Cross, SM, czy może NSR?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Cross, SM, czy może NSR?
Siema, Przez dwa sezony mialem chiński skuter 70, sportowy wydech, gazior i wario robiły swoje przez dwa sezony ale na 2013 chciałbym kupić jakąś 125, i tak: jeździł bym głównie po asfalcie ( praktycznie to 90% ) więc najbardziej by mi coś ścigaczowego pasowało ale jednak mieszkam na wsi i zdarza sie przejechac po polnej drodze a że kiedyś jechałem jakąś podróbą nsr w 4-suwie, i tak mnie wytłukło że tragedia, ale znowu jak bym mial full crossa a nie supermoto to bym jeździł 50/50 bo w terenie mam gdzie jeździć. I co byście mi polecili, bo myslałem o jakimś ktm, nsr, rs, dt, xt i takich podobnych. budżet to jakieś 2-5 k moto potrzebuje tylko i wyłącznie na jeden sezon, żeby było bezawaryjne a co sie będzie działo z nim w drugim sezonie to juz niemoja sprawa. i przy okazji czy opłaca sie kupować moto na allegro i poodbnych serwisach? i co grozi mi jeśli złapia mnie na 125 bez uprawnień ( ale oczywiście moto ubezpieczone i zarejestrowane) i by było gdyby złapali mnie na 125/50 i zczaili się ze to nie 50? Więc jakie moto byście mi polecili i moglibyscie o nim powiedzieć? i czy maci może linki do jakichs poradników żeby sie niedać oszukac na allegro?
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
temat 125/50 był wałkowany 100 razy http://www.scigacz.pl/Motocykl,zarejest ... 14911.html
tak samo jak jazda bez prawa jazdy http://www.scigacz.pl/Jazda,motocyklem, ... 14823.html
co do motocykla to sugerowałbym coś DT 125 w supermoto lub np. TDR 125. A jeżeli najbardziej ci zależy na bezawaryjności to Honda Varadero 125 - pancerny silnik V-ka. A poza tym musisz się zdecydować czy scigacz czy supermoto bo to całkiem inne motocykle. Bierz co ci się podoba
tak samo jak jazda bez prawa jazdy http://www.scigacz.pl/Jazda,motocyklem, ... 14823.html
co do motocykla to sugerowałbym coś DT 125 w supermoto lub np. TDR 125. A jeżeli najbardziej ci zależy na bezawaryjności to Honda Varadero 125 - pancerny silnik V-ka. A poza tym musisz się zdecydować czy scigacz czy supermoto bo to całkiem inne motocykle. Bierz co ci się podoba
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
I właśnie takiego czegoś ja ta Varadero szukałem bo to i w terenie jako tako idzie i na asfalcie nawet w miare to pojedzie (chyba) wcześniej o tej hondzie niesłyszałem, dzieki wielkie. a te artykuły czytałem już kiedyś i tam niema konkretnych inforamcji o karze. A ile ta honda może spalić i jak jest z mocą w porównaniu do skutera 70 prawie w hi-end i np w porównaniu do nsr i DT
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
Spalanie Varadero nie jest duże bo w granicach 3-4l/100km. Jeśłi chodzi o moc to na pewno jest słabsza od DT/NSR bo one mają po całkowitym rozblokowaniu ok. 30KM a Varadero bodajże 14KM. Ale jest też taka że Viadro to 4T a NSR/DT to 2T(całkiem inna charakterystyka silnika). Aha no i oczywiście jeszcze taka kwestia że odblokowany dwusuw może ci spalić nawet 9-10l/100km przy agresywnej jeździe
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
Nie jeździłem niestety, także ci nie powiem ale myśle że porównywalnie do CBR 125 (ok.120-130 km/h). Poszukaj na youtube takich filmików o varadero jak np. v-max, acceleration, top speed itp.
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
To taka prędkość mi wystarczy tylko zęby ją osiągał niezależnie od humoru . a przyśpieszenie troche za słabe. Można go jakoś tanio wytuningować? może być kosztem spalania, bo pali strasznie mało. Może sie jeszcze ktos wypowie?
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
Kolega napisał Ci że 125 2t mogą spalić nawet ok 9l ale pamiętaj że żeby osiągnąć takie spalanie trzeba się postarać, przy normalnej jeździe (normalnej nie mułowatej) ok 6l spali więc nie wiem czy jest sens kupować 4t w twoim przypadku, a co do jazdy 125/50 to się nie wypowiadam bo temat wałkowany setki razy i nie ma co pisać.
