Pomocy! Skuter po ściągnięciu blokad.
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Pomocy! Skuter po ściągnięciu blokad.
Witam
Mój kumpel ma chiński skuter 2T Motorra Tria 50. Z tego co widziałem to wydech i gaźnik identyczny jak w Keeway'ach. Kumpel poprosił mnie abym przyszedł przeczyścić gaźnik i ogólnie coś popatrzeć gdyż ostatnio jak trochę pojeździ to i silnik się zagrzeje to traci moc pod górę na chwile a później znowu jedzie. Wyczyściliśmy gaźnik i podsunąłem mu pomysł zmiany tzw. "ssania:. Po wyczyszczeniu gaźnika i zmianie elektrozaworu skuter dość fajnie sobie jeździł i pracował lecz w dalszym ciągu miał takie prześwity pod górę: raz szybciej a raz wolniej.
Postanowiliśmy zdjąć blokady:
-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza.
-Ucięliśmy oraz zaspawaliśmy rurkę prowadzącą z rury wydechowej do filtru powietrza (jakaś nietypowa blokada, przeważnie widziałem tzw. "ślepe kiszki" a tu taki dziwoląg.
Po tych zabiegach silnik zaskoczył od kopa. Razem z kumpel bardzo się ucieszyliśmy bo silnik ładniej chodził i na podniesionym kole dużo lepiej wkręcał się na obroty i w ogóle. Więc jedziemy na "szlifa" Co się okazało: z górki (kumpel mieszka na górce) po dodaniu gazu odstrzał ładny, pod górę już totalna klapa... Silnik ma totalne odstrzały: przy ruszaniu zmuła a tu nagle odstrzał i ładnie idzie pod górkę a za chwile totalna zmuła, jedziemy we dwóch 5 km/h... już myślałem ze zgaśnie ale nie! Silnik ledwo słychać że pracuje ale skuter jedzie pod dość sporą górkę! Za chwile delikatne złagodzenie terenu i kolejny odstrzał silnika i posuwa jak wściekły a za chwile znowu zmuła i tak w kółko... Co ciekawe wyjechaliśmy na teren prosty i ruszamy. Co się okazało po ruszeniu silnik nie wkręcił się na obroty tylko mozolnie ruszył i bez "ryku silnika" tylko w bardzo mozolnym tempie rozpędziliśmy się do 50km/k...
Świeca nowa, ssanie nowe, gaźnik czysty i dobrze wyregulowany (odkręciliśmy świecę po przejażdżce i była "kawowa" czyli kolor dobry). Na podwójnej podnóże (czyli koło w górze) silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty, nie przerywa i w ogóle bardzo ładnie mruczy.
Bardzo proszę o pomoc bo kumpel mnie zabije że mu skuter zepsułem...
Sorry że tak chaotycznie napisane ale jestem bardzo "wnerwiony" ta sytuacją...
Edit:
Dodam że blokada z wariatora była ściągnięta już dużo wcześniej, a w rurze wydechowej nie było żadnych tulei zwężających, ani nad przepustnicą też nie było żadnej tulei.
Mój kumpel ma chiński skuter 2T Motorra Tria 50. Z tego co widziałem to wydech i gaźnik identyczny jak w Keeway'ach. Kumpel poprosił mnie abym przyszedł przeczyścić gaźnik i ogólnie coś popatrzeć gdyż ostatnio jak trochę pojeździ to i silnik się zagrzeje to traci moc pod górę na chwile a później znowu jedzie. Wyczyściliśmy gaźnik i podsunąłem mu pomysł zmiany tzw. "ssania:. Po wyczyszczeniu gaźnika i zmianie elektrozaworu skuter dość fajnie sobie jeździł i pracował lecz w dalszym ciągu miał takie prześwity pod górę: raz szybciej a raz wolniej.
Postanowiliśmy zdjąć blokady:
-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza.
-Ucięliśmy oraz zaspawaliśmy rurkę prowadzącą z rury wydechowej do filtru powietrza (jakaś nietypowa blokada, przeważnie widziałem tzw. "ślepe kiszki" a tu taki dziwoląg.
Po tych zabiegach silnik zaskoczył od kopa. Razem z kumpel bardzo się ucieszyliśmy bo silnik ładniej chodził i na podniesionym kole dużo lepiej wkręcał się na obroty i w ogóle. Więc jedziemy na "szlifa" Co się okazało: z górki (kumpel mieszka na górce) po dodaniu gazu odstrzał ładny, pod górę już totalna klapa... Silnik ma totalne odstrzały: przy ruszaniu zmuła a tu nagle odstrzał i ładnie idzie pod górkę a za chwile totalna zmuła, jedziemy we dwóch 5 km/h... już myślałem ze zgaśnie ale nie! Silnik ledwo słychać że pracuje ale skuter jedzie pod dość sporą górkę! Za chwile delikatne złagodzenie terenu i kolejny odstrzał silnika i posuwa jak wściekły a za chwile znowu zmuła i tak w kółko... Co ciekawe wyjechaliśmy na teren prosty i ruszamy. Co się okazało po ruszeniu silnik nie wkręcił się na obroty tylko mozolnie ruszył i bez "ryku silnika" tylko w bardzo mozolnym tempie rozpędziliśmy się do 50km/k...
Świeca nowa, ssanie nowe, gaźnik czysty i dobrze wyregulowany (odkręciliśmy świecę po przejażdżce i była "kawowa" czyli kolor dobry). Na podwójnej podnóże (czyli koło w górze) silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty, nie przerywa i w ogóle bardzo ładnie mruczy.
Bardzo proszę o pomoc bo kumpel mnie zabije że mu skuter zepsułem...
Sorry że tak chaotycznie napisane ale jestem bardzo "wnerwiony" ta sytuacją...
Edit:
Dodam że blokada z wariatora była ściągnięta już dużo wcześniej, a w rurze wydechowej nie było żadnych tulei zwężających, ani nad przepustnicą też nie było żadnej tulei.
- mastero06
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
- Lokalizacja: Nowy SÄ…cz
- badyllek1993
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 1/8/2011, 07:48
- Lokalizacja: Kraków
Xam napisał(a):Popatrz do tlumika czy nie wciagnelo Ci filtra powietrza, mialem podobnie.
Uśmiałem się jak nigdy Straszny masz ten tłumik, że aż filtr powietrza pożarł, mam nadzieję, że obudowę zostawił, tylko zastanawia mnie jedno, jakim sposobem przeszedł on przez gaźnik, a potem komorę spalania, aż w końcu na sam koniec tłumika.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
jak nie rozumiesz co robisz to sie nie tykaj.
Kto ci powiedział że "-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza. " to jest blokada...?
Zmieniłeś proporcje mieszanki paliwowej i nie wyregulowałeś gaźnika.
I.... 'nie' - regulacja gaźnika to nie jest tylko ustawienie wolnych obrotów.
Właściwie to mieszanka jest teraz zubożona, wzrasta temperatura spalania i prawdopodobieństwo zatarcia.
Posprawdzaj sprawność przeniesienia napędu (czy się rolki nie blokują w wario, czy sprężyna centralna nie jest pęknięta w sprzęgle itd itd), szczelność dolotu powietrza i wydechu, szczelność zaworu szczelinowego.... itd itd
Kto ci powiedział że "-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza. " to jest blokada...?
Zmieniłeś proporcje mieszanki paliwowej i nie wyregulowałeś gaźnika.
I.... 'nie' - regulacja gaźnika to nie jest tylko ustawienie wolnych obrotów.
Właściwie to mieszanka jest teraz zubożona, wzrasta temperatura spalania i prawdopodobieństwo zatarcia.
Posprawdzaj sprawność przeniesienia napędu (czy się rolki nie blokują w wario, czy sprężyna centralna nie jest pęknięta w sprzęgle itd itd), szczelność dolotu powietrza i wydechu, szczelność zaworu szczelinowego.... itd itd
- tnts
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości