Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Silnik dwusuwowy - jak to działa?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - jak to działa?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 26/11/2010, 20:00

yamaha banshee 350 to jest przykład konstrukcji i wkręcania się na obroty niczym wiertarka do dziś mało jaki quad daje mu rade na przyspiech<br><hr>toto
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 19/10/2011, 22:33

dobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ<br><hr>giwej
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 25/12/2011, 19:47

Jasno, prosto, nieortrodoksyjnie lecz fachowo. Dzięki, silnik taki jest. Wymaga wiedzy i odrobiny szaleństwa. Może ktoś ze "Ścigacza" zainteresuje się silnikiem z "wędrującą" komorą spalania autorstwa Z. Stańca? Ciekawy, wręcz rewelacyjny pomysł polskiego wizjonera. On probuje iśc drogą "nauki", nie wrożę mu w tym sukcesu. Może wasi pasjonaci pomogą wynalazcy, zyskają wszyscy. Polski silnik z nowym obiegiem termodynamicznym może być rewelacją. Zapowiedź 80% wzrostu sprawności, możliwość dowolnego kształtowania przyrostu (+/-) ciśnienia we wszystkich fazach tworzenia i spalania mieszanki. b. prosty i tani system płynnej regulacji stopnia sprężania, to może być to na co oczekuje świat. Pasjonaci, łączcie się. Do was należy przyszłość silnika palinowego. I nie tylko...<br><hr>Binio
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/5/2012, 12:06

Czy hamowanie silnikiem dwusuwowym z dozownikiem oleju tez skraca żywotność?? Wyjście z pompy oleju w króćcu za gaźnikiem<br><hr>kk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/12/2012, 12:41

Komentatorzy napisał(a):Dobry artykuł, jednak nie zgodzę się z tym, że hamowanie silnikiem niszczy go. Owszem na długim dystansie np zjeżdżanie z górki w crossie może uszkodzić silnik, ale dohamowanie do zakrętu nie ma szans, ponieważ nawet przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dostaje się troche mieszanki, tak jak na wolnych obrotach. Poza tym cylinder chroni film olejowy który po kilku cyklach się nie zetrze. pozdro<br><hr>kolo<br>
Zgadzam się z tobą , filmu olejowego jest tak dużo że normalnego 2t nie zatrzemy dojeżdżając do świateł.<br><hr>Eror
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/2/2013, 09:10

Komentatorzy napisał(a):dobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ<br><hr>giwej<br>
co ty opowiiadasz bardzo dobry artykul dowiedzialem sie z niego ze niewarto hamowac silnikiem w moiei dt chociazby chcialbym tylko sie dowiedzeic jeszcze co ma wiiekszy wplyw na moc w 2 t dyfuzor czy tłumik koncowy rozumiem ze kazdy ztyhc elementow stanowi calosc i musi byc odpowiednich dlugosci srednic katow itd ale zakładam opcje zwyklego tuningu i wymiany np dyfuzora na jakis usportowiony a wyminy tlumika koncowego na jakis usportowiony w np dt 125 co z tych 2 elementow bardziej wplynie i podniesie moc ???<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/2/2013, 11:41

Komentatorzy napisał(a):dobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ<br><hr>giwej<br>
Komentatorzy napisał(a):co ty opowiiadasz bardzo dobry artykul dowiedzialem sie z niego ze niewarto hamowac silnikiem w moiei dt chociazby chcialbym tylko sie dowiedzeic jeszcze co ma wiiekszy wplyw na moc w 2 t dyfuzor czy tłumik koncowy rozumiem ze kazdy ztyhc elementow stanowi calosc i musi byc odpowiednich dlugosci srednic katow itd ale zakładam opcje zwyklego tuningu i wymiany np dyfuzora na jakis usportowiony a wyminy tlumika koncowego na jakis usportowiony w np dt 125 co z tych 2 elementow bardziej wplynie i podniesie moc ???<br><hr>sztik<br>
Dyfuzor oczywiście. <br><hr>Beavis
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/2/2013, 08:37

Komentatorzy napisał(a):dobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ<br><hr>giwej<br>
Komentatorzy napisał(a):co ty opowiiadasz bardzo dobry artykul dowiedzialem sie z niego ze niewarto hamowac silnikiem w moiei dt chociazby chcialbym tylko sie dowiedzeic jeszcze co ma wiiekszy wplyw na moc w 2 t dyfuzor czy tłumik koncowy rozumiem ze kazdy ztyhc elementow stanowi calosc i musi byc odpowiednich dlugosci srednic katow itd ale zakładam opcje zwyklego tuningu i wymiany np dyfuzora na jakis usportowiony a wyminy tlumika koncowego na jakis usportowiony w np dt 125 co z tych 2 elementow bardziej wplynie i podniesie moc ???<br><hr>sztik<br>
Komentatorzy napisał(a):Dyfuzor oczywiście. <br><hr>Beavis<br>
mi gosc ktory lata na crosie od chyba 30 lat i naprawia crosowki mowil ze wiekszy wplyw ma tłumik stad pytam ty mowisz ze dyfuzor hm no i jest problem .<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/2/2013, 11:24

Komentatorzy napisał(a):dobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ<br><hr>giwej<br>
Komentatorzy napisał(a):co ty opowiiadasz bardzo dobry artykul dowiedzialem sie z niego ze niewarto hamowac silnikiem w moiei dt chociazby chcialbym tylko sie dowiedzeic jeszcze co ma wiiekszy wplyw na moc w 2 t dyfuzor czy tłumik koncowy rozumiem ze kazdy ztyhc elementow stanowi calosc i musi byc odpowiednich dlugosci srednic katow itd ale zakładam opcje zwyklego tuningu i wymiany np dyfuzora na jakis usportowiony a wyminy tlumika koncowego na jakis usportowiony w np dt 125 co z tych 2 elementow bardziej wplynie i podniesie moc ???<br><hr>sztik<br>
Komentatorzy napisał(a):Dyfuzor oczywiście. <br><hr>Beavis<br>
Komentatorzy napisał(a):mi gosc ktory lata na crosie od chyba 30 lat i naprawia crosowki mowil ze wiekszy wplyw ma tłumik stad pytam ty mowisz ze dyfuzor hm no i jest problem .<br><hr>sztik<br>
Jeśli ten gość by je konstruował od 30 lat, a nie naprawiał, to może byłby problem. Z tego co ja wiem, ważniejszy jest dyfuzor. BTW, jak ten gość opowiada takie rzeczy, to pomyśl o zmianie mechanika...<br><hr>Tony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/2/2013, 18:14

Kupiłem skuter(Yamaha Aerox 2011r.) bez kluczyka i zapomniałem sprawdzić, czy tłok dziala poprzez kopnięcie, gdy później chciałem to zrobić okazało się, że nie da się kopnąć, to oznacza, że silnik jest zatarty?
<br><hr>Sewek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 10:45

Komentatorzy napisał(a):Czy hamowanie silnikiem dwusuwowym z dozownikiem oleju tez skraca żywotność?? Wyjście z pompy oleju w króćcu za gaźnikiem<br><hr>kk<br>
Nie skraca, ponieważ pompka podaje olej na podstawie obrotów silnika i otwarcia przepustnicy.
Dlatego nawet po zamknięciu przepustnicy (hamowanie silnikiem) olej cały czas dociera do silnika w odpowiednich ilościach (nieco mniej niż na otwartej przepustnicy, ale obciążenia też są mniejsze, więc tyle oleju wystarcza).
Chociaż przesadzać nie polecam - zjazd z 10-kilometrowej góry hamując jedynie silnikiem na wysokich obrotach może się źle skończyć, jednak to nie problem, bo takie warunki bardzo rzadko występują.<br><hr>domban
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/10/2013, 11:31

Komentatorzy napisał(a):Kupiłem skuter(Yamaha Aerox 2011r.) bez kluczyka i zapomniałem sprawdzić, czy tłok dziala poprzez kopnięcie, gdy później chciałem to zrobić okazało się, że nie da się kopnąć, to oznacza, że silnik jest zatarty?
<br><hr>Sewek<br>
to mogÄ… byc lozyska na wale . tez tak mialem
jak chcialem kopnac to nawet nie dalo rady ale wymienilem wał ,lozyska ,simeringi, cylinder, tlok i pierscienie :D i teraz juz normalnie dziala . ja bym obstawiał ze zatarły sie lozyska na wale . ale spokojnie nie musisz wymieniac wszystkiego wystarczą tylko lozyszka :D<br><hr>Levy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/3/2014, 00:06

Komentatorzy napisał(a):Kupiłem skuter(Yamaha Aerox 2011r.) bez kluczyka i zapomniałem sprawdzić, czy tłok dziala poprzez kopnięcie, gdy później chciałem to zrobić okazało się, że nie da się kopnąć, to oznacza, że silnik jest zatarty?
<br><hr>Sewek<br>
Niekoniecznie. Miałem taki przypadek, że olej /ten do benzyny/ ze zbiornika spłynął do cylindra i dalej do rury wydechowej. Było to gdy skuter stał w okresie zimowym a ja przy nim "kręciłem". Zablokował on wydech i nie można było zakręcić silnikiem , ani też kopką.<br><hr>der_ba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/1/2015, 17:24

Komentatorzy napisał(a):Kupiłem skuter(Yamaha Aerox 2011r.) bez kluczyka i zapomniałem sprawdzić, czy tłok dziala poprzez kopnięcie, gdy później chciałem to zrobić okazało się, że nie da się kopnąć, to oznacza, że silnik jest zatarty?
<br><hr>Sewek<br>
Komentatorzy napisał(a):to mogą byc lozyska na wale . tez tak mialem
jak chcialem kopnac to nawet nie dalo rady ale wymienilem wał ,lozyska ,simeringi, cylinder, tlok i pierscienie :D i teraz juz normalnie dziala . ja bym obstawiał ze zatarły sie lozyska na wale . ale spokojnie nie musisz wymieniac wszystkiego wystarczą tylko lozyszka :D<br><hr>Levy<br>
Już łożyska, może wystarczy odkręcić świece i spróbowac?<br><hr>defdef
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na górê