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
Specjaliści Miło świruję
Sprawa wygląda tak, że kolega nie wie dokładnie czego chce. Skoro nie podobała Ci się jazda ścigaczem no to odrzucamy. Teraz kolejna rzecz. Skoro lekki teren to crossy i hard enduro odpadają, bo jedno i drugie potrzebuje ostrej jazdy. Pewnie wiesz, że crossy tylko i wyłącznie tory mx, a enduro teren typu: podjeżdżanie pod coś stromego, wielkie kamienie, żwir, drzewa itp.
Więc zostaje Nam Soft Enduro, co wydaje mi się odpowiednie dla Ciebie. Mało pali, mało awaryjne, tanie części i odpowiadające Twoim wymogom. Teraz tylko sobie przemyśl czy wolisz jeździć więcej po asfalcie czy lekkim terenie, typu lasek jakiś tam. Bo wiadomo, że na SM przejedziesz po jakiejś szutrowej drodze, a softem na kostkach i po asfalcie. Tyle, że supermoto nie będzie miało przyczepności po piasku i podobnych a kostka na asfalcie Więc tu już od Ciebie zależy. Dużego budżetu nie posiadasz, więc nie wiem czemu przyszedł Ci do głowy KTM, poza tym napisałeś, że chcesz bezawaryjne Uważam, że najlepszym wyborem z Softów byłaby dla Ciebie Yamaha DT125. V-max nie taki zły, 2T, który mało pali i mało co się w nim sypie. Idealny na lekki terenik i idealny na jazdę też w mieście (prócz małej przyczepności na asfalcie). Aprilia RX odpada i Husqvarna WRE również, bo trzeba wydać trochę więcej niż 5000zł. Ja jestem zwolennikiem 2-taktów, więc nie mam nawet zamiaru pisać o 4T. Ale jeśli tak bardzo chcesz to uwierz, że moc 125'tki w 4-suwie jest porównywalna do zwykłej, firmowej 50ccm. A przy okazji jeśli miałbyś mieć 50ccm to nie naginałbyś prawa
Allegro i allegro-podobne serwisy to przecież zwykłe aukcje, na których tylko oglądasz moto przez monitor Kupować przecież nie kupujesz, chyba, że ktoś na upartego po kupnie (osobiście) chce mieć komentarz więcej czy coś. Jak dla mnie dziwne pytanko.
Co do 125/50. Sensu nie widzę, bo i tak hasałeś 70ccm, więc to to samo Tyle, że za brak prawka bodajże dostaniesz 500zł i za jazdę takim czymś też 500? Dokładnie nie pamiętam, więc nie wkręcaj się w ten akapit. Ogólnie większość chyba forumowiczów jest przeciwna łamaniu prawa, lecz ja uważam, że jeśli jechałbyś normalnym motorkiem, światła, tablica, kask, prędkość dostosowana do przepisów, to nie mieliby wielkiego powodu, aby cię zatrzymać. Ewentualnie na sprawdzenie, wtedy miałbyś lipę.
Myślę, że troszkę się wypowiedziałem. Strzałka
Sprawa wygląda tak, że kolega nie wie dokładnie czego chce. Skoro nie podobała Ci się jazda ścigaczem no to odrzucamy. Teraz kolejna rzecz. Skoro lekki teren to crossy i hard enduro odpadają, bo jedno i drugie potrzebuje ostrej jazdy. Pewnie wiesz, że crossy tylko i wyłącznie tory mx, a enduro teren typu: podjeżdżanie pod coś stromego, wielkie kamienie, żwir, drzewa itp.
Więc zostaje Nam Soft Enduro, co wydaje mi się odpowiednie dla Ciebie. Mało pali, mało awaryjne, tanie części i odpowiadające Twoim wymogom. Teraz tylko sobie przemyśl czy wolisz jeździć więcej po asfalcie czy lekkim terenie, typu lasek jakiś tam. Bo wiadomo, że na SM przejedziesz po jakiejś szutrowej drodze, a softem na kostkach i po asfalcie. Tyle, że supermoto nie będzie miało przyczepności po piasku i podobnych a kostka na asfalcie Więc tu już od Ciebie zależy. Dużego budżetu nie posiadasz, więc nie wiem czemu przyszedł Ci do głowy KTM, poza tym napisałeś, że chcesz bezawaryjne Uważam, że najlepszym wyborem z Softów byłaby dla Ciebie Yamaha DT125. V-max nie taki zły, 2T, który mało pali i mało co się w nim sypie. Idealny na lekki terenik i idealny na jazdę też w mieście (prócz małej przyczepności na asfalcie). Aprilia RX odpada i Husqvarna WRE również, bo trzeba wydać trochę więcej niż 5000zł. Ja jestem zwolennikiem 2-taktów, więc nie mam nawet zamiaru pisać o 4T. Ale jeśli tak bardzo chcesz to uwierz, że moc 125'tki w 4-suwie jest porównywalna do zwykłej, firmowej 50ccm. A przy okazji jeśli miałbyś mieć 50ccm to nie naginałbyś prawa
Allegro i allegro-podobne serwisy to przecież zwykłe aukcje, na których tylko oglądasz moto przez monitor Kupować przecież nie kupujesz, chyba, że ktoś na upartego po kupnie (osobiście) chce mieć komentarz więcej czy coś. Jak dla mnie dziwne pytanko.
Co do 125/50. Sensu nie widzę, bo i tak hasałeś 70ccm, więc to to samo Tyle, że za brak prawka bodajże dostaniesz 500zł i za jazdę takim czymś też 500? Dokładnie nie pamiętam, więc nie wkręcaj się w ten akapit. Ogólnie większość chyba forumowiczów jest przeciwna łamaniu prawa, lecz ja uważam, że jeśli jechałbyś normalnym motorkiem, światła, tablica, kask, prędkość dostosowana do przepisów, to nie mieliby wielkiego powodu, aby cię zatrzymać. Ewentualnie na sprawdzenie, wtedy miałbyś lipę.
Myślę, że troszkę się wypowiedziałem. Strzałka
http://www.youtube.com/user/PawlakMX | Zapraszam!
-
Ciastuś <3 - Świeżak
- Posty: 166
- Dołączył(a): 5/11/2012, 19:31
- Lokalizacja: EPI
Ciastuś dzięki wielkie za wypowiedź. Ja też wole 2t ale rozsądek podpowiada 4T i niechodzi tu o to ila kasy strace na paliwo tylko że będę mógł zrobić więcej km . A znam może jakieś 4t softy tylko ze z większą mocą bo w viadrze mi tylko przyśpieszenia brakuje bo lak poleci te 100 bez spiny to mi wystarczy
edit:
Co myslicie o hondzie XL 125R i yamaszce TDR 125. Bo moce mają większe niż viadro. ale jak ze spalaniem, wytrzymałością ?
edit:
Co myslicie o hondzie XL 125R i yamaszce TDR 125. Bo moce mają większe niż viadro. ale jak ze spalaniem, wytrzymałością ?
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
Jakby Cię złapali na tym, że latasz 125 zarejestrowaną na 50, nie dość że Ty byś miał problemy, to Twoi rodzice z d*py afganistan. Więc zastanów się czy warto. A 70.. Sory, to nie jest doświadczenie. Lepiej poczekaj, zrób a1 i celuj w DT. Tyle ode mnie.
Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Autorze tematu. Sprawa wygląda tak, że 2T szybciej będzie do remontu ale o wiele tańsze. Jeśli 4T ci padnie, to się zdziwisz jakie to są koszta. Wszystko zależy od utrzymania. Z nimi jest to tak, że koszta utrzymania są podobne, gdyż 2T szybciej ale mniej, a 4T 2x wolniej ale 2-3x drożej. Dla mnie to jasne, że przy takiej analizie lepiej wziąć 2T z powodu takiego, iż jest 2x mocniejszy. Wszystkie 4T 125ccm są naturalnie skastrowane do 11kW (15KM). I tak i tak jeśli cię złapią masz lipę, więc po co się oszczędzać i mieć 2x mniej mocy? Oczywiście nie popieram tego, ale to Twoje życie i robisz z Nim co chcesz. Ale skoro się tak napaliłeś na to Twoje 4T, to moim zdaniem dobrym wyborem jest Yamaha WR. Tyle, że pamiętaj, jeśli 4T Ci nawali to po pierwszym remoncie odechce Ci się jazda. Chyba, że masz dużo zaskórniaków Jeśli trafisz na zadbaną 4T to wiadomo, że sezon bez większego zaglądania w moto przejedziesz, ale mi się wydaje, że to chodzi o przyjemność z jazdy, a nie czy coś nawali czy nie.
http://www.youtube.com/user/PawlakMX | Zapraszam!
-
Ciastuś <3 - Świeżak
- Posty: 166
- Dołączył(a): 5/11/2012, 19:31
- Lokalizacja: EPI
No ja bym wolał 2T ale przy dzisiejszych cenach paliwa to sam wiesz że jak sie ma mało kasy na paliwo to lepiej kupic 4 t i jeździć dużo niz miec 2T i patrzeć jak w garażu stoi bez paliwa. A z 2T co bys polecił ( bo Dt to juz full corss ewentualnie sm a mi sie te softenduro spodobały) i zeby było wytrzymałe i w miare spalanie ogarnięte ( moze być brzydkie) i szacun za to że słuchasz Maliny LwG
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
Większość tu go pewnie słucha.
Przy Twoim budżecie i potrzebie małego spalania, bezawaryjności najlepszym wyborem jest DT tak jak Ci już mówiłem i koledzy również. Za Twoją kasę można wybrać już dobry egzemplarz (o ile się znasz). Przy spokojnej jeździe nie będzie paliło więcej niż 6l/100km, wiec to też nie jest aż tak sporo. Nie polecę Ci więcej, bo uważam, że na inne Cię nie stać. RX/WRE są już droższe. Ew. możesz się bawić w te KMX'y i podobne, choć ja tego nie popieram. DT to sprawdzony sprzęt i wytrzyma bardzo wiele . Ciężko coś innego wyrwać w takiej cenie, więc uważam, że łatwiej by Ci było kupić coś takiego i mieć pewne + zostanie Ci na pewno kilka stówek Może już starczy moich wypowiedzi, bo powoli zaśmiecam i chyba się troszkę powtarzam. Strzałka!
Przy Twoim budżecie i potrzebie małego spalania, bezawaryjności najlepszym wyborem jest DT tak jak Ci już mówiłem i koledzy również. Za Twoją kasę można wybrać już dobry egzemplarz (o ile się znasz). Przy spokojnej jeździe nie będzie paliło więcej niż 6l/100km, wiec to też nie jest aż tak sporo. Nie polecę Ci więcej, bo uważam, że na inne Cię nie stać. RX/WRE są już droższe. Ew. możesz się bawić w te KMX'y i podobne, choć ja tego nie popieram. DT to sprawdzony sprzęt i wytrzyma bardzo wiele . Ciężko coś innego wyrwać w takiej cenie, więc uważam, że łatwiej by Ci było kupić coś takiego i mieć pewne + zostanie Ci na pewno kilka stówek Może już starczy moich wypowiedzi, bo powoli zaśmiecam i chyba się troszkę powtarzam. Strzałka!
http://www.youtube.com/user/PawlakMX | Zapraszam!
-
Ciastuś <3 - Świeżak
- Posty: 166
- Dołączył(a): 5/11/2012, 19:31
- Lokalizacja: EPI
Moja skoda mniej pali. a jest może jakaś słabsza wersja która mniej pali? bo na allegro widze od 30 do 38 km a mi by w zupełnosci 21 wystarczyło. a co mi możecie o tym powiedzieć bo jest dość tani więc pare stówek by zostało na paliwko, 2T. http://otomoto.pl/yamaha-tdr-belgarda-M3453519.html ?
- kamilk223
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 11/11/2012, 16:25
jak dla mnie skoro podoba ci sie soft enduro a nie masz kasy opcje są dwie. po 1 polecam kupic sprzet którym byś mógł ganiać legalnie. wiec jak nie masz prawka a zamierzasz latać po asfalcie - tylko 50 ccm. i tutaj tylko 2T, czyli yamaha DT 50. po chinskim skuterku i tak bedzie ci sie tym 5X lepiej ganiało.
jak chcesz ganiac tylko w terenie, mozesz pokusic sie od DT 125 lub np XT 125. Dtr wiecej spali, ale jest 2X mocniejsza, i da sie tym lepiej pobawic w terenie. 4T jest nieco toporne jak na tą pojemnosc. ale XT bedzie przyjemniejsza do np leśnej turystyki, i dla ciebie i dla portfela
jak chcesz ganiac tylko w terenie, mozesz pokusic sie od DT 125 lub np XT 125. Dtr wiecej spali, ale jest 2X mocniejsza, i da sie tym lepiej pobawic w terenie. 4T jest nieco toporne jak na tą pojemnosc. ale XT bedzie przyjemniejsza do np leśnej turystyki, i dla ciebie i dla portfela
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dt :d wiem po sobie (jeżdżę yz) ze jak daje w palnik to spali 5l/h ale gdy zrobię sobie przejazd turystyczny (niskie obroty) to wyciagne 5l/2h wiec różnica nie ziemska :d nie da się mieć dużo mocy i małe spalanie(skąd się to musi wziąć) jeśli chcesz te 21km to kup dt ale zablokowana...
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości