gaźnik. Jeśli świeca jest mokra to wysusz ją, przeczyść szczotką drucianą i papierem ściernym, wyreguluj przerwę (pewnie 06-08mm musisz poszukać).
Odnośnie elektryki to sprawdź bezpiecznik oraz wszystkie styki. Możesz po kolei odpiąć i przeczyścić drobnym papierem ściernym, tylko po kolei żebyś przypadkiem źle nie podłączył.
@Invi teraz nie uświadczysz nie chińskich części. Sam nie tak dawno kupiłem nowy przerywacz do WSK przy okazji przeglądu i miałem problemy z nowym przerywaczem, musiałem go podszlifować żeby się nadal. A najgorzej ze sprzedawcami, bo ja bym się wstydził handlować czymś takim. Kiedyś kupiłem szczotki alternatora do małego Fiata, miały większe luzy niż stare oryginalne po prawie 100 000km! Po chwili zastanowienia założyłem szczotki ze starego silnika i chodziło elegancko.
PS @SaCha poczytaj sobie o regulacji gaźnika, wkręcając tę śrubę zwiększasz ilość paliwa, regulujesz gaźnik WY KRĘ CA JĄC śruby regulacyjne aż do uzyskania jak najniższych stabilnych (podkreślam stabilnych) obrotów, jeśli silnik nie gaśnie pod nagłym dodaniu gazu bądź po jego całkowitym odpuszczeniu a świeca ma kolor kawy z mlekiem jest ok.
Odnośnie elektryki to sprawdź bezpiecznik oraz wszystkie styki. Możesz po kolei odpiąć i przeczyścić drobnym papierem ściernym, tylko po kolei żebyś przypadkiem źle nie podłączył.
@Invi teraz nie uświadczysz nie chińskich części. Sam nie tak dawno kupiłem nowy przerywacz do WSK przy okazji przeglądu i miałem problemy z nowym przerywaczem, musiałem go podszlifować żeby się nadal. A najgorzej ze sprzedawcami, bo ja bym się wstydził handlować czymś takim. Kiedyś kupiłem szczotki alternatora do małego Fiata, miały większe luzy niż stare oryginalne po prawie 100 000km! Po chwili zastanowienia założyłem szczotki ze starego silnika i chodziło elegancko.
PS @SaCha poczytaj sobie o regulacji gaźnika, wkręcając tę śrubę zwiększasz ilość paliwa, regulujesz gaźnik WY KRĘ CA JĄC śruby regulacyjne aż do uzyskania jak najniższych stabilnych (podkreślam stabilnych) obrotów, jeśli silnik nie gaśnie pod nagłym dodaniu gazu bądź po jego całkowitym odpuszczeniu a świeca ma kolor kawy z mlekiem jest ok.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Iskra dobra i świeca mokra.Gaźnik dziś był cały czyszczony ze wszystkimi dyszami. Kranik jest chyba zepsuty bo po zakręceniu go paliwa dalej leci. Przerwa jest 0,6mm. Druga rzecz to że kontrolki słabo świecą pewnie akumulator jest już słaby. I dziś na pycha próbowałem ale nic. Jeszcze jedno czasami odpali ale pochodzi z 5 sec na 0,5 tys obr. i gaśnie
- SaCha802
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 12/10/2012, 18:14
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości