Zobacz wÄ…tek - olej silnikowy
 
NAS Analytics TAG

olej silnikowy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez mlody » 25/5/2007, 11:57

A ja dostalem od znajomego 4 litry Shella Advance 10w 40,tyle ze jest to full syntetyk :?
Obecnie mam gsx'f '97zalana Mobilem Racing 4t półsyntetykiem... przebieg moto to 36tys km..
No i nie wiem,zalewac go tym pelnym syntetykiem czy nie?
aha no i poczytalem conieco i ponoć pełnosyntetyczne maja oznaczenia od okolo 10w 50 w góre...,a shell którego dostalem 10w40 :? http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy- ... -p-66.html
No wiec jak? Lac nie lac?
Obrazek (otwórz link)
Jak każdy właściciel Kawasaki mam zawsze racje i jestem najmądrzejszy :PPP

zx6r '2006
Avatar użytkownika
mlody
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1350
Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
Lokalizacja: opo


Postprzez RafaÅ‚ P. » 25/5/2007, 18:16

przeczytaj posty wyżej... tam odradzają lac syntetyk jeżeli wcześniej był lany półsyntetyk... czytaj uważniej...
Śmierć nie rzuca się na odważnych; staje tylko naprzeciw nich jak zły pies i patrzy zielonymi oczyma: czy nie zmrużą powieki.
Rafał P.
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 20/5/2007, 15:13
Lokalizacja: Lublin


Postprzez piekal » 9/7/2007, 17:37

hej, dołączam do wątku o olejach - mam CB 1000 z 95r i zalana jest syntetykiem Shell Advance Ultra chyba 10 w50 i zastanawiam się czy nie zmienić na półsyntetyk np Motul 5100 10 w40. Z tego co wiem syntetyki nie są zbyt gęste ( co tłumaczyłoby większe zużycie) ale jaki to ma wpływ na zmianę biegów - czy jak zmienię olej na gęstszy to może to poprawić sytuację? teraz wchodzą z wyraźnym głośnym kliknięciem, szczególnie z 1 na 2, czy przy gęstszym oleju będzie to chodzić płynniej i ciszej? Pozdro
Avatar użytkownika
piekal
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9/7/2007, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez abm » 9/7/2007, 18:18

Na olejach syntetycznych należy jeździc tak długo jak się da i nie nalezy sie sugerować przebiegiem czy wiekiem moto ale stanem silnika. Osobiście mam Hondę ST 1100 z 1991 roku z przebiegiem 140.000 km i jest zalana pełnym syntytykiem Motula 15w50. Nie musze dolewac miedzy wymianami, więc nawet nie myślę o przjściu na półsyntetyk. Co do zmiany z mineralnego na półsyntetyki i z półsyntetyka na pełen to powstało sporo mitów i legend na ten temat. Jeszcze raz powtarzem, wszystko zależy od stanu technicznego silnika i stopnia jego zanieczyszczenia. Silnik w dobrym stanie z nieduzym przebiegiem, który jeździ na półsyntetyku mozna a nawet należy zalac pełnym syntetykiem odpowiedniej lepkości. Analogiczie z olejem mineralnym, kiedy słyszę, że ktoś ma kilkuletni moto z małym przebiegiem i zalał go go minerałem to mam ochotę takiego delikwenta utopić. Kiedy nie wiadomo co było wcześniej lane do moto to mozna zaryzykować syntetyk do moto o małym przebiegu i w dobrym stanie technicznym. Do moto z większym przebiegiem i starszych, które nie biorą oleju i nie sprawiaja wrażenia zakatowanych mozna wlać półsyntetyk. Olej mineralny zostawmy dla starszych i mocniej zużytych lub zaniedbanych moto. Reasumując im dłużej moto bedzie jeździć na syntetyku, tym dłużej jego silnik będzie w doskonałej kondycji technicznej. Nie muszę chyba nikomu przypominac o konieczności wymiany filtra w trakcie wymiany oleju?

Pozdrawiam.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez falconiforme » 10/7/2007, 10:04

Dzięki co abm, bo już nie mogłem ścierpieć tych postów.
MASZ 100% racji.

JA jeszcze dorzuce:
OLEJ syntetyczny jest rzadszy ***** na oko bo ma okolo 20 st. C.
OLEJ syntetyczny jest gęstszy ***** niż półsyntetyk i minerał przy 80 st. C (temperatura pracy silnika) bo w tej temperaturze ma większą lepkość niż mineralny.

Syntetyk rzadki na początku szybciej dotrze do wszystkich elementów, i będzie się kleił do ścianek w całym zakresie temperatur. Gdzie z minerał będzie rzadki jak woda.

Nagar to jest w ciÄ…gniku, a w moto olej co 6kkm sie wymienia.
Minerał to chyba do kosiarki można sobie nalać. Poza tym mineralne oleje leje się tylko dla oszczędności.

Gestość oleju w wysokich temperaturach: http://www.vtuning.com/olej.html
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm

O tym czemu zaleca sie stosowanie oleju "gęstszego":
http://www.flpoland.pl/faq2.htm
http://www.flpoland.pl/faq3.htm

Jeśli komuś zatarło motor bo zmienił olej to proszę o info.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 10/7/2007, 10:19

Filtr oleju - K&N, w necie poczytać dlaczego.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 10/7/2007, 10:25

Znalezione:
Filtry oleju K&N
• Nawiercone otwory przewodów bezpieczeÅ„stwa dla sportu w celu zwiÄ™kszenia przepÅ‚ywu
• ZakoÅ„czenie mocnÄ… nakrÄ™tkÄ… sprawia, że wymiana filtra staje siÄ™ prosta i szybka za pomocÄ… jednego klucza
• Konstrukcja przystosowana do pracy w wysokich obciążeniach
• WewnÄ™trzny wkÅ‚ad pokryty tworzywami sztucznymi o dużej powierzchni filtrujÄ…cej usuwa wszelkie zanieczyszczenia
• Zawór anty-spustowy eliminuje “suchy start”, zapobiega spÅ‚ywaniu oleju do skrzyni korbowej podczas gdy silnik jest wyÅ‚Ä…czony
• WewnÄ™trznie smarowana uszczelka umiejscawia wÅ‚aÅ›ciwie uszczelniacz co pozwala Å‚atwo zamontować lub zdemontować filtr
• ZaokrÄ…glone zwoje gwintu zapewniajÄ… zwiÄ™kszonÄ… ochronÄ™ przed zerwaniem przy dokrÄ™caniu
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê