Zobacz wÄ…tek - blokady senda
NAS Analytics TAG

blokady senda

O wszystkim
_________

Postprzez simonw » 26/2/2009, 19:32

no to 5k km temu powinienes miec zmiane softu silnika i pelne odblokowanie turbiawy ;]
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez cycu_rsko » 26/2/2009, 19:34

Tylko po co jak jezdze akutalnie paliwozernym benzynowym autem :P
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko


Postprzez simonw » 26/2/2009, 19:38

eeee no bo tak w serwisówce pisze ze po 10k masz sie zglosic na kolejny przeglad i zmieniaja softa? Tamten silnik ma turbiawe ze zmienna geometria, co niby sprawia ze nie lapiesz turbodziury tak masakrycznej jak np ja, zreszta ta sama turbiawa i ten system juz w Twoim A4 byl montowany ;]

A jak wsadzisz diode zenera miedzy styki przeplywki, to dostajesz darmowe +30KM kosztem stawiania zaslony dymnej ;D
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cycu_rsko » 26/2/2009, 19:48

Nic mi o tym nie wiadomo az zaraz pojde zobaczyc ksiazke :D

Wpinac pod przeplywke nic nie bede :P
Oszukujac w ten sposob komputer bedzie podawal wiecej paliwa, ktorego nie spali, zatka sie katalizator, recyrkulacja, kolektor dolotowy i bedzie kupa roboty z doprowadzeniem sprzeta do stanu sprzed "modyfikacji" :D

Lepiej jakis Chip tiuning zastosowac ;)
Ale to jest auto starszych wiec ja do niego reki nie przykladam :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez simonw » 26/2/2009, 20:27

to nie wiesz ze na allegro sa "tunerskie rezystory" do przeplywek ?:D
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cycu_rsko » 26/2/2009, 20:59

Wiem o tym :)
Sa w ladnej obudowie nawet :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Bostorn » 26/2/2009, 21:24

hmm mojego ojca VW lt35 ma już 230k prawie ;p i ani razu nic nie robił z turbiną, jakichs wymian softu itp;p

czy w dostawczakach jest inaczej?

jedynie co miał robione to remont silnika dosc poważny..;p
pasek się zatarł ;/ niestety te modele mają paski napędowe a nie jak nowsze vw łańcuchy ;p
i był tylko 1 wielki smród, dym a autko ledwo jechało;p to raz dwa się go do mechaniora powiozło

ale silniczek ideał, nie kopci czarnym dymem, chyba że go odpalasz zimą z początku ;d

a później bialutki :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez simonw » 26/2/2009, 23:04

Wiesz, nowe auto ma zblokowany na sofcie lekko uklad sterowania turbina zeby nie wkrecala sie na max obroty. WV/Audi grupa maja taki patent ze na wirnik turbiawy sa kierowane spaliny poprzez system lopatek o zmiennej geometrii, powyzej turbiny jest taka gruszka - to wlasnie silownik. Dopiero po 10 tys km w pelni odblokowuja mozliwosci wkrecania sie (czyli do 2,2 bara).

A silniki sa swietne i nic nie ma prawa sie im stac, na prawde tdi to tak cholernie solidna konstukcja ze ze swieca takiej szukac:)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 26/2/2009, 23:51

Hmm Szymon ale silniki elektryczne mają pewną bardzo poważną wadę.
W sumie o tyle mi jest teraz głupio, bo ciągle nam o tym powtarzają, a teraz nie pamiętam o co kaman.
Ale to chyba to że się przegrzewają?
albo też to że silniki elektryczne lepiej sobie radzą jak mają stałę obroty, a ciężko jest takim silnikiem przyśpieszać?

W każdym razie mają pewną wadę co je troche mocno dyskwalifikuje.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez simonw » 27/2/2009, 02:15

Znaczy wiesz no nie bez powodu nie ma na przyklad lokomotyw spalinowych ;] Spalinowy jest jedynie agregat - i zasila on silniki elektryczne -

Jesli idzie o moc, to bedzie taka ile podasz pradu i ile wytrzyma lozysko. Jesli idzie o przyspieszenie - zaden problem. moc rosnie proporcjonalnie do obrotow / pradu

Problemy:
Rozkrecanie silnika - pobiera on nawet do 100 razy wiecej pradu podczas rozpedzania sie i w piku 30-50 razy wiecej podczas przyspieszania :)
Dla tego stosuje sie cyfrowe regulatory PWM ktore zasilaja silnik impulsami o zmiennym wypelnieniu, co pozwala na bardzo dokladna regulacje obrotow i pobieranego pradu, jednakze wieksze silniki musza byc przelaczane triakami mocy (najlepiej ze zlaczem wykonanym z arsenku galu) co z kolei jest przepotwornie kosztowne, dla tego nawet w samochodach stosuje sie 4 silniki na kazde kolo, zamiast jednego centralnego.

Po drugie - o ile mamy zasilanie 3 fazowe to w sumie grzeje nas ile poleci pradu w kosmos i ile odlozymy ciepla, kable moga miec przekroj i 3cm. Niestety w pojazdach liczy sie ciezar i kompaktowe wykonanie. Dla tego tez uzywane sa akumulatory kwasowe a nie zelowe - bo mozna je mocniej pociagnac w piku, bez jakiegos drastycnego uszkodzenia, a jednak zelowki sa bardzo podatne na piki i moga eksplodowac z przegrzania.

Z tego co widzialem, ludzie uzywaja jednego mocnego silnika ktory bez skrzyni zapinany jest na zebatke zdawcza, lekko jest przeliczona przekladnia, wiec odbiorcza jest taka bardziej sztuntowa. Aby dociazyc motocykl montowane sa 4 kwasówki i w zadupku uklad ladowania.
Uklad sterownik PWM z programem lagodnego ruszania, oraz potencjometr w manetce podpiety do PWM`ki na wejscie przetwornika.

Goscie tak to programowali, ze jak odkrecales nawet na maxa, to najpierw wykonywal rozruch silnika i dopiero pozniej zwiekszal obroty, proporcjonalnie od odkrecenia manetki. Oszczedzalo to oczywiscie prad i pozwalalo dosc zrywnie ruszyc, jednak limit to okolo 130 km w ruchu miejskim. Zaden z motocykli ktore widzialem nie mial ukladu odzyskiwania energii hamowania, w sumie mozna uzyc tego samego silnika i przelaczyc go tylko na ladowarke w momencie kiedy hamjemy silnikiem, jednak nikt sie nie pokusil o takie rozwiazanie i zupelnie nie wiem czemu - skoro siegneli po dosc drogie i precyzyjne sterowniki PWM. Jest to nadal dla mnie zagadka ;]

Co do ciepla - chlodzenie powietrzne - nikt nie pokusil sie o uzycie chlodnicy ktora juz jest w motocyklu do chlodzenia baterii i silnika, prawdopodobnie sa to na tyle male moce ze jednak ciepla nie ma wiele.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê